Benim izlenimlerim şöyle oldu
- Oyun feci derecede WoW'a benzemiş. "E benzesin işte nolcak, yıllardır geliştiriyorlardı oyunu, en iyi özelliklerini almış olurlar işte" diyenler var. Menülerden skill gelişimine, class seçiminden quest zone'larına kadar WoW'da gördüğüm her şey bunda da var. "WoW çok tuttu, on milyonlarca insan oynadı, biz de öyle yapalım, bizimkisi de tutar" mantalitesiyle hareket etmişler büyük ihtimalle. Ama şu mantalite başka bir sonuç doğuracaktır. WoW'u oynayıp ezberlemiş bir adam aynı şeyleri yapmayı gerçekten isteyecek mi? Bence oyuncuların çabuk tüketip sıkılmasına neden olacak.
- WoW oyuncuları veya Star Wars fanları bu oyunu çok beğenmiş gözüküyor. Bir Jedi Knight serisi fanı, Kotor serisi hayranı, SWG beğeniri olarak beni tatmin etmedi. Eğer SWG Star Wars 4'e denk geliyorsa, bu da Star Wars'ın yeni çizgi filmlerine (Clone Wars) denk geliyor.
Alınır mı, oynanır mı, bir başkasına tavsiye eder misin? E-e... evet. Yani yarım ağızlı bir şekilde ederim. MMORPG olarak pek bir şey sunmuyor, ama singleplayer veya multiplayer campaign oynamış olmak için, bir nevi KOTOR 1.5 oynuyormuş gibi hissetmek için almaya değer bir oyun.
- WoW gibi oyunlarda end-game'den feci sıkıldım. sürekli content ekliyorlar tamam da işleyiş aynı. ya PVE'de bir item düşürmek için sabah akşam grind yapacaksın, ya da PVP'de daracık bir alana girip "COD in fantasy ages"çılık yapacaksın.
oyuncuyu biraz özgür bırakacak bir sistem görmeyi gerçekten çok isterdim.
UO, AOC veya SWG'deki housing ve guild savaşları gibi bir özellik eklenebilirdi.
EVE, SWG veya Freespace gibi uzayda serbestçe dolaşmamızı sağlayacak bir sistem yapılabilinirdi.
Bazı gezegenlerde level farkı olmaksızın insanlar toplanıp Republic vs Empire şeklinde haritadaki (atlasdaki) şehirleri ele geçirmeye çalışsa, RTS vari bir hava katabilirdi.
Yani yapılabilecek şey fazla aslında ama ne yazık ki bunlardan uzakta kalıp "güvenli bölgede" oyun yapmayı tercih etmişler.
- Gezegenler çok ufak olmuş. Yani sadece üç tane tutorial gezegeni (sith, smuggler ve jedi) bitirmişliğim var,
ama şu oynadığım haritalar çok sıkış tıkış olmuş, klostrofobik hissettim resmen.
Her şey çok derli, toplu ve düzenli. "2 atım ötede kasaba var" mantığıyla hareket edilmiş hep. bir yerden bir yere gitmek için çok dolaşıyorsun, dakikalar boyunca yürüyorsun ama hep "2 adım öte" hissiyle karşılaşıyorsun.
bir gezegeni 1-10 levelı arasına sığdırmaya çalışınca böyle oluyor.
Yahu oyunda onlarca "gezegen" var ama şu gezegenlerin haritalarını toplasan WoW'un iki kıtada verdiği content'e ulaşır belki.
- Exploration manyağı olarak beni hayal kırıklığına uğrattı. WoW sandbox değildi belki ama o oyunda en sevdiğim şeylerden biri dağ tepe dolaşmak, gizli kuytu yerlere ulaşmak olmuştu. sandbox olmayıp bu tip yaklaşımda bulunan oyunlar çok hoşuma gidiyor.
Skyrim'in en sevdiğim yönü exploration'ı iyi sunmuş olmalarıydı mesela. oyunu bir kenara bırakıp dağ bayır gezip duruyordum.
Harita kısıtlılığını AOC'a benzettim. AOC'ta da böyle tek bir yönde gidiyordu map, onu takip edip sonra da zone değiştiriyordun felan. Onun gibi hazırlamışlar. Sevmemiştim o sistemi, exploration'i azaltıyordu.
- Companion sistemi ilginç olmuş. Artık merchant "classı" olmayan oyunlarda bi de trade idi craft idi bunlarla uğraşmak cidden hantallık oluyordu. Yahu warriorsın, göreve gideceksin, onunla uğraşmak yerine oturup blacksmithlik yapmak zorunda kalıyordun felan. Savaşma olmadan merchantlık yapabileceğimiz oyunlardan olsalar anlıycam da o değil.
Gather'ı companion'a verdiğin quest ile yaptırıyorsun, craft'ı companion yapıyor, trash itemları gene o trade edebiliyor felan. Bu tip bir sistem düşünmeleri güzel olmuş, beğendim.
Şehirlerde quest tamamlamayla, item satmayla veya skill satın almayla uğraşırken felan companionı göreve yolluyorsun, sen kendi işlerinle uğraşırken o da uzakta senin için craftingle felan uğraşıyor.
- Herkes "Jedi Knight questleri çok güzel olmuş" demiş ama ben Sith Inqusitior'ı daha çok beğendim. Darth Maul fanı olmamla alakası var sanırım. İstersen herkese kızıp bağıran bir sith oluyorsun, istersen altın kalpli yumuşak bir sith. onun balansını Jedi Knight'takilerden daha iyi ve derin hissettim. Hakuun mudur nedir o adamla dalga geçmek cidden eğlenceliydi.
Her quest olmasa da (hamallık gerektiren questler var bolca), bazı questler (özellikle main questler) bana Kotor'umsu (tam değil) bir his verdi. O açıdan güzel olmuşlar.
Yalnız Jedi oynarken "git 10 yaratık öldür, git 20 çiçek topla, git 10 yaratık daha öldür" şeklindeki questler çok rahatsız vericiydi. Keşke klişe WoW questi tablosu çizmektense biraz da "training" yönünü görebilseydik işin. KOTOR serisinde en sevdiğim zamanlardı onlar. İlla bir şeyleri öldürtmeleri gerekmiyordu bence.
- oyunda fazla bug görmedim, bu açıdan güzel olmuş. neredeyse bitmiş versiyonda oynadığımızı düşünürsem oyun çıktığında rahat oynanacak gibi geliyor bana.
- tasarım tarzı KOTOR'dan farklı olmuş. ilk screenshotlar kadar ürkütücü değil oyun, böyle balon gibi şişmiş lightsaberlar vardı orda. KOTOR'a biraz daha yaklaşmış diyebilirim ilk screenshotlarla kıyaslarsak. Yine de bir KOTOR değil. çizgi filmimsi bir tarzı tercih etmişler. İşin ilginci, sanki daha ciddi bir tarzı yapabiliyorlarmış da yapmamışlar, ya da ikisi arasında bir noktada sıkışmışlar gibi geldi bana.
mesela karakterlerin yüzleri çok iyi, tam arzuladığım gibi.
istediğin yüz mutlaka var ve ciddi bir tarz koymuşlar. SWG veya KOTOR'u andırdı bana o kısımlar.
ama karakterlerin vücutları fazla karikatürize.
normal vücut normal değil, zayıf.
zayıf vücut basketbolcu halfling gibi.
kaslı vücut seçersen zangief gibi hissediyorsun, biraz göbekli 2 metrelik bodybuilder edası.
şişman vücut ise 300 kiloluk davullar gibi olmuş. abicim o ne biçim vücut lan.
"sith lord"u o şekilde gördüğün zaman "hay yapacağınız oyunun içine edeyim" diye anırıp gülesin böyle tuhaf bir istek uyandırıyor.
yahu sith lord lan.
şişman vücut için göbekli veya kalın enseli bir şeyler yapmalarını anlarım da, 250-300 kiloluk adamlar gibi bir vücut hiç olmamış.
eyyorlamam bu kadar.
weekend beta izlenimleri
-Köle olan kendi halkını katlederek sith olmaya çalışan manyaklarmı..
-Direnişçileri ortadan kaldırmak için görevlendirilen generalin,direnişçiler üzerinde yaptığı kimyasal deneylermi..
-Hobi için adam öldüren sithlerin tuzağına kendilerini düşürmekmi..
hangi birini anlatayım.Daha 10 larcası var 14 levelda..
imperial agent bayağı iyi ama. o kadar iyi ki bizimkileri satıp imparatorluğa geçebilirim
imperial agent hikayesi nasıl spoiler versenize çok merak ettim
imperial agent'ı beğendim fakat BH de çok iyiydi senaryosu ben hatun karakter açtım Jennifer Hale'in sesi ile ayrı bir güzel.
dip not: hale, mass effect'de hatun karakteri de seslendiren kadın ayrıca MGS'de neydi o doktor kadın (natalie miydi neydi)onun seslendiren hatun, ayrıca bu oyunda trooper'ı de o seslendiriyor fakat onda daha erkeksi bir ses tonu yakalamış, bh'de sesi daha asi çıkıyor.
imperial agent hikayesi nasıl spoiler versenize çok merak ettim
direk Hutta'da başlıyorsun.İmparatorluk komutanlarından "Keeper" kod adıyla bilinen komutan; Nem'roo the Hutt'ın gözüne girmeni ve imparatorluk tarafına çekerek Cumhuriyet'e karşı avantaj sağlamanı istiyor.Tabiiki bunu yaparken undercover olman lazım, galakside meşhur olan ama Hutta'ya hiç uğramamış bir caninin ismini kullanarak Nem'roo ya yakınlaşıyorsun.Ona hediyeler getiriyorsun,onun adına adam öldürüyorsun vesaire..
İleride companionun olacak npc de sende şüpheleniyor ve onu da ya kendi tarafında çekmen yada öldürmen gerekiyor.Ama imparatorluk için iyi bir avantaj getireceğinden dolayı onu da tarafımıza çekiyoruz. =)
yani sürekli çok profesyonel bi ajan tadında takılıyoruz.KArakterin duruşu,konuşmaları..Yani halbuki 5 level noobsun, ama oyun sana bunu hissettirmyior,kendini pro bir ajan sanıyorsun.
2) haritalardaki serbestlik nasil? yani wowdaki gibi kita degistirmedikce dag bayir tepe gezebiliyorduk bunda da o serbestlik var mi?
3) flashpointler nasil mekaniklere sahip? endgamede pve yonunde neler yapabiliriz? wowdaki 10/25 man raidlerin karsiligi olarak ne sunuyor swtor?
4) oyunda prof. sinirlamalari nasil? ekonomide onemli yer tutuyor mu? auction house tarzi sistem var mi?
5) endgame icin sundugu pvp contenti ne? wowdaki gibi 3-4 bg acip sira alin takilin mi yoksa baska opsiyon var mi?
wow gibi oynanabilirlik sunsun, pvp icerigi warhammer gibi olsun direk evladiyelik olur oyun benim icin.
1) mount olayi nasil? grounding disinda flying varsa at cope.
2) haritalardaki serbestlik nasil? yani wowdaki gibi kita degistirmedikce dag bayir tepe gezebiliyorduk bunda da o serbestlik var mi?
3) flashpointler nasil mekaniklere sahip? endgamede pve yonunde neler yapabiliriz? wowdaki 10/25 man raidlerin karsiligi olarak ne sunuyor swtor?
4) oyunda prof. sinirlamalari nasil? ekonomide onemli yer tutuyor mu? auction house tarzi sistem var mi?
5) endgame icin sundugu pvp contenti ne? wowdaki gibi 3-4 bg acip sira alin takilin mi yoksa baska opsiyon var mi?
wow gibi oynanabilirlik sunsun, pvp icerigi warhammer gibi olsun direk evladiyelik olur oyun benim icin.
1-binekler grounding..öyle kuştu yarasaydı yok.
2-Ben gitmek isteyipte gidemediğim bir yere denk gelmedim.Yani haritanın sonundaki dağ bayır değilse diğerlerine ulaşabildim.
3-Tek bir flashpoint e girdim ancak tecrübemi aktarmam gerekirse; boss lar alışık olduğumuz şekilde taktiğe dayalı.Full party olmana gerek yok,zergleyip geçebilirsiniz biraz dikkatle.hikaye akışı harika.Yani dungeonın ortasında toplu diyalog seçimlerine grebiliyorsun.Girilen diyalog ve takım seçimleri sonucu adamı öldürmek veya esir almak senin elinde.Hikaye seni içine alıyor.
4-Profession sistemi companion diyeceğimiz elemanlar aracılığıyla yapılıyor.Gatheringleri öldürdüğün yaratıktı,etraftaki ottu çöptü yapabileceğin gibi, companionu 3 dakikalığına göreve gönderebiliyorsun.Geri geldiğinde sana craft malzemeleri toplamış oluyor.O malzemelerle de craftını ilerletiyorsun.Kendine güzel itemlar yapabilirsin,yaptıklarını satabilirsin.Anca çok nadide ürünler craftlamadıkça ah de çok talibi olmaz, çünkü gerek görevler,gerek pcp,gerek pve gelen itemalr gayet güzel.Birde insanlar bu sistemde craft kasmaktan sıkılmaz.Bu arada belirttiğim gibi auction house var.Galactic Trade Network oalrak geçiyor.Ana şehirde bulabilirsin.
5-endgame i görebilme fırsatım olmadı, ama okuduklarım ve tecrübe ettiklerime göre pvp bg için sıra al,guildle contestedlarda takılma üzerine..Öyle Warhammer gibi bi RvR hadiesesi döeneceğini en aızndan şu aşamada zannetmiyorum...
__
wow gibi akıcı,yani koaşrken takılmadan birden fazla skilli kullanabilirsin.PvP warhammer gibisi gelmez azizim.Ama wow da,rift de ne buluyorsan bunda var..
Öne çıkan mesajlar