Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Bir ay da çok, çok az o oyun için. BG'de D&D oyunu olarak lore'a uygun inandırıcı bir yolla demigod-avatar-god yolunu izliyordun işte. Amelyssan'ı dövmemiz bile inandırıcıydı o anda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sparkcaster Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 ilk oyunda büyük haritada bazı yolculuklar 1 hafta felan sürmüyo muydu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Bone said: iki günde değil bir aylık zaman olarak düşünceksin. iki gün diye düşünürsen al tüm rpg oyunlarını, at çöpe Niye yahu? Fallout serisinde ve Arcanum'da zamanın akışı gayet belirgin. Fable serisinde de karakterinin gelişimi üzerine bütün senaryo mesela. Redemption'da da torpor morpor en azından ancient statüsüne kavuştuğunu belirten zaman ibaresi var. Çöpe atılacak bir şey yok bence. edit: yukarıda bahsedildiği gibi BG serisinde de her yaptığın şey takvimi ilerletiyordu vs. vs. Hatta ve hatta FF8'de falan bile sınava girmen, okuldan mezun olman vs. gibi zamanın geçişini gösteren ibareler görebilirsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Redeagle said: Niye yahu? Fallout serisinde ve Arcanum'da zamanın akışı gayet belirgin. sen ya dediğimi anlamamışsın ya da anlayıp anlamamazlıktan geliyorsun. fallout serisinde rest sistemi var. rest sistemli oyunlarda "1 gün geçti, 2 gün geçti, heallendin" olayı yüzünden "bir günde dandik köylüden KRAL KAHRAMANA dönüştün" olayı yokmuş gibi gelebilir. ama sonuçta onu da 10 saatte, 20 saatte bitiriyorsun. "2 günde chosen one olan adam" onda da var. mesela rest olmadan bitirirsen (ve travel time'ı atarsan) gayet de 1 günde bitirebiliyorsun. çoğu oyunda, özellikle rpg'lerde rest sistemi yok. batman arkham city'de rest sistemi yok, tüm şehri tek bir gecede temizliyorsun. doom'da rest sistemi veya benzeri bir zaman akışı yok, tüm gezegeni tek bir günde temizliyorsun. street fighter oyunlarında da zaman akışı gösterilmiyor, tek bir günde 30 rakiple savaşıp birinci olabiliyorsun vs vs... bloodlines da öyle. rest sistemi olmadığından, sana "yattın uyudun 1 gün geçti, bu aktiviteyi yaptın 2 gün geçti" gibi gösterme şansı yok. e böyle olunca gelip soruyorsun tabii "ya ben oyunu 15 saatte bitirdim, hangi vtm oyununda bi oyuncu lvl 1 halinde prince öldürür, sorarım sana..." diyorsun. ancak hikayenin gidişatına baktığında bu sorunun gereksiz olduğunu farkedersin. hikayede olan olaylar tek bir gecede olmuyor. evet belki oyunda "day/night cycle" olmadığından öyle geliyor olabilir. ama izah etmeye çalıştığım şey, yeni gelen questler, aslında bir zaman akışına göre gidiyor. senin levelın artarken bir yandan da günler, haftalar geçiyor. sadece özellikle "1 ay geçti, 2 ay geçti" gibi yazan bir yazı yok ortada. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Sparkcaster said: ilk oyunda büyük haritada bazı yolculuklar 1 hafta felan sürmüyo muydu yolculuk sırasında deneyim kazanıp level atlamıyorsun. boş bir hafta geçiyor sadece. travel time'ı çıkarttığında, bir günde 20 level yükselebiliyorsun gayet rahat. her oyunda görebileceğiniz bişi bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Olaya oyunda rest var, rest yok ekseninden bakmak gereksiz derecede dar bir bakış açısı. Kotor serisinde de iki günde evreni temizlediğini hissetmezsin mesela. Çünkü gezegenler arasında ilerlerken cutsceneler girer, karakterlerin uyuduğunu, o arada işler yaptığını gösterir, kötü adamlar planlar yapar vs. Bunlar senin kafanda zamanın aktığını, bir şeylerin değiştiğini belirten ibareler oluşturur. İlk Fable'da zaten çocuk olarak başlarsın. Oyun boyunca yendiğin her güçlük karakterinin doğal gelişiminin sonucu gibi gelir. FF8'de aldığın görevlerle dünya değişiyor zaten. Redemption'da yediğin torporu rest olarak sayabiliriz istersen xD İstiyorsa rest olsun, istiyorsa olmasın. Daha mantıklı bir oyun deneyimi için oyunun zaman kavramını hissettirebilmesi lazım. Zaman kavramı mutlaka olmak zorunda değil fakat eğer oyun bana bu olayların aylık bir süreçte geçtiğini kendisi anlatmıyorsa benim bunu kafamdan uydurmamın oyun deneyimime katkısı olmaz. edit: Dragon Age 1'de bile oyun boyunca ilerleyen bir işgal durumu var. Zaman geçtikçe işgal edilen yerler artıyor vs. Böyle küçük ibareler bile gayet yeterli. Birde şunu belirtmek gerekir. Batman'in bir şehir dolu adamı bir gecede dövmesi veya bir gecede street fighter turnuvasının kazanılmasıyla yeni vampir olmuş birinin bir kaç günde vampir klan liderlerini öldürecek düzeye ulaşabilmek arasında büyük fark var. Oyun güzel mi? Çok güzel. Fakat bu hissiyat açısından ben bayağı eksik bulurum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 oyunda rest var rest yok denmesine dar bir bakış açısı diyorsan, "bloodlines'ta bir günde tüm şehri temizliyoruz" tartışması da o kadar dar bakış açısıyla bakmak. 1 hafta travel süresi olsa mesela, o sırada hiç bişi yapmıyor olsa bizim karakter, gene "1 hafta bir gün - 1 hafta = bir gün"lük bir süreçte oyunu bitirmiş olurdu mesela. gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 no bone. zaman hissiyatı vtm bloodlines'da da var. haberleri şunlari bunlara dikkat edersen tek gece de geçmediğini görüyorsun ama. ölümsüzler diyarında umursanmayacak kadar kısa bir süreç içinde oluyor bu olaylar ki absürd geliyor dişardan soğukkanli şekilde bakinca. hatta falloutddaki chosen onedan daha da chosenız belli yani. o kadar övülen planescapeden sonra gösterilen rpgnin aslinda give them hell kiddo (smiling jack söylüyor bunu) ibaret olduğunu söyledim ben. ama gene belirteyim yan karekterler,hikayeler o kadar iyi ki karekterin progressinin bu kadar hizlandirilmiş olmasını umursamıyorsun yoksa bgdeki karekter bildiğin yolculuk yapiyor en çömezden tahta kadar adım adım çikiyorsun. fallout desen 150 günün baskısını hissediyorsun ki ilk defa güneşi görmenden başliyor yolculuğun. böyle birşeyin eksikliğinden bahsettim ben ve wod powerplaye en uygun olmayan setting. yani burada deues exteki zorunlu boss fightlara laf denildi (ki o boss fightlarda epik kolay şekillerde kazanilabiliyor normal npc gibiler) bloodlinesda durum en az 3x kati. ve karekterinin 0 backgroundı var. sadece zaman olarak bakma genel olarak zaten generasyon muhabbeti var.karekterin yapabilecekleri sınırlıyken bunlari yapabilmesine hiç girmedim zaten. tabi şu da var yok değil troika'nın çıkarttığı son oyun bu illa ki sevilinilcek Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HellHound Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 bloodlines'in sonunun koridorda yuru-boss kes modunda olmasinin en buyuk nedenlerinden biri troika'nin o sirada batiyor olmasi yanniz, o oyunun yapim asamasi kotor 2'den bile daha problemli falan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 27, 2012 Rest dediğine laf ettiğim için rest kısmını kaldırıp bir önceki mesajının aynısını travel için yazmışın. Oyunda yolculuk yapıyormuşsunda o sırada karakter hiç bir şey yapmıyormuşmuş, hiç bir şey yapmadan dinlenince tabi gün geçermiş falan bunlar teferruat. Arcanum'un, Fallout'un, PlaneSpace'in, Fable'ın, Jade Empire'ın vs. vs. tonla rpg serisinin hiç birinde karakterinin 2 günde overlord olduğunu göremezsin. Bunun senin oyunda kasıp gerçek zamanda 2 gün içerisinde lvl 30 olmanla bir alakası yok. "Tuşa bastım adam rest attı/fast travel attı zaman ilerdi eheh ^_^ " gibi saçma bir durumdan bahsetmiyorum yani. Fable 1 iki günde bitecek bir oyun. Ama karakterin yaşam diliminin çok büyük bir kısmını kapsayan bir oynanışı var. Senin makine başında geçirdiğin zamanın fazla olmasından öte karakterin gelişim basamaklarını atarken inandırıcı olması çok daha önemli. Belki yukarıda belirtildiği gibi Wod gibi vampirlerin 100lerce yıllık zaman dilimlerini kapsayan planlar yaptığı evreni power play için hiç uygun bir dünya olarak görmediğimden rahatsız olmuş olabilirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenris Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 24, 2012 http://www.eurogamer.net/articles/2012-08-22-planescape-torment-a-podcast-post-mortem-with-the-games-makers Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lopeth Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 27, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=wHWjWPyOIIA Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Soimyr Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Bir kaç quote koyayım şuraya. -When a mind does not know itself, it is flawed. When a mind is flawed, the man is flawed. When a man is flawed, that which he touches is flawed. It is said that what a flawed man sees, his hands make broken. -Dak'kon -METAL IS LIKE FLESH. BOTH CARRY POTENTIAL IN THEIR VEINS. WHEN TEMPERED WITH HEAT AND PRESSURE, THE POTENTIAL SURFACES. -WHEN A THING SEALS ITSELF AGAINST ITS OWN DESTRUCTION, IT MERELY DIES A DIFFERENT DEATH. -Coaxmetal -What can change the nature of a man? -Ravel -Time is not your enemy, forever is -Fall-From Grace Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PastorOfMuppets Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 2, 2012 Daha dün yine oynadıgım için ilk defa konu uplandıgında tekrar girmedim sanırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sparkcaster Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 said: -METAL IS LIKE FLESH. BOTH CARRY POTENTIAL IN THEIR VEINS. WHEN TEMPERED WITH HEAT AND PRESSURE, THE POTENTIAL SURFACES. -WHEN A THING SEALS ITSELF AGAINST ITS OWN DESTRUCTION, IT MERELY DIES A DIFFERENT DEATH. ÖRSE KOY DÖV BENİ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PastorOfMuppets Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 COAX METAL, BEST METAL. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 http://www.obsidian.net/ tormentla alakalı değil ama yeni thread açmıyım şimdi ne olduğu belli olmadan hadi bakalım geliyor birşeyler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PastorOfMuppets Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 Eh hadi bakalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 this is Neverwinter Protocol: The Fallout Lords You play an agent in the city of Neverwinter and your goal is to take down different druglords because the number of drug addics have dramatically increased. As a side effect, all types of crimes have increased. You can develop you agent depending on your playstyle. Help clean up the decay of Neverwinter. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 10, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=ixv_jRI6VqY Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lopeth Mesaj tarihi: Ekim 20, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2012 http://www.wischik.com/lu/senses/pst-book.html Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
OMGClayAiken Mesaj tarihi: Ekim 20, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 20, 2012 regionlara girip cikarken oyun save aliyor fakat yeni region acilmiyor crash ediyor modlar yuklu fln ne yapabilirim? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Ekim 21, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2012 Iyyy planescape torment... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sufi Mesaj tarihi: Ekim 21, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 21, 2012 alın bu arkadaşı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
hamsilipilav Mesaj tarihi: Ekim 25, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ekim 25, 2012 torment değilde bg2 başladım bende yine bugün nwn2 de drow oynatmaktan sağolsun viconia'nın drowca kelimlerini anlar hale gelmişim allah belamı versin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar