Xenus Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 sadman said: Zamanında Voyage Century oynardım, o tadı verebilicek bana en azından. bende aynısını umuyorum. voyage'dan baya esinlenmiş bu oyun zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
lightNdark Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 sadman said: Ha evet şuna katılıyorum bende, ticaretin npcye mal sat mantığından ibaret olması dışında diğer yönleri gayet güzel. Sadman Ticaret sistemi ile ilgili 10 post attım ama sen hala "ticaretin ürettiğin malı NPCye satmaktan ibaret olması kötü" diyorsun ya, sana 10 değil 100 post daha yazıp açıklasam anlamayacaksın... Ben her oyuncunun fikrini söyleme, beğenme yada beğenmeme hakkına saygına duyarım ama önce oyunu aktif şekilde oynayan insanların yazdıkları sistemi ve sistemin birbirinden bağımsız detaylarını bir okuyup anlamaya çalışsınlar sonra fikirlerini dinleyelim... Bu benim fikrim kime ne falan da deme... Yazdığını okuyan adam birşey biliyorsun da yazıyorsun sanacak ve oyundaki sistemi senin "sandığın" gibi zannedecek ama alakası yok yazdığın şeyle oyundaki ticaret sisteminin... Biz ortada Elma ve Armut var diyoruz sen kalkmış "sadece armuttan ibaret olması kötü" diyorsun... Son kez yazıyorum: Ticaret de LİMAN TICARETI SADECE COIN için yapılır ve HAMMADDE TRANSFERI ILE OLUR... Crafted ürünler bu şekilde SATILAMAZ yani POT - GEM - HER TURLU ITEM (armor silah vs) gibi aklınıza gelen bütün CRAFTED ÜRÜNLER: LİMANLARA SATILAMAZ... Limana sattığın hammadde karşılığı aldığın COIN ile Kale Parçası alır ve KALE YAPARSIN. KALE DESTRUCT edilebilen bir şey oyunda ve KALE SAVAŞLARI SIRASINDA yıkılır. Yani coin ihtiyacı GUILDLER ICIN "çok fazla" ve "bir noktada sınırsız" Crafted "herşey" sadece AH de satılabilir Bize eleştiriye tahammülünüz yok diyorsunuz da bilader yaptığınız eleştirinin "konuyla ilgisi yok"sa tahammül edemiyorum elbette... Bence bu her şeyi biliyorum havanızdan bi sıyrılın da oyunun "gerçekten eleştirilecek" taraflarını tartışalım... Çünki oyunun eksikleri yok değil... Sadece eksikler sizin söylediklerinizle alakasız Not: Camelot Unchained (daoc2) çıksada oynasak baydım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
lightNdark Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Mortis oyun pay 2 play normalde 14 dolar falan aylık ödemesi var Kore'de ama bize 40-45 dolara falan geliyor... Kucaklarında zıplatıyorlar yani asdfsd norrmalde saçmalık yaptığımız tabi ama benim için bir nevi inceleme fırsatı bu (zaten oynayacak adam gibi bir oyun da yok) 1 ay daha takılıcam sonra kapatıcam acc'u Avrupa'ya kadar bekleriz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
samaella Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 bu saatten sonra 36 sayfa okuyup mortisin ara postunu görüp etkilenecek adam yoktur pek patide :D şahsen hiç okumadıysam son 2 sayfa yeterli Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenus Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 lightNdark said: 100 mısır paketledim kendi kıtamda "güvenli bölgede" teslim ettim 1 gold coin (para değil) yada 2 gold (para olarak) alabilirim... Aynı paketi düşman kıtaya (riskli) taşırsam: 2 gold coin yada 4-5 gold alırım... Liberty adasına (çok riskli) taşırsam: 5 gold coin yada 9-10 gold alırım... sadece gold coin alırım diyorsun da yazdığın mesaj öyle değildi? arkadaş ticaret derkende oyundaki trade sisteminden bahsediyor zaten craftingden değil. hemen celallenmeyin. voyage centuryde de aynı mantık işliyordu arkadaş oynamışsa bilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
lightNdark Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Xenus sonraki yazılarıma da bir göz atarsan orada Mortis için bazı açıklamalar yaptım. Gold alabilme gibi bir alternatif koymuşlar ama ürünler "Paket halinde sırtınızda 1-2 saatlik (realtime) yol katedilerek Limanlara götürülüyor. Bir paket 100 hammadde ile yapılıyor sen 1 paketi alıp Limana götürüp gold almayı düşünürsen aç kalırsın :) üstelik öldürülüp malı çaldırma olasılığın çok fazla çünkü limanlarda millet aç köpek gibi bekliyor biri gelsede gebertip malını alsak diye AH de aynı malı paketlemeden aynı gold karşılığında satabiliyorsun anlatabildimmi? Sen limana gidene kadar ben 10 stack mal satarım AH de Limana mal götüren Coin için götürüyor kısacası onlarda guildler (genelde günde 1 transfer yapıyorlar büyük kervanlarla) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Maglust Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 anlayana :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sadman Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 lightNdark, ben senin ne demek istediğini anlıyorum, mekaniği anlattığın doğrultuda kafamda canlandırıyorum, ve bakıyorum ki üretim/taşıma/satış vs vs süreci içerisinde yaşadıklarım veya yaşayacaklarım 8-10 coin kazanmaktan ibaret olduğu sonucuna varıyorum. Onca emek üretip taşınılan mal puf olmuş gitmiş, yerine coin gelmiş. Takıldığım nokta bu. Hani bu şehirin ortasına bi tane vendor koyup ona sattırmaktansa uğraştırarak yaptırıyor aynı işlemi. Voyage'da günlük questler vardı bunun gibi, ama onun yanında gerçek ticaret de vardı farklı farklı limanlara taşıyıp pazar kurulurdu falan fistan. Bunda da öyle bişey olabilirmiş. Ayrıyetten, sizin aktardıklarınızın üstüne fikrimi söylüyorum, senin yada başkalarının yazdıklarını okumadan anlamadan "hayır şöyle böyle" diye konuşmuyorum. Ama hala aynı tavrınızda ısrar ediyosunuz. ps: üretim derken illa son ürünü kastetmiyorum mat olur raw olur vs. oraya takılma ayrıca eksikleri konuşalım demişsin de, bu olay benim gibi düşünen biçok kişiye göre büyük eksiklik bkz bu konu, başka forumlar. eksik derken illa teknik bişey mi olması gerekiyor? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jonq Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Adam 342423 defa tekrar etmiş. - Öncellikle GOLD ile GOLD COIN aynı şey değil. Burada bir kafa karışıklığı oluşmuş bariz. - Liman Ticaretinde sadece Resource/Gathering yoluyla elde edilen ürünler kullanılıyor denilmiş. -Crafted Itemler oyunun en iyi itemleri denilmiş. Crafted itemler Ticarette limanlara satılamıyor denilmiş yani bundan çıkan fikir bunu AH vs ile diğer oyunculara satabiliyorsunuz. Kısaca oyunun ekonomisi üzerinde düşünürsek CRAFTING ile LIMAN TİCARETİ pek birbirleriyle alakalı değiller. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 lightNdark said: AH de aynı malı paketlemeden aynı gold karşılığında satabiliyorsun Aynı gold derken? Dinamik değil mi fiyatlar? Bide herkes kendi farmını yapabiliyorsa bu itemları ahden kim alıyor? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nordlydian Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 işte orada devreye labour puanları giriyor. yolladıgım mailden, kestıgın her aga, yaptıgın yemekten, yetiştirdiğin ata kadar herşeye labor puanı harcıyorsun ve bunun da bir limiti var. o gün içinde sıfırlandığında hiçbir şey yapamıyorsun. her acc. için sabit o puanlar. a karakterinle harcadıysan puanlarını b karakterıne geçip ypayım diyemiyorsun. ekleme : yalnış anlama olmasın ah fiyatları dinamik; mesela 100 tane basit madenin fiyatı cumartesi 1.50 idi, dün 2.40'a çıktı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Peki labor puanlarının limitini ne belirliyor? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenus Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 aynı tarz oyunları oynadığım için konuşuyorum. voyage century, uncharted waters 1-2 saat denizde yol katedip ticaret yapılıyordu. aynı şekilde pk riskiyle mal kaybetme riskiyle beraber. ama orda pk olursan hapis dışında üzerindeki gearı düşürme riskiyle karşı karşıyaydın yani öyle pek yemiyordu pk yapmak ancak npc korsanlar saldırabiliyordu kargona göre. çinden silk, alıp istanbula götürüyorduk misal. kaç kere gold farmer filoları görmüştüm. 5 gemi arka arkada takıp, git-gel yapan. bunlar botla yapılmıyor tabiki yoksa fırtınaya denk gelip batarsın lol. ben bildiğimi konuşuyorum, varsayım üretmiyorum. ah'de aynı malı senin dediğin gibi kısa sürede AH üzerinden satabiliyorsan normal oyuncu bunu yapar zaten. ama yukarıda bahsettiğim gibi A npc'sinden x mal (hiç bir işe yaramayan sadece farm için alınan kargo) alıp, B npc'sine satış gibi bir olay yoksa sorun değil. burda ürettiğin malı raw materialı, aynı zamanda oyuncuların işine yarayan AH'da satılan ürünlerin, istersen liman ticaretini yapabiliyorsun, sizin anlattıklarınıza göre. ha gold karşılığında liman ticaretini yaparsan, AH'da satmaya göre daha az kar elde ediyorsun. bence bu sistemde sorun yok. zaten denizde gemi akışı olması güzel. ben sandbox'ta AH'ya da karşıyım bu oyunda player owned vendor açılsa daha iyi olurdu. oyuncuların bir araya gelip, oluşturduğu marketler oluşurdu böylece. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nordlydian Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 labor puanının limiti 3500 idi. sonra hardcore oyuncuların ısrarları ile bu limiti daily görevlerle 5000'ne çıkarıldı. Puan da 5 dakika da bir +5 olarak artıyor. mesela 0 puanınız kaldı. 5 dakıka sonra 5 oluyor. ama agaç kesmek 20 puan istediği için sizin puanın dolmasını beklemeniz gerekiyor. birde level artıkça labor puanının sınır da artıyor. level 1'ken 5 iken atıyorum level 50'de 5000 böylece bir tane level 50'niz olunca alt karakteri görev yapmadan kasmanız mümkün. bir de GOLD ile GOLD COIN karıştırılıyor sürekli. Gold'u AH'tan yaptığınız satışlarla, yaptıgınız görevlerle kazanırken GOLD COIN'i sadece ve sadece limanlar arası ticaret ile kazanabiliyorsunuz. gold coin hiçbir şekilde satılıp, takas edilip ya da değişimi yapılan birşey değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenus Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 labor point mekaniği de enteresanmış direk oyuncuları sınırlayan birşey aslında ama botları engeller bi nebze. yani sabahtan akşama kadar odun keseyim diyemiyorsun http://arche-age.info/labor-points Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 O olay zor ya. Ultima oynarken 500 kişi bi serverdaydık, 50 tane vendor koymak kolaydı. Şimd 10.000 kişilik serverlar var, herkesin kendi vendoru olursa trade karman çorman hale gelir. Shadowbanede guildler kendi kalelerine vendor koyuyorlardı mesela, güzel bi creep noktasının yakınında kale kapan guild vendordan kestiği % komisyondan falan para kaldırabiliyordu. Bu tür mekanikler olmalı tabi, ama AH yerine komple player owned vendor üzerinden ticaret için oyunlar çok büyüdü. Farmlanabilite de labor pointe bakıyor gibi şu anda. Önemli olan labor pointlerin nasıl çalıştığı, nasıl arttığı. Bide gold > gold coin şeklinde bi çevrim yoktur heralde? edit : Bu arada faqta mana / hp gibi bi resource demiş, hardcap softcap var mı labor powerda? Harcamadıkça katlanarak birikmiyordur heralde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
lightNdark Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Labor point mekaniğine de hemen eklemeler yapıyım... 3000 LP (labor point - işçilik puanı diyelim) ile oyuna başlıyorsunuz labor harcayıp biriktirdikçe total LP artıyor yani 50 lvl 2 kişinin LP'i farklı olabilir. Hiç kullanmazsan 3000 kalır... (Fakat LP-CAP 5000) Bu arada ALT CHAR açarak LP abuse edemezsiniz cunki accountunda 2 karakter de olsa "ortak LP" kullanıyorsun 3 de olsa 4 de olsa... Yani açarım 4 karakter her birinin 3000 LPsini kullanırım gibi birşey yok... LP Pool var accountunuzda Diyelimki maden topluyorsunuz. Her topladığınız maden için 5 LP harcıyorsunuz (maden özelse bu 10-15LP de olabiliyor) yani sonsuza kadar maden toplama yada herhangi birşey craftlama gibi bir şans yok... Bu nedenle LP / Gold matematiğinizi iyi yapmanız lazım Oyunda nordlydianın bahsettiği gibi labor birikiyor. 5 dakikada 5 LP geliyor yani dakikada 1 LP birikiyor... Bu da bir soruna yol açıyordu oyunda: 25 saatte 1500 LP geliyor her oyuncuya, bu durumda günde 15 saat oynayan hardcore player ile günde 2 saat oynayan casual player arasında fark olmuyordu "meslek/gathering/crafting" konusunda ve bu durum tepki aldı haklı olarak. Bunu da şu şekilde düzenlediler: Artık dilerseniz "daily quest" yaparak extra LP kazanabiliyor ve kullanabiliyorsunuz. Tabii daily sınırsız değil ama fark yaratıyor (zaten öyle de olmalı) Yani daha önce postlarımda yazdığım gibi adamlar her hafta 1gb patch atıyorlar (az önce 954mb yükledim yine) ve sürekli birşeyleri değiştirip iyi yönde düzenliyorlar. Problemlere tepki hızları gayet iyi (ki bu düzenlemeler Avrupa'ya doğrudan gelecek) bir nevi Avrupa'da release olduğunda "olabildiğince iyileştirilmiş" bir oyun bulacağız karşımızda Ayrıca sizin için yeni görseller ekliyeceğim... Faydası olacaktır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nordlydian Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2013 valla her hafta 1gb patch. yukleme hızı da dusuk olunca çarsamba aksamları oyunu oynamak hayal oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Mart 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 17, 2013 Siegeler hakkında bir yazı ve test server videoları: http://archeagesource.com/topic/1574-sieges-so-far/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Mart 17, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 17, 2013 oha çok kötü, bu kadar kötü olabileceği aklıma bile gelmezdi. 2013 de bu neyin kafasıdır ya, said: Defenders spawn in middle of the castle, they have no death-penalty, and can re-spawn infinitely and instantly! The instant you die you can respawn.... This means, that unless you are completely inferior you can never lose. And just spawning and rushing the enemy will be enough, since you are closer to your spawn then they are to theirs. They cannot outnumber you cause hey 50 vs 50 limit said: The attackers deploy own camp, their own spawn. It is surrounded by safezone. Yet, the safezone applies to both... even defenders are safe there. said: Walls are completely useless as of now. sad panda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
batuhan Mesaj tarihi: Mart 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2013 Oyun bence beklenildiği gibi sandbox değil. Her kore oyunu gibi farmbox ve para sağmak üzerine kurulu.Bu oyun avrupa'da bu şekilde tutmaz. Ben oynamayı düşünmüyorum oynayanlara kolay gelsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Mart 19, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2013 Trion'dan ses soluk yok zaten, geçenlerde Reddit'de birşeyler zırvaladılar ama söyledikleri sadece EN sitesine gidip, newsletter'a kaydolun gibi birşeydi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
lightNdark Mesaj tarihi: Mart 20, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2013 verilen video PTS (Private Test Server) dan alınmış şuan release edilmedi Kore'de ama işin açıkçası Beta'daki halinin üzerine birşey eklenmiş görünmüyor. Bu şekilde release edeceklerini sanmıyorum çünkü bu Key Content yani oyunun end game yapısı Kale Savaşları ve Toprak hakimiyeti üzerine kurulu ama yinede bilinmez tabii. O kadar büyük firmaların, ne denli umut vaadeden oyunların içine ettiğini gördük ki end game content eksikliği ile (örn: SWTOR / GW2 vs) böyle bir salaklık beni şaşırtmaz... Adamların her hafta düzenli şekilde yaptıkları geliştirmeler umut vaadediyor ama NA/EU Beta başlamadan şuan gördüklerimiz birşey ifade etmiyecek gibi görünüyor... Bunun nedenini size şöyle açıklayabilirim: Oyunda "sadece" Labor Point üzerine son 5 haftada 4 köklü değişiklik yapıldı. Kimisi botların sonunu getirdi, kimisi bazı küçük abuse yöntemlerinin... Yani adamlar sürekli çalışıyor bu nedenle bugün gördüğümüz şeyler NA/EU sürecine kadar kaç kez ve ne kadar çok değişecek bilemiyorum... NA/EU Beta gelene kadar çok fazla yorum yapmayacağım. Bekleyelim görelim... Şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Eğer NA/EU bu şekliyle release olursa zaten oyunu oynamayı kesinlikle düşünmüyorum... Bunun sebebi şuan gördüğünüz Kale Savaşları ile ilgili "asla değil". Çok daha ciddi eksikler var oyunda ve ben bu konularda "tek bir eleştiri bile yapmadım henüz" zira bir düzenleme yapılır umudumu "henüz" kaybetmedim. Yoksa oyunu yerden yere vurmak istersem inanın çok kolay. Şimdilik yapıcı tavrımı sürdürüyorum ArcheAge için çünkü daha çok zaman var, dediğim gibi bekleyip görelim diyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Mart 20, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2013 lightNdark said: Çok daha ciddi eksikler var oyunda Ne gibi mesela? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sQu Mesaj tarihi: Mart 25, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 25, 2013 Evet oyun okadar kötü ki ocak ayında Korede 3. sırada listelerde yer aldı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar