Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


tunch

Öne çıkan mesajlar

said:
6- settler üretmek niye şehrin büyümesini durdursun? gerizekalılık gene.


bu mantıklı. yeni şehir kurmak için, mevcut şehrin kaynaklarının biriktirilmesi lazım. bi de ekonomi bonusu olanların sağa sola ishal olmuş gibi şehir bırakmasını biraz olsun dengeliyor. tabii 4 için böyleydi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dün civ4 açtım dl devam ederken, daha barutu bulmadan aynı karede iskendere ait 10 axeman, 6 longbowman ve 5 catapultun saldırısına uğradım. Şehri bi süre savundum sonra napolyon da iskendere katılınca kaybettim falan. Şimdi ben burayı geri almaya çalışsam en az bi 30 birimle falan gitmem gerekicek, inanılmaz bi spam var combatta ve çoook uzun sürüyor bazı combatlar bu yüzden. 2 turn falan sürüyor tamam da o ona vursun beriki şuna vursun bitmiyor bi türlü.

Civ5i de ikinci defa indiriyorum, ilkinde exesi çalıştı vidyolarda takıldı (giriş vidyosunu göstermeme ayarları bi işe yaramadı), ikincisi daha exe çalışmadan patlıyor. W7 64 bit =(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Başladım oynamaya da, Civ II'yi hayatımda ilk defa geçen sene oynadığımda aldığım zevki, yaşadığım heyecanı vermedi. Üniteleri hareket ettirirken çok afalladım başlarda, hangi ünitenin sırası geçmiş hangisinin geçmemiş, turn bittikçe harekete devam ediyo mu falan.
Civ 3 çok övüldüğü için onu tekrardan denemeyi düşünüyorum. Canım turn based strateji çekiyo bu aralar. HOMAM 3'ü de kurdum zaten campaign oynamak için sdsdf

Ha campaign demişken, belli bi ırkı seçip ona özel campaign'de akamıyo muyuz? Yok mu yani campaign falan?

Edit: Oha peki ya, adam saveleri isme göre sıralamış. Teker teker her save'i gezip tarihlerine mi bakacam ya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sufi said:

o kadar da değil, ne de olsa cıvdır diye oynanır biraz.

heh aynen, 1700'lere filan geldim yattım ama daha uzatacağım listeyi şimdi.
huun said:

said:
6- settler üretmek niye şehrin büyümesini durdursun? gerizekalılık gene.


bu mantıklı. yeni şehir kurmak için, mevcut şehrin kaynaklarının biriktirilmesi lazım. bi de ekonomi bonusu olanların sağa sola ishal olmuş gibi şehir bırakmasını biraz olsun dengeliyor. tabii 4 için böyleydi.

settler denen olay bir pop, eski civ'lerde bu 1 pop'u eksiltiyordu şehirden ki mantıklı ve makul olan o. burada ise şehrin production düşükse onun büyümesini onlarca turn boyunca durduruyor ki bu food nereye gidiyor? production değeri + 1 pop veriyorduk zaten.

yeni maddeler:

1- kültür karelerinin tek tek artması: 1700'lere geldim halen bütün harita bembeyaz, ai'ın gelip aralara şehir kurmamasının tek nedeni kendime ait kıtamın olması.
2- kültür karelerinin satın alınması: kültürle mi artıyor parayla mı bu sınır denen olay, bir karar verin. e=mc2 formülü mü bu ki birinden öbürüne geçiş var?
3- okçu 200km öteye atış yapabiliyor, mekanize piyade yapamıyor? /facepalm
4- we love the king day saçmasapan olmuş, total war serisinde "git şurayı fethet abi" deyip sallamadığım konsüller gibi. hem o food bonusu napayım!
5- diplomasi halen SALAK. ivory istedim, karşılığında üç tane lüks kaynak + para istedi elizabeth ki kendisi 150 puan, ben 750 filan. sümkürsem batar ülkesi.
6- şehir sağlığı nerede? kirlenme nerede? doğanın anasını (pun inteded) ağlatabiliyorsunuz fabrikaları, enerji santrallerini yığıp. bütün bunları happiness'a yığıp onu da ülkeye ortalama bölmek ne denli bir aptallıktır? civilization for dummies olmuş tam, aman düşünüp kafası yorulmasın müşterilerin, expansion'lar için cüzdanları nerede unutmasınlar.
7- workshop yetmiyor bir de forge istiyorsun, onu da sadece iron olan şehre veriyorsun. yahu zaten production kıtlığı var endüstri devrimine kadar. bir tane lejyoner yapabildim, o da obsolete oldu üretim bitemeden. halen birim üretmek son 200-300 turn'e kadar eziyet. yeter artık değiştirin şu sistemi. 2000 yıl önce hem muazzam şehirler, hem muazzam ordular vardı. ikisinden biri seçilmiyordu. 20 yıl geçti hala düzeltemedinizi şunu oyunda, 5000 yıl boyunca monument, granary yapmakla geçiyor oyun.
8- düz alanlara workshop/mine filan kuramadığınız için production daha da sıkıntıda oyunda, hill mill yoksa yakında gg. iyice eziyet olmuş birşey üretebilmek.

tek olumlu yenilik stratejik kaynakların miktarı olması ve bunun birim/bina yapıldıkça azalması. ama gelin görün ki oyunda genel geçer işlevi olan ve en çok kullanılan ana piyade birimleri (pikeman, riflemen, mech inf vs) HİÇBİRŞEY istemediğinden ötürü bunları spamleyip savunmada durmak mümkün öyle. saldırı birimlerinin kaynakları sınırlı olduğundan bunlarla başedemezsiniz.

şu oyuna da 9 vermiş ya gamespot filan ne diyeyim. grafik dışında son üç civ'in en kötüsü açık ara.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

settler denen olay bir pop, eski civ'lerde bu 1 pop'u eksiltiyordu şehirden ki mantıklı ve makul olan o. burada ise şehrin production düşükse onun büyümesini onlarca turn boyunca durduruyor ki bu food nereye gidiyor? production değeri + 1 pop veriyorduk zaten.



Civilization 4'de de 5 ile ayni sistem vardi.

Gercekcilik konusuna ise bence biraz fazla takiliyorsun. Evet okcular yuzlerce kilometre oteye ok atamaz, ama Civilization serisi hicbir zaman pek gercekci degildi. O acidan baktiginda, "Ilk Cag'da 18. yuzyil kiyafetli George Washington ne ariyor?" turu sorularin ardi arkasi gelmez zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"pek gerçekçi değildi" ile "o kadar saçma ki neremle gülsem bilemiyorum" arasında bayağı fark var. sonuçta tarih üzerine kurulu oyun ve dediğim şey gameplay ile alakalı, kozmetik değil.

civ4'te hiç hatırlamıyorum öyle birşey, settler basıyorduk bol food olan şehirlerden ve bitene kadar yeni pop doğuruyordu rahat.

social policy sistemi o KADDARRRR kötü ki, autocracy ile çakışıyor herşey ve autoracy en son era'da geliyor. kim nasıl alır veya alacak ki onu? "oyunun ilk 600 turn'ünde işe yarayacak şeyleri görmezden geleyim de son 100 turn'de meh olan bir ağaca girebileyim" diyecek insan mı olduğunu düşünmüşler?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:


civ4'te hiç hatırlamıyorum öyle birşey, settler basıyorduk bol food olan şehirlerden ve bitene kadar yeni pop doğuruyordu rahat.


Benim hatirladigim kadariyla settler uretirken sehrin urettigi fazladan food sifirlaniyordu ve bunun sonucu olarak da sehrin buyumesi duruyordu.

Edit:

Google ile soyle bir bakindim, dedigim sekildeymis.

http://www.gamefaqs.com/boards/919352-civilization-iv/52842187

"your city is stagnant when growing workers and settlers because the excess food is converted into hammer to make the settlers and hammers come out faster."
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hay ben böyle sistemin!
Tam ekonomiyi düzeltiyorum 40-50 turnde hooop mutluluk düşüyor sonra ona abanıyorum ekonomi batıyor.Üretim zaten korkunç!Yıl 2010 olmuş fabrikalar forgelar gırla ama bi infantry üretimi 15turn sürüyor!AI hala rezalet topçu dibime geliyor saldırma falan yok.Great personlar şehre katılamaması çok kötü olmuş boyuna golden age'e sokuyorum bende.Diplomacyde çok kötü Saminde dediği gibi 1600puanım adamın 800 puanı var 8tane olan baharıtını istediğimde varımı yoğumu masaya yatırmamı talep ediyor.Bilmiyorum şu an sadece civ olduğu için oynuyorum biraz zevkini aldıktan sonra silip eskilerine dönecem.Çekilecek ızdırap değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

autocracy ile çakışıyor herşey ve autoracy en son era'da geliyor. kim nasıl alır veya alacak ki onu?


ben aldım mesela:) hem de ilk oyunumda. baktım iyi bişeymiş gibi duruyor çakışmayan bi treeyi fulledim. endüstri çağına kadar ancak 1 tree fullendi zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, Civ 5'te yapılan değişikliklerin hepsi gameplay amacıyla yapıldı. Yani adamlar bilimi para yerine pop'a baglarken "bilim dedigin öyle basılınca olmaz" mantıgından çok "bütün oyun science slider'ını bir aşağı bir yukarı çekmekle geçti" diyenlere

Bir iki gündür oynayabildigimce oynuyorum, biraz gameplay açısından artı ve eksilerini belirteyim.

Bir defa çok net söyleyeyim, oyun "dumbed down" değil. Civ 2,3,4 çok strateji isteyen satranç gibi oyunlar değillerdi bunu kabullenelim, Civ 5 de aynı seviyede. Civ IV:BtS'de üç şeyi iyi yapmanız yeterliydi oyunu kazanmak için: Cottage basmak, başladığınız ere göre en az birer adet bilim, asker ve de wonder basan şehirler inşa etmek ve de tech trade'i iyi kıvırmak. Her şehire bina yaparken "granary-forge-factory-temple-aqueduct" gibi ezbere yapınca pek de bir strateji olmuyordu.

Öte yandan, her Civ oyununda olan "abi taktigim icin şunu acele yapmam lazım yoksa gg olur oyun" mantıgı ve de o canhıras bir sekilde wonder/tech yetistirme panigi, maalesef, bu oyunda yok. Ciddi anlamda fark yaratan wonder yok zaten, yani olsa da olur olmasa da. Resource'lar (luxury haricinde, nedenini açıklayacam) çok yetersiz. Civ4'de başlangıç yerinde grain görünce sevinirdim sonuçta boru değil +3 food, burada ise işliyorsunuz vee sadece +1 food.

Bunun dışında, slavery'nin olmayışı (kırbaçlayıp ünite ya da binaları acele ettiremiyoruz), copper/stone/marble gibi erken oyundaki kritik üretim resourcelarının eksikliği, 2-3 işçiyi tek bir yere toplayıp da o ilk madeni hızlı açmayı yapamamamız (her hex'e tek işçi) gibi detaylar oyunun başlangıç kısmını ciddi anlamda yayvanlaştırıyor. Oyun resmen "hele koçum soluklan bi, o wonder'ı yapsan/altın madenini çıkarsan da olur yapmasan/çıkarmasan da canın sağolsun" diyor resmen.

Oyunun ilerlemesiyle de pek değişmiyor bu durum. Bilim mi kasacan, en basitinden pop gitmen lazım diyor oyun. Savaş çıktı, ordu zor durumda hemen asker yapmam lazım diyince sadece +1 production veren demir madenlerine ya da etrafında tepe olmadıgı için hiçbirşey üretmeyen şehirlerinize boşboş bakmak durumunda kalıyorsunuz. Kısacası, uzun vadede çok başarılı planlar yapabilseniz de oyunda kısa vadede "hemen lazım, acil" opsiyonunuz olarak sadece biriktirdiginiz altınlar var.

Her neyse, özet olarak:

Artılar

+ Stratejik resource'lar
+ Tek tek hexlerin şehir tarafından alınabilmesi. Artık 3 hex ötede çıkan demir'i almak için saçlarınızın ağarmasına gerek yok
+ Ranged combat. Evet gerçekçi değil ama eğlenceli ve de dengeli.
+ Social policy'ler, ya da EU3 terimiyle "national idea"lar.
+ Trade sistemi ve yollar. Kimse bundan bahsetmemiş o ilginç. Artık yolların her biri için turda 1 gold harcıyorsunuz ama başkentinize bağlı yollar ticaret geliri kazandırıyor.
+ Bilimin artık altına bağlı olmayışı ve sliderların kalkması. Yani, kim bilim dışındaki kültür vs sliderlarını kullanıyordu ki :)
+ Tech trade saçmalığının olmaması. Hiç science kasmayıp da kimsenin yapmadıgı teknolojileri trade ede ede süpergüç olamıyoruz artık.
+ Dinlerin eksikliği. Evet bu artı çünkü eskiden olduğu gibi herkes bir adet din kardeşi ile kanka olup da dünyanın geri kalanından nefret etmiyor. Ya da herkese misyoner yayıp da diplomasinin kralı olamıyorsunuz. Tabi tercihim daha adam gibi uygulanan dinler, ve de din savaşları ancak Civ4'teki gibi "benim dinimden değilsin o zaman geber öl!!" diplomasisinden iyidir. En azından, az öncei oyunumda 5 komşumdan gangbang yedim, Civ4'de hiç böyle olmazdı.

Eksiler

- Etkisiz resource'lar

- Gerizekalı AI. Bir civ oyununu ikinci defa oynadıgımda Emperor'da, rönesans dönemine gelince en yakın AI'ı ikiy katlayamamış olmam gerekiyor.

- Oyunda herşeyin aslında happiness'a baglı olması durumu. Şimdi bunun iki tane nedeni var: Birincisi, yemekten ziyade happiness'ın aslında şehirlerinizin kaç kişi olduğunu belirlemesi. Yiyecek işi aşırı derece kolay, gidip 2 tane maritime city state buluyorsunuz her birine 1000er gold dayıyorsunuz başkentte +8, diğer her şehirde +4 food.

2000 gold fazla gelebilir, ancak oyunda 4-5 şehirli bir imparatorluk oyun ortasında tur başına +50 gold falan kazanıyor. İkinciye konuya gelecek olursak şimdi diyeceksiniz ki, "o kadar fazla tarla vs. çalıştırıyorsun ki halkının nefesi kokuyor teknolojide tur bindirirler sana". Bu yanlış, çünkü CIV 5'te SCIENCE ADAM TABANLI. Yani, ne kadar çok adam o kadar çok ilim. Civ'de uzun vadede en önemli şey teknoloji olduğuna göre, çok sayıda e de çok büyük şehirlere sahip olmanızın tek dezavantajı happiness. Bu yüzden, lüks resource'lar aşırı değerliyken yemek ile alakalı olan bugday, balık gibi resource'lar aşırı değersiz.

- City state'ler. Bunlar olmasa oyun çok daha güzel olur bence. Özellikle maritime ve de cultural olanları oyunu felaket derecede kırıyor.

- Social policy'lerin uygulaması. Fikir güzel olsa da, bence 1 expansionda bunların ciddi şekilde elden geçmesi lazım. Social policy'i bir kere aldınız mı mezara kadar götürüyorsunuz, bu çok saçma. Yani 2500 yıl boyunca din, örf, adet diyen toplumları bilim ilim insanlarına çeviremiyorsunuz illa hayvanlar gibi culture basmanız lazım. Bunun sonunda, rönesans ve sonrası dönemlere ait policyler genelde boş kalıyor çünkü kimse o kadar çok culture basamıyor. Belirli sayıda tur boyunca anarşiye göz yumup policyleri değiştirebilmemiz gerektiğini düşünüyorum.

- Bilimi geliştirmek için bina dikmek, rationalism policylerini seçmek ve de daha büyük şehirler yapmak dışında hiçbir alternatifin olmaması. Civ4'de devamlı wonder patlatarak great person çılgınlığı ile önemli teknolojileri ele geçirme taktigini burada yapamıyorsunuz. Bir defa wonderlar rezalet derecede great person puanı veriyorlar.

- Improvementların çok yetersiz oluşu. Nerede workshop, watermill, windmilller? Hadi cottage'ı geçtim o spamleniyordu; ama koca oyun boyunca teknolojilerden improvementlara gelen bonusları görünce insan üzülüyor. Evet, antik çağlardan endüstriyel devrime geldiniz artık çiftlikleriniz +1 food veriyor ve de lumbermill'leriniz +1 shield üretiyor. Bu kadar!

- Culture konusunda dengesizlikler. Şimdi culture ile teker teker hexleri almak iyi güzel de, harita çok boş kalıyor be. Çok şehir yapmak happiness yüzünden sakıncalı zaten, o yüzden Civ4'teki gibi AI her yeri doldurmuyor. E ne oluyor, yıl olmuş 1800 ama dünyanın yarısı hala boş. Social policyler de çok hızlı artıyorlar zaten, fransa ile culture kasmama ragmen rönesans'a kadar ancak 1.5 policy'i fulleyebildim. Haritada boşluklar kalınca tabi salak AI'ın birisi gidip kendi başkentine 2000 km ötede başka bir şehir kuruyor, sonra savaşa girince sıçıyor tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selamlar,

Bu haftasonumu civ 5 e kaptıran biri olarak ben de birşeyler yamak istedim.

Öncelikle bundan önceki civ oyunlarını da oynamış ve kendi adıma civ serisinin en iyi pc oun serisi olduğuna kanaat getirmiş birisiyim.

Serinin son oyunu da aynı geleneği sürdürüyor, oyuna oturduğunuzda kalkabilmek için saatler geçmesi gerekiyor.

Ben önce Osmanlı ile domination victory ve daha sonra Mısır ile Cultural Victory yaparak iki oyun bitirdim, Prince seviyesinde. Her iki oyun da 2050 li yıllarda tamamlandı ve aşırı derecede keyif aldğımı söyleyebilirim.

Oyunun bence artıları ve eksileri;

Artılar:

1. Oyun, önceki serilerde olduğu gibi, sizi içine çekiyor ve ayrıntısına girdikçe çok daha fazla zevk alıyorsunuz, yerinizden kıpırdayamıyorsunuz (bu eksi özellik olarak da sayılabilir gerçi).

2. Oyundaki policy mekaniğini çok beğendim. Biraz wowdaki talent treeler gibi olmuş. Seçtiğiniz civ e göre baştan stratejinizi belirleyip ona göre policy seçmeniz gerekiyor ve policyler gerçekten seçtiğiniz stratei üzerinde çok yardımcı oluyor. Özellikle sondaki policyler çok iyi.

3. Ranged unitler ve her altıgene bir birim kuralı gerçekten savaşları tamamen değiştirmiş, ben açıkcası çok beğendim. Ranged birimler bulunduğu yere göre uzaktan ölüm yağdırırken yakın dövüş birimleri karşısında tamamen savunmasız kalıyorlar. Her altıgene bir birim kuralı ile birlikte hem bunları koruma hem de saldırı-savunma dizilişleri için doğru stratejileri kullanmamız gerekiyor. Stack of Doom dedikleri tüm orduyu tek kareye toplayıp önüne geleni ezip geçme devri kapanmış, çok da iyi olmuş.

4. Teknoloj trade edilemiyor artık, böylelikle sizden teknoloji saklayıp birbirleri ile paylaşan ai lar ve ne yapsanız yetişemediğiniz teknoloji seviyesi olayı ortadan kalmış. Herkes üzerine yatırım yaptığı kadar teknoloji sahibi oluyor. Bir de yeni ortaklaşa teknoloji araştırma opsiyonu eklenmiş ama bunu fazla denemediğim için yorum yapmıyorum.

5. Kimin aklına Embark olayı gelmişse alnından öpmek istiyorum. Sırf transportlarla uğraşmak istemediğim için pangea maplerde oynadığımı hatırlıyorum. Artık birimleriz belli teknolojileri bulduktan sonra direkt olarak denizde hareket edebiliyor fakat hem savunmasız hem de yavaş oluyorlar. Olsun transportlarla uğraşmakdan çok çok daha iyidir.

6. Müzikler, özellikle Osmanlı ile oynadığınızda girişte mehter ve daha sonra yunusdan ilahiler dinlemek, liderlerle de kendi dillerinde ve güzel animasyonlarla görüşmek hoş olmuş.

7. Oyun haritası diğer civlere göre daha gerçekçi duruyor. Her karede artık yol yapmak istemeyeceğinizden (her road 1 gold istiyor çünkü) daha düzgün ve grafiksel olarak oldukça iyi bir dünya haritası sizi bekliyor. Birimlerin animasyonları da oldukça iyi.


Eksiler:

1. Oyun özellikle ortaçağdan sonra bilgisayarınızı sonuna kadar sömürmeye başlıyor, sonralara doğru bu sömürme size bir işkence gibi gelebilir. Ortalama bir oyun bilgisayarı olan birisi olarak bunu söylüyorum, eğer sisteminiz zaten iyiyse tabii bu sorunla karşılaşmayabilirsiniz.

2. City-state mekaniğine pek ısınamadım, daha çok diplomatic victory hedefi ile oynayacakların biraz daha üzerinde durması gereken bir consept gibi. Yoksa elin bir adet şehri olan adamından quest almak koskoca imparatorluğa yakışır mı? Bir de sürekli birşeyler yapıp aranızı iyi tutmanız gerekiyor. Benim hoşuma gitmedi.

3. Başladığınız bir bina veya birim yapımını hiç bir şekilde hızlandıramamanız kötü olmuş (tek istisna var sanırım o da engineer great person).

4. Farklı düşünen olabilir ama Giant Death Robot un civde ne işi var. Evet uranyum nedeniyle sürüyle yapamıyorsunuz zaten ama oyun sonunda bitirici birim olmuş.

5. Eğer bir cive karşı savaşı kazanıyorsanız sürüyle şehri olsa bile barış anlaşması için bütün başkent dışında bütün şehirleri teklif edebiliyor. Birden bu kadar şehre birden sahip olmanız civ 5 de aslında sizi kötü olarak etkileyebilse de biraz dengesiz olmuş. Okuduğum kadarıyla bunu patch ile düzeltecekler.

Toparlamak gerekirse eski civlere göre daha derli toplu fakat en az eskileri kadar eğlenceli ve klasik civ oynanışından biraz daha farklı bir civ var karşımızda. Ama özünde gene civ ve bin kere tekrar ettiğim gibi çok ve çok eğlenceli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:
İkinciye konuya gelecek olursak şimdi diyeceksiniz ki, "o kadar fazla tarla vs. çalıştırıyorsun ki halkının nefesi kokuyor teknolojide tur bindirirler sana". Bu yanlış, çünkü CIV 5'te SCIENCE ADAM TABANLI. Yani, ne kadar çok adam o kadar çok ilim.
bu da iyi ve gerçekçi olmamış.

kendi mesajımı göremediğim için editleyemiyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:
- Culture konusunda dengesizlikler. Şimdi culture ile teker teker hexleri almak iyi güzel de, harita çok boş kalıyor be. Çok şehir yapmak happiness yüzünden sakıncalı zaten, o yüzden Civ4'teki gibi AI her yeri doldurmuyor. E ne oluyor, yıl olmuş 1800 ama dünyanın yarısı hala boş. Social policyler de çok hızlı artıyorlar zaten, fransa ile culture kasmama ragmen rönesans'a kadar ancak 1.5 policy'i fulleyebildim. Haritada boşluklar kalınca tabi salak AI'ın birisi gidip kendi başkentine 2000 km ötede başka bir şehir kuruyor, sonra savaşa girince sıçıyor tabi.
bu güzel olmuş eğer anladığım gibiyse. gerçekte de 1800lere kadar dünyanın yarısı boş sayılırdı çünkü hehe. civ4teki köşe kapmaca da zevkliydi ama olsun böyle daha sakin olur hem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...