Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls V: Skyrim


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Kanuni said:

oyunlar 10-25 yas arasina uretilse biz yaslandik sanki, simdi skyrimi 12 yasinda yeni nesil oyuncu oynayacak ona kazik kadar zor gelecek belki ama 23 yasindaki oyuncuya belki kolay gelir ne bilim, yaslandik azizler.

neyle seni beni bizi sasirtabilirler ki artik ?


kolaylık zorluk meselesi değil. tetris cokmu zor? mesele ortada oyun olup olmaması meselesi.
Mesaj tarihi:
ben zoom out olayina takiliyorum artik, konsol yuzunden istedigimiz kadar zoomout yapamiyoruz cinnet gecirecek gibi oluyorum. free zoom out olsun lutfen ya. adamin sirtini degil ortami adam ile beraber yasamak istiyorum ben. devamli kicinda sirtinda omzunun hemen ustunde...
Mesaj tarihi:
Sam said:

öte yandan skill düşürülmesi her ne kadar iyi görünmese de en önemli olan kısım ne kadarının işe yarar olduğu. klasik dediğimiz nice rpg'de hiçbir build'de tek puan vermeye değmeyen tonla skill vardı. ama evet, bana kalsa ben de spear ve med armor'un geri dönmesini istiyorum elder scrolls'a.


sorun da orda sam. kullanmak isteyenler var, eski oyunlarda başarıyla işlenememişti.
mesela baldur's gate'te long sword'a uzmanlık gitmek varken katana'ya uzmanlık gitmek anlamsızdı. ama bir yandan katana kullanmak isteyenler de bulunuyordu.

yeni çıkan oyunlarda bu ayarı dengelemek varken, "ya eskiden katana çok azdı zaten, şimdiki oyunda toptan çıkartalım" diyerek bir tembelliğe gidiyorlar.

eskiden spear skilli işe yaramıyor muydu? o zaman daha fazla spear ekle oyuna, ya da oyuncunun kendi spearini üretebilmesini sağla.
oyuncu farklı taktik opsiyonlarına sahip olmuş olur.
Mesaj tarihi:
Farklı skill falan da neymiş oyuncuların kafası karışır. Tek bi tuşa bastığınız zaman awesome bişeylerin olması gerekiyor.

Belki bizim ülkemizde böyle değil ama özellikle amerikada casual oyuncu sayısı dedicated oyuncu sayısının kat kat üstünde artık. Vasattan kastım Dragon Age : Origins'e "wordy" diyip DA:2'nin bu kadar abuk bir oyun olmasına neden olan kitle. ME2'nin durumu ortada, 3'ten kimse bişey beklemiyor artık. Vasat insan dediklerim gidip bu oyunları bayıla bayıla oynayan sıradan insanlar işte, oyunlar bi süredir kalabalık oldukları için bize yönelik değil bu kitleye yönelik olarak yapılıyor, yaratıcı içerik vasatları zorlar diye oyunlardan çıkarılıyor.

Özetle önemli olan skill sayısının, konuşma seçeneklerinin, oyun zorluğunun, genel olarak bir oyunda oturup düşünmeyi gerektiren her şeyin optimizasyon adına azaltılması değil, aptallık adına azaltılması.
Mesaj tarihi:
Yahu oyuncular bunu talep ediyorsa böyle olacak, amma ağladınız hakkaten sdfsdf Final Fantasy serisine göre daha oyun olduğu kesin her türlü, interaktif film deidğin FF serisidir, bunlara interaktif film demek ayıp yani o varken :D
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Bone said:
baldur's gate'te long sword'a uzmanlık gitmek varken katana'ya uzmanlık gitmek anlamsızdı.


Celestial Fury. Ben de katanacıydım orada. Hayatımda hiç bir FRP oyununda bir silahdan Celestial Fury'den aldığım zevki almadım.
Mesaj tarihi:
Evet falloutta cathedralin altında masterın üssüne girip vault bilgisayarlarını science ile self destructa ayarlamak gerçekten çok anlamsızdı. Ne öyle farklı skilllerle farklı quest çözümleri, farklı gameplay falan. Hayır bi de çok karışık yani, döverek öldürelim işte yeter bize.
Mesaj tarihi:
Eminim sırf onu yapmak için 150leyen çıkmıştır buradan.

İste mesele bir skillin ornek verilmeye gerek kalmayacak kadar sık kullanılabiliyor olması, fo3 ve nv'deki gibi.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Celestial Fury.

Rüyalarıma giriyor. 10 kere daha söylerim bunu konuyu dağıtmaya devam edersek =)

Bu Skyrim filan yeni bir tür oldu artık. CRPG değil, First-Person Action RPG işte. Neyini tartışıyoruz ki? Herhangi bir şey ne kadar mainstream oldursa o kadar generikleşir. CRPG arıyorsan NWN2, The Witcher serisi filan var işte. Arada çıkıyor.

Zaten hatırlarsanız o çok sevdiğimiz BG2, Planescape gibi oyunlar hep D&D oyunlar. D&D oyunları çıkmaya devam ettikçe o tarz bir kompleksliğe sahip oyunlar gelmeye devam edecek. Zaten Daggerdale'in aldığı tepkilere bakarsan D&D oyunlarında bu basitleştirmenin tutmadığını da görebiliyoruz.

Sözün özü, karmaşık oyunlar çıkmaya devam eder ama niş olurlar daha çok. Herşeyin sonu geldi olayı yok.

Celestial Fury'den çıkıp ciddi post attırdınız işte. RPG'lerin sonu gelmedi, yukarda söylediğim gibi.

Sadece bir daha söylemiş olmak için: Celestial Fury!!

http://gamebanshee.com/baldursgateii/equipment/images/celestialfury.jpg
Mesaj tarihi:
nileppezdel said:

Yahu oyuncular bunu talep ediyorsa böyle olacak, amma ağladınız hakkaten sdfsdf Final Fantasy serisine göre daha oyun olduğu kesin her türlü, interaktif film deidğin FF serisidir, bunlara interaktif film demek ayıp yani o varken :D


daha iyi olduğu kesin diye okudum 4 kere daha okudum salyalar akarak mesaj yazmaya gelmiştim quote'u okurken iyi kelimesinin olmadığını farkedip rahatladım
Mesaj tarihi:
Saç saç, FF oyun değil ki, 2 film sahnesi arasında aynı tuşlara bastığın hiçbir eğlencesi olmayan, stratejisi pokemon seviyesine ulaşmayan savaşlar yaptığın interaktif film.

FF oyun olmadığına göre Oblivion falan daha iyi oyun oluyor. Hayatımda hiçbir oyuna verdiğim paraya acımadım FF13'e verdiğim paraya acıdığım kadar. Japonların RPG yapması yasaklansın, daha doğrusu RPG demeleri yasaklansın, interaktif film yaptık arada da pokemon tadında combat koyduk desinler eyvallah ama RPG ismini lekelemesinler pls

hadi bekliyorum ağzından salyalar saçmanı, Kaede falan da bekleriz tabi ^^
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Kaede'ye kalmadan ben geldim.

FF IV oynadım sadece(çok güzeldi) ama Japonlar çok güzel RPG'ler yapıyorlar. Chrono Trigger oynadın mı hiç? Avalon Code? Persona? Shin Megami Tensei? Mario & Luigi RPG'leri? Valkyrie Profile? Etrian Odyssey?

The World Ends With You denen hayvani güzel oyun?

Dragon Quest?
Mesaj tarihi:
Ya JRPG tartışmasına girmeyelim, JRPG'leri prensip olarak sevmiyorum. Combat sistemleri aşırı kötü geliyor. Skill olmayan oblivion combatı oynamayı tercih ederim JRPG oynayacağıma. O tercih meselesi tabi.

Ama FF çok çok rezildi yani, film olarak kalsa harika aslında, ama combat o kadar bayık ve repetitive ki, sıkıldım bıraktım. Yoksa cutscene'lerin grafikleri de senaryo falan da çok başarılıydı (tu)
Mesaj tarihi:
lightning yeter ama konudan bu kadar fazla ve bu kadar uzun sayfa boyunca sapmayalım artık rica ederim, pc vs konsol sohbetine ayrı bir başlıkta devam edilmesini rica ediyorum. :)
Mesaj tarihi:
bazı şüphelerim olsa da obliviondan daha zengin bir oyun olacak gibi geliyor,
hiç olmadı viking konsepti var lan. oyun dandik olsa bile alırım o derece ^^

nileppezdel said:

Yahu oyuncular bunu talep ediyorsa böyle olacak, amma ağladınız hakkaten sdfsdf


e başka oyuncular da diğerini talep ediyor?

Sam said:

O mesajımda katanadan ziyade fallout science gibi skilleri kastetmiştim.


ben de onun üzerinden konuştum zaten.
bazı skiller daha az kullanım alanına sahip oluyor, daha az rağbet görüyor, ya da belirli hadiseler için kullanmaktan ibaret oluyor.
sonra "ya bu skill gereksiz, atalım en iyisi" diye boşluyorlar.
oysa eksik skilleri geliştirseler, oyuncuların da işine daha çok yarar diye düşünüyorum.
Mesaj tarihi:
samin bölümünde peline pişt desem 3 ay yerim o yüzden jrpgye değil freespace 2 ye laf gelse kılımı kıpırdatmam ehue

koreliler modlamaya başlayınca skyrimi indirir bi bakarım ama
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...