Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC gaming


axedice

Öne çıkan mesajlar

axedice said:

Titans Quest yapımcılarından birinin marketingle yaşadığı sorunlar, pc gaming ölüyor mu sıkıntımıza güzel bi bakış açısı sağlıyor. VD bulup codexte paylaşmış sağolsun.

said:
There seemed to be a constant fear during the development of Titan Quest about upsetting this or that segment of the audience or someone's grandmother. I was literally told by one of the higher-ups that the game should be designed so that his grandmother would want to play it (even though his grandmother had never played a game before in her life). We were building a game with relatively complicated and hardcore gameplay systems but trying to make it thematically and visually appealing to as wide a casual audience as possible. The end result, is that the game was a little more bland and generic in some respects than it should have been and the game world didn't do much to convey a sense of danger.

One example of this would be the mandate that enemies not use language or build anything that would make them seem like they had more than animal intelligence. It was felt by one of the higher-ups that people might feel wrong killing enemies that displayed any obvious intelligence. I guess somehow it is wrong to fight intelligent enemies but okay to slaughter dumb animals? We also weren't originally allowed to have humans die, ever, in the game and no human corpses.

One area where this handicapped us was in the creation of environmental assets that visually demonstrated the enemy's war against humanity. We originally wanted to create enemy siege-works outside Athens but were told that would make the enemies seem too intelligent. It was a struggle just to monster camp assets. All of the ruins were also removed from Greece at one point because someone was afraid that players might not understand why, if the game took place in ancient times, that there would still be ruins... I had to fight for both of these things. Without them, Greece would have just been a featureless expanse of wilderness with occasional human towns that never really appeared to be in any serious danger.

Sıkılmadıysanız yazının devamını da okuyun, gerçekten acıklı bi durum.
http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?p=37225#post37225

Hazır yeri gelmişken Mike Laidlaw'ın "DA2'yi niye böyle rezil bi oyun yaptık" isimli kompozisyonunu da koyalım.

"Mike Laidlaw" said:

A lot of people on this forum had built up a grand conspiracy theory where we were deliberately stripping RPG out of Dragon Age because we are MEAN.

I've said it before, and I will say it again: we stripped some stuff out of DA becuase it was busted. Other stuff was simply a design choice, and some of it was circumstance.


Rpg olması gereken bi oyundan rpg öğelerin çıkardık ama bunu kötü insanlar olduğumuz için değil, daha geniş bi kitleye hitap edebilmek için yaptık...


konuyla ilgili bir video:

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/extra-credits/3818-Art-Is-Not-the-Opposite-of-Fun

oyun piyasasının sorunu şu:
oyun şirketlerinin başına oyundan zevk almayan kişilerin geçiyor olması.

publisher şirket bu işi ticaret olarak görüyor, mal alıp satmaktan farksız belliyor.
onun için sahte bal satmak da aynı, kaliteli bal satmak da aynı. müşteri ikisini de alıyor nasılsa, o da en kestirme yolu seçiyor.

developerların buna direnmesi lazım ama onlar da parasızlık yüzünden publisherların dediğine boyun eğmek zorunda.
publisher olmayan direk developerlar tarafından idare edilecek oyunlar çoğaldıkça bu da azalacaktır.

öteki türlü planescape torment gibi, sanitarium gibi hem gameplay olarak hem de atmosfer olarak etkileyici oyunlar çıkmaz. adam diyor ki "kaliteli bir senaryoya ne gerek var, benim anneannem oynasın yeter".

mmorpg'larda bu iş daha da kötü. parayı veren şirket sürekli develeporları sıkıştırıyor, "bu oyunu wow-killer yapın, wow oynayanlar oynasın".
o yüzden piyasada birbirinin taklidi mmorpg'ler doldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

250bin mi? konsollarda sırayla 1.1m ve 850k satarken, gerçek oyuncuların platformu pcde sadece 250bin? Dünyam tersine döndü şu anda.

Şu arkadaş da kesin almıştır.

http://www.youtube.com/watch?v=xSXofLK5hFQ

axe, düşüncelerinin sertlik derecesini anlıyoruz ama kullandığın ifadeleri daha dikkatli seç lütfen. -sam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

demian said:

ben kutulu oyundan vazgeçemiyorum ya, steam kopya koruması olması falan önemli degil. o kutuyu o kitapçıgı açıp kurcalamayı çok seviyorum, kutulu'nun çagrısını reddedemiyorum resmen.


bende bole dusunuyorumda cidden turkiyede fiyatlarin boku cikmaya basladi, aral 50yesatti bi ara sevindik alistik orjinale, 3. kalite baski ilkokul terk ingilizce ceviri, bok gibi kopya koruma cikartmasi yapis yapis filan

sonra 60-70-80-90-100-110-120 ye kadar cikti artik aral, steamde indirimsiz 20 dolar olan new vegasi tiglon 99 liraya satiyor, adamlar 3 senelik oyunlari anca "1 alana bir bedava" formatinda indiriyorlar iste, gene steam kadar inmemis oluyor fiyat ki fallput 3 GOTY hala 90 kusur misal


microsoftun bok yemeside o konsol tablosu, hep diyorum iki farkli kulvari birbirine harmanladi iksboksla, karsimiza ucube cikti diye

iste bole gamerim diye gezip evde PC sahibi olmayan, PC yerine ipad-mac filan alip oyun oynamak icinde ikboks alan zevksiz bir kitle mevcut amerikada, reklamlar ve populer kultur neyi gazlarsa drone gibi gidip onu satin aliyorlar, bu forumda bile var bu adamlardan asf

daha kotusu once soylenen ornek, RPG ye para vermeyip korsan somurenler

yahu bloodlines omrumde en sevdigim oyun diyor adam, 3 kere bitirdim diyor ama 5 dolari cok goruyor oyuna, 5 dolara burgerdan menu bile alamiyorsun adam gibi ondan sonra ayni adam "yahu ne olucak bu rpg lerin hali azizim, bi witcher 2 cikti bu sene" diyor, new vegasa 10 dolari fazla goruyor bide ustune witcherda korsan tabi aga ne is diyince "keriz gibi para niye veriyim" diyor, ayni adamlardan yiginla geziyor zaten sorsan hartcore RPG manyagi ama omrunde 5 kurus vermemis destekledigi ture

http://i53.tinypic.com/12316yx.png
butun bunlardan sonra sekil 1a bonbon gibi dragon age 2 ye para veren adamlar var bu dunyada adsffas


bide spark gibi tormenti 2011 yilinda oyniyan adamlar var ki o apayri bir geyik konusu asdfsd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
demian said:

ben kutulu oyundan vazgeçemiyorum ya, steam kopya koruması olması falan önemli degil. o kutuyu o kitapçıgı açıp kurcalamayı çok seviyorum, kutulu'nun çagrısını reddedemiyorum resmen.


adam espri yapmak için iyi kasmış. ben takdir ediyorum kendisini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...