Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

İnsanların WARı beğenmesinde WoWun yıllardır piyasayı tekele çevirmesinin ve AoCun kötü olmasının çok büyük payı var. Yoksa farklı şartlar altında teknik olarak o kadar eksik, içerik olarak o kadar yetersiz bir oyun o kadar beğenilmezdi.

Diablo da böyle bir durum söz konusu değil çünkü tek rakibi kendisi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dreagloth said:
Bir oyunun eksik çıkması onu kötü yapar, bu kadar basit. Eğer sizin o oyuna güzel demeniz için gereken elementler, oyunda yoksa diğer bir değişle eksikse, oyunu beğenmezsiniz, yine bir diğer değişle oyun sizin için kötüdür. Özellikle "sizin için" gibi abuk bir ibare ekledim, sonra cevaplar saçma saçma geliyor.

Birde war ın eksik olduğunu nereden çıkardın ben onu anlamadım?


"bir oyunun eksik çıkması onu kötü yapar, bu kadar basit" gibi iddiali bir laf edip sonra "bir de war'ın eksik olduğunu nereden çıkardın ben onu anlamadım" gibi bir karşı cevap vermen ilginç olmuş.

aoc'un neresi eksik? "major" bir eksikliği yok oyunun. belirli bug'ları vardı, onları düzeltmekle uğraştılar ve çoğunu düzelttiler bence. bu kadar bug bir oyunu eksik ve sonuçta kötü yapıyorsa, warhammer'ın eksikleri neden onu kötü yapmasın ki?
bug desen sürüsüne bug var oyunda. gui'de bile neredeyse her oyunda standart olmuş Antialiasing, bloom, antisotrpoic ayarları yok. Advanced settingsler hiç yok. Bunlar AOC'da vardı oyunun çıktığı sırada.
Classlar desen, tam değil. AOC çıktığında bunlar da tamdı. Ama Warhammer Online'da birçok class oynanamıyor, açmamışlar onları.

Ha, "bunlarda eksik var, tamam at çöpe, berbat oyunlar" demiyorum. İkisini de eğlenerek oynuyorum. AOC zaten direk Hyborian Age fanlarına hazırlanmıştı, Warhammer Online gibi "PVPcilere hitap ederek hazırlıyoruz" dememişlerdi. AOC'da umduğumu buldum. İkisini de beğeniyorum.

Ama elbette şu var, bu oyunlar geç çıktılar, epey ertelendiler, buna rağmen eksikliklerle çıkması, firmaların suçu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben war ın eksik olduğunu düşünmüyorum, saydığın tüm o eksikliklerin özellikle yapılmadığını düşünüyorum. Aoc da aynı anda kaç kişi aynı mekanda birşeyler yapıyor? Az, o yüzden tüm odak noktaları grafik olabilmiş ki ben betadan beri beğenmiyorum aoc grafiklerini. war da neden yok? Çünkü min. 30 kişi senaryoda, sayamayacağın kadar da açık alanda var, bunun keep ele geçirmesi var, şehiri var, kökü püsürü var. Eğer senin eksik dediğin şeylere odaklanmış olsalardı, kimse oynayamazdı bu oyunu. Eksiklik optimizaysonda, ne lore, ne mekaniklerde bu oyun kötü ve çok eksik denecek birşey yok.

Neyse yine wow-war-aoc-f3 e döndü konu, d3 ten devam lütfen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

WAR pvpsi keyifli ama görsel olarak cok zayıf bir oyun bana bi anda knight online havası verdi :)
görsel sanat da iidir eksik etmemek lazim :p

Diablo nun iyi olma ihtimalinin ve beklentilerin çok olmasının en temel sebepleri burada işte
Blizzardın yaptığı oyunlara bakalım , game breaking bugları yok yada cok hızlı telafi ediliyor, görsel sanat yönetimi ÇOK başarılı bir firma. Bariz çalıntı fikirleri bile ahanda bakın bu fikir böyle kullanılır böyle sömürülür böyle güzelleştirilir diye önümüze sürmeyi becerebilen bir firma.
şansen ben bu haliyle seviyorum blizzardı, orjinal fikir yerine var olan fikirleri olabilitesi en yüksek noktada sunuyor amcamlar takdir ediyorum ^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bone sırf örnek vermek için tümüyle alakasız yerlere saptırdın şimdi konuyu. aoc sadece eksik değil, tasarımı da son derece kötü bir oyundu. ve patladı. war ise kıyas kabul etmeyecek kadar çok daha iyi bir tasarıma sahip.

ayrıca war ile wow/aoc/eq ekolü mmo'lar ayrı hedef kitlelerine sahipler, pve raiding mmo'su tonla çıkarken pvp'ye ağırlık verenler çok daha azınlıkta kalıyor. war bu boşluğu doldurmayı becerdi. bu nedenle de beğenildi. wow ne yaparsa yapsın war'ın hedeflediği kitleyi kendine çekemez şu vakitten sonra. yamayla pvp eklemek başka, oyunu ve dengeleri pvp üzerine kurmak bambaşka.

ille herkesin zevki aynı olacak diye birşey yok, bütün mmo'ların da doğrudan birbirine rakip olmasına gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

War, deathmatch mmorpg sidir.

adam gibi bir pvp bazlı mmorpg de pvp'nın sonucları oyuncuları etkiler, serverın dinamiklerini değiştirir. Kaynaklar değerlidir ve el değiştirebilir. buyuk oyuncu grupları için uzun sureli planlar amaclar vardır. Pvp'yi kaybetmek hem anlık hemde uzun surede kaybeden tarafa zarar verir. Politika vardır, siyaset vardır. Player bazlı ekonomi vardır.

bunlar olmadan oynadığınız oyun deathmatchden fazlası değildir. Bunlarında hiç biri warhammerda yok.

warhammer pvp bazlı değil deathmatch bazlı bir oyundur, ister senaryosu olsun ister world pvpsi. Butun oyunun geldiği son nokta rakibin capitalini ele gecirip 6 saat sonra butun mapin resetlenmesidir. pvp'nın kalıcı veya uzun zamanlı etkileri yoktur, hatta kısa zamanlı bile etkileri yoktur.


WAR, mmorpgler arasındaki pvp ihtiyacını doldurmamıştır. WAR wow gameplayli bol senaryolu, paso kırmızılara dalmacalı oyun eksikliğini doldurmuştur.

ps:unutmadan

ahahahahahahahahahahahahahahahahahahah CAT!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

aoc'un neresi eksik? "major" bir eksikliği yok oyunun. belirli bug'ları vardı, onları düzeltmekle uğraştılar ve çoğunu düzelttiler bence. bu kadar bug bir oyunu eksik ve sonuçta kötü yapıyorsa, warhammer'ın eksikleri neden onu kötü yapmasın ki?


Abi aynı AoC'yi mi oynadık emin misin? Dur eksikleri sıralayayım:

Level 45 üstüne quest yoktu. Content eksikliği o kadar ciddiydi ki. İnsanlar 80e kadar grind yaptılar, noble villalarda masif grind yapmadın sanırım hiç.

Level 20 altına verilen özen ile üstüne verilen arasında dağlar kadar fark var.

Oyunda olacağı söylenen ve de çıkışta olmayan şeyleri sıralayayım:

* Keep savaşları ve siege'ler. Birkaç ay sonra eklenmiş olabilir, ama çıkışta yoktu.

* PvP sistemi. Fugitive sistemi diye bişey koyacaz dediler, eklendi mi bilmiyorum ama eylüle kadar yoktu onu biliyorum.

* Bar savaşları, brawling. Hala yok bildiğim kadarıyla.

* Adam gibi bir auction sistemi. Sonradan eklediler ama o kadar buglı geldi ki çalışması bir iki ayı aldı

Birkaç eksiğini de sayayım hemen:

* Class dengesi. İnanılmaz dengesizdi oyun.

* Bug,crash teknik meseleler. ATI kartlarını çalıştıramadı adamlar. 4870i olup da oyunda 10fps alanlar oluyordu şaka gibi. WAR belki göründüğünden daha iyi bir sistem istiyor ama en azından böyle saçmalıklar olmuyor.

* Çalışmayan skiller ve featler. O kadar fazla ki bu sayı, gerçekten ben çalışan feat falan bilmiyorum. Her patchde en az 2 tanesi bozuluyordu.

* Çalışmayan Statlar. Bundan daha büyük bir fail bilmiyorum, insan bari statların çalıştığını kontrol eder.

* Olmayan itemization. Turuncular ile ncommanlar neredeyse aynıydı şaka gibi.

* Çalışmayan craftlar. Yine aylar sonra düzeltildi, ama bi patchde birisi düzeltildiyse diğeri bozuldu.

Ben oyunda en temel skiller haricinde neyin çalıştığını hatırlamıyorum pek. Temel stat ve skillerde bile ciddi sorunlar var dı, bir defa mekanikler hiç net değil bi skilli atıyorsunuz 40 vuruyor sonra 60 sonra 30; neye göre yani hiçbişey net değil. Çok üstünkörü bir sistemdi, hatta sistem değildi resmen.

Bone said:

bug desen sürüsüne bug var oyunda. gui'de bile neredeyse her oyunda standart olmuş Antialiasing, bloom, antisotrpoic ayarları yok. Advanced settingsler hiç yok. Bunlar AOC'da vardı oyunun çıktığı sırada.



<<

Bone said:

Classlar desen, tam değil. AOC çıktığında bunlar da tamdı. Ama Warhammer Online'da birçok class oynanamıyor, açmamışlar onları.


Adamlar en azından oyun öncesinde dediler bunlar yok, ve de bir content patch ile expansion harici ekleyecez diye. Classların tam olduğunu iddia etmek saçma çünkü featleri skileri çalışmıyordu buglıydı felaket derecede. Ranger'a bir evade bug'ı gelmişti ki bazı skillerine sorma yani.

Açıkçası ben bitmiş ve az sayıda olan class'ı bitmemiş ama hazır gözüken classlara tercih ediyorum.

Bunun dışında, Warhammer'ın neresi o kadar eksik? Anti-aliasing olmamasını mı merak ediyorsun. Hemen söyleyeyim, WAR yüksek ihtimalle eski bir spectral lighting kodu kullanıyor ve de eskiden AA ile spectral lighting'i aynı oyunda çalıştıramazdınız. Bu yüzden ikisi birlikte olacak şekilde çalıştırmak için ya grafik motorunu değiştirmeniz ya da bir şekilde yenisini entegre etmeniz lazım. Yüksek ihtimalle üzerinde uğraşıyorlar.

Çok istiyorsanız da oyun dışından açabiliyorsunuz. Birkaç bug oluyor ( kafanızın arkasını görebiliyorsunuz ) ama onun dışında gayet de oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
War, deathmatch mmorpg sidir.

adam gibi bir pvp bazlı mmorpg de pvp'nın sonucları oyuncuları etkiler, serverın dinamiklerini değiştirir. Kaynaklar değerlidir ve el değiştirebilir. buyuk oyuncu grupları için uzun sureli planlar amaclar vardır. Pvp'yi kaybetmek hem anlık hemde uzun surede kaybeden tarafa zarar verir. Politika vardır, siyaset vardır. Player bazlı ekonomi vardır.

bunlar olmadan oynadığınız oyun deathmatchden fazlası değildir. Bunlarında hiç biri warhammerda yok.

warhammer pvp bazlı değil deathmatch bazlı bir oyundur, ister senaryosu olsun ister world pvpsi. Butun oyunun geldiği son nokta rakibin capitalini ele gecirip 6 saat sonra butun mapin resetlenmesidir. pvp'nın kalıcı veya uzun zamanlı etkileri yoktur, hatta kısa zamanlı bile etkileri yoktur.


WAR, mmorpgler arasındaki pvp ihtiyacını doldurmamıştır. WAR wow gameplayli bol senaryolu, paso kırmızılara dalmacalı oyun eksikliğini doldurmuştur.

ps:unutmadan

ahahahahahahahahahahahahahahahahahahah CAT!


Olmamış abi.

Abi, ne kazanmayı bekliyorsun peki. PvP sonuçta, "nasıl yendik be abi"den öteye gitmez ki eğer sonuçta bişey bekliyorsan. Nedir yani ne bekliyorsunuz, hangi pvp temelli oyunda ne kazanıyorsunuz yani sonuçta kısa yada uzun vadede pvp kazanınca. Hayatın anlamı mı? Ne var bu tipte PvP oyunu ben merak ediyorum hakkaten, "amaçlı". Bir tek eve online var, o da pvp oyunu değil özünde daha çok uzay simluasyonu.

Kazandığın savaşlar ile renown ve item alıyorsun, ki oyundaki en iyi itemlar bildigim kadarıyla karşı tarafın kralını ele geçirince alınabiliniyor.

Server resetlenmezse merak etme millet hemen bir serverdaki ezilen taraftan ayrılır. Ahmet serverında destruction guildleri iyi organize diyelim, o serverın orderı ana sehrini kaynaklarını kaybedince sence oyuncular napacaklar? Bir noktadan sonra bayar çünkü hep ezilen olmak.

PvP oyunu gayet de, senin tanımladığın PvP değil EvE gibi bir oyun istiyorsun, kaynaklar şirketler politika falan ama o çok ayrı bir konsept. EvE oyundan çok simulasyon hakkaten. İnsanı çok fazla strese soktuğu da oluyor, ama ben zaten pvp'mi stres olmak için değil atmak için yapıyorum :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:
Team Fortress dan farkını söle peki warhammerın bana genel oyun amacı olarak =)


Team Fortress pvp ve rules?

Edit:

Meali = Olmasın abi gerekiyorsa eğlenceli olması için. EvE'deki gibi X gemim patladı gibi üff bir 10M ISK daha kasmam lazım diye sıkıntıya gireceksem, varsın "gerçek!!!" olmasın deathmatch olsun. O kadar da takılmayın tanımlarına. PvP yapıyor musun, yapıyorsun. Yok niye ben bunu napıyorum diye oyun içinde soruyorsanız, karmaşık bişey istiyorsanız ya çok zamanınız varsa ne biliym paradox oyunları oynayın sofistike oyun olarak gayet kaliteliler.

Edit Extra:

Çok edit olacak, ama aklıma geldikçe buraya yazıyorum kirlilik olmasın.

PvP için kendi kafanızdan bir tanım uydurmuşsunuz, gerçek pvp oyununda "bunlar, bunlar" olur diye. Ancak, PvP dediğiniz o dediğiniz demek değil maalesef. Player vs Player anlamına geliyor kendisi oyuncular arasındaki kapışma oyunun temelini oluşturuyosa o zaman bir oyun PvP oyunu sayılıyor. Gayet de bir MMORPG Warhammer, yani PvP+MMORPG = PvP MMORPG. Bunların tanımlarını siz yapmadınız o yüzden, madem bu tanımları kullanıyoruz tanımlı anlamından çıkmayın lütfen.

Dediğiniz, farklı bişey anlayabiliyorum. Warhammer'ın da öyle olduğunu iddia etmiyorum. Ancak anlattığınız simulasyona yaklaşıyor gerçekten, çünkü daha gerçekçi falan. Ben MMOlarda tercih etmiyorum bunu, o derinliği istediğim zaman oturup Victoria,HoI2, ya da ne bileyim battletech mudları falan oynuyorum. Siz bunu MMOda yapmak istersiniz eyvallah.

Ancal PvP MMORPG böyle olur diye bir kural yok bir tanım yok, sizin kafanızda öyle sadece. Kelime anlamına göre, Warhammer da PvP MMORPG; Eve Online da UO da.

Dersiniz Warhammer EvE kadar derin değil, anlarım ama neredeyse "ohoho işte gerçek PvP bu, o değil" biraz garip olmuş. Amaçlı ya da amaçsız sonuçta player vs player.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sonuçları olan pvp nedir heh, vanq kryss düşürünce mi gerçek pvp oluyor? bir ayda toplanan uzay gemisi 10sn'de patlayınca mı gerçek pvp oluyor?

demode oyun dizaynlarını türe maletmeye çalışmayın yok yere, pvp = player versus player. deathmatch oyunu nedir lol

yalnız bone helal çok güzel derail ettin ha. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle denebilir belki pvp esas küme, altındada eve gibi uo gibi kaybetmenin daha riskli olduğu pvp oyunlar, yani kaybetmenin faturası ağır hadi buna hardcore pvp diyelim :), eğer bir adı yoksa.

Diğer yanda ise team deathmatch türünde pvp oyunları misal wow, warhammer gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...