Xenocide Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 geçenlerde bu konu aklıma geldi. malum forumda sürekli yeni nesil rpg'lerin rpg olmadığı tartışmaları falan dönüyor -heleki bu konuda oblivion orta malı oldu mesela- ben de merak ettim, bi rpg oyununun has rpg oyunu olması için ne gereklidir leveling-skill sistemi vs. harici? /discuss edi: rocket launcher esprisi yaptım farzedin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nileppezdel Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 adam gibi diyaloglar yaptığın seçimlerin dünyaya gerçekten etki etmesi tercihen first person çünkü o dünyanın daha içinde hissediyorum öyle olunca ve izometrik çok god mode on gibi geliyor köşelerin arkasını falan görüyorsun sürpriz atak faktörü pek kalmıyor gibi bence :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 atmosfer,hikaye anlatışı,hikayeye etki edebiliyor olman kafi. tabi bunun yanında düzgün bir karekter gelişim sürecide olursa rp işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 karakter geliştirme (level/skill vs) sistemi olması temel, o olmadan olmuyor. ondan sonra eklenenler belirliyor öncesine a, w, j, s filan gelecek mi. neyse oyundan bekliyorlar, sonra daha yazarım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Revangelis Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 |FH| Xenocide: ya ben de oynamamıştım, arkadaşla bi başladık baldura |FH| Xenocide: tamam zamanında oynanabilirmiş de bu devirde oynamam mesela abi git ya bide başlık açıyo Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenocide Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 ahahaha lol olum zaten rpg konusunda çok tecrübeli olsam böle bi başlık açmam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nileppezdel Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 adam net haklı, bu devirde oynanmaz. DM bulurum normal masaüstü oynarım, bi de fantastik kitap okurum. Hemen hemen aynı grafikler artı aynı miktarda lore işte sdfsdf hadi dövün şimdi beni Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Revangelis Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 kendi düşünceme gelirsek karakter gelişimi şart aynen samin dediği gibi ayrıca level scaling olmamalı kesinlikle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nileppezdel Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 aa evet ne olması gerektiğini yazarken ne olmaması gerektiğini de yazmak lazım ama o liste çok uzun olur be sdfsdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenocide Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 mesela ben kendim için söyleyeyim, karakter gelişimi + özgürlük hissiyatı + diyalog ama uzun olmasın abi. oyun oynamaya mı giriyorum wot okumaya mı giriyorum. o yüzden şu kompleks diyalog olayından pek haz etmem ki sanırım pek çok hardcore rpg'cinin uğruna ölebileceği şey olsa gerek kompleks diyaloglar. sanırım oblivion'u shit tiere sokanlar sırf diyalog sisteminin zayıflığından dolayı sokuyor olsa gerekler. yoksa bikaç sinir bozucu olayı hariç gayet keyifli oyundu benim için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cystein Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nileppezdel Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 şahsen dialog okurum da lore'u kitaplarda veren oyunlara uyuz oluyorum. Karakterlerle konuşalım onlar anlatsın falan. Ne abi kitap okurum yani onun yerine. Ama dialog candır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenocide Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 10, 2011 Cystein said: Xenocide said: edi: rocket launcher esprisi yaptım farzedin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sostizm Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 SAM'e katılıyorum RPG olması için öncelikle karakter geliştirme olmalı. Demiyorum ki illa ki mage, paladin, bard... ama olmazsa olmaz bence bi sistem içerisinde karakter geliştirmedir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
demian Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Xenocide said: mesela ben kendim için söyleyeyim, karakter gelişimi + özgürlük hissiyatı + diyalog ama uzun olmasın abi. oyun oynamaya mı giriyorum wot okumaya mı giriyorum. modlar gerekeni yapıp bu adamı içinde RPG geçen bütün konulardan banlasınlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Vingthor Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 rpg için ilk kural seçim yapmak. hikayeye etkili falan. onun dışında karakter gelişimi ikinci planda bencaaea. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Adı üstünde, role playing game. Masa üstü rol yapma oyunlarından türediği için öncelikle bu oyunların temel özelliklerine sahip olmalı. Rol yapma yani karakterin rolüne bürünme en önemli özellik. Bunun için bilgisayar platformundaki temel yöntem ise senaryonun bize seçimler sunması, biz de tercihler yapıyoruz. Aynı zamanda bunların farklı sonuçları olması gerekiyor. Bu seçimlerin ve sonuçlarının iyi bir anlatımla oyun içine yedirilmesi çok önemli, ki bu genelde uzun yazılmış dialoglar monologlar hatta tasvirler demek. Game of thronesun kitabı Mass Effect ya da Dragon Age 2 dialogları kalitesinde olsaydı hiç birimiz okumazdık heralde. Günümüz teknolojileri işin tasvir kısmını grafiklere havale etse de, dialoglar hala önemini koruyor. Daha sonra masaüstü oyunlardaki gibi karakterin neler yapabildiğini belirten istatistiksel verilere dayalı bir sistem gerekiyor. d20 sisteminde sizin attack bonusunuz 5, düşmanın acsi 15se, vurma ihtimaliniz %55tir. Verdiğiniz hasar 1d8+2 ise ortalama hasarınız 6.5tur. 10 tur boyunca her turda birer atak yaparsanız 35 damage verirsiniz. O duvara %85 ihtimalle çıkarsın, %10 düşersin ama bişeyin olmaz, %5 de düşer ve bütün guardları uyandırısın. Örnekleri her oyuna uyarlayabiliriz. Şimdiye sistemi olmayan ve ben rpgyim diyen oyun görmedim, zaten sıkıntı bu sisteme sahip her oyunun ben rpgyim diye ortaya çıkmasında. Bunlar bir rpgnin olmazsa olmazları. Mesela Oblivion sadece karakter sistemine sahip bir sandbox aksyon oyunu, rol yapma seçeneği yok. Keza fallout3, dragon age 2, ME 1 ve 2 de böyle. Burda önemli nokta, eğer yaptığınız seçimler karakterinizin kişiliğini etkilemez ve ondan etkilenmezse, oyun rpg değildir. Mass Effectte konseyi kurtarmak/ölüme terk etmek, sağ ya da sol koridordan gitmek kadar sıradan ve oyunun geri kalanından bağımsız bir seçenek. Bu tür bağlantıları kurmak hem zaman istiyor, hem AAA yapımların bütçesi ve zaman çerçeveleri için pahalı kaçıyor, hem de oyuncunun belli bir zekanın üstünde olması gerekli. Haliyle çoğu mainstream oyunda göremiyoruz, dolayısıyla bunlar birer RPG değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
demian Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 axedice'ın mesajı da stickylensin mümkünse. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 game of thronesun kitabı? zaten kitap. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nileppezdel Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 kelime anlamına bakarsak her oyun rpg ama axedice güzel yazmış Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
demian Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Cuce said: game of thronesun kitabı? zaten kitap. aşk-ı memnunun kitabı çıkmış cüce, onu da oku bence. (:P) öte yandan adam o kadar mesaj yazmış saat üç buçukta, mazur görmek lazım bence o kadarını. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cystein Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 mesela never winter nights 2 rpg değil bence. çünkü yaptığın hiç bir seçim hiç bir şekilde senaryoya etki etmiyor. nasıl mı? örneğin kale veriyolar, gaza gelip "bana kale verdiler kasıcam güzelleştiricem" diye götünüzü yırtıyosunuz... oyun sonunda yanınıza spawn olan 3-5 çapulcu askerden öteye gidemiyor bunun etkisi. ki kaleyi alıp hiç kaleye kasmadan da oynadım. aynı bokun suyu sonuç... rpg'nin diğer öğesi olan olasılıklar sistemi (d20 vesaire) nwn2de mevcut. ama dediğim gibi verilen kararlar oyun sonunda ancak ekrandan kayarak yazılarla "evet druidler iyi, seni sordular. çocuklar da iyi" şeklinde betimleniyor ki... kimin umrunda. esc'ye basar geçerim. oysa fallout 1-2 öyle miydi? yahut baldur's gate. falloutta mutant şehrini patlatıp herkesi öldürmüştüm, tüm mutantlar ayar olmuşlardı bana. ya da bi şehrin liderine atar yapıyosun, ağzını yüzünü kırıyolar gördükleri yerde. vesaire. oyuna ve oyunun geleceğine direkt etkisi olan şeyler bunlar. bence de rpgyi rpg yapan budur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Regalya Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Kaliteli RPG diyaloğuna güzel bir örnek Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenocide Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 demian said: Xenocide said: mesela ben kendim için söyleyeyim, karakter gelişimi + özgürlük hissiyatı + diyalog ama uzun olmasın abi. oyun oynamaya mı giriyorum wot okumaya mı giriyorum. modlar gerekeni yapıp bu adamı içinde RPG geçen bütün konulardan banlasınlar valla dostum sen wot okumaya giriyosan saygı duyarım da, bence bi rpg'yi rpg yapan öğe wot olmamalı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Deno- Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 11, 2011 - her şeyden önce özgün senaryo (son zamanların popüler rpg konusu olan 'dünyayı/evreni kurtarmak için x, y, z'lerin desteğini sağlamak, onlarla birleşip herkesi kurtarmak' dışında bir senaryo mümkünse) - bol seçenekli, özenle hazırlanmış diyaloglar (dragon age 2'deki diyaloglar gibi olmayan hiç olmazsa) - class / skill çeşitliliği - karakter yaratma ekranı - nilep'in söylediği gibi oyuncunun yaptığı seçimlerin anlık olmaması, oyundaki diğer kişileri/olayları etkilemesi - akıcı bir combat. muhteşem olmak zorunda değil bir rpg'de belki combat, ama belli skilleri spamlemek zorunda kalmamak artıdır herhalde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar