Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3


arcane

Öne çıkan mesajlar

Oyunların böyle mainstreame girip de her şeyden katalım çorba olsun mantığında maalesef konsol sektörünün gelişmesinin de çok etkisi var. Bir oblivionun, fable'ın, fallout3ün menülerinden inventory tarzına, quest yapısından diyalog basitliğine ve yüzeyselliğine kadar her şeyin başlıca sorumlusu konsol.

Bir türlü sevemedim konsolu da hitap kitlesini de, sonunda ucu dayandı bilgisayar oyun alemini de vurdu. Eskiden "zor" oyunlar vardı, yetenek ve düşünme istiyolardı, kastırıyorlardı, emek istiyorlardı resmen insandan. Şimdi konsolda 10 yaşında veletler de oynasın diye (hoş biz zor oyunları da 10 yaşımızda bi şekilde pc'de oynuyorduk ama) basitleştirdiler de basitleştirdiler, sonunda da böyle oldu.

Saatlerce inventory düzenlediğimiz, upuzun diyaloglarla kaderimizi belirlediğimiz rpg'ler gitti, oblivion gibi menü inventoryli 2 satır diyaloglu oyunlar geldi.

Harıl harıl health pack arayıp mermileri sayarak ateşlediğimiz fps ya da 3rd personlar gitti, kendi kendine healthin bekleyince fullendiği oyunlar geldi, zor olan esas düşünce isteyen turn based stratejiler, adventurelar falan komple gitti zaten (en son ne zaman adam gibi bir turn based strateji oynadınız, ya da senede kaç tane örnek görüyorsunuz? senede 2-3 tane bile adam gibi adventure görebiliyor musunuz piyasada?) Nerede kaldı o Panzer General'ler falan? Oyunlar zaten en aptal adamın bile en ufak bir beyin eforu sarfetmeden oynayacağı seviyeye geçti.

Herkes konsolların bilgisayar oyun dünyasında devrim yaptığı ve tüm sektörü değiştirdiği konusunda hemfikir zaten, ama bu devrim oyun dünyasını ileri değil kat kat geri ve kötüye götürdü benim gözümde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rpg konusuna dönelim o zaman,
sam mesela karakteirn yüzünü gözünü yapmak demişsin ama, kimi hikaye vardır daha açık uçludur, sen nası karakter yaratırsan yarat ona göre gider, kimisi kişiliğe yüklenir iyice evil/good tech/magick yapar ama sınırları olur ha kimisinde de "oyun sınırları içersinde" sınır olmaz (fallout gibi)vaultu unutup çoluk çocuk katleden bi adam olabilirsin oyun höp diye bi anda "game over/main quest is broken " vermez.

fallout 3 te , oblivion da neleri seçtin sam? "megaton bombayı patlatmak yada patlatmamak","aceba hangi daedric artifacti feda etsem?". cidden bi vault dweller oldun mu oynarken? karakterler bir hissettiysende bethesda sana uygun oyunlar yapıyor demektir fakat bu kadar insan kendi rpg tanımına uygun olmadığını hissediyorsa ve eleştiriyorsa bu kadar savunman abes kaçıyor.

(nası diyorlardı.. TL;DR fanboi :P )

PS:
rew said:

Saatlerce inventory düzenlediğimiz, upuzun diyaloglarla kaderimizi belirlediğimiz rpg'ler gitti, oblivion gibi menü inventoryli 2 satır diyaloglu oyunlar geldi.

yine inventory ile uğraşıyoruz bol bol ama artık işin taktiksel bi yönü yok, sırf arayüz kötü diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gidin bi demon's souls oynayin sonra konsol kolay geyiklerine girin :p

konsol cok yeni birsey degil, konsol oyunculugu PC den once vardi, PC lerin yayilmaya basladiginda en buyuk sloganiydi zaten "cocugunuza sadece oyun oyniyabilicegi degil derste calisabilicegi bir alet alin" geyikleri, PC pazari 90 larin basindan itibaren ciddi anlamda gelisti

zor oyun vs kolay oyunun konsolla filan alakasi yok, konsoldada joypad kirdiran oyunlar var hala

ha cok angut var orasi ayri, resonance of fate cikti tri-ace RPG si, adamlarin politikasi innovasyon sahane bir IP yaratmislar, sahane ve ozgun bir combat, stempunk ile noir karisimi post-apoc dunya hede hodo, "oyun cok kompleks, ogrenmek icin 20 saat kastim, dahada ogrenemedim" diye reviewlerde bombalamislar

star ocean last hope misal, gene tri-ace mmo gibi oyun reviewlerde dublajdan sikayet ettiler, duzeltildi adam oyunun tek kusuru "save pointler arasi mesafe yuksek, zorluyor" diyip 20 puan kirmis



bide en kilit konu, millet ne istedigini bilmiyor

Japon yapiyor oyunu, zengin hikaye, saglam karakterler, zor oyun, guzel grafikler, uzun oyun suresi bunun karsiliginda lineerlik geliyor, kendi karakterini yaratamama, hikayeye yon verememe filan

Bethesda yapiyor oyunu, guzel grafik gene, sig karakterler, acik uclu oynanis ama diyalog namina bisey yok, oynanabilirlik orta karar, sistem ortakarar

Bioware yapiyor, gene guzel grafik, klise her oyunda tekrar eden karakterler (her bioware oyununda bir carth ile mary sue vardir), ortakarar diyaloglar ve hikaye, yari acik hub oynanisi, kolay ve ksiacik oyun, rezalet oynanabilirlik, rezalet combat

Obsidian yapiyor, idare eder grafik, orta karar tamamlanmamis yapboz gibi hikaye, diyaloglar orta karar, oynanis orta karar, bug dolu, oyun yetistirilmedigi icin her tarafindan kesildiginden boyle acayip birsey cikmis, super sariyor ama hayal kirikligina ugratiyor, ipi onunuze koyuyor heyecanla cekiyorsunuz yarisinda ip kopuyor sonra yillar suren "fan patch" ler, kesilmsi content yamalamalar




japonlari toptan aldim jrpg kulturu olmadigindan patide, cogu jrpg de birbirine benzer zaten saydigim durumdan

ama bunlari hikaye olsun diye yazmadim

casual vs hardcore

acik uclu oyun ile lineer RPG

bunlarin ortasini tutturmak cok zor artik
bide obsidian i ornek verdim, obsidian her seyi dort dortluk olsun diye kasip oyunu yetistiremiyor ortaya her tarfindan vasat bug dolu ortakarar oyunlar cikiyor

bu firmalar boylede devam edicek yani

japonlar uzun, karmasik, grind agirlikli lineer RPG ler yapmaya devam edicek, her seferinde hikayeye etki edemiyoruz, karakterimizi secemiyoruz, oyun cok uzun/ cok zor ugrasmam (veya irkci isen "ecik bucuk aniem cizimi, ne anliyorlar bundan kafam girsin !!1111")

bethesda acik uclu, sig hikaye ve diyaloglu ortakarar RPG ogeli FPS yapicak ve adam etmeyi fan yapimi modlra birakicak, burda yerden yere vurucaz

bioware kendi kliseleri icinde, her oyudna ayni akrakterlerin farkli verisyonlarini kullanicak, hub aldatmacasi ile ozgur oyun diye kandirmaya calisicak, eksik oyun cikarip DLC ye / expansiona birakicak

obsidianda herseyi yapmaya calisip hicbirseyi tam yapamiycak, oyunalri ciktiktan seneler sonra haldir haldir fan pathcler ve kesik content restorerlar pesinde kosturucaz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:


bide hani "uzuuun super campaign yapioz o yuzden boluyoruz" yalanina inanlarin oldugunu gormek tuhaf :p



Nesi yalan? SC1 ve SC2'deki gorev sayilari ortada. SC1'de her irkin 10 tane gorevi vardi, Broodwar ile sekizer gorev eklendi(bir de bonus gorev). SC2'de tek irk icin olan campaignlerdeki gorev sayisinin 26-30 arasinda olacagi soylendi. Matematik bilgim beni yaniltimiyorsa, 26-30 arasi gorevden olusan campaignler 8-10 gorevden olusan campaignlerin 3 kati buyuklugunde.

Veya alip baska bir rts ile kiyaslayalim, onlara gore de gorev sayisi az falan degil.

Fallout3'u ise benim gozumde kotu yapan tek sey, oyunun oyuncu lehine cok dengesiz olmasi. Silah, mermi, ilac, skill, hersey bol keseden verilmis.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

bide hani "uzuuun super campaign yapioz o yuzden boluyoruz" yalanina inanlarin oldugunu gormek tuhaf :p

LethE said:

bu her campaignin arasına ayrı özel olaark yaptıkları videolar fln koymuyolarsa çok gereksiz 3 e bölmeleri kabul etmen lazım.


gereksiz tabii, 3x30 değil 90 bölümü de tek bir oyuna koymaları lazımdı.
herkes öyle yapıyor çünkü.
yersen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

bide RPG tartisiyoruz, tamam sam kanunu var her sekil SC ye cekiyor konuda bu topicde alakasiz

bide hani "uzuuun super campaign yapioz o yuzden boluyoruz" yalanina inanlarin oldugunu gormek tuhaf :p

kotik dedi bize senelik "exploit" edicegimiz oyunlar lazim diye, yukarda quateladim "eskiden 50 dolara oyunu satiyordun bitiyordu, simdi 50 dolarlik seyi 500 e satiyoruz" lafi


kotickden önce acılkandı oyunu 3'e bölücekleri. "daha ilk campaigni bitiremedik 3 campaingi var. content cıkartmak istemiyoruz onun yerine, 1 main2 expension gibi 3 parca cıkarıcaz oyunu, ama stand alone olucaklar" dediler


herseyı yapmaya calısıp hiçbiseyi yapamaıyan kısmına gelince, aptal değil obsidiandakiler, merak etmeyin yanı. onlarda biliyo bok gib olduğunu konunun, interactionın falan. ama iplemiyolar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

Oyunların böyle mainstreame girip de her şeyden katalım çorba olsun mantığında maalesef konsol sektörünün gelişmesinin de çok etkisi var. Bir oblivionun, fable'ın, fallout3ün menülerinden inventory tarzına, quest yapısından diyalog basitliğine ve yüzeyselliğine kadar her şeyin başlıca sorumlusu konsol.

Bir türlü sevemedim konsolu da hitap kitlesini de, sonunda ucu dayandı bilgisayar oyun alemini de vurdu. Eskiden "zor" oyunlar vardı, yetenek ve düşünme istiyolardı, kastırıyorlardı, emek istiyorlardı resmen insandan. Şimdi konsolda 10 yaşında veletler de oynasın diye (hoş biz zor oyunları da 10 yaşımızda bi şekilde pc'de oynuyorduk ama) basitleştirdiler de basitleştirdiler, sonunda da böyle oldu.

Saatlerce inventory düzenlediğimiz, upuzun diyaloglarla kaderimizi belirlediğimiz rpg'ler gitti, oblivion gibi menü inventoryli 2 satır diyaloglu oyunlar geldi.

Harıl harıl health pack arayıp mermileri sayarak ateşlediğimiz fps ya da 3rd personlar gitti, kendi kendine healthin bekleyince fullendiği oyunlar geldi, zor olan esas düşünce isteyen turn based stratejiler, adventurelar falan komple gitti zaten (en son ne zaman adam gibi bir turn based strateji oynadınız, ya da senede kaç tane örnek görüyorsunuz? senede 2-3 tane bile adam gibi adventure görebiliyor musunuz piyasada?) Nerede kaldı o Panzer General'ler falan? Oyunlar zaten en aptal adamın bile en ufak bir beyin eforu sarfetmeden oynayacağı seviyeye geçti.

Herkes konsolların bilgisayar oyun dünyasında devrim yaptığı ve tüm sektörü değiştirdiği konusunda hemfikir zaten, ama bu devrim oyun dünyasını ileri değil kat kat geri ve kötüye götürdü benim gözümde.

need more drama olmuş şu post.

son zamanlarda neverwinter nights 2, planescape torment, vtm: bloodlines, fallout 2 ve fallout 3 gibi farklı rpg'leri tekrar oynadım.
dialoglar arasında bir fark göremedim.
planescape'de de bir satırlık dialoglar var, fallout 3'te de bir satırlık dialoglar var.
hikaye senaryosu bazında söylüyorsan, planescape aşmış götürmüş bir oyun zaten de, fallout 3'te de gayet güzel questlerle karşılaştığım oldu.

oyun zor değil diye kötü ilan etmek de cabası.

bahsettiğin consolization zamanından önce yapılmış morrowind var mesela, benim en sevdiğim 4-5 rpg arasında gelir. onu görsen ne diyecektin acaba, dialog bile seçmiyoruz yahu, direk kelimeye tıklıyorsun olaylar gelişiyor.
böyle oyun olur mu, dialogsuz konuşma mı olur vs vs.
ama oyun güzel, senaryosu iyi, sandbox ortamını oyuncuya şahane bir şekilde sunuyor felan.

hayır sonra "nma" diyince kızıyorsunuz birader.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

morrowindi gördüm zaten. Ki oyun olarak fena olmamasına rağmen eski tarz pc oyunları için bir baltalamaydı yine.

fazla ucuz yerden bakmışsın oyunlara, temel noktayı bırakıp hani 2-3 karşılaştırma yaparak yok yok fark yok demişsin. Hani Ferrari'yle Fiat'ı karşılaştırırken ikisinde de 4 teker bi direksiyon var fark yok demek gibi bir şey.

Fallout 2 Planescape vs gibi oyunlarla F3'ün diyaloglarını karşılaştırmak ve fark yok demek bambaşka zaten :)

Eğitimli maymunların, embesillerin oynayacağı seviyede şu anda oyunlar, bir amacı, o amaç için bir tatmin duygusu, ya da bir insanı yönlendiriciliği zorlayıcılığı yok. Bunun da başlıca sebebi arcade tarzı "games for everyone" mottolu konsollar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

planescapede de bir satırlık diyaloglar var evet bone tabi ki oyundaki bütün diyaloglar giriş gelişme ve sonuç bölümü olan kompozisyonlar değil da bunun üzerinden sen oblivion gibi bir oyunun diyalogları ile planescape gibi bir oyunun diyalogları arasında alaka mı kuruyorsun yapma allasen komik olur? Planescape oynadın herhalde sen de orda adam sana bir bilmece sorduğunda int statına göre cevaplar verebiliyordun adama. Geçmişinle ilgili bir şey öğrendiğinde bir sayfa hikaye çıkabiliyordu karşına (ki okunacak kadar zevkli) ya da dak'konun diski ile uğraşırken githler hakkında mini bir hikaye okuyabiliyordun yine zevkli. Neden zevkli çünkü o hikayeleri bir yazara yazdırmışlar. Bugün bunu oblivionda bulabilir misin? Bulamazsın. Neden? Bir şekilde sektör değişti ben viktorun dediğine daha çok katılıyorum tabi sektörünü büyümesi, rekabetin çok artması ve grafik kısmının canavarlaşması ile ilgisi var. Ama bir şeyler değişti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:
Fallout 2 Planescape vs gibi oyunlarla F3'ün grafiklerini karşılaştırmak ve fark yok demek bambaşka zaten :)

grafiği nerde karşılaştırmışım yahu.
sırf cevap vermek için mi yazdın öyle?

Ardeth said:

sen oblivion gibi bir oyunun diyalogları ile planescape gibi bir oyunun diyalogları arasında alaka mı kuruyorsun yapma allasen komik olur? Planescape oynadın herhalde sen de orda adam sana bir bilmece sorduğunda int statına göre cevaplar verebiliyordun adama.

obliviondan bahsetmiyorum ki ben.
oblivion sıkıcı zaten. lvl 1'de oyunu bitirebileceğin bi oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

viktor, o dediğin cüce kuralı. sen kıyamet tellallığı postunu atınca "sc2 çıkıyor benim umuda ihtiyacım yok" dedi. :p

komutan, doggy'nin postu vardı süper onunla ilgili. 5dk'lik şurdan şuraya yürütme bölümü araya serpiştirip rahatça gramajdan çalarlar. zerre anlamı yok görev sayısının. "yapamadık zaman yetmedi" de asrın yalanı. neyse çıkınca göreceğiz, iyice konu sapmasın diye devam etmiyorum.

lethe, valla bu kadar insana uymuyor filan deniyor da gayet rpg her şekilde, ne kadar iyi ne kadar kötü ayrı tartışılır ama gerçek olan bir şey var ki oyuna burada haksızlık edildiği. şu kadar insan da onu söylüyorken sizin bu kadar saldırmanız abes kaçıyor. :p

ve dediğim gibi ben çeşit çeşit şeylere önem veriyorum, evet benim için bir rpg'de karakterimin ne olduğu seçebilmem önemli. dialog da önemli. karaktere yön verebilmem, iyi/kötü ekseni de önemli. daha sayarım da kısacası bana sadece dialog ağacı yetmiyor, başka şeyler lazım. başka şeylerden bol varsa yerine göre dialoga çok kafa takmayabilirim de. bunlar bir tartıya koyduğum ağırlıklar gibi.

ardeth, bone'un dediği gibi sadece int statı değil, her çeşit skill ve stata göre verilebilen cevaplar var fo3'te. sadece int'e göre cevap verme işlemi geçen binyıldan beri var zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fallout 3 gayette düzgün bir fallout.diyalogları o kadar aman aman değil o kadar. gayette post apo dünyayı görsel olarak yansıtmış üzerine o retro havayi verebilmişti.ben begenerek oynadım. özellikle dlcler ile oyun iyice zenginleşiyor. bir tek oblivionumsu kalaslık karekterle olmasa çok iyi olacakmış.

yahu rpg oyununa gelince tapınak şovalyesi kesilenler neden rtslerin dumbed down'ın kralı olduğunu kabul edemiyorlar. sc 2 kusra bakmayın da sc 1 de mikro yapamayan kitle için üretilmiş oyun,kız oyunu olmuş.



allahtan dawn of war 2 var da mikronun nelere kadir olduğunu görebiliyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun firmalarının oyuncu aleyhine bazı zorlama uygulamara giriştiği kesin; ama viktor'un dediği gibi bu oyunculardan kaynaklandı biraz.

fo1 diye bir oyun olduğundan çoğu kişinin haberi bile yoktu fo2 gelene kadar. kalite oyunlar her zaman iyi iş yapacak diye birşey yok ve bu yeni bir olay değil, eskiden de böyleydi.

oyunların kalitesi de evet eskisine göre düşük genel olarak. yıllardır belli başlı bir kaç oyun dışında oyun almayı bırak oynamadım bile. belki yaşla belki "lan ben bunları gördüm zaten" sebebiyle bu böyle. o yüzden firmaların aşırı çakal hareketleri dışında (blizzard scIIı uygulamarı) firmalara da kızamıyorum. siz de kızmayın ve bence oyun konusunda evinize yeni eşya alıyormuş kadar seçici olun. zaten firmaların da istediği bu fiyatlara bakılırsa. ortalama gelire sahpi bir insan senede 5-6 tane güncel oyun ya alır ya almaz. ya da en temizi 2-3 sene öncesinin oyunlarını almak. hem donanım hem oyun firmaları bu kadar hızlı nereye gittiklerini sorarlar belki kendilerine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cucecim timeline var elimde

said:
March 06, 2008: Even before the actual deal was finally approved by every party involved, Kotick started dreaming aloud of what could be done with StarCraft 2 and the new Battle.Net: http://www.shacknews.com/onearticle.x/51641

Activision CEO Robert Kotick has briefly mentioned his company's plans for maximizing profit from Blizzard's upcoming PC strategy sequel StarCraft II.

"On the Blizzard side, [we need to] really be figuring out things like the StarCraft business model for the future, with in-game advertising and sponsorship, [which have] really not been something that has moved the dial for anybody in the videogame industry, but that we think presents tremendous opportunity for the future," said Kotick, according to Next-Gen.

"[Blizzard] has been thinking about how StarCraft, because it is a short-session experience, can actually be the model for in-game advertising and sponsorship and tournament play and ladder play for the future."


oyunun uce bolunucegi 10 ekim 2008 de duyuruldu, gayette kotick in aldigi bri karar senelik "exploit" icin

said:
How will the expansion sets impact multiplayer gameplay?

The expansion sets will add new content to each race for use in multiplayer matches. This could include additions such as new units, abilities, and structures, along with new maps and Battle.net updates.

If I buy StarCraft II but don't buy any of the expansion sets, will I still be able to play online?

Yes. This will work similarly to Warcraft III and the original StarCraft, which maintained separate online gaming lobbies and ladders for expansion set players and players with the base Warcraft III or StarCraft.


burada acik acik, yeni oyunu satin almassan frozen throne almamis gibi MP de farkli ladderda kalicagin yazili, eger blizzard samimi olsaydi sadece SP alakali diyip herkeze bu diger 2 oyunu satmak icin su yuzsuzluge girmezdi

burda bahsettigimiz blizzard zamaninda oyunlarina arkadasinla oyna diye multiplayer icin spawn installation hakki veren blizzard, WC3 u bile ayni CD key ile landan oyniyabiliyordun, SC2 de lan bile yok surekli battlenet e bagli olucan, diger expansionlari alan arkadaslarin surekli "hadi git al, send ebizle oyna" baskisi yapicak, zoraki alicaksin 3 oyunuda

said:
A lack of cross-platform sequel potential is apparently the reason Activision Blizzard let go of Vivendi Games titles such as Ghostbusters, The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, 50 Cent: Blood on the Sand and Brütal Legend.

CEO Bobby Kotick spoke on the subject for the first time in the company’s earning call, following the publishing of its third quarter results yesterday.

Although no titles were referred to by name, he was asked why he had "de-emphasised" some Vivendi Games brands following the merger.

"With respect to the franchises that don’t have the potential to be exploited every year across every platform, with clear sequel potential that can meet our objectives of, over time, becoming $100 million-plus franchises, that’s a strategy that has worked very well for us," Kotick said in the Gamasutra-attended call later transcribed by Seeking Alpha.


gorunen kotik kilavuz istemez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...