NolaxThensbane Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 ağır trolleniyoruzdur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 bioware soylemiyor lafi, bioware calisani soyluyor, zira bioware bir firma, soz soylemesi mumkun degil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 Böyle bir şeye rastladım şimdi: Let me give you an example. During the first dungeon of Baldur’s Gate 2 you come across a room filled with vats. Floating inside these vats are a series of identical women. When you let one of the women out of the tanks you discover she is a clone of a woman the evil sorcerer who runs the place was once in love with. Having lost his only love, the sorcerer tried to clone his former flame but failed. Even thought the clone was identical to the woman he did not love her. He killed the clone and continued to breed more hoping to one day solve the puzzle. Eventually he gave up and left the clones to rot away alone, there they remained sentient and miserable knowing that they have failed to perform the only function for which they were created. It’s a sad tale and simultaneously manages to paint the sorcerer as sympathetic and totally evil. It’s a story that can only exist in speculative fiction. In contrast the villain in the origin story of my Dwarf was a dwarven crime lord who the game made me hate by having him give his minions permission to rape my character’s sister. Ooh how dark and mature, why don’t you just have him curb stomp a puppy while you’re at it? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Soimyr Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 KUBAT DAMAGE, olmuş o yazı gerge. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 o yazıyı okuduğumda baldur's gate oynayasım geldi. hayır oynamıycam, o cdleri kurmayacağım. (summon greater irade) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2011 (Greater Dispel İrade) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 summon greater irade değil abi. will save'i en iyi arttıran şey owl's wisdom değil midir? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Girer girmez aksiyon diyor bu yeni oyunlar ama, Baldur's Gate'in girergirmez yarattığı Abiiii!! efekti çok daha iyidir yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 arkadaşlar, unuttunuz galiba ama burası elder scrolls 5: skyrim başlığı. 5 sayfa "bugün rpg'lerde ne yanlış, bioware yazarı bugün ne yedi" diye konuşacaksanız bunun için ayrı bir başlık açacaksınız. tartışma için özgür bir ortamımız olması böyle tekrarlayan derail'lere izin verileceği anlamına gelmiyor, bir daha yapıldığında toptan temizleyeceğim. bir hafta net bağlantım koptu diye dağıtmışsınız bölümü resmen. harf ekleyince de küfür sayılmamış olmuyor, ilk ve son uyarımı yapmış olayım unutanlara. ayrıca axe, iki haftadır hergün oblivion oynuyorum, haters gonna hate heh. bomba gibi oyun. rayına sokayım tartışmayı bir taraftan: questgiver'ın ailesi size kızgın ama quest'e başlama şansı ölmüyor, redeagle'ın dediğin invincible npc olmaması için gerekli bir çözüm. oyunda 216251 saat harcayıp sonra falanca quest'i 40 yıl önce alakasız nedenle öldürdüğünüz adam yüzünden tamamlayamadığınızı farketmek rpg'lerde olabilecek en can sıkıcı şeylerden biri. bir de alduin's wall üzerine şu yazıyı okurken dikkat ettim de, bizim dragonborn tamriel imparatoru olacak sanırım bu sefer. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LethE Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 hacı zaten önemli birini öldürdüğün main questi bitiremezsin diyor, sidequestlerde bozulabilir olsun bi zahmet. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 neden ki? npc'ler şehirden şehire seyahat ederken bile yolda eşkiya öldürebiliyor, neden quest'ler kırılsın biz bilerek ve isteyerek kırmıyorsak? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HellHound Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 "quest giver'i oldurdum amcasi verdi questi" situational olmali bence, duruma gore implement edildiginde iyi kullanilabilir bir sey. Sorun bence bu design yapilirken ki kafa yapisi, buyuk ihtimalle Oblivion'dan bu yana Bethesda'nin (sirf Bethesda'nin degil tabii bugun herkes boyle yapiyor oyunlari, hatta Bioware daha kotu o konuda) PC build/hikaye secimleri ne olursa olsun "master-of-all-trades" olmali felsefesinin devami gibi. Aman oyuncu dezavantaja dusmesin, aman butun content her karakter/her build icin ulasilabilir olsun derdi. yoksa RPG'de en basit Choice/Consequence implementasyonu birini oldurursen o kisinin sana getirecegi quest/avantaj/dezavantajlardan mahrum olmak. "40 yil once alakasiz oldurdugum adam yuzunden bu gorevi yapamiyorum" E oldurmeseydin, o secimi yaptin katlan simdi sonucuna. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Sam said: neden ki? npc'ler şehirden şehire seyahat ederken bile yolda eşkiya öldürebiliyor, neden quest'ler kırılsın biz bilerek ve isteyerek kırmıyorsak? Tutarlılık, gerçekçilik? Seçimler ve sonuçları? Bir oyunu "rpg" yapan öğeler? Bu arada questi questgiverın ailesi vermiyor, teyzesi muhabbeti masadan düşen teyzelere ve kuzenlere bi atıftı sadece. Questi random herhangi bir adam verebiliyor. Sırf o questi almış ol diye, sırf konsol yetersizleri herhangi bir rpgnin temel taşı olan yaptıkları seçimlerle baş etmek zorunda kalmasınlar diye başka npclere kaydırılıyor. Adamlar streamlining için NASA mühendisi kullanıyorlar resmen. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sparkcaster Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 lawful good da oynayıp kaçakçılık da yapabilelim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Olay belli ama. Oblivion 3.25m'den fazla satmış ıvır-zıvırını katmadan, Risen 125k satmış toplamda. 360 rakamları bunlar bu arada. Risen 2 yapılıyor ama yine de. Skyrim'e gelince, iyi olacak bence. Bu kolaylıkların gelmesi kötü olabilir ama bir açıdan da iyi yani. Action RPG bu. RPG kısmını kafaya takmadan, iyi bir öykü esliğinde aksiyona girmek istiyorum bazen. Bu durumlarda açıp oynanacak oyun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 oyle tip oyunlar var zaten, god of war mesela ilk aklima gelen Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Daha önce kaç kere söyledim abi, Dark Messiah tarzı bir şey istiyorum ben. Action üzerine baharat havasında RPG. TES Oblivion'dan beri bunu veriyor bana. İstemeyen Risen olsun, Divinity olsun, ciddi RPG'leri oynar. Ben oynuyorum. Bunun yeri ayrı. Niye ötekiler gibi değil demek doğru değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 ben okuduğumda "ailesi verebiliyor ama size kızıyorlar" demişlerdi, değiştirdilerse fikri başka. "40 yıl önce öldürdüğümüz adam" kısmında kastettiğim şuydu: yoldan geçen bir npc'nin ne denli önemli bir quest verdiğini bilme şansımız yok, zira eski, yere göğe sığdıramadığımız oyunlardaki gibi statik, falanca enlem falanca boylamda kıpırdamadan ayakta duran, etliye sütlüye karışmayan, nesnemtrak npc'ler yok oblivion'dan beri. sizi takip eden mythic dawn ajanına dalıp kendini öldürdüyse adam gg olursa quest bayağı sıkıntılı durumlar yaşanabiliyor. misal en son shivering isles oynarken falanca köyden geçerken çat diye bir quest fail oldu kimseye dokunmadığım halde birisi kendini öldürttüğü için görmediğim bir yerde, önceki save'e dönmek zorunda kaldım. evet şahane gerçekçi, iyi ama sıkıntı verici. gerçekçilik ile bir dengeye oturtmak lazım ve bu yeni sistem düzgün yapılırsa bir çözüm olabilir ve oyuncu açısından bu olayın arkaplanda gerçekleştiğini farketmek zaten mümkün olmaz. tabi düşündüğüm gibi yapıyorlarsa. lawful good oynayıp kaçakçılık yapabildiğimiz başka oyunlar var, elder scrolls en azından hala bir morality sistemine sahip fame/infamy olarak. şikayetim yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 e sam ama yolsa birini öldürüyosan bunun hiçbir etkisi olmıycağını düşünemezsın dimi. eğer oyunun böyle bir ektisi varsa, buna üzülmek değil sevinmek gerekir dimi? roleplay böyle birşey değilmi? dünya ile etkilenmek böle birşey değilmi? sonucta oyunc her questi bitirme oyunu değil, bir tecrübe yasama oyunu. bu tecrübe ne kadar etki tepki içindeyse o kadar güzel. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Eğer amcası halası ile bitiyorsa görev ölen kişinin görevi, ya da köyün muhtarının verdiği görev muhtar ölürse yeni muhtar ile bitiriliyorsa iyi bir şey bence. Nasıl yaptıklarına bağlı. Zaten hepimiz korsan deneyip ona göre almayacakmıyız oyunu. Neredeyse hepimiz diyelim ya da. Göreceğiz işte. Umarım iyi olur, oynarız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 biz kendimiz öldürmüyorsak, birşeye etki etmiyorsak bile arkaplanda ölebiliyor karakterler diyorum. bunun cezası neden oyuncuya yüklensin? ben de sapına kadar gerçekçilik adamıyım ama iş uygulamaya gelince ince ayar çekilmesi gereken yerler var. 14 yıl önceki rpg'lerde olmayan bazı özellikler nedeniyle bazı sorunlar da oluşamıyordu doğal olarak. bugün var ve çözümü de lazım. ve buradaki çözüm oyuncuya hissettirilmeden yapılıyorsa, a questini ahmet veya mehmet vermiş, bir sıkıntı göremiyorum eğer quest'i veren kişinin statüsü nedeniyle sabit kalması gereken bir quest değilse. bizim bu değişiklikten haberimiz olmuyorsa, sorun nedir? gerge'nin yazdığı röportajın uzun hali Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 hangi röportajı diyorsun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 3-4 sayfa önce gerge gameinformer linki vermiş ama orada 3-5 parçayı kesip koymuşlar sadece. aslı buradaki. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
demian Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2011 Sam said: biz kendimiz öldürmüyorsak, birşeye etki etmiyorsak bile arkaplanda ölebiliyor karakterler diyorum. bunun cezası neden oyuncuya yüklensin? franz ferdinand'ın sarajevo'daki ölümü niye dünyanın yarısını birbirine kattıysa o yüzden. dünyayı birbirine baglayan çok fazla ip var sam, "interaktif dünya omg" diyorsun sürekli ama o bahsettigin interaktif dünyanın sen karakterinin görüp yaşadıklarından daha büyük oldugunu unutmamak gerek. sana quest veren abi öldü mü? gg no re diyip başka queste geçeceksin o zaman. main questteki abilerin ölmemesi için minare kılıfı ticaretinde tanınmış isimlerden bethesda zaten bir kulp bulacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 12, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 12, 2011 eski-yeni rpg'lerin %99'unda uyku uyumadan, yemeden-içmeden karakterlerimiz neden yaşamaya devam ediyorsa, o nedenden ötürü dediğin makul değil. interaktif ve yaşayan dünya diyorum evet, oynarken de "of adamın kafası ne güzel patladı ekşınnn"dan ziyade temkinli ve bilinçli hareket ederim, ancak "ne oldu şimdi quest patladı falanca npc'nin yapay zeka menziline girdiğim anda, dur reload edeyim 30sn öncesine" dedirtmenin de anlamı pek yok. ha şu konuştuğumuz olay da esasen "aman ne iyi olmuş" dedirtmedi bana zaten, olup olmadığını bile farketmem dediğim gibi 150 saatte 1-2 kere yaşadığım bir olay için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar