Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bardakoğlu: Ateistlerinde de diyaneti olmak istiyoruz


Sparkcaster

Öne çıkan mesajlar

kelimelere takılmayınız efendim,
inanç lafı orada konsepti belirtmek için söylenmiş,

Tebrik ettim, güzel gelişmeler bunlar. Din dersi yerine, lisede inanç felsefesi adı altında bir ders açılıp üstün körü en popüler inançlar anlatılabilir mesela.

öte yandan ateist dediğin adam tanrının olmadığına inanan kişidir yani, bi inancı var sonuçta:).
Haa tabi, esasen ben müslümanım ben ateistim diyen adam zaten kimlik ve duruş belirtiyordur inanç değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

kelimelere takılmayınız efendim,
inanç lafı orada konsepti belirtmek için söylenmiş,

Tebrik ettim, güzel gelişmeler bunlar. Din dersi yerine, lisede inanç felsefesi adı altında bir ders açılıp üstün körü en popüler inançlar anlatılabilir mesela.

öte yandan ateist dediğin adam tanrının olmadığına inanan kişidir yani, bi inancı var sonuçta:).
Haa tabi, esasen ben müslümanım ben ateistim diyen adam zaten kimlik ve duruş belirtiyordur inanç değil.


Hele önce bi din dersi zorunlu olmaktan çıksında, sonra koyarlar inanç felsefesi diye iyi/kötü bi ders.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya aslında bu kadar gundem olacak sıkıntılı bır mesele degıl yanı dın dersi.
öldürmüyorlar ya, ki din dersinde matematik falan çözerdik işte biz.

Esasen, özgürlük liberallik rerereörereö diyenler çıkacak biliorm da,
din kültürü ve ahlak dersi faydalı bir ders bir yerde. Yani aile terbiyesi almayan bi adamın en azından sapık/katil manyak olmasını falan engelleyebilir.

Yani tabi herkesin inancına saygım sonsuz, olay inanç değil zaten. Olay potansiyel tehlikelilere bir korku vermek.
Gerçi even bilginin bu kadar hızlı elde edildiği bir devirde bu önerge geçersiz heh.

Aile terbiyesi şart.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Bunlar ne böyle:

Ateistlerin Diyanet’i olmanın nasıl bir şey olduğunu sordum, inanç konusuna girdik. “Ayrım yapmamak, kendilerini dışlamamak, doğru bilgi vermek, kendilerine hoşgörü göstermek, İslam veya Hıristiyanlık dinleri konusunda düzgün bilgi veren bir kurum olmak demek.”

Yanıt benim için pek tatmin edici değildi. Ateist olduğumu, Tanrı’nın varlığına inanmadığımı ama inananların inancını da anladığımı anlatırken sözümü kesti: “Varlığı inancınızdan bağımsız, inansanız da inanmasanız da var” dedi. Ben de “O sizin inancınız” dedim. Gülüştük. “Hiçbir insan varlığına inanmasa bile Allah var” diye ilave etti. Kendi inancına göre bunun böyle olduğunu, benim de Allah’ı ve dinleri insanların yarattığını düşündüğümü söyledim.

“Gençliğinizde Allah’ın varlığını hiç sorguladınız mı” diye sordum. “İslam âlimlerinin verdiği bilgiye göre insanın bu konudaki merakı, sorulara cevap araması bile dinimizde ibadet anlamındadır”. “Sorgulama değil, daha çok merak etmek” diye düzeltti.

Beni nasıl değerlendirdiğini sordum. “Sana saygı duyuyorum ama ateistliğin mümkün olduğunu düşünmüyorum”. O zaman benim mümkün olmadığımı mı düşünüyordu? Yanıtı, “Sizin de Diyanet’in laiklik içindeki yerine inanmadığınız gibi” oldu.

“Ateizm çok ciddi bir çabayı ve tutunmayı gerektirir. Bir adamın dindar olması için uğraşması gerekmez. Dindarlık insanın varoluşuyla bir fıtratla gelir” deyince, bunun insanın kendi dışındaki bir doğruya teslim olması kolaylığı olduğunu söyledim. “Ateist olmak için bir hayli uğraşmak gerekir” diye yanıtladı. “Ben insan iradesinin ve çabasının onu başaracağı kanaatinde değilim. İç dünyanın, merakın, tasavvurun, bedenin sınırlılığının, zihnin sonsuz açılımının ateizme fırsat vermeyeceğini düşünüyorum.”

Bu söylenenden bir kişi ateist olabiliyorsa üstün insandır anlamı çıkmaz mı? “Allah’ın yeryüzünde bu kadar işareti varken ateist olmakta direnmenin anlaşılması zor”du Bardakoğlu’na göre. “Ateizm çok elit bir tercih veya söylem tarzı gibi geliyor”du ona. Halbuki başka ülkelerde ateist işçiler, köylüler tanımıştım. Onların çoğunlukla dine bigâne olduklarını, bunun ise genellikle ateizmle karıştırıldığını iddia etti. “Tabii olan dindarlık”tı. DİB veya kilise var olduğu için insanlar dindar değillerdi, insanlar dindar oldukları için bu kurumlar vardı. Vaktim yoktu, soramadım: Buradan, “dini insanlar yarattılar” sonucuna da varamaz mıyız?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Ben de aynı şekilde dindarlığın nasıl mümkün olduğunu kavramıyorum. Bu nedenle de:

Soimyr said:
Özentilikten "ateistim" diyen ortalama liseli/üniversitelileri ayrı tutarsak, belli bi zihinsel süreçten sonra ben ateistim diyen adamların diğer "inançlara" daha saygılı olması.


Yok saygı maygı...

http://forum.paticik.com/thumbnails/2be/64a/a98/b99/f69/630/1f3/339/66b/9a7/2a_450xNULL.gif
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi her seferinde şunu koyuyorsunuz da, hani burada ateistler durup dururken, gereksiz yere dini değerlere hakaret ettiğinde ben de işaretlemek için kod olarak şibbolet mi desem naapsam. statik tutmak istersek arattığımızda kolayca buluverelim..

dediğim o ki tam tersi de az değil hani.

benden tam saygı iki tarafa da iki taraftan birbirine saygı maygı hikaye..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:

abi ne içiyorsunuz gözünüzü seviyim bana da söyleyin

ShadowFury said:

ne içiriyolar bunlara ya.


böyle bir tepki verilmesi anlamsız.
ali bardakoğlu iyi adamdır.
burda da gayet mantıklı bir şey söylemiş.

müslüman olmayanları öldürmeyi amaçlayan bir islamiyet yerine,
ateist olanları da adamdan sayan bir diyanet olsun,
bizim olsun, güzel olsun, mis olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Teist: Tanrıya inanan kişi
Ateist: Teist olmayan kişi
("a-" eki: küme dışı anlamı işte. asosyal, anormal falan filan gibi)

http://en.wikipedia.org/wiki/Theism
said:

Theism, in the broadest sense, is the belief that at least one deity exists.[1][2] In a more specific sense, theism refers to a doctrine concerning the nature of a monotheistic God and his relationship to the universe.[3] Theism, in this specific sense, conceives of God as personal, present and active in the governance and organization of the world and the universe.


http://en.wikipedia.org/wiki/Atheism
said:

Atheism, in a broad sense, is the rejection of belief in the existence of deities.[1] In a narrower sense, atheism is specifically the position that there are no deities.[2] Most inclusively, atheism is simply the absence of belief that any deities exist.[3] Atheism is contrasted with theism,[4] which in its most general form is the belief that at least one deity exists.[5][6]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Sparkcaster said:

abi ne içiyorsunuz gözünüzü seviyim bana da söyleyin

ShadowFury said:

ne içiriyolar bunlara ya.


böyle bir tepki verilmesi anlamsız.
ali bardakoğlu iyi adamdır.
burda da gayet mantıklı bir şey söylemiş.

müslüman olmayanları öldürmeyi amaçlayan bir islamiyet yerine,
ateist olanları da adamdan sayan bir diyanet olsun,
bizim olsun, güzel olsun, mis olsun.


Sence adamdan sayan bi hali var mı? Dostluk kardeşlik anlayış safsatasını her gevelediklerinde ağzı açık ayran budalası gibi bakmaya pek bi alıştık ta adam hastalıklı zihniyetini kusmak için 2 gün bile beklememiş, direkt başlamış inanmasanız da var, ateist olmakta direnmek lazım, doğal olanı dindarlıktır falan filan diye.

Hadi dedikleri benim umrumda değil de, işin komiği alevilerle ilgili tek bir adım atmamışlar, kendi dinlerinin içindeki mezhep farklılıklarına saygı göstermekten acizler, ateistler mi kaldı diyanetin uğraşıcağı. Resmen dalga geçiyolar ya, komik bayağı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adam bence gayet mantıklı bir laf etmiş. Baya da düzgün konuşmuş.

said:
“Gençliğinizde Allah’ın varlığını hiç sorguladınız mı” diye sordum. “İslam âlimlerinin verdiği bilgiye göre insanın bu konudaki merakı, sorulara cevap araması bile dinimizde ibadet anlamındadır”. “Sorgulama değil, daha çok merak etmek” diye düzeltti.


böyle bir laf etmiş mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya iyide adam pratik?

doğal olanı dindarlıktır,
neden?

e şimdi tr şartlarını ele alalım. ülkenin %90'ı müslüman diyelim.
Hıh, şimdi para kazanmak için insanlarla ilişki kurman gerektiğini var sayalım ( nerdeyse her iş için böyle ) bu durumda kalkıp ben ateistim demek doğal olan değildir. Şu açıdan bakınca, böyle bir lafın sana sadece zararı olur.

Yani mesela bi mekana selamın aleykum diye girmek direk +1 dir girdiğin mekan asmalı mescitte değilse tabiki :).
Bunu kimlik savaşına ayrımsal şeylere dönüştürmeye gerek yok, faydası yok yani.
Diyanette bunları bitirmek istiyor işte, birileri rant sağlamasın diye aleviymiş sunniymiş şiimiş bu saçmalıkları bitiremeyeceği için hepsini kabul edicem mantalitesine yatıp ilk olarak en radikalinden başlamış.
Anladığım kadarıyla, sizin isyanınız artık isyankar pozisyonda olamayacağınız için :).
Yoksa cidden anlamadım isyanının neye olduğunu

Tekrar söylim burda,
ben müslümanım ben ateistim ben osmanım demek kimlik belirtir din değil. Bunu savunmak tartışmak falan çok anlamsız, yani kendini haklı çıkarmak dışında başka hiçbir mantıklı açıklaması yok dini mevzuların bu konseptte tartışılmasının.
Ben ateistim diyen adam, çoğunluğa karşı bir duruş sergiliyordur,kimlik belirtiyordur; aynen müslümanım diyen adamın da çoğunluğa dahil bir duruş sergilemesi gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ShadowFury said:

Sence adamdan sayan bi hali var mı? Dostluk kardeşlik anlayış safsatasını her gevelediklerinde ağzı açık ayran budalası gibi bakmaya pek bi alıştık ta adam hastalıklı zihniyetini kusmak için 2 gün bile beklememiş, direkt başlamış inanmasanız da var, ateist olmakta direnmek lazım, doğal olanı dindarlıktır falan filan diye.

Hadi dedikleri benim umrumda değil de, işin komiği alevilerle ilgili tek bir adım atmamışlar, kendi dinlerinin içindeki mezhep farklılıklarına saygı göstermekten acizler, ateistler mi kaldı diyanetin uğraşıcağı. Resmen dalga geçiyolar ya, komik bayağı.


müslüman olan insanlara sırf müslüman diye "hastalıklı zihniyet" diye yaklaşmak oldukça yanlış.
esas böyle bir zihniyet yapısında olmak "hastalıklı zihniyet"tir.
ne yazık ki zamane ateistleri oldukça hastalıklı bir zihin yapısındalar.

ali bardakoğlu'nun fikirleri ve yaptıkları oldukça iyi. hatta bakarsan papa'ya kıyasla çok daha modern birisi.
bu adamı "hastalıklı zihniyet" diye tasvir edip aşağılayınca elimize ne geçecek çok merak ediyorum.
tarikatların kontrolüne geçip ırak gibi, afganistan gibi bir yer olmamız daha önemli demek ki...

aleviler ve cemevleri hakkında bir şeyler yapmak diyanet işlerinin imkanında olduğunu sanmıyorum. meclisin, özellikle başbakanın uygulama izni vermesi gerekli. aleviysen ali bardakoğlu'ndan ziyade tayyip erdoğan'a kızman gerekli.

saygı önemli bir mevzudur.
müslüman birisinin de diğer dinden insanlara saygılı olması gerekli,
hristiyan birisinin de diğer dinden insanlara saygılı olması gerekli,
budist birisinin de diğer dinden insanlara saygılı olması gerekli,
ateist birisinin de diğer dinden insanlara saygılı olması gerekli.
modern, uygar ve refah bir toplumun oluşması için bu şart.
eskiden beri bunu savunuyorum.

bahsi geçen yazıda adam şunları demiş:

linkten said:

Hayat namaz, içki ve oruçtan ibaret değil. Tarihi beraber yazdık. Anlaşma noktalarını bu üç şeyle sınırlı tutarsak, aile içinde ortak payda yok demektir. Dindarlık, Müslümanlık birkaç noktaya indirgenemez. Birçok ortak paydamız var. İlke şu olmalı: Yapan yapar, yapmayan yapmaz. Birbirimize engel olmadan ve birbirimizi zorlamadan özgürlük ortamı yaratmalıyız.

nüfustaki din hanesinde yazan şeyle insanın dini belirlenmiş olmaz. Nüfus cüzdanlarında din ve mezhebin belirtilmesinin toplumdaki ayrışmayı ve kimlik belirlenmesini arttırdığını düşünüyorum.

Ayrım yapmamak, kendilerini dışlamamak, doğru bilgi vermek, kendilerine hoşgörü göstermek, İslam veya Hıristiyanlık dinleri konusunda düzgün bilgi veren bir kurum olmak demek

İslam âlimlerinin verdiği bilgiye göre insanın bu konudaki merakı, sorulara cevap araması bile dinimizde ibadet anlamındadır
İnsanın kendiyle cebelleşmesi, kendi iç dünyasında bu tartışmaları yapıp olgunlaşarak yüce Allah fikrine ulaşması ve ona bağlanarak kulluk çizgisine gelmesi esastır; anne-baba telkiniyle Müslümanlık fikrine gelmesinden çok daha değerlidir

Sosyalizm, kapitalizm gibi tercihler ile dinler aynı düzlemin kavramları değildir. İslam dini ideolojik tercih olarak algılandı bir zamanlar. Sosyalizm ve kapitalizmin yanında üçüncü bir ekonomik model olarak algılanma yanlışına düşüldü. Halbuki sonra anladık ki İslam dini ile demokrasi ayrı düzlemdeler. Bu ikisini eşleştiremeyiz. Biri dindir diğeri yönetim şekli. İslam dini ne krallığa karşı demokrasiyi körü körüne destekler ne de tam tersi. Din açısından meşruiyeti sağlayan yöntem değil sonuçlardır.

Bir kişi hem Hıristiyan hem Müslüman, hem Müslüman hem ateist olamaz. Ama hem sosyalist hem Müslüman, hem Müslüman hem solcu olabilir. Bunlar farklı düzlemlerin kavramlarıdır.


onun dışında şunu da eklemek istiyorum.
türkiye'de diyanet ve okullardaki din dersinin kapsamı mutlaka ama mutlaka genişletilmesi gerekiyor. "halkın %99'ı müslüman" denilerek hep islam odaklı gitti. ancak "modern, uygar, laik, özgür" bir düzenden bahsedeceksek, tüm dinlere eşit bir yapı koyabilmemiz gerekiyor. ilkokul, ortaokul ve liselerde çocuklara nasıl namaz kılınır öğreteceklerine, budizm, ateizm, deizm, politeizm ve dinler tarihi gibi konuları öğretmesi lazım. dua ve namazlarla kafayı bozan gençler yetiştirdikçe, türkiye'nin gelişmesinin önünü de tıkamış oluyoruz.
ayrıca din derslerinin şu açıdan da önemi var. "nasıl namaz kılınır" diye soran bir çocuğa okuldaki din hocasının yardım edebilmesi lazım. aynı zamanda "hocam bir şaman olarak nasıl ayin yapabilirim, dedemlerden öğrendiğim bilgiler ne kadar doğru" gibi sormak isteyen birisine de aynı hocanın yardımcı olabilmesi lazım. işte bu yüzden okullarda din dersine girmek için eğitim veren üniversitelerde, oldukça derin bir tarih, dinler tarihi, günümüzde dinler ve sosyal kültür dersleri verilmesi gerekiyor.
diyanet'te de aynısı geçerli. islamiyet biriminin geniş olduğu kadar hristiyan biriminin de geniş olması lazım, yahudi biriminin de. insanların kendi dinine özgürce ibadet edebilmesi için imkanlar sunabilmeleri lazım.

bir diğer düşündüğüm şey, imam hatip liselelerinin kapatılması gerektiği. "imam" yetiştirilmek isteniyorsa bunların ilahiyat mezunu olması gerektiğini düşünüyorum. sağlam bir felsefe dersi okuyup öyle çıkmış olmaları gerekiyor. imam hatip liselelerinde çok içine kapanık ve belirli tarikatların etkisi altında kalan gençler yetiştiriliyor ve mezun olanların neredeyse hepsi imam dışı mesleklere akıyor.
öte yandan farklı dinler ve farklı inanışlar için de ilahiyat bölümleri açılmalı ve o inanışlara yönelik dersler verilmesi lazım.
bazı sağlam ilahiyatçılar görüyorum ve gerçekten güzel fikirleri var.
insanların islam dinine olan bakış açısını da değiştirebilecek kişiler bunlar.

konuyla alakasız şeyler yazdım gibi gelebilir, ama şunu söylemek istiyorum.
ali bardakoğlu %100 süper birisi olmayabilir ama yine de onun gibi açık fikirli ve "diğer dinlerle işbirliği yapabilen" kişilerin sayısı artması lazım ki adam akıllı bir konuma çıkabilelim.
o yüzden onu destekliyorum.
yoksa gittikçe çamura batarız ve bu da hiç bir işimize yaramaz.

GERGE said:

dindarlığın nasıl mümkün olduğunu kavramıyorum


dindarlık meselesi inanç sahibi olmaktır.
neden mümkün olmasın? esas böyle bir soru sormak nasıl mümkün oluyor onu kavrayamıyor olmamız gerekiyor. :)

felsefeden örnek verelim. bir insan niye pragmatik, niye materyalist veya niye nihilist olur?

sebepleri:
1- yetiştirilme biçimi
2- insanlarla etkileşimi sonucunda edindiği bilgiler
3- yaşamı sırasındaki deneyimleri
4- okuduğu kitaplardan oluşturduğu yorumlar
5- yaratılış ve ölüm üzerine düşünceleri

bu sebepler aynı zamanda dini inanç konusunda da geçerlidir.

şöyle bir kıyas var.
30 sene önceki ateistlerle şimdiki ateistler arasında epey bir fark var.
şimdiki ateistlere baktığımızda oldukça kültürsüz, edepsiz ve kendini beğenmiş durumdalar (hepsi değil elbette, genelleme yapıyorum). "30 sene önceki" dediğim ateistlerin (özellikle felsefik) oldukça ilginç dayanakları vardı ya da hayatından tamamen din ve inanışı söküp atmak (ibadetsiz yaşadıkları bir hayat) istiyorlardı.
şimdiki ateistler ise sırf dinlerle dalga geçmek ve kendince ego tatmini yapmak için ateist olduklarını söylüyorlar.
ortaokulda arkadaşlara karizma yapmak için sigara içenler gibi...
çok zeki ve bilgili oldukları için ateist olduklarını düşünüyorlar buna karşın çok cahilce ve çocukça davranışları var.

"saygı" meselesinde şunu söylemek istiyorum.
önce saygı kelimesinin anlamı bilinmesi gerekli. saygının karşılığı olarak karşıdakine hizmet etmek ve ona tapmak olduğunu sanan veya böyle algılayan biri varsa yanılıyor demektir. birisine saygı göstermek için illa ona tapmanız gerekmiyor. sadece ona karşı anlayışlı olsak ve terbiyeli davranırsak yeter de artar bile, saygı göstermek zaten odur.
bir de karşı olduğum şu mevzu var: "diğer dinlere neden saygı gösteriyim ki! hiç saygıyı haketmiyorlar! çünkü hepsi salak! salak olan kişiyle dalga geçerim ben! bu benim hakkım! çünkü onlar bir dine inanıyor!"
neden? çünkü;
hayatınızda bir kişiyi sevmeniz zorunlu değildir. kimseyi sevmek zorunda değilsiniz. nefret de edebilirsiniz. ancak saygı mevzusu çok daha farklıdır. hepimiz sosyal varlıklar olduğumuz için bu toplumun birer parçasıyız. hepimiz bir bütünü oluşturan parçalarız. e madem öyle, karşıdakini sevmiyor olsanız da, ona karşı üslubunuza dikkat etmeniz, terbiyeli bir şekilde yaklaşmanız, insan yerine koymanız, önemli unsurlardır. (tabii karşıdakine saldırıp öldürmeyecekseniz...)

insanlara karşı olan saygımız, bizim kendi seviyemizi, kalitemizi göstermektedir.

karşılıklı saygının önemine dikkat edelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet aptalca bir soylem(cunku ateizm bir inanc degil) ama iyi niyetli oldugu anlasiliyor. G.W Bush gibi ateistleri Turkiye vatandasi saymali miyiz bilmiyorum diyecegine boyle desin daha iyi.

Onu gectim Turkiye'de ateist yuzdesi ne kadar ki boyle bir soylemde bulunma geregi gormus, %1'i anca gecer bence =P.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...