Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

XCOM: Enemy Unknown


Sam

Öne çıkan mesajlar

Hayatta kalma üzerine olan bir oyun bu. Teknolojik açıdan üstün bir ırkla umutsuz bir mücadeleye giriyoruz. Attığın kurşunun adamın deneyimsizliğine bağlı olarak uzaylıyı ıskalayıp takım arkadaşına isabet etmesi veya deneyimine bağlı olarak crit. vurup düşmanı sakatlaması gibi şans faktörleri olmadan o tadı nasıl verecekler ki? Her görevi hiç bir zaiyat vermeden, attığını vurarak vs. geçeceksek x-com yerine mass effect yapsınlar. Atmosferi daha uygun olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Ardeth said:

Hele bi de forumda zaten "APyi çıkarırsak oyundaki randomness azalır daha taktiksel bir oyun olur" gibi kıro yorumlar beni benden aldı.


Oyunlardaki sans faktorune bu sekilde yaklasan cok kisi var. Yanlis hatirlamiyorsam bir baskasi da Sam'e accuracy kalkarsa randomness azalir yazmisti.

Ozellikle Starcraft gibi multiplayer rts oynayanlar arasinda bu tarz dusunen cok cikiyor. Mesela Warcraft3'de damage degerleri Starcraft'daki gibi sabit degil de iki deger arasi oldugu icin pekcok kisi kiyamat koparmisti. Veya COH'da araclarin critical yiyip main gun'i kaybetmesine falan da itiraz eden cok var.

Bana gore ise sans faktoru cok abartili olmadigi surece oyunlara tat katiyor.


cohdaki sorun daha çok gerçekte sherman mermisinin tiger'ın ancak boyasını çizebilecek ya da zırha azıcık zarar verebilecekken oyunda inanılmaz hasarlar vermesi kısacası tarihi gerçeklikten uzak bir sürü şey olmasıydı bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi fps oynarken aimbotla mı oynuyor herkes.
"accuracy kalkarsa randomness azalır" ne saçma bi düşünce lan.
daha iyi accuracy olan bir karakter kasıcan, uzaktan dan dun indircen.
eğer accuracy kalkarsa hızlı hızlı ama sallapati ateş eden karakterle sharpshooter karakterler arasındaki fark da ortadan kalkar.

oldu olacak bir tuşa basalım "i win" olsun, randomness azalsın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

Hayatta kalma üzerine olan bir oyun bu. Teknolojik açıdan üstün bir ırkla umutsuz bir mücadeleye giriyoruz. Attığın kurşunun adamın deneyimsizliğine bağlı olarak uzaylıyı ıskalayıp takım arkadaşına isabet etmesi veya deneyimine bağlı olarak crit. vurup düşmanı sakatlaması gibi şans faktörleri olmadan o tadı nasıl verecekler ki? Her görevi hiç bir zaiyat vermeden, attığını vurarak vs. geçeceksek x-com yerine mass effect yapsınlar. Atmosferi daha uygun olur.


doğru demişsin. zaten işin komiği mass effect oyuncuları dolmuştur o foruma :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Ardeth said:

Hele bi de forumda zaten "APyi çıkarırsak oyundaki randomness azalır daha taktiksel bir oyun olur" gibi kıro yorumlar beni benden aldı.


Oyunlardaki sans faktorune bu sekilde yaklasan cok kisi var. Yanlis hatirlamiyorsam bir baskasi da Sam'e accuracy kalkarsa randomness azalir yazmisti.


APyi kaldırmanın neresi sans faktoru? İsin icinde random number generator mi var anlamadim? Sadece secebilecegin yol sayisi artiyor. İhtimaller artiyor, randomness artmiyor. İhtimalin artmasiyla randomnessin artmasi arasinda fark var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

accuracy için demişti o adam onu sanırım, ammo konusunda olsa gerek.

yalnız şu başlığa yazanların yarısı gidip oraya yazsa direkt işgal ederiz, firaxis'i yönlendiririz lol. ÇİKARA O KAŞİTE KÜRE! ONEGAİŞİMAS! gelin 2-3 satır yazın bişiler n'olur. :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Iste herkeste farkli AP olmasinin sonucu olarak ihtimallerin hesaplanabilirligi azaliyor. Bu da neticede sans faktorunu arttirmis oluyor.

Bazi oyuncular herseyin sonucunun yuzde yuz bilinmesinin ideal oldugunu dusunuyor.


e bu bakış açısı bir süre sonra taktik = şans'a döner ama. opsiyon az olursa taktiğin önemi azalır, niceliğin önemi artar (tüfengi 5043 vuran 10 adamım var onun tüfengi 5011 vuran 11 adamı var kim yener)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Bazi oyuncular herseyin sonucunun yuzde yuz bilinmesinin ideal oldugunu dusunuyor.


gitsinler rts oynasınlar o oyuncular o zaman?

tactical turn based strategy'lerinin esprisi rpg-tbs karıştırıyor olmaları. her şeyi yüzdeyüz bilsen zaten bir esprisi olmaz tactical olmasının.
biraz randomluk olacak, randomluğu azaltabilmek için karakterini belli bir role göre geliştirceksin, sonra sahaya çıktığında o role göre oynayacaksın felan.
^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sırf ilk oyundan konuşuluyo ama bence xcom apoc u örnek alsalar daha iyi.

bariz serinin en iyi oyunu, alienların şirketleri ele geçirmesi, bu binları basman vs. ele geçirilen şirketlerin mallarını satmaması (bunu çok acı öğrenmiştim) ortada sırf para yok yani yolda gemilerine de ateş ediyolar mal da alamaz oluyosun silah çeşitliliği de bol ama çoğunluk belli başlı şirketlerin elinde koruman gerekiyo illa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Her şeyin sonucunu %100 bilmek ordu bastığın strateji oyunların işi. Yetenek geliştirmek, kurşunun ıskalaması, deneyimli adamın faydasını sadece zarar verme puanının artması olarak görmemek vs. gibi şeyler survival tadı veren taktik oyunlarda olması gereken şeyler. X-com, Age of Empires'tan farklı konseptte bir oyun sonuçta.

Adam geliştireceksin, favori iş bitiren adamların olacak. Her şey ve bütün taktikler bittiğinde sahaya sürdüğün prototip silahlara sahip biri olacak. Dropshipten tankını indirirken daha gemiden tankı çıkartmadan düşman füzesiyle tankın işinin bittiğine şahit olacaksın. Jetlerine upgrade yapmadığından havada uzaylıları yakalayamayacaksın. Geceleyin bütün grubun katledileceğini düşündüğün için kara savaşını gündüz olana kadar ertelemek isteyeceksin. En sevdiğin adamın ölümcül yaraları olduğu için ona medpack bulmaya çalışacak, görevi adamın canı 0'lanmadan bitirmek için acele edeceksin.

X-com bence böyle bir şey. "Adama vurunca 37 canı gidecek, 5 turn'e savaşı alırım" dediğim bir oyun serisi olarak gözümde canlanmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:


Adam geliştireceksin, favori iş bitiren adamların olacak. Her şey ve bütün taktikler bittiğinde sahaya sürdüğün prototip silahlara sahip biri olacak. Dropshipten tankını indirirken daha gemiden tankı çıkartmadan düşman füzesiyle tankın işinin bittiğine şahit olacaksın. Jetlerine upgrade yapmadığından havada uzaylıları yakalayamayacaksın. Geceleyin bütün grubun katledileceğini düşündüğün için kara savaşını gündüz olana kadar ertelemek isteyeceksin. En sevdiğin adamın ölümcül yaraları olduğu için ona medpack bulmaya çalışacak, görevi adamın canı 0'lanmadan bitirmek için acele edeceksin.

X-com bence böyle bir şey. "Adama vurunca 37 canı gidecek, 5 turn'e savaşı alırım" dediğim bir oyun serisi olarak gözümde canlanmıyor.


çok güzel yazmışsın, bunu oyunun forumlarına da yazsana
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Gallant said:

Bu sayfada postu bulunan, Komutan haric, herkese +1.


Elbette herkes bana katilmak zorunda degil. Ama bu yorumu ne dedigimi anlamadan attigini zannediyorum, cunku bu sayfada mesaji olan digerlerinden farkli bir fikri savunmadim.


"Bazi oyuncular herseyin sonucunun yuzde yuz bilinmesinin ideal oldugunu dusunuyor" kismina katilmiyorum. Sayfa olarak katilmiyorum derken bu kismi yani 8.sayfayi kastetmeye calistim, ama thread in tamamindaki postlarina katilmiyorum gibi bir ifade cikmis. Kusura bakma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...