Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ölümlü olmadan hack and slash oynamak


Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
İnanılmaz sıkıcı geliyor bana, oynayamıyor, ilgimi kaybediyorum. Size de böyle oluyor mu? Torchlight mesela hiç oynayamadım hardcore açmadan. İlk tanışmam türle roguelike'larla olduğu içindir belki.
Mesaj tarihi:
haklısınız ama yetmez.

oyunda karakterine kılıç gelince canın yanacak
hissedeceksin
çok fazla kılıç salladın mı kol kasların yorulacak
kasılacak
ağrısını, yorgunluğunu tadacaksın.
öle tıkladım tuşu, salladım kılıcı olmuyor
karakterle bir olacaksın
Mesaj tarihi:
GERGE said:

Tamamen oyunun bitmesi.


fps de bitsin ölünce. öle şey mi var ya :D

oynucan oynucan, 10 saat playtime'ın olacak, bi ölücen gg... hack and slash'te karakterin gelişiyor tamam ama bir dragon age bir mass effect değil yani. diablo'yu, god of war'u insanlar stres atmak için oynuyo, karakteri geliştirip "bakiim ne spell gelecek" diye merak ettikleri için değil =)

stres atmak için oynayan adama da böle hayvani hatta mantıksız bir şeyi nası kabul ettirebilirsin :D

ha isteyen için en zor seviye bi tane öle koysunlar çok da fifi ama sonuçta diablo gibi server'a bağlı olup yapmıcaksan hileye de çok açık, çok bir anlamı yok yani.
Mesaj tarihi:
sabonis said:

ha isteyen için en zor seviye bi tane öle koysunlar çok da fifi ama sonuçta diablo gibi server'a bağlı olup yapmıcaksan hileye de çok açık, çok bir anlamı yok yani.


Adam o zorlugu kendi secmisse neden hile yapsin?

Roguelikelar genelde hikaye anlatmazlar; sandbox tarzi bir havalari vardir. O nedenle rogueliklari oynarken karakteri defalarca kaybetmek beni hic rahatsiz etmez.

Fakat Dragon Age, Elder Scrolls vs. gibi hikaye anlatan oyunlari her oldugunde tekrar baslatmak dayanilmaz olur.

Bu arada, seksenlerin sonunda C64'de oyun oynarken oyunlarin cogunda save secenegi yoktu. Bilgisayari kapattiginiz anda o ana kadar yaptiginiz her sey silinirdi. Simdiki nesle ise, Sabonis'in mesajindan anlasildigi uzere, boyle bir sey tamamen mantiksiz geliyor.
Mesaj tarihi:
hack&slash hariç perma death çok bayıcı olur, senaryolu büyük rpglerde bayar dendiği gibi. fpslerde artık ölme falan yok zaten lol. anca spor oyunlarına getirebilirler bence, spor hayatı biten oyuncu oyunu uninstall edene kadar ölü kalabilir adf
Mesaj tarihi:
Komutan said:

Bu arada, seksenlerin sonunda C64'de oyun oynarken oyunlarin cogunda save secenegi yoktu. Bilgisayari kapattiginiz anda o ana kadar yaptiginiz her sey silinirdi. Simdiki nesle ise, Sabonis'in mesajindan anlasildigi uzere, boyle bir sey tamamen mantiksiz geliyor.

o oyunlarla büyüyen nesilim ve o zamanlar da aşırı saçma geliyordu. :) oyun 'bitirmek' kavramı yok gibiydi, çevrede böyle daha büyük abilerden bile oyun bitirdiklerini ne duydum ne gördüm neredeyse.

super mario land'i çeşitli aralarla 18 yıl oynadım ve bitirmiş değilim, sonunda bozuldu gameboy lol. bayağı da saçma bir olay, öyle takdirle yadetmiyorum hiç. 90'larda günler/haftalar süren ama kaydededilebilen oyunlar zirvesi bu işin dengesinin. bugünse 6 saatlik single player 60$ işte.
Mesaj tarihi:
mantiksiz oldugu icin save/load secenegi geldi ya zaten.

bende bir oyunda quicksave/quickload yoksa uuyuz oluyorum, cok mu zor abi bi quicksave koymak. Yok illa checkpointe gidecez.

veryhard'ta oynayinca bayiyor bir sure sonra ayni checkpointten 20kere baslamak...
Mesaj tarihi:
ben de quicksaveden tiksiniyorum.

azcik hp ile quicksave basip bastigim anda kafama bi darbe yiyip olucem sonra da her loadda ordan basliyip olucem bastan baslamak zorunda kalicam fobisi gelistirdim.
buna benzer biseyi de yasadim ama hangi oyundu hic hatirlamiyorum bile
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Alpha Protocol'da oldu bana o. Ortalarda bir yerde boss fight'a 1 HP ile girmiştim. 2 saat uğraşıp kazanmıştım ama.
Mesaj tarihi:
Tamam, oyun boyunca hic save olmamasi kotu olabilir ama adim basi save etmek de resmen cheat.

Bu nedenle ben saveleri kendim dengelemeye calisirim.

Civilization, Total War gibi oyunlarda, ancak oyunun basindan kalkmam gerekiyorsa save/load kullanirim. Isler kotu gitti diye asla eski save noktasina donmem.

Starcraft gibi rts'lerde bolum icinde asla save almam.

Aksiyon oyunlarinda ise biraz daha zorlaniyorum. Eskiden bolum basina bir save alirdim. Checkpoint sistemli oyunlar yayginlastigindan beri, o noktalar disinda save almiyorum.

RPGlerde ise(roguelikelar haric) daha sik save aliyorum. Boss savaslarindan once flan mutlaka save alirim.
Mesaj tarihi:
hack and slash tarzı benim için bitti ztn ya

çok beğendiğim darksidersı bile bitirmedim

cunku sıkıyor beni.ben zor oyun istiyorum
Mesaj tarihi:
sırf hack&slash değil, mmorpg'lerde de (gerçi onlar da h&s'ye döndü) "hardcore" seçeneği oluyor.
bir kere ölün de karakterin siliniyor.

seveni vardır tabii.
ya da oyunu bin kez bitiren için değişiklik de olabilir böylesi.
ama beni sarmıyor. ince ince eleyip sık dokuduğun karakterin bam diye silinip gitmesi kötü oluyor.

Komutan said:
Bu arada, seksenlerin sonunda C64'de oyun oynarken oyunlarin cogunda save secenegi yoktu. Bilgisayari kapattiginiz anda o ana kadar yaptiginiz her sey silinirdi. Simdiki nesle ise, Sabonis'in mesajindan anlasildigi uzere, boyle bir sey tamamen mantiksiz geliyor.


Barbarian oyununda bırak da save olmasın. Bir karakter seçip diğer oyuncuya deathmatch yapma temalı oyunda save'e gerek yok. ya da pong gibi, tetris gibi oyunlarda da gerek yok.

ha platform oyunları vardı ama onların da checkpoint sistemi vardı nasılsa.

oyunlar uzadıkça save sistemi önem kazandı.

Komutan said:

Tamam, oyun boyunca hic save olmamasi kotu olabilir ama adim basi save etmek de resmen cheat.


değil.

mesela half-life'ın yıllarınnda çıkan oyunları oynarken onlarda adım başı save alırdık, çünkü her an oyun çökebilir, elektrik kesilebilir vs. uzun uzun geçtiğin bir bölümü son aşamada kazaya kurban götürmek güzel bişi değil. belirli yerlerde save ediyorduk.

ya da deus ex, alpha protocol gibi rpg'lerde bir şey yapmadan önce save almak gerekiyor, yapacağın şeyin sonucunun önceden garantisi yok. oyunu öğrenmek için baştan binlerce kez oynamak da dayanılmaz olur.
o kadar vakti ve sabrı olan kişi savesiz oynasın zaten de, olmuyor işte.
×
×
  • Yeni Oluştur...