Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls IV: Oblivion Announced


Gryphonheart

Öne çıkan mesajlar

Bilgisayarda asla gerçek bir RPG - FRP olmaz zaten.

Ama Elder Scrolls serisi RPG/FRP oyununa en yakın oyun serisiydi bilgisayarda. Baldur's Gate'in bir 15-20 katı kadar daha yakındı hatta.

Hangisi daha eğlenceli ya da iyi diye tartışmaya girmeyecem çünkü "PES mi daha iyi yoksa FM mi" gibi bi tartışma gibi bir şey olur bu. Nasıl PES de FM de futbol oyunu olmasına rağmen birbiriyle son derece alakasızsa bunlar da öyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

jade empire var viktor doğru, masaüstünde ikonu var ama unutmuşum. :p bir ara bitireyim bari, dövüş ve karakter gelişimi sistemini pek beğenmedim gerçi. sen dialogları o kadar iyi yap ama oyunun gerisi öyle zayıf olsun, yazık.

gerçi kaç yıllık oyunun portu aslında, bioware işi tümden ticarete vurdu. bethesda en azından aynı anda çıkarıyor oyunlarını. bioware alsaydı fallout 3 önce konsola çıkar, iyice eskiyip birşeye benzemediğinde pc'ye gelirdi.

ah şöyle bir araç olsa eski rpg'leri nwn2 modu haline getirecek otomatik, ne güzel olurdu ehe
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Elder Scrolls serisi RPG/FRP oyununa en yakın oyun serisiydi bilgisayarda
Rewendor bunu morrowind ve özellikle oblivion'a rağmen söyleyebiliyor musun? Nasıl yakındı yav roleplay namına bişey yok oyunda. Elbette masada karşında gerçek insanlarla oynadığın oyundan farklı olacak ama az çok simüle etmesi lazım onu. Dialoglar ve dialog ağaçları, dmlerin sık kullandığı ahlak/alignment tuzakları, oyuncunun karakteri adına verdiği kararlarla etrafındaki oyun dünyasını iyi yada kötü yönde etkileyebilmesi bunlar bir bilgisayar rpgsinde bulunması gereken en önemli öğeler. Oblivionda bunlardan hangisi var? Tamam seni içi quest dolu büyük ve güzel bir dünyaya koyuyor ama orada bırakıyor. Nerdeyse hiç bir şekilde dm müdahelesi yok. Neropolis'in yaşamasına yada ölmesine karar vermek, köle ticaretini engellemek yada devam ettirmek, Deinorranın ruhunu kullanmak yada huzura kavuşturmak vs. bi karar, kendini oyun karakteriyle bütünleştirebileceğin bir durum yok ki ortada. Bu yüzden rpg değil oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oblivion eğlenceli olmasına rağmen bir rpg faciasıydı bence d:

edit: aa öyle deme hapisten çıkmış kişiliksiz bir adamın rpgsini yapıyosun axedice niye öyle diyosuun. bi tane yazar falan tutun be adam bu kadar mı olur hehe

[ Mesaj 22 Eylül 2007, Cumartesi - 14:09 tarihinde, Ardeth tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RP alignment dan ibaret bisey degildir
ultima 4 den beri iyi alisti millet lordum laydim RP si gibi bi alignment RP sine
TES in sevdigim yani ve RP nin dozajini arttiran yani bu bence

dur herkese yardi mediyip good karakter oliyim yada evil olacam hahaha filan yok gercek hayat gibi
yerine gore evil da olabiliyorsun good da fame&infamy ile zayifta olsa oyun takip ediyor bunu
misal 180 kusur fame im vardi Umbra yi aldim 1 infamy geldi sokakta bi adamla rastgele konsutugumda "seni kutsal bir savasci sanmsitim demekki yanilmisim hebele" filan dedi tek infamy ile bunu demesi salakcada genede takip ediyor

catal hirsizi tespitine katilmiyorum misal kucuk seylerde fame ve disposition yuksek olunca guard cebinden odeyip seni rahat birakiyor ama bir catal calininca report olayi bira degisik

tek basinaysan cogu yerde bsiey yurutunce tepki gelmiyor
birisi gorduyse ve adamin law rating i (her NPC de var bu) ne gore seni report ediyor veya etmiyor
salakca olan oyun bazen sacmaliyor duvarlarin otesinden filan o catali arakaldigini goruyor npc

baldurs gate e gelince yaptigim tespit yanlis anlasildi heralde
baldurs gate in grafikleri ciktigi zamana gore aman aman sahane degil izometrik 2D oynanan son CRPG lerden biri
seslendirmesi oyle aman aman degil gene rekor paralar harcanmamis her dialog seslendirilmemis
ancak adamlarin farki adam gibi bir konu koyup oyunu oyle bir butun halinde yapmislarki atmosfer seni icinde kaybediyor
karakterleri oyle bir islemislerki hepsinin ozel bir kisiligi var ve bunu cok guzel ortaya koyuyorlar, bugun bile sokakta arkadaslarla go for the eyes boo go for the eyes!!! geyigi yapabiliyoruz

RPG diyince onemli olan grafikleri dialoglar seslendirme oynanis filan degil RPG dedigin seni o dunyanin icine cekicek ait olma hissi vericek adi ustunde RP diyoruz
Oblivion bunu basaran bir oyun bence, eksikelri olmasina ragmen ancak guzel olan kapali bir kutu olmadigindan oyuncular begenmedikelri yerleri kolaylikla duzeltebiliyorlar ve oyun her oyuncunun katkisiyla dahada ilerliyebiliyor
nwn dede var bu ama baya sInirliydi bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
herkesin force sensitive olması çok absürddü.


ya orayı anlamamışsın bence.yanlış hatırlamıyorsam senin olayın zaten sensitiveleri kendine çekmendi.yani "aaa ne tesadüf hepimizde jedi potansiyeli var" değildi olay.anakarakter ışık-böcek misali kendine çekiyodu bu tipleri.

kotor 2 yi oynayalı çok oluyor.yanlış hatırlıyorsam biri düzeltiversin :P

said:
RPG diyince onemli olan grafikleri dialoglar seslendirme oynanis filan degil RPG dedigin seni o dunyanin icine cekicek ait olma hissi vericek adi ustunde RP diyoruz


şimdi bu tanımla çoğu iyi oyun rpg olmuyo mu? :P ortada kesin bi tanım olmayınca tarışmakta zor oluyo tabi :P

bi de kaç kişi bana katılır bilmiyorum ama grafik olayında şöyle bi durumum var.şimdi neverwinter ilk çıktığında grafiklere bakıp vay be filan demiştik.o zaman gelişmeydi tabi,3d filan.efendim zaman geçti şimdi BG in,torment ın grafikleri beni rahatsız etmezken nwn (birden bahsediyorum) berbat görünüyo gözüme.aynısı bi kaç sonradan 3d olan oyun için de geçerli.

yani grafiğe pek takılmamak lazım bence rpg oldu mu konu.ben infinity engine le hala daha oynardım oyun çıksa.

[ Mesaj 22 Eylül 2007, Cumartesi - 16:53 tarihinde, fenris tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

infinity engine'li oyunlar 2000'de bile midemi bulandırıyordu benim şahsen, efsane bir manivela arayışım vardır 3 saat süren tab tuşunu öğrenmeden önce..

nwn grafikleri gayet rezildi çünkü, morrowind çok feci geçirmişti ondan önce çıktığı halde. gerçi morrowind grafikleri ondan 3 yıl sonra filan çıkan wow'dan bile iyiydi. :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e 2D nin esprisi o zaten ilerliyince goze batmaz 2D zaten son noktasina akdar gelistirilmis bisey
3D ise hala ilerliyen bisey ilk 3D lerle bugun kullanilan teknoloj iarasinda dagalr var haliyle eskidikce goze baticak

RPG nin diger turlerden farkini teee fi tarihinde 2 sey belirledi
1-hikaye derinligi
2-karakter gelisimi

bu ikisi olmayan oyun RPG olamaz zaten ama bu ikisi olan her oyunda RPG olabilir gunumuzde
adi ustunde seni oraya sokup yasaticak olamdigin biri olucaksin

oysa RPG yi kimi oyuncular salt karakter gelisimi olan oyunalra kaydirdi tanim olarak misal diablo 2 bence RPG degil bir rol yapma oyununda 2 yaratik daha kesip level aliyim hesabi olmamasi gerekir level kendinden gelir pasa pasa oynarsin NWN ve IWD ye isinamamamin sebebide budur
AD&D de lvl18 adam yari tanri gibi biseydir NWN ise epic level dragonkindi filan oralara kadar soktu isi

hadi BG yi anladik bhaal in cocuguydun filan ve level cap e ulasmadan gayet rahat bitiyordu oyun
ama nwn nin bi exp pack i vardi 20 leveldanmi ne baslatiyordu yanlis hatirlamiyorsam
20 level ya 20 tanrilar zaten 25-30 arasinda olurdu genelde sen player i 20 yapiyorsun bodrumda beholder var temizleyiver underdark a kapi hedele modunda bi expansion di

ha kotor superdir filan ama bastila direk aribeth den arakdi mesela
ana hatun karakter
jedi/paladin
kendi tarafi icin cok onemli ve guclu bir kisi
ozel gucleri var
dark side a geciyor ve guclerini dusman icin kullaniyor (gerci aribeth in ihaneti bastilanin malak kacirdi hoop dark oldum ulen olayindan daha mantikliydi)
sonra ana karakterin cinsiyetine gore oyun sonu boss una gitmeden romance e bakiyor oluyor yada kurtuluyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rpg oyunlarında 3 öğe vardır:
1- senaryo doğrultusunda ilerlemek
2- yaratık kesmek
3- xp alıp level atlayıp karakteri geliştirmek.

bu üçünü de yapan oyuna rpg deniyor.

adventure oyunları 1. seçenek üstünedir
action oyunları 2. seçenek üstünedir
rpg oyunları da 3. seçenek üstünedir ama diğer seçenekler olmadan olmaz.

şimdi, "aynen şu oyun gibiyse rpg olur, böyle oyun rpg olmaz" diyemeyiz.
bu 3 koşulu da yerine getiren her oyun rpg'dir.

aynen adventure oyunları icon adventure - text adventure diye ayrıldığı gibi,
rpg oyunları da farklı türlere ayrılır. "hayır adventure illa icon adventure olmak zorundadır, text adventure asla adventure değildir" diyemeyiz.
rpg de aynen farklı çeşitlerdedir.

mesela sacred olsun, diablo olsun, bunlar hack & slash diye geçer.
demonstone, action rpg diye geçer.
wow, uo, daoc felan mmorpg diye geçer.
morrowind, fallout, planescape gibi oyunlar da çoğu yerde "traditional rpg" veya "pure rpg" diye geçer.

rpg oyunlarında illa "rp" üstüne odaklanacak diye bir kaide, kural yoktur.
rp denilince iki şeyden biri akla gelir
1- ya bir dm'in başınızda durduğu pnp oyunlar gibi sınırsız seçenekler olmalı
2- ya da karakteri hissederek oynamalıyız

fakat ikisi de yanlıştır, çünkü
1- kodlarla sınırlanmış bilgisayar oyunlarında, pnp oyunların serbestliğini bulmamız doğal olarak imkansızdır, skynet gibi kendi kendine düşünebilen, kendi kendine kodlar yazabilen bir AI geliştirilmedikçe mümkün değildir.
2- karakteri hissetmek, karakteri istediğin gibi yönlendirmek, o karakter olmak. bu da neredeyse her oyun için geçerlidir. hikayesi, senaryosu olan her oyunda karakteri hissederek yönetebilirsin. eğer 2. seçenekten gidecek olursak, action oyunları da, simulation oyunları da, adventure oyunları da hep rpg sayılmalıdır.

ancak bu ikisi de rpg oyunları için tanımlayıcı faktörler değildir.
başa dönüp şu üç maddeyi yazmak, bir oyunun rpg olması için yeterlidir.

1- senaryo doğrultusunda ilerlemek
2- yaratık kesmek
3- xp alıp level atlayıp karakteri geliştirmek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
infinity engine'li oyunlar 2000'de bile midemi bulandırıyordu benim şahsen, efsane bir manivela arayışım vardır 3 saat süren tab tuşunu öğrenmeden önce..

nwn grafikleri gayet rezildi çünkü, morrowind çok feci geçirmişti ondan önce çıktığı halde. gerçi morrowind grafikleri ondan 3 yıl sonra filan çıkan wow'dan bile iyiydi. :p


e kusura bakma ama sen fanboy luğa vurdun işi biraz bence.yani icewind in arkaplanları filan hala bana çok güzel görünüyo.hagi karakter animasyonlar filan eski diyelim geçelim...zevkler renkler de ayrı tamam...da miden kalkıyodu ha?...e peki...


bu arada demek istediklerimi toparlıyıp çıkıyım.konu dağıldı biraz sanki...neyse :P...

morrowind,oblivion güzel oyunlardır.ben morrowind i anca seyahati kolaylaştıran modlarla bitirebilmiştim.oblivion ı fazla oynamadım.

hani bunlara kötü demiyorum.rpg midir?öyledir...ama torment,arcanum gibi oyunlar (daha öncede yazdığım gibi) ,rp açısından, bence çıtayı yükseltti.ha onun dışında tabi ki elder scrolls ün yeri ayrıdır ama nerdeyse tür olarak ayrılacak kadar farklı bu oyunlar.zaten fazlada yoklar aslında.

o yüzden kıyaslamak abes bence.yani ben torment la,arcanum la morrwind i aynı grupta saymam.hani belki farklı türlere koysak tartışma kalmıycak zaten.nerden başlamıştı ki hatırlamıyom :P

[ Mesaj 22 Eylül 2007, Cumartesi - 21:55 tarihinde, fenris tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Haha sam bırak şimdi. Bize diyon eleştirmek için eleştiriyosunuz ben ona karşıyım diye, sonra sen aynısını yapıyosun. Eve girip çekmece çekmece aramanın espirisi aramaktı zaten, hiç gocunmadım ben ondan =P İşlevsizlik gani falan grafiğin işlevi atmosfer işte. Veriyo mu veriyo. Eleştirmek için eleştirme arkadaşım!

Infinityle ne kadar güzel karakter modellemeleri yapılabildiğini torment gösterdi, bgcilerin tembelliğidir o dandik animasyonlar. O kadar zor bişey de değil hani, indie dev. ler bile ekliyor oyunlarına adam gibi avatarlar. Gerçi uzağa gitmeye gerek yok, bodhi olsun Irenicus olsun gayet güzeldi misal baldur2de. Ama mide bulandırıcı? İşte eleştirmiş olmak için eleştiren insan lafı ahah

Ayrıca bone yanlış biliyosun o üç maddeyle rpg olmaz. Diablo rpg midir tartışmalarını çoktan aşmız bi forumuz biz.


edit: Bide viktor
said:
RPG nin diger turlerden farkini teee fi tarihinde 2 sey belirledi
1-hikaye derinligi
2-karakter gelisimi
Bunlara itirazım yok, bu bilgilerin ışığında tes3 ve 4ü bi inceler misin. Sonra da bahsi geçen BI çıkışlı oyunlarla karşılaştır. Rpg mi sence cidden?

[ Mesaj 23 Eylül 2007, Pazar - 01:28 tarihinde, axedice tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yoo cidden ilk oynadığım zamanları hatırlıyorum, iğrenmiştim karakter sprite'larından. o devirde daha iyi spritelar yapılabildiğinden 'eleştirmiş olmak için eleştirmek' nasıl sayılıyor anlamadım hani.

infinity motorlu oyunların hiçbiri bana bir atmosfer vermemiştir heh, işlevsizlik olayını da anlattım işte "resimdeki manivelayı bulun" örneğiyle. çekmece olayına nasıl bir espri biçtiğini anlayamadım, oyun tarihinin ciddi sancılarından biri. :p

hikaye derinliği filan bunlar objektiflikten uzak kriterler doğaları gereği, bir kez daha bone'a katılmak zorundayım bu hususta. :)

bütün forum dünyaya düz diyebilir istediği kadar yani ne olacak eheh, kritik ve oyun endüstrisi belirlemiş sonuçta rpg kalıbını, sonra da alt dallara ayırmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
infinity motorlu oyunların hiçbiri bana bir atmosfer vermemiştir heh, işlevsizlik olayını da anlattım işte "resimdeki manivelayı bulun" örneğiyle. çekmece olayına nasıl bir espri biçtiğini anlayamadım, oyun tarihinin ciddi sancılarından biri. :p


tek tuşa basınca ne kadar etkileşime girilebilen şey varsa çıkıyodu.resmen kendi beceriksizliğinden dolayı oyunu suçluyosun.(yanlış hatırlamıyorsam sadece icewind 2de vardı çıkmayan bi tane)

eh be torment ı oynamadan mı o kadar laf ettin... :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet devamlı tek parmak tab'de gezmek atmosferi bozucu bir etki yapıyor. :p

varsayalım ki torment oynayacağım en iyi rpg olsun, infinity motoru hakkındaki fikrimi değiştirmeyecektir pek. tümüyle izometrik bakış açısıyla alakalı bir olay, arkaplan ya da modeller ne kadar iyi çizilmiş olsa da kurtarmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
evet devamlı tek parmak tab'de gezmek atmosferi bozucu bir etki yapıyor. :p


enteresan tüm inf. engine li oyunaları oynadım hiç öyle bişey yaptığımı hatırlamıyorum.resmen "manivelayı bulamamak benim suçumdu ama anlaşılmasın" diye girişmişsin :P

said:
zaten karakterler midemi bulandırıyordu


said:
modeller ne kadar iyi çizilmiş olsa da kurtarmaz


eheh bi sayfa sonra fikir mi değiştirdin? :P önce modellerdi onlar iyi çizilmiş dendiğinde bakış açısı oldu.sonra "eleştirmek için eleştirmeyin"...o da güzel :)

inf. engine e niye saldırma ihtiyacı duydun anlamadım zaten.ben onu örnek olarak vermiştim.

morrowind in müzikleri bayaa güzeldi.zaten james soule babanındı galiba.oblivion ı hatırlamıyorum.(eheh insan fanboy olmayınca sevmediği oyuna direk saldırma ihtiyacı duymuyo işte.iginç di mi? ;P)

edit:freedom fighters da ara sokaktan,kar yağarken, helikopterin filan olduğu çatışmaya girerken arkada çalan müzik beni benden almıştı.oyun o kadar muhteşem bişe değildi gerçi bence :P

[ Mesaj 25 Eylül 2007, Salı - 17:55 tarihinde, fenris tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"modeller ne kadar iyi çizilmiş olsa da kurtarmaz" demek şu demek:

"torment'i oynamadım ama varsayalım ki süper çizilmiş modeller, gene de kurtarmaz"

o nedenle bir çelişki yok.

manivela bulamamak oyunun beceriksizliğidir tümüyle, "bana 'lordum 5cipi pliz' denmedi ne biçim oyun bu" eleştirisi gibi birşey değil. doğrudan gameplay'i etkileyen bir grafik sorunu.

oblivion müzikleri de jeremy soule'undu.

ha bu arada fanboy fanboy diyorsun da kime diyorsun merak ediyorum cidden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...