Cuce Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 yanı işte hani teknoloji ilerdedikce o oldu bu oldu dediya terstenledzeppelin o yüzden onları yazdım. daha öncede demiştim fp rpg lerin cok eskiye uzandığını, ama işte başarılı olaak hatırladıklarımız hangisi cok net. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nileppezdel Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 13, 2008 said: terstenledzeppelin ehehe bittim buna :D O değil de ben yine de iddiamdan vazgeçmiyorum, combat sistemi karakter gelişimine dayalı bir fprpg tadından yinmez kanımca. Ama tabi diyalog sistemi, karakter gelişimi işte atmosferi falan da güzel olacak. Yoksa olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 arcane said: yok yeni moda şimdi 2 screenshota bakıp oyun tahlili yapıyorsunuz demek :) yok yeni moda şimdi 2 screnshota bakıp oyunun full review'ini yapmak ve bununla gurur duymak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Venator Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Bence yeni moda daha cok biseyleri okuyup insanların yorumlarını dinleyen, sadece 2 screenshot'a bakmaktan öteye giden ona göre de görüslerini acıklayan insanlara laf atmak. Eğer bu mantıkla oyun yapımcıları oyunları yapsın sonra bakarız diyeceksek, o zaman niye oyun endüstrisinin gelişmediği apaçık ortada. Fanların fikirlerini duymak, dikkate almak falan diye terimler var hatta yabancılar buna "feedback" bile der mesela. Hatta bazı yapım asamasındaki oyunlarda bunlar yapılıyor mesela Starcraft 2 gibi. Ama yok, bekleyelim bakalım ne olcak, sonra niye pc piyasası böyle niye adam gibi rpg çıkmıyor ah da vah =) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 doggy çok güzel kapak yapmış, üstüne ne yazsam zaten ötesi olmaz ancak gene de birşeyler yazasım var.. arcane said: Cevap veremeyince "trolling" denmiş. İronik bir şekilde seninki tam bir "failed attempt at trolling", zira cevap vermek yerine İngilizce taşak geçme yolunu seçmişsin. Fallout Wasteland'in devam oyunu mu Sam? Evet ya da hayır olarak cevapla, lol. ecnebice 'spiritual successor' denen birşey fo wasteland'e. (omg gene ingilizce!) dolayısıyla alakasız demek pek de anlamlı olmaz. ne demeye getirmişsin anlayamadım zira çin seddi of text okumuş gibi oldum son 3-4 sayfayı üstüste okuduğumdan. sallamış olduğuna ihtimal veriyorum ne de olsa varsayılan değer o alışılageldik mesajlarında. (:P) Cuce said: yanı demem şuki, karşılaştırılmayacak kadar minimal interaktivitesi olmasına rağmen cözümleri karşılaştılmayacak kadar linear olmasına rağmen, guybrush threepwood'amı daha cok benzettik kendimizi gordon freman'amı? (hanı inanılmaz olağan üstü aman tanrım abovvvv diye övüyolarya halflife'ın konusunu o yüzden diyorum) kendimi şu güne kadar en çok özdeşleştirdiğim karakter sanıyorum ki doom 1 & 2'deki her dayak yediğinde ekranın altındaki suratını ekşitip kan içinde kalan arkadaştır. aynı durumda olup da bunu kabul etmeyecek arkadaşları da ekran başında sağa sola kaykılıp fireball'dan kaçmaya çalıştıkları günlerin hatıraları ele verecektir. birinci kişinin gözünden görme olayından daha fazla atmosfere sokan bir görüş tekniği henüz gelmedi ve gelebileceği de şüpheli, yarış oyununda kokpitten oynama kamerasına kadar da çeşitli türlerde örneği olan bir olay. ve burada bahsi geçen de uyduruktan grafikli wizardy 8 gibi bir oyunun fp görüşü değil, morrowind ve oblivion gibi bu alandaki en iyi grafikleri sunmuş oyunlarınkiler. "yok atmosfere girmiyorum ben dialog olmadıkça, combattayken de hatta atmosferden çıkarım ne de olsa lakırdı yok" gibi bir yaklaşımda olan kişinin atmosfer kavramını nasıl tanımladığını anlamak isterim doğrusu. henüz oyun çıkmamışken adeta çıkmış ve oynamışçasına eleştiriler yapılmasının da havadalığı aşikar, nma ekibi gibi kraldan çok kralcı tiplerin izlenimlerine de güvenmek için neden göremiyorum zira bu kafadaki kişiler sayesinde pc rpg, bir bakıma da western rpg denebilecek tür neredeyse yokolmak üzere. 2020'de torment'i 23325781. kere oynamak isteyen birisi olmadığımdan daha açığım değişimlere reputation çarkı gibi şeyler olmadıkları sürece. ayrıca komiğime giden bir diğer yeni olay da "abartılmış şiddete bakın işte adamlar böyle dialog açığını kapatmaya çalışıyor" düşüncesi. şiddetin daha düşük olacağı öngörülen günlerdeyse aynı kişiler "mainstream için yapacaklar oyunu bakın aimed shot yapamayacaz" diyorlardı. gene ingilizce!(c) bir tabirle:if you have an issue, here's a tissue. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 enfes :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Tekrar alıntılıyorum belki bu sefer anlaşılır: Sam said: hala da "3d kötü olacak, fo olmayacak" diyen insanların olabilmesine hayret ediyorum. fo serisi 80'lerin wasteland'inin expansion pack'i gibi yapılsaydı acaba buradaki 'hayranlarından' kaçı oynamış olacaktı ki fo3'ün fo expansion şeklinde hazırlanmasından medet umuluyor? Ne alakası var yahu, hadi Fallout'un çıkışına dönelim anca o zaman etkilerdi zira Wasteland başarılı bir oyundu. Yani internet'i geç oyun dergisi falan hak getire, öyle bir dönem kıyasladığın zaman. Fallout'u X sene sonra çıkmış oyunlarla kıyaslamandan farksız. FO3 bir devam oyunu. Bkz. aşağıdaki quote: Sam said: ecnebice 'spiritual successor' denen birşey fo wasteland'e. (omg gene ingilizce!) dolayısıyla alakasız demek pek de anlamlı olmaz. ne demeye getirmişsin anlayamadım zira çin seddi of text okumuş gibi oldum son 3-4 sayfayı üstüste okuduğumdan. sallamış olduğuna ihtimal veriyorum ne de olsa varsayılan değer o alışılageldik mesajlarında. spinning smiley sticking its tongue out Spiritual Successor başka, Sequel başka şey. (omg ingilizce, lol) Fallout 3, Fallout 2'nin spiritual successor'u değil sequel'u yani devam oyunu. Bu mesajlarını tekrar quotelayıp bunları yazdım çünkü önceki oyunlara sadık kalınmasını beklemekten doğal birşey yok. Fallout 3'ün 2'nin spiritual successoru olmasıyla yetinebilecekseniz helal olsun, 10 sene iyi sabırmış sizinki. Benim kendi adıma endişelerim, buraya yazdıklarım hep bu yönde oldu. 2 screenshota değil dergilerdeki, sitelerdeki oyunu gözüyle görmüş insanların aktardıklarına, ekran görüntülerine, çalışanların söylediklerine, sisteme ve de Bethesda'nın geçmişini değerlendirerek yazdım. Malesef şu konuda benim de Bethesda'cılara katılmamı sağlayan mesajlar da var çünkü malesef herkes davayı savunmayı beceremiyor :) Siz Bethesdacılar onlara focus fire yapacağınıza bu konuda somut örnekler verilmiş, endişeleri haklı gösteren mesajlara odaklanın, bir 40 sayfa kadar geride bir sürü linkli mesaj var. Beni korkutan buradaki bazı arkadaşlar gibi Bethesda'nın da endişeleri gidermek yerine "bizim stilimiz daha iyi" diyip Oblivion gibi birşey karşımıza sunması. Hayır efendim, Oblivion vaktinde Fallout'un efsaneler arasındaki yerini almasını sağlayan hayranlarına hitap etmiyor. Ortamda bu kadar endişe varken gösterilen materyali limitli tutmak da endişelerin haklı olduğunun kanıtıdır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ssj4songoku Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Temple of Elemental Evil'ı hatırlayan var mı? Hani böyle çok kısa, sanki yarımda bırakılmış gib fakat benim çok eğlendiğim bir RPG oyundu. 3D olupta o kadar güzel bir izometrik yapı görmedim ben henüz. NWN filan hepsi halt yemiş. FPS ve FPS RPG'lere lafım yok. Çok da güzel yapılabiliyorlar, hatta fallout 3'de kim bilir belki çok güzel bir oyun olacak. Ama izometrik yapılmalıydı bence. Çünkü oynanış olarak izometrik ile FPS arasında çok fark var. Belki dialogue ve benzeri RPG unsurları FPS'ye aktarabilirsin fakat o izometrik oyun oynamanın tadını vermez, veremez, vermesi imkaansız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 temple of elemental evil dandik bir oyundu. ayrıca izometrik sanki "true rpg" imiş gibi davranılıyor da, eskiden de first person rpg'ler vardı, ve bunların çoğunu fallout 1 öncesi de rpg oyunu oynayan "hardcore rpg'ci"ler oynamış ve çok beğenmiştir. bloodlines gibi, bioshock gibi güzel first person oyunlar varken, temple of elemental evil gibi günümüzün izometrik oyunları atmosfer konusunda bu tip oyunlarla yarışamazken, umarım siz de "izometrik de izometrik, izometrik değilse rpg değildir" takıntısının saçma olduğunu anlarsınız. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ssj4songoku Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Bone cidden okuma yazma sorunun var senin. Okuduğunu anlamıyorsun. Ben Temple of Elemtal Evil çok iyi bir oyun demedim. Izometrik yapısı çok güzel dedim. Bizden çok senin takıntın var bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Sam said: birinci kişinin gözünden görme olayından daha fazla atmosfere sokan bir görüş tekniği henüz gelmedi ve gelebileceği de şüpheli, yarış oyununda kokpitten oynama kamerasına kadar da çeşitli türlerde örneği olan bir olay. ve burada bahsi geçen de uyduruktan grafikli wizardy 8 gibi bir oyunun fp görüşü değil, morrowind ve oblivion gibi bu alandaki en iyi grafikleri sunmuş oyunlarınkiler. "yok atmosfere girmiyorum ben dialog olmadıkça, combattayken de hatta atmosferden çıkarım ne de olsa lakırdı yok" gibi bir yaklaşımda olan kişinin atmosfer kavramını nasıl tanımladığını anlamak isterim doğrusu. Sam bi rpgden bahsediyoruz. Adı üstünde, roleplay yapman lazım. Atmosfer için dialogların sağlam olması lazım. Başka türlü olmaz. First, Third, Fifth vs kamera açısı çok da önemli değil. Dialoglar sağlam olmak zorunda çünkü bu bir role playing game. Rol yapma unsurunu sadece dialoglarla sağlayabilirsin. Bide dilimde tüy bitmesine rağmen bi kere daha yazıyorum, oyunun medya gösterimini izleyenler bu konuda yetersiz buldular. Rpglerde ortak ikinci bir payda tactical squad gamelerin combatını anımsatan bir combat olması. Fallout'un eksikleri çok olan bir combat sistemi vardı ama fallot tactics yine specialın üstüne kuruldu. Baldur's Gate zaten bu konudaki efsane oyunlardan biri, yine infinity kullanan aksyon oyunu iwdler de bu açıdan başarılı. ToEE ise türünün bence en iyi örneği, mature content diye atari oyunun yarısını silip atmasa ve bu kadar erken çıkarılmasa gayet güzel bi oyun olabilirdi o şahane motorla. Demem o ki ben izometrik oyunlardan daha çok zevk alıyorum, keza gerçek anlamda rpg oyuncusu olan çoğu insan da öyle. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 rpg diyince benim aklıma istediğin gibi takılabileceğin bir oyun geliyor. bu başlıkta eski mesajlarda yazmışımdır kesin, gene yazayım. fallout 2'ye 3 arkadaş aynı anda başlamıştık. 2 miz 1 int çam yarması "oha hareket ediyor o zaman öldürmeliyim" şeklinde dünyayı algılayan 2 karakter yapmıştık. sonra haliyle hayatımız combat olmuştu oyunu bitirene kadar epey zorlanmıştık. diğer akıllı ama biraaz hafif meşref arkadaşımız almış dişi karakter, ver kamasutraya ver seksapele bizden daha kısa sürede ve kolay yoldan bitirmişti oyunu. biz bloody mess aldık rohahahaha diye eğlendik ayrıı ben eski oyuncuyum yenileri bilmem, oblivion falan bana uzak şeyler ama rpg olacaksa en önemli özelliği yukarda yazdıklarımdır. bunun dışında ben biraz da muhafazakar birisiyim, fallout ismini kullanacaksan fallout gibi oyun yapacaksın. yeni bir oyun yapıp fallout ismiyle satmayacaksın. westland fallout kıyaslaması yapılmış yukarda. yapılabilir gayet normal çünkü ikisinin de konusu ve konsepti aynı ama ne var burda: isimleri farklı. edit: westland ne ya ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 said: "yok atmosfere girmiyorum ben dialog olmadıkça, combattayken de hatta atmosferden çıkarım ne de olsa lakırdı yok" gibi bir yaklaşımda olan kişinin atmosfer kavramını nasıl tanımladığını anlamak isterim doğrusu. yuh d: diyalog yoktu ki oblivionda zaten çark vardı. çarklar insanı süper sokuyo atmosfere di mi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Asteroth Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 14, 2008 FPS nasıl idealdir RPG için ya? O mantığa göre, evde 3-5 arkadaşıyla karşılıklı oturup, günlük kıyafetleriyle zar atıp duran adamların atmosfere girmesi imkansız bir şeydir. RPG'nin olayı hiçbir zaman fiziksel olarak görsellik değildir, tamamen hayalgücüdür bence. Planescape Torment oynarken içine girdiğim atmosferi, hiçbir FPS RPG sunamaz bana. Çünkü oyunun sunduğu mükemmel görüntüler, harika ses efektleri vs. değil, dialogları, beni düşündürmesidir önemli olan. FPS gibi tek kişinin bakış açısıyla kısıtlı kalmaz, çok daha geniş bir perspektif verir oyuncuya. Şahsi görüşüm tabii. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PrudenT Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 oha bioshock rpg mi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 bone; bize diyosun ne yapsa begenmiceksiniz tü kaka diceksiniz, fanatiksiniz siz diye de, sen de muhalefet fanatigi olmuşun, bizim haklı ( kime neye göre ) yorumlarımıza bile kulp takıp eleştiriceksin yani. beth fallout 2 ye expansion çıkarsa, allah belamı versin 100 milyon verir alır oynarım, ama izometrik olsun, ama aynı goruntuler olsun, ama aynı dialoglar, aynı tad olsun mesela meksikaya inelim yada kanadaya çıkalım :P ghoullar akıllı zombiydi?! zombi nedir az çok biliyoruz hepimiz heralde? canlandırılmış ceset. fo daki ghoullardan hangisi ölüp hayata geri gelmişti? zombiden npc olmaz, anca critter olur, monster olur. senin anladıgın zombie ghoul ilişkisi ultimadan kalma heralde. ghoul zombinin upglı halidir? allah rızası için bi siteye git bak, adamlar mutant diye bildigin resident evildaki nemesisi koymuşlar ya. abi yani devam oyunu bu, ve eger devam oyunuysa bu oyunun devam ı olan özündeki evrene sağdık kalman beklenir. gidip şimdi warcraft 4 yapsalar, orcları mavi renk ve 1.20 yapsalar olur mu? olmaz, garipsenir. e abi ozaman mutantı da bi zahmet alıştıgımız gibi insanx2.5+renk degisimi kombinasyonuyla koy ya, biyerin mi eksilir. sana katıldıgım tek yer, o 2 opsyonlu ss den yorum yapmak. ve o ss derken sadece onu gormeyi kastediyorum. sonuçta o konusmanın oncesinde adam 5 saat duygu somurusu yapmıştır, hikaye anlatmıştır seni ikna etmeye calismistir, sonucunda da demiştir belki: "whaddaya say now?" e cevap olarak sen de ya birini ya ötekini diyebilirsin. dogrudur. son olarak, bone egri oturalım dogru konusalım. sen inanıyomusun bu oyunun fallout cizgisine sagdik kalıp kalitesini surdurerek hakkını vererek devam edecegine? grafik izometrik fln demiyorum. oyunu oynarken zeka parıltılarını hissedebilmekten bahsediyorum. biliyoruz hepimiz az cok, adamlarin kendi agizlarindan bole umut verici sozler cikartmadiklarini. yapma yani simdi, geregi yok koru korune de adamlari savunmaya. ps: neden acaba 2 secenekli yapmıyolar ki oyunu? arada switch edilebilicek şekilde, yada switch edilmese bile razıyız. bi boktan izometrik goruntulu, bide fps goruntulu. sistemini data base ini ve implementationunu duzgun ayarlarsan sadece grafikleri degistirip eklemek çokçok da buyuk bi angarya cıkarmaz adamlara, aksine +++++++++repereprpepreprep alırlar, çılgın gibi sevindirirler fo fanatiklerini, olur a bi fo4 yaparlarsa, yada sonraki oyunlarında da bu fo fanatikleri cok guzel potansiyel musteri olurdu hani Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Sintisyzer said: bone; bize diyosun ne yapsa begenmiceksiniz tü kaka diceksiniz, fanatiksiniz siz diye de, sen de muhalefet fanatigi olmuşun, bizim haklı ( kime neye göre ) yorumlarımıza bile kulp takıp eleştiriceksin yani. yahu iyice gözünüzü at gözlüğüyle bağlamışsınız. "muhalefet fanatiği" olduğum felan yok. bir resimden oyunun full review'ini yapıyorsunuz, sanki oyun çıkmış da oynamışsınız kadar emin konuşuyorsunuz diyorum, oyun çıkmadan bu kadar ahkam kesmeniz çok yanlış diyorum, "muhalefet fanatiği" diyorsunuz bana. hani öyle bir gözünüzü kapatmışsınız ki, sanki size karşı çıkanların hiç biri fallout fanı değil, hiç biri fallout oynamış değil, bir tek siz oynadınız. iş o derece abartılıyor. said: beth fallout 2 ye expansion çıkarsa, allah belamı versin 100 milyon verir alır oynarım, ama izometrik olsun, ama aynı goruntuler olsun, ama aynı dialoglar, aynı tad olsun mesela meksikaya inelim yada kanadaya çıkalım :P hayır almassınız. ilk fallout'u şimdi bethesda çıkartıyor olsa, "oh şit, aptal lan bunlar, rpg'ye zaman sınırı felan mı konulur, hiç akılları çalışmıyor" gibi suçlamalarda bulunurdunuz. said: ghoullar akıllı zombiydi?! zombi nedir az çok biliyoruz hepimiz heralde? canlandırılmış ceset. fo daki ghoullardan hangisi ölüp hayata geri gelmişti? zombiden npc olmaz, anca critter olur, monster olur. senin anladıgın zombie ghoul ilişkisi ultimadan kalma heralde. ghoul zombinin upglı halidir? e falloutta ghoullar akıllı yaratıklar olabilir evet. ama bu oyunda da akıllı ghoullar olmayacağı gibi bişi yok. tek bir screenshottan böyle bir şey çıkartılması aptalca. oyun çıksın da ondan sonra görürüz akıllı ghoullar var mı yok mu, ghoullar iddia ettiğiniz gibi shooter zombiesine mi döndü felan. said: allah rızası için bi siteye git bak, adamlar mutant diye bildigin resident evildaki nemesisi koymuşlar ya. bana fallout 1'deki mutantlarla fallout 3'teki mutantların resimlerini koyar mısın bu kadar? iddia ettiğiniz kadar tamamen değişmiş mutantlar arasındaki farklar nedir, birlikte inceleriz. said: abi yani devam oyunu bu, ve eger devam oyunuysa bu oyunun devam ı olan özündeki evrene sağdık kalman beklenir. evrene sağdık kalmadığını nerden biliyorsun? sırf izometrik olmadığı için bile evrene sadık kalmadığını iddia edenler var burda. said: gidip şimdi warcraft 4 yapsalar, orcları mavi renk ve 1.20 yapsalar olur mu? olmaz, garipsenir. mutantları mavi renk mi yapmışlar? said: sana katıldıgım tek yer, o 2 opsyonlu ss den yorum yapmak. ve o ss derken sadece onu gormeyi kastediyorum. sonuçta o konusmanın oncesinde adam 5 saat duygu somurusu yapmıştır, hikaye anlatmıştır seni ikna etmeye calismistir, sonucunda da demiştir belki: "whaddaya say now?" e cevap olarak sen de ya birini ya ötekini diyebilirsin. dogrudur. son olarak, bone egri oturalım dogru konusalım. sen inanıyomusun bu oyunun fallout cizgisine sagdik kalıp kalitesini surdurerek hakkını vererek devam edecegine? grafik izometrik fln demiyorum. oyunu oynarken zeka parıltılarını hissedebilmekten bahsediyorum. biliyoruz hepimiz az cok, adamlarin kendi agizlarindan bole umut verici sozler cikartmadiklarini. yapma yani simdi, geregi yok koru korune de adamlari savunmaya. evet inanıyorum oyunun güzel olabileceğine. daha ortada doğru düzgün bir video bile çıkmamış, burda bir resim uğruna kendinizi paramparça ediyorsunuz. hani bizim gibiler rpg düşmanı, fallout düşmanı, fantazi kurgu düşmanı felan ilan ediliyor da, şunu kesinlikle iddia edebilirim ki, "ben fallout fanıyım ve bu oyun berbat olmuş" diyenlerden daha çok crpg'ye aç durumdayım ve onlardan daha çok postapocalyptic dünya seviyorum. ha evet dr. strangelove filmini de her ay düzenli olarak birkaç kez izlerim. yani fallout 3'ün doğru düzgün bir rpg olmasını en az sizler kadar istiyorum. ayrıca şunu da söyleyebilirim ki, bu oyun Bethesda'nın bir nevi sınavı olacaktır. Bir oyunu istersen Planescape Torment gibi bir numaralı oyunlardan biri haline getirsin, ama hiç satmaz, istersen öyle alelade konudan Sims gibi bir oyun çıkartırsın, milyonlar tarafından kapış kapış alınır. Bu bağıntıyı kurabilmeleri lazım. Bu iş de baya zor bir iş. Ama Bethesda'nın yapabileceğine inanıyorum. Ve bence bir resime bakıp "ulan deyyuslar 2 dialog koymuş, böyle dialog ekranı mı olur, oyunu tam anlamıyla rezil etmişler, gitti güzelim oyun" gibi yakınan insanların bahsettiği problemden daha önemli bir problemdir. Eğer yeni bir "all time best RPG game" çıkartırlarsa Planescape gibi hiç satmayabilir. Eğer satsın diye uğraşıp da "all time best selling game" çıkartırlarsa bu sefer de fanları tarafından sevilmeyecektir. Bethesda da herhalde bunun farkındadır. said: ps: neden acaba 2 secenekli yapmıyolar ki oyunu? arada switch edilebilicek şekilde, yada switch edilmese bile razıyız. bi boktan izometrik goruntulu, bide fps goruntulu. sistemini data base ini ve implementationunu duzgun ayarlarsan sadece grafikleri degistirip eklemek çokçok da buyuk bi angarya cıkarmaz adamlara, aksine +++++++++repereprpepreprep alırlar, çılgın gibi sevindirirler fo fanatiklerini, olur a bi fo4 yaparlarsa, yada sonraki oyunlarında da bu fo fanatikleri cok guzel potansiyel musteri olurdu hani ilk başta öyle yapacaklarını söylemişlerdi ama bilmiyorum belki de proglama konusunda aksilikler çıktı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Asteroth said: FPS nasıl idealdir RPG için ya? O mantığa göre, evde 3-5 arkadaşıyla karşılıklı oturup, günlük kıyafetleriyle zar atıp duran adamların atmosfere girmesi imkansız bir şeydir. RPG'nin olayı hiçbir zaman fiziksel olarak görsellik değildir, tamamen hayalgücüdür bence. Planescape Torment oynarken içine girdiğim atmosferi, hiçbir FPS RPG sunamaz bana. Çünkü oyunun sunduğu mükemmel görüntüler, harika ses efektleri vs. değil, dialogları, beni düşündürmesidir önemli olan. FPS gibi tek kişinin bakış açısıyla kısıtlı kalmaz, çok daha geniş bir perspektif verir oyuncuya. Şahsi görüşüm tabii. Bloodlines, Daggerfall, Lands of Lore gibi oyunları oynamamana bağlıyorum bu yorumunu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 eye of the beholder ki kendisi tüm zamanların en iyi rpg lerinden birisidir, o da fps idi. hatta o yıllarda hired guns falan vardı hemen tüm rpgler fps idi ama bunun konumuzla ilgili yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 yok be izometrik de baya bir rpg var. dark queen of krynn mesela combatlar izometrikti. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 X: Bu elma çürük gibi Y: Quote X : Bu elma çürük gibi Şimdi ben 14 senedir armut yiyorum, size de karpuz tavsiye ederim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Sintisyzer said: beth fallout 2 ye expansion çıkarsa, allah belamı versin 100 milyon verir alır oynarım, ama izometrik olsun, ama aynı goruntuler olsun, ama aynı dialoglar, aynı tad olsun Afedersin de yobazlık bu bence. Bir fallout fanı olarak on yıl öncesinin grafikleriyle çıkacak yeni bir fallout'u istemem açıkcası. 2008 yılında çıkacak bir oyunsa günümüzün grafiklerine uygun olması şart. Crysis gibi olsun demiyorum tabii. Ama fallout 2 gibi piksel piksel grafikler de istemiyorum bu yılda. Yeterki fallout atmosferini soluyabilelim. Oynanabilirlik iyi olduktan sonra izometrik olmuş, real time olmuş falan pek farketmez benim için. Turn based'in havasını yakalamalar zor tabii ama ben açığım değişikliklere. Yeterki fallout'un orjinal değerlerini bozmasınlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Leopar Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Kaede said: X: Bu elma çürük gibi Y: Quote X : Bu elma çürük gibi Şimdi ben 14 senedir armut yiyorum, size de karpuz tavsiye ederim. ben sunu senin icin duzelteyim. X: Bu elma curuk olacak kesin, hem biz ucgen elma seviyoruz dikdortgen elmada neymis...eskiden dikdortgen elma mi varmis? Allah belasini versin boyle elma yapan agacin Y: Quote X : hede hodo Daha elmayi yemeden gormeden curuk olacagini nerden biliyorsunuz? Dikdortgen olsa ne olur ki? Hele bi yiyelim elmayi sonra doveriz agacini Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Demekki birde okuyup ne demek istendiğini anlasan güzel cevap yazıcan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sintisyzer Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 15, 2008 beni quotelayan arkadaslara da aynısını tavsiye ediyorum oyunun izometrik olmamasından yakınmışmıyım? a) fallout2 ye expansion cıkarsalar alırım demişim, neden fo3 expansion gibi degil dememişim, okuyalım anlayalım b) izometrik goruntuyle ilgili tek yorumum neden opsyonu yapmamışlar olmuş fo1 ve 2 den super mutantlar: fo3 super mutant behemoth: bone bize inatla fanatik ve at gozlugu diyosun da farkındaysan yazımda seni destekleyen, tek ss den yorum yapılmasın bolumunu bile quotelayıp karşı yorum yazmışsın? dedigim hicbiseyi kabul etmiyo, uzlasmanin yanina bila yaklasmiyosun. insan biraz kendine de bakar yani bi donup. ben de sizin kadar bu oyunun guzel bi rpg olmasını istiyorum ve olucana inanıyorum vs diyosun. ben oyun kotu olucak demiyorum. oyun tabiki de iyi olucak, gunun standartlarina ve karsilastirilabilecek diger rpglere gore, benim dedigim fallout 3 olmayı hak edicek kadar iyi olamicak. sen hala gelmis benim lafıma " yoo yoo gidip almazsın ki yoo yoo, beth yapmıs olsa en bastan almazdın zaten yoo " falan gibi cocukca cevap veriyosun. evet interplay super bi firma olabilir, harika isler cıkarmıs olabilir, ama emin ol ben bu oyunlar ciktiginda ne firmaların adına bakıyodum, ne firma fanboylugu yapıyodum, ne credit okuyodum. cunku yas 10 du. arkadas tavsiyesi/dergi yorumu/demo deneyimiyle oyun alırdım ben, o yuzden beth mis interplaymis kim cıkarırsa cıkarmıs olsun, eger aynı fallout olsa gene aynı derece kendine baglardı beni Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar