Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeterin artık - 5 yaşında çocuktan tahrik! -


S_h_a_D_o_W

Öne çıkan mesajlar

Islam'da boyle bir sey yok baska bir dine mensup 5 yasindaki kizi mozaikleyenler. Gaza gelip dine mal ediyorsunuz, kulaktan dolma ve insanlarin yanlislariyla vardiginiz kanilarla hukum verip hayatiniza yon verecek bir konuda (genel olarak inanc, inancsizlik vs.) bu kadar kolay karara variyorsunuz. Ilahi kitaplari okursaniz zaten bu adamlarin yaptiginin islam dini olmadigini anlarsiniz. 5 yasindakinden tahrik olunacagini anlatan bir din bu kadar yayilmaz bu kadar inanani olmazdi emin olun. Hukum verdiginiz gibi olmayacagini sizin de biliyor olmaniz lazim.

Bunlar benim goruslerim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Giovanni: ortada tek bir inanç yok tek bir bakış açısı yok. kimisi islam ı tamamen bireysel görüyor.

kimisi toplumsal bir örgütlenme gibi görüyor. bazısı bu örgütlenmeyi topluma açık, kendinden olmayanı kendine katmaya çalışan veya katamasa da saygı duyar şekilde.

diğerleri ise bu vakit'dekiler gibi kapalı bir örgütlenme ve kendinden olmayanı kötüleyen dışlayan aşağılayan ötekileştiren bir yapıya büründürüyor. kuduz köpek gibi etrafa saldırıp kendini topluma daha da kapatıyor.

burda tepki duyulan bu son kriterlere uyan arkidişler. propaganda için de böyle garip garip işler yapıyorlar. yok bale yapan çocuğun taytını mozaikliyorlar. yok 19 mayıs daki görüntülerden yüzleri kızarıyor falan. (o kadar iffetliler ki ondan öyle yanakları pembecik oluyor hemen)

ama peki dediğin gibi islam'ın en temelde kendisine de eleştiri yapılır mı yapılır, kızılır mı? kızılır. ama şu anda burda konuşulan ondan az daha farklı bir şey. (yani olmalı en azından)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada genel olarak Islam inancina sahip olan ancak Hz. Aise'nin evlilik yasiyla ilgili kalbindeki rahatsizligi gidermek isteyen varsa su yaziya goz atabilir.

yazi

said:
Cevap 1: Hz. Aişe Validemizin doğum tarihiyle ilgili bir takım görüşler ileri sürülmüştür. Bunun sebebi ise o dönemde çocukların doğum tarihine önem verilmez ve tespit edilmezdi. Bilahare çocuk meşhur biri olursa insanlar onun doğum tarihiyle ilgilenir ve tespite çalışırlardı. İşte Hz. Aişe validemiz (r.a) için de böyle olmuştur. O’nun peygamberliğin dördüncü yılında doğduğunu söyleyenler, Mekke döneminin sonunda da Hz. Muhammed (s.a) ile evlendiğini iddia ederek; bu evliliği dokuz yaşında yapılmış gibi göstermeye çalışmışlardır. Bunun doğru olmadığını Hz. Aişe validemizden yapılan bir rivayet ortaya koymaktadır: "Hz. Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken "onların vadeleri kıyamettir. Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s. 46) ayet inmişti... (Buhari 1.cilt Telifil Kur’an bahsi)" Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4. yıl) inmiştir. Hz.Aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre yukarıdaki iddianın doğru olması mümkün değildir. Olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında(veya daha büyük) olması gerekir. Kamer suresi Mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olunca Hz. Peygamberle evlendiği zaman en az ondört – onbeş yaşında olması gerekir. Bunu doğrulayan bir başka delil ise kız kardeşi Esma’nın durumudur. Kardeşi Esma Abdullah bin Zübeyir’in annesidir. Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73. yılında vefat etmiştir. Hz. Aişe validemizden on yaş daha büyüktür. Hz. Ebu Bekir (r.a) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden, Hz. Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır. Hz. Esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir. Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz. Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir ki bu da aşağı yukarı Buhari de Hz. Aişe’nin kendi hadisindeki ifadeye uygun düşmektedir. Bu dönemde inen Kur’an sure ve ayetlerini teferruatıyla hatırlayan bir çocuğun en az bu yaşlarda olması gerekir. Buna göre ise peygamberlikten dört yıl önce doğmuş olduğu kesinlik kazanmaktadır. Böyle olmasını gerektiren bir başka sebep ise Hz. Muhammed (a.s) ın eşinin vefatıyla çocuklarının bakıma ihtiyacının olmasıdır. Kızı Fatıma henüz çocuk yaşta ve bu işin üstesinden gelecek durumda değildir. Bu nedenle evini idare edip çocuklarına sahip çıkacak bir eşe ihtiyacı vardır. Dokuz yaşında bir çocuğun bunları yapması mümkün değildir. Ayrıca peygamberimizin kızı Fatıma (r.a) nın peygamberlikten bir yıl önce doğduğu ve hicretin ikinci yılında da Hz. Ali ile evlendirildiği bilinmektedir. Evlendiklerinde Hz. Ali 21 yaşından biraz büyük Fatıma’nın ise 15 yaşından biraz fazla olduğu bilinmektedir. Hz. Fatımayı Hz. Ali ile evlendirmeden önce Ebu Bekir ve Ömer(R.A) onunla evlenmek için peygamberimizden istemişler, ancak peygamberimiz onlara cevap vermemiş ve Hz. Ali ile evlendirmiştir. Buradan hareketle şunu söylemek istiyoruz: Bu bölgede ve bu zamanda kız çocukları dokuz yaşında evlenecek çağa geliyor ise niçin peygamberimiz evinde büyüttüğü Ali ile Fatımayı evlendirmek için 15-16 yaşına kadar beklemiştir? Yine dava arkadaşları onunla evlenmek istediklerine göre bu kadar süre (6-7 yıl) niçin beklemiş olsunlar? Hz. Muhammed (a.s) ile kendi kızını dokuz yaşında evlendirmiş olan Hz. Ebu Bekir niçin aynı yaşa gelince bu teklifi Hz. Muhammed (a.s) a yapmadı da yedi yıl bekledi? Bu noktadan bakıldığında da bu iddianın doğru olması mümkün görünmemektedir. Hz. Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl beraber yaşamıştır. Onun Kur’an, hadis ve fıkıh ilimlerindeki yerini bütün islam alimleri teslim etmektedir. O devrinin en büyük alimlerini tenkit etmiş, çeşitli konularda fetvalar vermiş, Kur’an’ın ve sünnetin doğru anlaşılması konusunda insanlara önderlik etmiştir. Sünneti Kur’an’la test etmenin ilk örneklerini vermiştir. Bu birikimi henüz çocuk denecek yaşta bir insanın elde etmiş olmasını kabullenmek oldukça zordur. Bu konuyu aydınlatan bir başka rivayette şöyledir: Hz. Aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyir bin Mut’im ile nişanlanmıştı. Mut’im Hz. Aişeyi oğluna almakla evine müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti. Hz. Ebu Bekir (r.a) islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından veya şuyu bulmasından önce olması gerekir. İslam alenen açıklanıp müslümanlar Kabe yürüyüşü veya Safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra Ebu Bekir (r.a) ın müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir. Bu olayda yine Hz. Aişe’nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir. Hz. Aişe validemiz peygamberimizle dokuz yıl evli kalmışlardı. Peygamberimizin vefatı esnasında İse 27 yaşında idi. Peygamberimizden sonra da 48 yıl yaşamış ve hicri 58. yılda ve 74 yaşında vefat etmiştir. Sondan başa doğru gidersek 74 ten 48 i çıkartıp kalandan da evli olduğu yılı çıkartınca evlendiği yaşı bulmuş oluruz. 74 – 48 = 26; 26 – 9 = 17 kalır ki yaklaşık 17 veya 18 yaşında evlendiği gerçeği ortaya çıkar. Bu olayda birkaç yıllık bir yanılma payının olması aklen mümkün iken dokuz yıllık bir yanılmayı akıl asla kabul etmez. Bir insanın yaşının bu kadar önemli olmasının nedeni malum olduğu üzere bir dinin peygamberine uygun olmayan bir işin isnad edilmesidir. Müslümanlar inanırlar ki peygamberler meşruiyetin örneğidir. Onlar bir hata yaparsa Allah onların hatasını düzeltir. Böylece bir dini ilk yaşayan insanın kusursuz olmasını sağlayarak insanlara doğru bir örneklik sunar. Peygamberimizin gerek ailevi ilişkilerinde, gerekse toplumsal olaylarla ilgili düzeltilmesinin Kur’an da örneklerini de görmekteyiz. (Tahrim 1-5, Abese 1-4 ) gibi. Ancak bu konuyla ilgili hiçbir uyarı söz konusu değildir. Bu bizim için en temel meşruiyet sebebidir. Eğer böyle bir yanlış yapılmış olsa idi Allah asla ihmal etmez elçisini düzeltirdi. Allah'ın doğru bulduğunu kimse yanlış göremez ve diline dolayamaz. Müslümanlar "işittik ve itaat ettik, işittik ve iman ettik" derler ve teslim olurlar. Biz de bu minval üzere teslim olup inanıyoruz ki Allah'ın Rasulü en doğru olanı yapmıştır. Bu ve benzeri olayları diline dolayanlar hep olmuş, kıyamete kadar da olacaktır. Önemli olan inananların bunlara pirim vermemesidir. Siz bunların yanlışlığını yüz defa ispat etseniz, onlar yüz bir defa itiraz ederler. Çünkü onlar sizin inandıklarınıza sizin inandığınız gibi inanmayan insanlardır.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sanırsam bu haberi hazırlayan insanlşarın okurlarının çocuklara karşı iğrençlik boyutunda ilgisi var veya olabilitesi var ki böyle komik bir sansür uygulanmışlar kendi okurlarına.Yasadışı olmalı bu yaptıkları.Dönemimizin en iğrenç olaylarından olan çocuk pornosuyla aynı seviyede bu yapılan benim gözümde umarım yanlarına kalmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kojiroh said:
ombakkombak said:
6 yaşında nikah düşüyor, 9 yaşında gerdek. Ne diyorsun sen? Tabii mozaiklenmeli. Azdırıyorsunuz milleti; sonra italyanına japonuna tecavüz edip öldürüyorlar. Mozaikleyin hepsini....

Hatta ne mozaiği ulan; türbana sokun diyerek iyice kendimi aşıyorum.


Budur yani olay. Bi millet anca bu kadar beyinsizleştirilebilirdi, hakikaten "helal" olsun. Amerikan görsel medyasında hep görürüz, bi sürü Amerikalı toplanmış, bi dini konuşmacının ateşli konuşmasıyla kendilerinden geçip, adamın ordakilerin bütün hastalıklarını iki şipşakla geçirmesine inanırlar. "Oha adamlar mal" deriz, "Amerikalılar dini o kadar abartmış ki kafaları çalışmıyo" da deriz bazen.
Ama şimdi anlıyorum ki bizim millet de tamamen aynı. Tek fark onların hıristiyan bizimkilerin müslüman olması. İslam "kapanın" demese, peygamber 6 yaşındaki kız çocuğunu "kötü yoldan kurtarıp", 9'unda anne yapmasaydı cinsellik bu kadar bastırılmış olmazdı.


umarım yazdıklarımı ciddiye almadın?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Giovanni said:
Siz bunların yanlışlığını yüz defa ispat etseniz, onlar yüz bir defa itiraz ederler.


eeah durduk yere suçlamayın ama böyle. bu 9 yaş muhabbeti bin defa açıldı ama hiç bir defasında böyle bir cevap ne yazıldı ne söylendi.

böyle "ispat ediyoz ama dinlemiyor kalbi mühürlü kafirler" gibin boynı bikik emrah triplere girmenin manası yok. matematiksel olarak gösterildikten sonra kabul etmeyecek kişi azdır. önce kaynakları da kontrol edip hesabın düzgün olduğunu sağlamak gerekir belki ama bana mantıklı geldi yazı.

herşeyi geç zaten inanmayan biri için ayşe'nin yaşından önce daha bir ton anlamsız nokta var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yazi alinti Rahan. Sonuc olarak Islam inancindaki kimselere hitap eden bir yazi. Din de matematikten ote seylerden de bahsettigi icin materyel temelle itiraz edecek insan her daim edecektir cok normal. Inanc meselesi oldugunu belirtiyor sadece. Kendi ustune dusen izah kismini yapmis adam zaten. Tesekkurler.

Cunku zaten dinle ilgili karsi cikista olan bir kimse yari otomatik olarak bu mevzunun da akla yatar olmasini reddedecektir. Cok dogal ve insani bir tepki ben de o safta olsam ben de muhtemelen oyle tepki verirdim.

Yazinin basindaki Islam inancina sahipler icin uyarim ve spoiler bunun icindi zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...