Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

RPG'nin RPG olması için gerekli öğeler


Xenocide

Öne çıkan mesajlar

geçenlerde bu konu aklıma geldi. malum forumda sürekli yeni nesil rpg'lerin rpg olmadığı tartışmaları falan dönüyor -heleki bu konuda oblivion orta malı oldu mesela- ben de merak ettim, bi rpg oyununun has rpg oyunu olması için ne gereklidir leveling-skill sistemi vs. harici?

/discuss


edi: rocket launcher esprisi yaptım farzedin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesela ben kendim için söyleyeyim, karakter gelişimi + özgürlük hissiyatı + diyalog ama uzun olmasın abi. oyun oynamaya mı giriyorum wot okumaya mı giriyorum. o yüzden şu kompleks diyalog olayından pek haz etmem ki sanırım pek çok hardcore rpg'cinin uğruna ölebileceği şey olsa gerek kompleks diyaloglar. sanırım oblivion'u shit tiere sokanlar sırf diyalog sisteminin zayıflığından dolayı sokuyor olsa gerekler. yoksa bikaç sinir bozucu olayı hariç gayet keyifli oyundu benim için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adı üstünde, role playing game. Masa üstü rol yapma oyunlarından türediği için öncelikle bu oyunların temel özelliklerine sahip olmalı.

Rol yapma yani karakterin rolüne bürünme en önemli özellik. Bunun için bilgisayar platformundaki temel yöntem ise senaryonun bize seçimler sunması, biz de tercihler yapıyoruz. Aynı zamanda bunların farklı sonuçları olması gerekiyor. Bu seçimlerin ve sonuçlarının iyi bir anlatımla oyun içine yedirilmesi çok önemli, ki bu genelde uzun yazılmış dialoglar monologlar hatta tasvirler demek. Game of thronesun kitabı Mass Effect ya da Dragon Age 2 dialogları kalitesinde olsaydı hiç birimiz okumazdık heralde. Günümüz teknolojileri işin tasvir kısmını grafiklere havale etse de, dialoglar hala önemini koruyor.

Daha sonra masaüstü oyunlardaki gibi karakterin neler yapabildiğini belirten istatistiksel verilere dayalı bir sistem gerekiyor. d20 sisteminde sizin attack bonusunuz 5, düşmanın acsi 15se, vurma ihtimaliniz %55tir. Verdiğiniz hasar 1d8+2 ise ortalama hasarınız 6.5tur. 10 tur boyunca her turda birer atak yaparsanız 35 damage verirsiniz. O duvara %85 ihtimalle çıkarsın, %10 düşersin ama bişeyin olmaz, %5 de düşer ve bütün guardları uyandırısın. Örnekleri her oyuna uyarlayabiliriz. Şimdiye sistemi olmayan ve ben rpgyim diyen oyun görmedim, zaten sıkıntı bu sisteme sahip her oyunun ben rpgyim diye ortaya çıkmasında.

Bunlar bir rpgnin olmazsa olmazları. Mesela Oblivion sadece karakter sistemine sahip bir sandbox aksyon oyunu, rol yapma seçeneği yok. Keza fallout3, dragon age 2, ME 1 ve 2 de böyle. Burda önemli nokta, eğer yaptığınız seçimler karakterinizin kişiliğini etkilemez ve ondan etkilenmezse, oyun rpg değildir. Mass Effectte konseyi kurtarmak/ölüme terk etmek, sağ ya da sol koridordan gitmek kadar sıradan ve oyunun geri kalanından bağımsız bir seçenek. Bu tür bağlantıları kurmak hem zaman istiyor, hem AAA yapımların bütçesi ve zaman çerçeveleri için pahalı kaçıyor, hem de oyuncunun belli bir zekanın üstünde olması gerekli. Haliyle çoğu mainstream oyunda göremiyoruz, dolayısıyla bunlar birer RPG değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mesela never winter nights 2 rpg değil bence.
çünkü yaptığın hiç bir seçim hiç bir şekilde senaryoya etki etmiyor. nasıl mı?
örneğin kale veriyolar, gaza gelip "bana kale verdiler kasıcam güzelleştiricem" diye götünüzü yırtıyosunuz... oyun sonunda yanınıza spawn olan 3-5 çapulcu askerden öteye gidemiyor bunun etkisi. ki kaleyi alıp hiç kaleye kasmadan da oynadım. aynı bokun suyu sonuç...

rpg'nin diğer öğesi olan olasılıklar sistemi (d20 vesaire) nwn2de mevcut. ama dediğim gibi verilen kararlar oyun sonunda ancak ekrandan kayarak yazılarla "evet druidler iyi, seni sordular. çocuklar da iyi" şeklinde betimleniyor ki...
kimin umrunda. esc'ye basar geçerim.

oysa fallout 1-2 öyle miydi? yahut baldur's gate. falloutta mutant şehrini patlatıp herkesi öldürmüştüm, tüm mutantlar ayar olmuşlardı bana.
ya da bi şehrin liderine atar yapıyosun, ağzını yüzünü kırıyolar gördükleri yerde. vesaire. oyuna ve oyunun geleceğine direkt etkisi olan şeyler bunlar. bence de rpgyi rpg yapan budur
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demian said:

Xenocide said:

mesela ben kendim için söyleyeyim, karakter gelişimi + özgürlük hissiyatı + diyalog ama uzun olmasın abi. oyun oynamaya mı giriyorum wot okumaya mı giriyorum.


modlar gerekeni yapıp bu adamı içinde RPG geçen bütün konulardan banlasınlar


valla dostum sen wot okumaya giriyosan saygı duyarım da, bence bi rpg'yi rpg yapan öğe wot olmamalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

- her şeyden önce özgün senaryo (son zamanların popüler rpg konusu olan 'dünyayı/evreni kurtarmak için x, y, z'lerin desteğini sağlamak, onlarla birleşip herkesi kurtarmak' dışında bir senaryo mümkünse)

- bol seçenekli, özenle hazırlanmış diyaloglar (dragon age 2'deki diyaloglar gibi olmayan hiç olmazsa)

- class / skill çeşitliliği

- karakter yaratma ekranı

- nilep'in söylediği gibi oyuncunun yaptığı seçimlerin anlık olmaması, oyundaki diğer kişileri/olayları etkilemesi

- akıcı bir combat. muhteşem olmak zorunda değil bir rpg'de belki combat, ama belli skilleri spamlemek zorunda kalmamak artıdır herhalde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...