dasaaa Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Sam said: dasaaa said: bunu da şöyle belirteyim, arazide her istediğiniz yere gitme hakkınız yok. "buradan geçiş yok, please turn back" tarzı bi yazı çıkıyor.. komik.. wasteland aslında limited bir land eheh.. =( kusura bakma ama çok fazla zorlamışsın eleştirmek için. :/ haritanın %99.99999999'unun bomboş generic çöl olduğu fo'larda bile sadece abd batı sahilinde gezebiliyorsun. morrowind'de de denize açılıp yüzmeye çalışınca aynı uyarı çıkıyordu. rpg'lerde ya çevreni sıradağlar çevirir, ya generic bomboş/auto-generated haritadır, ya da uyarı çıkar dağ olmayan yerde. rpg'yi geçtim bilgisayar oyuncusunun aşina olması lazım bu duruma. bence sen fazla savunuyorsun oyunu. şöle anlatalım Metro istasyonu olarak haritada çıkmış bir yerden Corvega factory diye bir yere gideceğim. Olay bu.. -> şimdi.. öncelikle metro istasyonu olan yerdeyiz. Burada mutant arkadaşlar var. temizledik. hah şimdi arkamızda bi yıkıntı var. bence bunun tepesine ben çıkarım ve inerim. gerçek hayatta da çıkarım ve inerim ve bu yok gerçekten tercih edeceğim yol olacaktır. çıkıyoruz biraaaaz.. çıktıık ve.. hmm daha ileri gidemiyoruz! Alla alla.. buradan da adam gibi o yöne başka çıkış yok. sadece metro var. ve metro tünellerinde gezinmek cidden sıkıcı. hmm peki.. burayı aşmış olsak acaba arkasında neler var.. CEVAP!? KOCA BİR HİÇ! burası da az önce çıktığımız binanın hiçlik ortasında uzaktan görünüşü aynı şirketin oblivion'ı morrowind'i falan yüklü olsa mesela A'dan B'ye dilediğimizce nasıl gittiğimizi de gösterirdim. ha bu arada. bu yol ile Corvega'ya gittiğimizi de göstereyim Yamulmuyorsam bu olması lazım. Gerçi haritanın limitini geçince her şey boş olduğu için her yer birbine benziyor. dediğim gibi.. wasteland aslında limitedland'den başka bir şey değil. ya bizim dediğimiz yolda gideceksin ya da hiç gitmeyeceksin demişler sanırım. şu robot'un patladığı haritada yaşamıştım esas sıkıntıyı. bi kapıdan aşağıya indim ve hey.. geri dönmeme izin vermiyor! çıktığım kapıdan geriye gidemiyorum o_O ileri 2 adım atıyorum ve geri dönüyorum ı-ıh! 1 adım dahi atamıyorum.. biraz daha yürüyorum ileri ve geri dönüyorum ı-ıh tek adımcık dahi attırtmıyor.. bu yönde yürüyemezsin geyiği.. ama aksi yönde ilerleyebiliyorum ve işte şuradaki kapıdan çıkmıştım. şimdi o kapıya gidicem!hayır izin yok! e limitedland değil de nedir bu? yinelemek de fayda var. said: FO'da o pst apo hissini, o savaş sonrası hayatta kalma çabası tadını fazla alamadım doğrusunu söylemek gerekirse. daha çok içinde gezilmesini istedikleri sınırlarla çevrelenmiş yıkık alanlar tasarlamışlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 dasaa'nın dediği olaya katılıyorum. oyunda yıkık binalardan geçememe olayı çok canımı sıkmıştı. ama şu var, "fallout'ta daha iyi yapılmıştı" demek büyük bir gaflet olur. yahu küçücük haritalardan oluşan bir oyun oynuyoruz, bunun nesi "oo şahane post apocalyptic gezinti dünyası" :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 yok kusura bakmayın, ben oyunu fazla savunmuyorum doğrusu. size bilumum 'efsane' rpg oyunlarından "aaa buraya gidemiyoruz, neden burada dağlar var, neden bu nehirden yüzemiyoruz" altyazıları basacağım sahneler koyabilirim. ama sizin de o efsane oyunları oynadığınızı varsayarak ki oynamış olmalısınız, buna gerek hissetmiyorum. ben de gerçek hayatta olsa baldur's gate masalarının üstüne çıkıp tepinirim ama gerçek hayat değil. ayrıca oblivion ve morrowind'de uçma/kaçma büyüleri var ki bu nedenle olmadık yerlere erişilebiliyor. ciddi bir fark var yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Bone said: ama şu var, "fallout'ta daha iyi yapılmıştı" demek büyük bir gaflet olur. yahu küçücük haritalardan oluşan bir oyun oynuyoruz, bunun nesi "oo şahane post apocalyptic gezinti dünyası" :D http://img37.imageshack.us/img37/4297/falloutmap.jpg Bilmeyenler için yazalım. Batı sahilindeki mavi alan fallout1, yeşil alan fallout2, sarı alan da tactics haritası. Kırmızı noktalar eğer tamamlansaydı Van Buren'in geçeceği yerler. Doğu sahilindeki küçük kare ise bethesdanın fallout3 ü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 ahahaha güldüm Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Sam said: yok kusura bakmayın, ben oyunu fazla savunmuyorum doğrusu. size bilumum 'efsane' rpg oyunlarından "aaa buraya gidemiyoruz, neden burada dağlar var, neden bu nehirden yüzemiyoruz" altyazıları basacağım sahneler koyabilirim. ama sizin de o efsane oyunları oynadığınızı varsayarak ki oynamış olmalısınız, buna gerek hissetmiyorum. ben de gerçek hayatta olsa baldur's gate masalarının üstüne çıkıp tepinirim ama gerçek hayat değil. ayrıca oblivion ve morrowind'de uçma/kaçma büyüleri var ki bu nedenle olmadık yerlere erişilebiliyor. ciddi bir fark var yani. iyide zaten oblivionla morrowindiniyiyanlarından a dan b ye kendi yolumuzu cizerekgidebilme, tıkır tıkır gidiyoruz, bunu cücük kadar fo3 haritasında nedne becerememişler? beceremediklerinden değil, tırtlıklarından işte. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 fo1, fo2, fot, hepsi auto-generated haritadan ibaret %99.9'u o alanın. fauna ve renk paletini değiştirip kanada ve meksika'yı katabilirsin o oyunlara. şehirleri koymana bile gerek yok, nasılsa yıkıntıları rüzgar üflemiş götürmüş diye 'varsayıyorsun' oyunda olması gereken yerlerde gerçek şehirleri göremeyince. valla orada niye öyle yapmışlar da burada niye yapmışlar, tırtmışlar mı değiller miymiş onu kendilerine sormak lazım. ama ben oyun oynayan ve oyunlardaki teknik sınırlamalardan haberi olan bir insan olduğum için washington d.c gibi gerçek bir şehrin sadece o kadar ufak bir alanını bile oyuna birebir yansıtmanın imkansız olmasa bile çok güç olacağının farkındayım. rpg'lerde hangi "kıtanın en büyük şehri, bütün ticaret yollarının kesişme mekanı" denen şehre gittiniz de en azından köy büyüklüğünde bir mekan gördünüz, size sormak istiyorum. herhalde benim gözümden kaçmış, öğreneyim de oynayayım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 e daha buyuğu gameplay acısındada mantıksızda ondan istanbulun icinde gezebiliceğin bir rpg istemezsin, bende istemem, kimse istemez zaten. ama burdaki gameplay'i kısıtlayan bir sorun var. hemde daha once miss gibi cozdukleri busefer üşengeclik edip cozmedikleri bir sorun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 gameplay açısından nasıl bir zorluk çıkarıyor anlayamadım doğrusu, map'te görünüyor zaten kapalı ve açık yollar eğer gözle görmek yetmiyorsa. zaten gameplay nedeniyle eleştirilmemiş gördüğüm kadarıyla, İMERŞIN eksikliğinden yakınılmış gibi duruyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Sam said: rpg'lerde hangi "kıtanın en büyük şehri, bütün ticaret yollarının kesişme mekanı" denen şehre gittiniz de en azından köy büyüklüğünde bir mekan gördünüz, size sormak istiyorum. herhalde benim gözümden kaçmış, öğreneyim de oynayayım. Arcanum. Bide eksikliğinden yakındığımız şey IMMERSHUN değil, hayal gücünden yoksun bitmek tükenmek bilmeyen metro labirentleri. Opsyonel olsa yada uzunluğu sınırlı olsa sorun yok ama sırf oyun süresini uzatmak için eklenmişler oraya. Bloodlinesın lağımlarından bile kötü, ki öncesinde ya da sonrasında o sıkıntıya değecek bi oyun yok ne yazık ki. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 8, 2009 tarant benim yanında oturduğum tatil köyü kadar bile büyük değil heh. axe yok, üçünüz apayrı şeylerden yakınıyorsunuz. dasaa'ya cevaben yazmıştım ben esasen, herkes ayrı bir yerden tuttu sonra. biriniz imerşın, biriniz gameplay, öbürünüz içerik. senin dediğine lafım yok, beni sıkmadı şahsen ama metrodan sıkılan da olabilir yani mümkündür. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 axedice said: Bilmeyenler için yazalım. Batı sahilindeki mavi alan fallout1, yeşil alan fallout2, sarı alan da tactics haritası. Kırmızı noktalar eğer tamamlansaydı Van Buren'in geçeceği yerler. Doğu sahilindeki küçük kare ise bethesdanın fallout3 ü. Bilmeyenler için yazalım. Fallout 1'de ve Fallout 2'de "oynadığımız" oyun alanları küçücük haritalardan oluşuyordu. Bir şehir 2-3 haritanın birleştirilmesinden oluşuyordu. Bir alt kata indiğinde bile yeni harita yüklüyordu. Fallout 3'de oynadığımız haritalar ise devasa haritalardan ve içinde gezilebilen binalardan oluşuyor. "Hikayenin geçtiği" haritadan bahsetmedim hiç bir yerde, eğer senin dediğin gibi birşey kastetmiş olsaydım, Spore'un haritası daha büyük, "gezegenleri" kapsıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 İÇİNDE GEZEBİLDİĞİMİZ BİNALAR OYUNA IMMERSHUN KATIYOR ÇOK GERÇEKÇİ pek de makul bi argüman değil fallout3 için, keza içine girebildiğin bina falan yok iki üç yıkıntıda mutant kampı varsa var, aksi takdirde hepsi kapalı. Şu rangerların kapana kısıldığı bi bina vardı sidequest, onda bile binbir labirentten sonra ulaşabilmiştim adamların olduğu çatıya. 12 sene önce çıkan oyunların teknolojik kısıtlarından dem vurmak da apayrıymış ehue. Gerçi arcanum o işe yepyeni bi boyut katmıştı, world mapi açmayıp doğru yoldan gittiğin sürece 0 loadla bütün dünyayı gezmek gibi bi olay vardı. edit : Bone said: bunun nesi "oo şahane post apocalyptic gezinti dünyası" :D Bone said: "Hikayenin geçtiği" haritadan bahsetmedim hiç bir yerde, eğer senin dediğin gibi birşey kastetmiş olsaydım, Spore'un haritası daha büyük, "gezegenleri" kapsıyor. WUT? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 axedice said: Bone said: ama şu var, "fallout'ta daha iyi yapılmıştı" demek büyük bir gaflet olur. yahu küçücük haritalardan oluşan bir oyun oynuyoruz, bunun nesi "oo şahane post apocalyptic gezinti dünyası" :D http://img37.imageshack.us/img37/4297/falloutmap.jpg Bilmeyenler için yazalım. Batı sahilindeki mavi alan fallout1, yeşil alan fallout2, sarı alan da tactics haritası. Kırmızı noktalar eğer tamamlansaydı Van Buren'in geçeceği yerler. Doğu sahilindeki küçük kare ise bethesdanın fallout3 ü. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 axedice said: 12 sene önce çıkan oyunların teknolojik kısıtlarından dem vurmak da apayrıymış ehue. Gerçi arcanum o işe yepyeni bi boyut katmıştı, world mapi açmayıp doğru yoldan gittiğin sürece 0 loadla bütün dünyayı gezmek gibi bi olay vardı. klasik "eski oyun ama" bahanesi öne süreceksen hiç söylemeseydin o halde? 8-) auto-generated bomboş haritada teorik olarak jüpiter'i bile world map açmadan gezebilirsin 12 yıllık oyun motoruyla. o vakit için güzeldi evet ama bugünkü tümüyle elle hazırlanmış mekanlardan ibaret bir oyunu eleştirmek için dayanak noktası oluşturamıyor. 13 yıllık diablo'da da her oyunu açtığımızda bambaşka haritayla karşılaşıyoruz mesela, aman tanrım! nasıl yapmışlar acaba! ::o Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 said: Bir alt kata indiğinde bile yeni harita yüklüyordu. Buna atfen söylüyorum Sam. Gerçi bone tartışmanın odak noktasını saptırdı biraz, asıl olay bethesdanın yetersizliğinin yol açtığı başarısız dünya tasarımı ama, post apoc dünya diyince de akla ufak bi şehir değil en az iç anadolu bölgesi kadar bi yer geliyor. Aslında konsol bebelerinin aklının karışmayacağını bilse bethesda da batı sahilinde geçen bi oyun yapabilirdi. Ama yok yok, o adamlarda o denli vizyon yok. Varsa yoksa metro labirentlerinde zombi avla vampir avla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 yalnız batı sahili değil de bütün abd haritasında geçen bir oyun yapabilirlerdi. koca şehirlerin yerinde tek bir yıkık kulübe harabesi olmayan, elle hazırlanmış bir düzine mekandan birbirine auto-travel ile gittiğin, dışarısına çıktığın anda kendini auto-generated çölde bulduğun. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Onun yerine dip dibe mutant-raider kampları ve yerleşim yerleri yapıp bunları birbirlerine minotaur labirentleriyle bağlamışlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 9, 2009 gerçekçilik derecesi çok farklı olmasa da en azından İMÖRŞIN var bunda. (:P) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2009 konuyu ben saptırmadım axe, sen saptırdın. ben sadece dasaaa'ya yönelik söyledim o lafı, çıkıp "hayır fallout 1'in haritaları fallout 3'ten büyük" diyen sensin :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2009 ne diyelim, millet halinden memnun demek ki. ben hâlâ haritada A->B gidişinin tek yol ile yapılmasına karşıyım. hele ki oyunda World Map diye olmayan bir şey gösteriyorsan çok daha karşıyım. eski usül adventure oyunu gibi "buradan geçiş yok" "buradan geçsen de arkası zaten yok. bu kadar işte tamamı. ama mini bi tünel yaptık. oradan geçicen" tam bi komedi ve hayal kırıklığı bana göre. yapılamayan da zor bir şey değil. zaten her mekanın birbirine benziyor. dahası her tarafı -ikea'dan almışlar sanırım- aynı tip mobilyalarla donatmışsın. A->B arasına morrowind'deki gibi farklı güzergahlar koy da oyunun bi anlamı olsun. tee kaç sene öncesinde yaptığı morrowind'e göre bile geri adım bu. komik. oyunda kesinlikle bu sıkıntı post apo ortamını, japon kale FPS'lere çeviriyor. mini mini haritacıklara vardınız mı? vardınız. görevinizi yapın da defolun hadi mekanların aralarında takılmak diye bir şey yok. e nerde post apo? giriyorum, temizliyorum ve hooop lütfen öbür haritaya devam ediniz. dahası mekanların standartlığından dolayı bu "öbür haritaya devam ediniz" olayının haritalar arası bütünlüğü sağlaması gereken elemanların tembelleşmesinden başka kimseye de faydası yok. her neyse 2 doz morrowind harita geliştirme ekibi yazıyorum, 2 doz da gothic harita ekibi. bi 7 sene öncesini aratmasınlar bir daha. gerçi bu eksikliğin neresinin savunulduğunu hâlâ çözemiyorum. keza bir açık, bir gedik, bir eksiklik bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Eralp Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2009 Abi yazıları çok dikkatli okumadım, kusruma bakmayın ancak fallout 1,2 ile 3 ün karşılaştırılması ayıp birşey bence. Fallout 3 ancak yeni teknoloji ile çıktığından kurtarabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deja cyrano Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 10, 2009 Sam said: tarant benim yanında oturduğum tatil köyü kadar bile büyük değil heh. sam, anlıyoruz, bethesda fanboysun, buraya kadar her şey tamam zaten, ve inan faloblivion 3'ü sevmene falan zaten bir şey diyemem de..bu satırı yazarken, arcanum'u nerenle oynuyordun merak ettim. "eski" diye bok attıgın oyunlar hakkında tamamen "objektif" olarak, annesine gıcıklık olsun diye süt içmeyen çocuklar gibi buradaki büyüklerinin dediklerine karşı çıkmak amacıyla "Filout 3 döver hacı ne güzel rpg abiler ablalar bu arada dün akşamki halı saha maçı nasıldı yav eheuheuh" muhabbeti çevirmeden yorumda bulunmanı istiyorum senden. Yani şu konuda bir kere gayen roleplay çatısı altında yapılan saçmalıklara, kepazeliklere, rezilliklere ve kendi egosal diktatörlüklere bir son vermek, diger insanlara objektif yorumlar yapmak olsun. Dünyada CRPG kavramının geriledigi dogru . Bunun en büyük nedeni ise gözünü para hırsı bürümüş şirketlerin konsol veletlerini yolma amacıyla "RPG" oyunu yapmasıdır . Gerçek roleplaying oyunlarını yapacak bilgi ve beceriye sahip olmayan EA, Bethesda gibi şirketlerin bu işe girişmesi özellikle de son dönemlerde Paticik gibi roleplaying bazlı oyunlar çerçevesinde kuruluşu açılmış forumlarda sansasyona neden olan, bu işe yıllarını vermiş şirketlerin da hataları ile dibe batmakta olan roleplaying neredeyse son darbeyi indirmiştir . yani bütün bunları düşündügümüzde roleplaying oyunu diye oynadıgın ilk oyun olan diablo'yu çok benimsemiş olabilirsin, bir ton şey olabilir . Ama tekar ediyorum, arcanum, fallout, bloodlines gibi oyunları nerenle oynuyorsun? ps: tatil köyü konusunda haklıysan, tatil köyünün bir izmir merkez kadar olması lazım herhalde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoGMeaT Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2009 dövseydin adamı? ayıp yahu niye bu kadar atar yapıyorsunuz. ayrıca tarant o kadar ufak değildi diye hatırlıyorum ben tabi göreceli ama,bence yeterli. http://mikesrpgcenter.com/arcanum/maps/tarant.html Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deja cyrano Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2009 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 11, 2009 kim sildi benim mesajımı yahu? madalyası olmayan adam veterana ayar verince sorun mu oluyor nedir? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar