Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ölümlü olmadan hack and slash oynamak


GERGE

Öne çıkan mesajlar

GERGE said:

Tamamen oyunun bitmesi.


fps de bitsin ölünce. öle şey mi var ya :D

oynucan oynucan, 10 saat playtime'ın olacak, bi ölücen gg... hack and slash'te karakterin gelişiyor tamam ama bir dragon age bir mass effect değil yani. diablo'yu, god of war'u insanlar stres atmak için oynuyo, karakteri geliştirip "bakiim ne spell gelecek" diye merak ettikleri için değil =)

stres atmak için oynayan adama da böle hayvani hatta mantıksız bir şeyi nası kabul ettirebilirsin :D

ha isteyen için en zor seviye bi tane öle koysunlar çok da fifi ama sonuçta diablo gibi server'a bağlı olup yapmıcaksan hileye de çok açık, çok bir anlamı yok yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

ha isteyen için en zor seviye bi tane öle koysunlar çok da fifi ama sonuçta diablo gibi server'a bağlı olup yapmıcaksan hileye de çok açık, çok bir anlamı yok yani.


Adam o zorlugu kendi secmisse neden hile yapsin?

Roguelikelar genelde hikaye anlatmazlar; sandbox tarzi bir havalari vardir. O nedenle rogueliklari oynarken karakteri defalarca kaybetmek beni hic rahatsiz etmez.

Fakat Dragon Age, Elder Scrolls vs. gibi hikaye anlatan oyunlari her oldugunde tekrar baslatmak dayanilmaz olur.

Bu arada, seksenlerin sonunda C64'de oyun oynarken oyunlarin cogunda save secenegi yoktu. Bilgisayari kapattiginiz anda o ana kadar yaptiginiz her sey silinirdi. Simdiki nesle ise, Sabonis'in mesajindan anlasildigi uzere, boyle bir sey tamamen mantiksiz geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Bu arada, seksenlerin sonunda C64'de oyun oynarken oyunlarin cogunda save secenegi yoktu. Bilgisayari kapattiginiz anda o ana kadar yaptiginiz her sey silinirdi. Simdiki nesle ise, Sabonis'in mesajindan anlasildigi uzere, boyle bir sey tamamen mantiksiz geliyor.

o oyunlarla büyüyen nesilim ve o zamanlar da aşırı saçma geliyordu. :) oyun 'bitirmek' kavramı yok gibiydi, çevrede böyle daha büyük abilerden bile oyun bitirdiklerini ne duydum ne gördüm neredeyse.

super mario land'i çeşitli aralarla 18 yıl oynadım ve bitirmiş değilim, sonunda bozuldu gameboy lol. bayağı da saçma bir olay, öyle takdirle yadetmiyorum hiç. 90'larda günler/haftalar süren ama kaydededilebilen oyunlar zirvesi bu işin dengesinin. bugünse 6 saatlik single player 60$ işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tamam, oyun boyunca hic save olmamasi kotu olabilir ama adim basi save etmek de resmen cheat.

Bu nedenle ben saveleri kendim dengelemeye calisirim.

Civilization, Total War gibi oyunlarda, ancak oyunun basindan kalkmam gerekiyorsa save/load kullanirim. Isler kotu gitti diye asla eski save noktasina donmem.

Starcraft gibi rts'lerde bolum icinde asla save almam.

Aksiyon oyunlarinda ise biraz daha zorlaniyorum. Eskiden bolum basina bir save alirdim. Checkpoint sistemli oyunlar yayginlastigindan beri, o noktalar disinda save almiyorum.

RPGlerde ise(roguelikelar haric) daha sik save aliyorum. Boss savaslarindan once flan mutlaka save alirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sırf hack&slash değil, mmorpg'lerde de (gerçi onlar da h&s'ye döndü) "hardcore" seçeneği oluyor.
bir kere ölün de karakterin siliniyor.

seveni vardır tabii.
ya da oyunu bin kez bitiren için değişiklik de olabilir böylesi.
ama beni sarmıyor. ince ince eleyip sık dokuduğun karakterin bam diye silinip gitmesi kötü oluyor.

Komutan said:
Bu arada, seksenlerin sonunda C64'de oyun oynarken oyunlarin cogunda save secenegi yoktu. Bilgisayari kapattiginiz anda o ana kadar yaptiginiz her sey silinirdi. Simdiki nesle ise, Sabonis'in mesajindan anlasildigi uzere, boyle bir sey tamamen mantiksiz geliyor.


Barbarian oyununda bırak da save olmasın. Bir karakter seçip diğer oyuncuya deathmatch yapma temalı oyunda save'e gerek yok. ya da pong gibi, tetris gibi oyunlarda da gerek yok.

ha platform oyunları vardı ama onların da checkpoint sistemi vardı nasılsa.

oyunlar uzadıkça save sistemi önem kazandı.

Komutan said:

Tamam, oyun boyunca hic save olmamasi kotu olabilir ama adim basi save etmek de resmen cheat.


değil.

mesela half-life'ın yıllarınnda çıkan oyunları oynarken onlarda adım başı save alırdık, çünkü her an oyun çökebilir, elektrik kesilebilir vs. uzun uzun geçtiğin bir bölümü son aşamada kazaya kurban götürmek güzel bişi değil. belirli yerlerde save ediyorduk.

ya da deus ex, alpha protocol gibi rpg'lerde bir şey yapmadan önce save almak gerekiyor, yapacağın şeyin sonucunun önceden garantisi yok. oyunu öğrenmek için baştan binlerce kez oynamak da dayanılmaz olur.
o kadar vakti ve sabrı olan kişi savesiz oynasın zaten de, olmuyor işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...