Laurelin Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 pazarlama bakimindan mergerlari inceledigim bir yuksek lisans projem var elimde (M&A degil, satinalmalar yok) eh konu sadece birlesmeler olunca biraz sorun cikiyor bugun dunyada her 100 M&A isleminin %97 satinalma iken sadece %3 luk bir kisimi birlesmeler hem yakin zamanda oldugundan hemde bankalar ve petrol sirketlerine kiyasla pazarlama acisindan cok cok daha kolay izlenebildiginden kotick imparatorlugunu inceleme karari aldim kapsamli bi anket yapicam bu asamadan sonra ama 234234 farkli topicde simdiye kadar birlesme ile ilgili belirttiginiz fikirlerinizi burda toplayalim bi http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=128252 mergerin biraz taraflida olsa bir tarihcesini gorebiliyoruz su linkte, yukarda cok kesin bir soru sordum aldigim cevaba gore dahada irdeliycem konuyu yada birakip baska birseylere bakicam Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tyrannus Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 kotik-kun said: Most of the 20 years, that I have provided for growth at Activision, we were content to make products that are attractive to the 16-35 year old guy who has gotten no date for Saturday night. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 abi basligi okuyunca, bi an ayriliyolar mi lan diye heyecanlandim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kojiroh Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 Blizzard diye bi şey kalmadı hatta direk Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ondskan Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 17, 2011 Standart bir oyuncu/müşteri olarak belli başlı şeyleri görüp sevmemişliğim vardı ama o yazı nedir öyle, tiksindim resmen. Edit: Buna rağmen koşa koşa Diablo 3 alacak olmanın önüne geçemiyor olmak var tabi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 o yazı son bir yılda güncellenmedi bir de, güncellense rmah'ından girer burnundan çıkar heh. http://static.gamesradar.com/images/mb/GamesRadar/us/Features/2011/06/If%20game%20devs%20were%20shopkeepers/Bobby%20Kotick%27s%20Sweet%20Shop--article_image.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 anketi sadece patide yapman istatistiksel bir hata olur konsol forumlarını falan da dolaş sdf (sdf dediğime bakma ciddiyim İstanbula gelip nerden yaşıyorsunuz anketi yapmak gibi bişey olur yoksa). Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Deacon Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Yaziyi okuyunca iyice tiksindim ya. Oyun yapmanin eglencesini yok etmesi gerekiyormus. Bu topicte kufur serbest olsun bence. olmasın, ekran başında küfredebilirsiniz. -sam Maddi olarak super isler yapti, her sekilde cok para kazanacak firmasina cook daha fazla para kazandirdi ama bizlere verdigi zarari gormezden gelemeyiz. Musteriyi soyulcak kaz gibi gormenin affi olmamasi lazim da iste blizz oyunlarini almamak da cok zor oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xunn Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 http://i.imgur.com/REGJX.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Blizzard eskiden "by gamers for gamers" mottosunu devam ettiren üç beş firmadan biriydi ama birleşmeden sonra bu anlayıştan yavaş yavaş koptu, tamamen bir iş modeli haline geldi. Mesela bethesdanın başına gelse hiç umrumda olmayacak bu yönetim değişikliği, aksine sevdiğim ve duygusal bağımın olduğu bi firmada olunca tepkim de eşit ölçüde büyük oldu. Baya baya kılım adamlara, RMAH da tuzu biberi oldu bu işin. Sabun alırken markasına değil fiyatına bakıyorum ama oyun oynarken bu kadar sığ tercihler yapmıyorum tabi. Sabuna deterjana her sene yeni ambalaj yapıp satan insanların oyunlara da aynı gözle bakması normal ama müşterilerin buna cumburlop atlaması bana garip geliyor. Tabi bi taraftan da bırak forum üyesi olup okuyacak/yazacak kadar bilinç sahibi olmayı, oyunlar hakkında hiç bi fikri olmayan milyonlarca insan sadece parası olduğu için gidip ambalajını beğendiği oyunları alıyor bu da ayrı bi gerçek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Ardeth said: anketi sadece patide yapman istatistiksel bir hata olur konsol forumlarını falan da dolaş sdf (sdf dediğime bakma ciddiyim İstanbula gelip nerden yaşıyorsunuz anketi yapmak gibi bişey olur yoksa). e heralde son anketi 5-6 farkli yerde yapmayi dusunuyorum, bu sadece bi on calisma tamammi devammi modunda proje oldugu icin bi tez ciddiyeti olmiycak tabi sadece vakayi sunarken elimde istatistiki veri lazim pazarlama acisindan basarisiz bir merger oldu bu diyebilmek icin ki merge sebebi burda finansal acidan bi rekabet avantaji kazanabilmek cok enteresan bi case sektorde en yuksek marka degerlerinden birine sahip blizz var bir kosede, sektorun fuarina katilmiyro kendi fuarini yapiyor, kendi platformunu kuruyor, kendi dagitimini yapiyor vs obur yanda ise sektorun en pis firmalarindan biri olan activision, kotick gibi mukemmel bir malzeme var elde birde ustune west&zampella olayi, brutal legend ile yeni urun uretimien son verme, P&G den gelen sabuncu tippl in sektoru yanlsi anlamsi, guitar hero franchiseini 3 sene icinde pazari bogarak kendi elleri ile batirmalari, ilk gun satislari ile rekor kiran MW3 un BUYERS REMORSE GENERAL a donmesi, meta da user scoreun surunmesi hani birlesen bide activision ile birlesen direk blizzard degil, blizzardinda dahil oldugu vivendi nin oyun departmani ama adamalrin marka degeri o kadar yuksekki ortakliga bikac studyodan biri olan blizzardin ismi giriyor vivendi yerine blizzard bugun cikip "hicbir urunumuzde activision logosu goremiyecgeiniz gibi onlarinda hicbri urununde bizim logomuz olmiyacak" diyorsa zaten merger saglam basamiyor bir yerlerde demektir, ortaklardan buyuk prestiji var adamlarin hala, bok cikarsalar gene saticak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 activision'a birşey diyemeyeceğim. vivendi'den sonra zaten eski blizz'den geriye pek birşey kalmamıştı. kore'deki bw turnuvalarından, avrupa'daki sittiri boktan lan turnuvalarına kadar herşeyden para talep etmeye kalkışan bir firma olmuştu bile blizz. herşeye davalar açıp kali ve game-i gibi o zamanın önde gelen topluluklarının dağılmasına neden olmuştu. şu andaki para sağma modeline geçişin temelleri activision'dan daha eski yani. bu sebepten activision birleşmesi benim gözümde bir değişikliğe neden olmadı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Şimdi böyle bir çalışma için adamların karının ne kadar arttığını, piyasa ne kadar zarar verdiklerini veya geliştirdiklerini bilmek gerekiyor. Adamların şahsi olarak politikalarını sevmiyorum fakat okuldaki hocaların müşterilerin, çalışanların memnuniyeti ve temennilerinden ziyade şirketin merge sonrası başarısı ile ilgilenirler gibime geliyor. Bize yansıyan şeyler adamların genelde yaptığı etik falsolar sonuçta. Duygusal anlamda bağlı olmadığımız şirketlerle alakalı soru sorsan daha çok işine yarayacak cevaplar gelirdi sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Aslında bu soruyu Cüce'nin ve muadillerinin cevaplaması gerekiyor. RMAH sistemine rağmen blizz en iyi çünkü bugsız oyun çıkartıyorlar, RMAHla kırcakları para da helali hoş olsun diyen insanlar (bide gerizekalılar falan değil, baya baya kafası çalışan adamlar söylüyor bunu) blizzin neden hala sevildiğine dair daha iyi fikir sahibi olmamızı sağlar. Tek neden CoH gibi konsepti çok iyi olan oyunların buglar yüzünden dengesiz olmasının getirdiği duygusal çöküntü olamaz. Kesin başka nedenler var bu sevginin altında. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Quel-Thul Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 blizzard-activison icin iyi oldu hedef kitleleri büyüdü blizzardfagler icinse kötü oldu, dumbed down oyunlar oynar olduk Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Redeagle said: Şimdi böyle bir çalışma için adamların karının ne kadar arttığını, piyasa ne kadar zarar verdiklerini veya geliştirdiklerini bilmek gerekiyor. Adamların şahsi olarak politikalarını sevmiyorum fakat okuldaki hocaların müşterilerin, çalışanların memnuniyeti ve temennilerinden ziyade şirketin merge sonrası başarısı ile ilgilenirler gibime geliyor. Bize yansıyan şeyler adamların genelde yaptığı etik falsolar sonuçta. Duygusal anlamda bağlı olmadığımız şirketlerle alakalı soru sorsan daha çok işine yarayacak cevaplar gelirdi sanırım. odev pazarlama odevi, genel isletme odevi degil :p pazarlama diyince satis algisinda bulunmayin, pazarlama kabaca musteri iliskilerinin yonetimi surecidir haliyle odevdeki amac satislar ne durumda, sektor ne durumda degil musteriler ne alemde cercevesinde olucak, marka degerinin yaratilmasinin sebebi musteridir cunki bu merger tamamen finans odakli bi merger, pazarlama kisminda asiri sakat durumdalar ve bunuda biliyor adamlar, o yuzden surekli "bizim birbirimizle alakamiz yok" cercevesinde mesajlar evrmeye calisiyorlar genel olarak bakarsak asiri basarili bir merger, satislar artik gelir artmis vs vs ama pazarlama acisindan bakarsak musteriye uzun donem icin yeni birtakim degerlermi yaratilmis? yoksa eldeki mevcut degerler kisa donem karlilik icin bozdurulup yenilmismi? kotick ve gaflari bir pazarlamacinin kesinlikle istemeyecegi bir CEO modeline ornek teskil ediyor zaten, adamlar "oyunalr herkes icin" mesaji ile pazari genisletmeye calisirken kotick cikip "kizarkadas bulamayan nerdlere oyun yapiyoruz" diyip bir cuval incirin icine ediyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Peki bütün bunların genel çerçevede olumsuz bi etkisi var mı? İnsanların deli gibi RMAH savunduğu bi ortamda kotick isterse dübrünüzü dilliyoruz desen, ayhş kikikiki diyecekler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 e ortada apple'ın "ne çıkarsalar yerim" marka bağlılığıyla yarışabilen gördüğüm belki tek şirket activision-blizzard, kotick ana-avrat küfretse gene alacaklar gene alacaklar. rmah ilk açıklandığı zaman gördük, ilk birkaç saat eleştirirmiş gibi yapanlar da ertesi güne tamamen kanıksamıştı. hadi activision'ın hedef kitlesi hardcore gamer değil ama hardcore gamer düsturunda olup, doğrudan müşteriyi sağmaya yönelik hareketleri gene kabullenmek, gelen eleştirilere göğsünü siper etmek gösteriyor ortadaki marka bağımlılığını. çok yakınımda apple ve modern warfare ne çıksa kaçırmayan insanlar da var ve forumdaki blizzard tartışmalarında yaşadığım durumun birebir aynısını yaşıyorum. bağlandıkları markanın ürününde kusur olabileceğini kabullenemiyorlar, "yenisini çıkarana kadar en iyisi bu" diyorlar. yarın ea ile actiblizz birleşse, hatta üzerine kotick morhaime'i badigardlarına dışarı attırsa gene değişmez bu bağlılık. bayağı yıllar boyunca çok zayıf oyunlar filan çıkarırlarsa ancak. id'nin batması bile 10 yıl sürdü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 activision demiyelimde blizz diyelim guitar hero 2 sene once HERYERDEYDI, ama simdi pazar batmis durumda almiyor millet artik, biktirdilar MW3 un ilk gun satislari diragin eyc 2 gibi, sonra buyers remorse general var iste "ayni oyunu 4. ye oyniyoruz aga" modunda, urunun ne oldugunu bilmedikleri icin haliyle sabun deterjan gibi yaklasiyorlar P&G de Tippl cok ufak fikirlerle degisiklik yapabilir, urunun sagladigi fayda ayni cunki kimse eglenmek icin sampuan almiyor, sacini yikamak icin aliyor ve urun bu vaadini yerine getirdigi surece problem yok, bi iki yeni fayda ekleyip ambalaj degisikligi, farkli koku vs goturuyorlar ama bir fikri mulkte is boyle gitmiyor, hani apple da kucuk yeniliklerle bi sekilde taze tutuyor urununu ama bi oyunu kucuk yeniliklerle senelerce somurmek gercekci bir beklenti degil ha bunun yapilabilicegi oyunlar var, kadrolarin ve rekabetin degisken oldugu spor oyunlarinda olur anca, EA in NFS serisinden cikaramadigi dersleri analiz etseler yeter zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 işte gene bir şekilde sattılar mw3'ü ki black ops'da o sonuca varılması lazımdı. 70$ rakamı konan ilk oyun, gene 60$ fiyatlı ilk oyun mw2 miydi şimdi unuttum. insan bir oturur düşünür "70$ vereceğim oyun gerçekten bu kadar iyi mi" diye, bunu yapmıyorsa belli ki seriye evvelden ciddi bir bağlılık var. ben de şahsen 40$ filan rakamlarına çıkıldı mı ancak seriye ölümüne güveniyorsam o parayı verebiliyorum. tippl cidden ayrı bir vaka, blizzard'dan sorumlu adam "aynı oyunu basıp basıp satarız np" diyor, ama hedef kitlesi de "98'de mükemmele ulaşıldı, değiştirmeyin aynı böyle kalsın" diyor. topal atın da kör alıcısı var yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 sc2 gibi oyun cıkmadı yıllardır, hatta daha önce hiç cıkmadı. bütün dünyayı sallıyo esports diye. cekemiyenler 98den bi adım ileri gidilmiyo bık bık diye ötüyo. kendimizi yormaya gerek yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 valla total war veya relic oyunu filan değilse aşağı yukarı hepsi aynı zaten rts'ler (vardır 1-2 istisna daha) son 10 yıldır. ps3'e hd remake'i çıkan ps oyunu gibi sattılar 12 yıl sonra. neyse farketmez yani, d3 de aynı, wow'lar da aynı, en son wc3'te sanırım hero mero eklediler bir yenilik çabası oldu. tippl cuk oturmuş aslında, kotick anlıyor bu işleri. sevmesem de hakkını teslim ederim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 hee sam hee aynen öle oldu, hd filtreye attılar broodwar'ı premierde diger taraftan cıktı sc2. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 18, 2011 sc 2 gibi oyun çikmadı cidden.yani oyun çıkmadı hala. 2 episode'u daha var çıkmasına. telltale oyunları gibi ama multiplayer odaklı. bir nevi pazarlama şakası sc bw'yi yapan firma değil artık blizzard. bu sadece benim fikrim değil.medicgsden tanıdığım ve iyi vaktini ayırmış birçok arkadaşım da hemfikir. ama şöyle bir olay var. acaba blizzard tek başına devam etseydi gene bu şekilde bir üretim mi yapardı? çok daha dikkatli bakmak lazım aslında verilere. herneyse memnun değilim dedim. bu arada sc bw'yi direk çıkartsalardı yeni grafiklerle kimse gıkını çıkartmazdı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Aralık 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 19, 2011 kısa cevap: hayır uzun cevap: video oyun sektörü şu noktaya geldikten sonra indie firmalar dışında kimse "by gamers for gamers" kafasıyla takılamaz çünkü sektör çok büyüdü çünkü rekabet çok büyüdü çünkü oyun maliyetleri çok arttı çünkü tüketiciler çok şımardı ben blizzardın yaptığı seçimleri aynı duruma gelip de aynen yapmıyacak bir oyun firması tanımıyorum acti-bliz aç gözlü yahudi canavarı olabilir ama bliz oyunları aynı klasmandaki oyunlardan daha pahalı değil bliz oyunları bugsız, sorunsuz, kaymak gibi eğlence sunuyor blizin oyunlarından sömürdüğü ekstra paraların benim eğlenceme herhangi bir engeli veya negatif bir etkisi yok blizin bütün oyunları çok uzun süre oynanabiliyor biliyorum ki yarın bliz çıkıp "yıllardır geliştirdiğimiz gizli projemiz obarey savaşlarını gece yarısından itibaren battle.net den sadece digital olarak 60 papele alabilirsiniz" dese ben o oyunu rahatça alıp, sorunsuzca indirip, problem çıkarmadan yükleyip, pürüssüz bir şekilde oynayabilecem ve obarey savaşları uzun bir süre eğlenmemi sağlayacak filiz artık okul çıkışı üstümü değiştirmeden akşam ezanı okunana kadar konuşup gülüp eğlendiğim erkek fatma olmayabilir ama yoğun bir hafta ardından cuma gecesi eve çağıracağım kız hala odur hem artık evcilik diye bahane uydurmama da gerek yok, parası neyse veriyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar