Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Nvidia RTX 5000 serisi


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

onlar hala shadow ve lod ayarı olarak var ya bayağı oyunlarda, hala üzüyor çünkü shadow distance filan. ray-tracing vs kapamak yetmiyorsa insan shadow'a bakıyor 25 yıl sonra bile lol. hatırlıyorum da morrowind'de ne ayarlıyorduysam 2025'te hala ayara bakmak gerekebiliyor. ama evet light bounce slider gelir herhalde ahah.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

@Sam

5700x3d işte gelişimin bir örneği abi, o fiyata o performans işlemciyi eskiden alamazdık imkanı olmazdı, en az 350$ çekerlerdi. tr fiyatı 450$'a yakın olurdu vs. yeni mimari gelmedikçe cpu olsun gpu olsun hiçbirşey ahım şahım gelişmeyecek. amd-intel nvidia yetişene kadar nvidia işte boş beleş teknolojiler ile insanları sağmaya devam edecek. memnun olan varsa lafım yok ama sektör için çok kötü teknolojiler (daha tam oturmuş değil). oyun yapımcılarıda bunlara bel bağlayıp optimizasyonu saldılar herşey bok gibi son yıllarda çıkan.

 

Spoiler


 


 

 




benim tek istediğim şu piyasadan artık 1440p ile 1080p yer değiştirsin. bizde en azından bir kart alınca 2-2.5 senede bir değiştirmek zorunda kalmadan 1440p 100+fps oyunu kafa rahat oynayabilelim, çok birşey istemiyorum yani. misal şu an 7900xtx ayarı veya biraz daha az performans veren bir kart olsa 650-690$ 20gb ram olsa tertemiz olacak kafamız rahat "aa dur şu nesli beklim, iyi güzel ama pahalıymış bu fiyata değmez, dur belki bir kaç ay sonra bunların fiyatı düşer" vs gibi triplere girmeden normal insan gibi alışveriş yapabilesin. şu kartın bile min fiyatı 850$ vergileri ekleyince 1050-1100$ ne için? 1440p yüksek fps gaming. sene 2025 komik. 

GONDARCENGIZ tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

5700x3d defolu 5800x3d'ler elde kalan ama oradaki ana olay çekirdeklerin erişebildiği cache'i olabildiğince büyütmek. yıllarca stagnasyon olduğu için "vay be neymiş" dedirtti, yoksa hani rocket science değil. (gerçi yüzey üstüne yüzey ekleyip onu birbirine bağlıyorlar orada bir incelik var güzel yaptıkları, son 9000'lerde tersinden yapıp soğutma performansını geliştirdiler mesela) bunu yaparken de ısınma arttığı için clock speed'i düşürmeleri gerekiyor, gene orada bir öncelik belirleme var. oyunlar devamlı hafızadan değişik verileri taşıması gerektiği için fark yaratıyor, yoksa genel cpu performansında aynı etkisi yok mesela. o da bir optimizasyon, bir hile sayılır ama biz sonuca bakıyoruz vaay diyoruz. intel 10 yıl armut topladıktan sonra apple'ın ipiyle kuyuya inmeye çalışırken kendini asmasa büyük-küçük çekirdek olayıyla (ben de bu tutar sanmıştım ama oyunlar multi-tasking'i verimli kullanamadığı için tutmadı nihayette) belki onlar da yapabilirlerdi.

bu arada cpu ile gpu fiyatı kıyaslarken bir de hangi noddan hangi wafer kullanılıyor, die size nedir bunlar da önemli. amd gidip o cpu'ya 3-5 parça chiplet koyuyor mesela ufak ufak kesilmiş. nvidia hala yekpare parça kullanıyor, o 2000$'lık kartın die size dev gibi. tech powerup'ı tavsiye ederim orada herşeyin die size'ları filan görünce bu yalan dolan marketing isimlerine kanmayı bıraktım. bir nesil 60 diye sattıkları boyutu sonraki nesil 70 diye satıyorlar filan. oradan bakınca mesela:
 

Spoiler

ryzen 9 9950x3d:

Process Size:4 nm

Transistors:16,630 million

Die Size:2x 70.6 mm²

I/O Process Size:6 nm

I/O Transistors:3,400 million

I/O Die Size:122 mm²

rtx 5090:

GPU Name

GB202

GPU Variant

GB202-400-A1

Architecture

Blackwell 2.0

Foundry

TSMC

Process Size

4 nm

Transistors

92,000 million

Die Size

unknown (744mm2 leak)

yani adamlar o 5090 çipini 3 katı filan büyük yaptıkları gibi yekpare yapıyor, bunun üstüne bir de 32gb ddr7, dev gibi soğutucu vs var. nvidia markup da koysa sunulan ürün büyükbaş sığır vs küçükbaş koyun gibi. şunu da koyayım:

https://www.tomshardware.com/tech-industry/tsmcs-wafer-pricing-now-usd18-000-for-a-3nm-wafer-increased-by-over-3x-in-10-years-analyst

tsmc wafer cost'larda böyle geçiriyorken herkese cpu'lar ancak böyle üçe beşe bölüp kırıntıları filan yapıştırarak ucuz kalabiliyor. amd 7900xtx ile chiplet denedi ama istedikleri verimi alamadılar performans olarak, interconnect'lerden yeterli hızda veriyi aktarmak zor iş. cpu'da i/o die kısmını ayırdıkları gibi yapamadılar.

https://forums.tomshardware.com/threads/tsmcs-wafer-pricing-now-18-000-for-a-3nm-wafer-increased-over-3x-in-10-years-analyst.3869327/

şurada 1 resim daha konmuş fiyat stagnasyonunu gösteren, foruma aktarınca gösteremedi oradan bakarsınız. uzun lafın kısası eskisi gibi ucuzlama devam etmiyor transistör başına.

ya ben 2015'te optimized dedikleri oyunu da hatırlıyorum nasıl yıllarca ağladı insanlar "ubisoft downgrade etti, bizim fuarda gördüğümüz oyun bu değildi". şimdi kör öldü badem gözlü oldu. blue/smear olaylarının ana kaynağı taa. dlaa/dlss de taa gibi temporal anti-aliasing teknikleri. lakin temporal yapmazsan o shimmering'den çok yüksek çözünürlüklerde bile kurtulmak mümkün değil. konuyla ilgili şu videoyu şiddetle öneririm:

örneklerle gösteriyor, 8k bile yapsak o shimmering'den kurtulamayacağız muhtemelen temporal aliasing içeren bir proses uygulanmadığı sürece. o minik yapraklar, teller filan titreyecek. o clear denen oyunlar temporal anti-alias olmayan devirler. açıp oynayalım bugün bütün ekran tiril tiril. ve evet ben de farkındayım ama onu sharpening ile gidermeye çalışıyoruz. doğru düzgün sharpening uygulamayan oyunlar sorunlu, yeni oyunlarda biraz daha düzgünler. slider filan koyuyorlar. gene bu en son duyurulan dlss'i anlatan videoyu upscaling başlığına koydum, orada blur'ü azaltacak, detayı arttıracak şekilde yeni bir teknik uygulamaya başlamışlar onu da izleyin zaten 5dk.

bugün iki seçenek de verilse piksel piksel, tiril tiril oynamaz kimse. daha iyi yöntemler geliştirildikçe onlara geçilecek. ama eskisi daha iyi değildi, nostalji gözlükleri. gameplay olarak da hedefiniz 2 animasyonu yüzünden piksel yana oynayınca bambaşka bir görüntü çıkıyordu, şimdi stabil görüyoruz nişan alıyoruz filan.

bana da pahalı geliyor ama burada birkaç faktör var fiyatların tırmanmasını etkileyen:

1. seviyede donanım stagnasyonu

2. seviyede bidon/trump vs'nin vergileri kısıp tuvalet kağıdı basması

3. seviyede tsmc tekeli

4. seviyede nvidia'nın rekabeti yıldırması

5. seviyede ai datacenter sektörü patlaması

6. seviyede türkiye koşulları malumunuz

pc işi donanım kısmında hep lüks kalıyordu ama değişen koşullar var, iyiye gidecek bir tablo gözükmüyor özellikle türkiye'de yaşayan bir pc oyuncusu için maalesef. nvidia 20 yıl önce de premium fiyat koyuyordu ama şu gelinen nesilde efektif olarak rakipsizler giriş seviyesi hariç. ben amd en azından 5080 dengi birşey sunar sandım ama 4070ti bandında bıraktılar. intel de 4060 ile kapışıyor ama öyle bir overhead var ki eski veya zayıf cpu kullananlar için kağnı gibi.

7900xtx en büyük patlayan kart oldu, şimdi bulamaç fsr 3.1 ile kalacak öyle maalesef. az daha alıyordum valla önceki yıl iyi ki almamışım.

Sam tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

benim anlatmaya çalıştığım şey şu, bir sürü teknoloji çıktı ve bu teknolojiler çıktı çıkalı her oyunun optimizasyon bok gibi. sadece dlss fsr vs ile sanki "bunlar olmadan 4090 almanız lazım yeğenim" mantığına getirilmeye çalışıyor. e onları kullanınca herşeyin ne kadar boktan gözüktüğüde ortada, herşey hareket ederken gözünü rahatsız ediyor sabit duran görselleri karşılaştırma değil olay. buna yol açanda nvidia'nın bok yemesi. yapımcıların bunlara bel bağlaması, sektörün bunları "standart" haline getirmesi, optimizasyonu unutması. donanım gayet yeterli ama optimizasyon olmadığı için sanki sürekli en yenisini en iyisini almamız lazım gibi bir algı oluşturuluyor. Bunu anlamak için oyun yapımcısı vs olmaya gerek yok. yıllardır oyun oynayan biri olarak rtx kartlar çıktı çıkalı herşeyin bok gibi gittiğini anlamamak için aptal olmak lazım. 

 

Spoiler

 

 

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

ya 'optimizasyon' buzzword'ü çok bir anlam ifade etmiyor çünkü insanlar genel olarak yanlış kullanıyor. gidip 0 detay e-spor tier oyunlara 'optimize' diyorlar, eskiden de vardı bizim forumda mesela blizzard'ın köhne grafiklerine hep 'optimize' dendi, eski ve düşük detay grafik yapıp oynayabildikleri zaman 'optimize' sayıldı, başkası yapınca "eski grafik dandik grafik" dendi filan. gene mesela koridor shooter yeni doom'lara optimize dendi, sonra aynı motoru kullanan indiana jones bir günde "tüü pis kaka optimize değil" oldu çünkü sistem ihtiyaçları yüksek diye. 2 gün sonra oyun çıktı benchmark yapıldı "aaa optimizeymiş yaşasın herkes neden idtech kullanmıyor" diye tam yol tornistan geri tekrar. 2 gün daha sonra path-tracing sürümü çıktı bu sefer aynı performans alınamayınca tekrar tü pis kaka unoptimize oldu.

ben optimize lafını duyunca artık gözleri deviriyorum çünkü günümüz oyuncusunun bu laf için kullanımı "benim pc iyi oynatıyorsa optimize, oynatamıyorsa optimize değil". sonra bakıyorsun adamlar 10 yıllık kartlarla oynamaya çalışıyor filan. valla bugünkü kadar donanım dayanmıyordu gene evvelden, 3 yılda bir pc değiştirmek gerekiyordu neredeyse. şimdi gene bu stagnasyon sayesinde daha uzun gidiyor ama evet ekran kartlarının ömrü daha kısa, bunun da ana sebebi işte yukarıda yazdığım gibi şu özellik/bu özellik diye bypass etmeye çalışıyorlar o stagnasyonu. yoksa orada da gene daha uzun gider.

burada geliştiriciler açısından eleştireceğim nokta şu olur, biz gene pc'de ayar çekiyoruz filan ama adamlar konsolda aynı nesilde 60fps diye başladılar, 30'a düşürdüler. 1440'tan 4k'ya upscale diye başladılar, 576p'den 4k'ya upscale'e geçtiler filan. bunu yaparken de çöp tier fsr2 filan kullandılar, bulamaç gibi görüntüler df'in konsol versiyonu analizleri son 1-2 yıldır. geliştiricilere uygulanması gereken baseline hedefler lazım input pixel ve framegen öncesi hedef framerate olarak. burada tamamen bir vahşi batı durumu var, gerekli minimum değerleri ya bilmiyorlar ya da sallamıyorlar ve olması gerekenden çok daha yüksek donanım gerekiyor bu yüzden pc'de. konsoldaysa çamur gibi bir görüntü sonuç. bence burada ana kabahatli sony vs ms base guideline zorunlu uygulamadıkları için, sallamıyorlar millet çamur gibi mi oynuyormuş diye.

rtx kart çıkmasaydı da fsr1 vardı, gene upscaling olacaktı ama daha kötü olacaktı. dlss 4 ile gelinen noktanın alakası yok yani 5 yıl önceki durumla. ayrıca ben şahsen 25 yıldır ne kart aldıysam 60fps üstü görmeyi beklemezdim, genelde 40-50fps bandında kalırdı hatta. bugün gene 60fps single-player minimum, yerine göre ayarlarsam 130-140 alıyorum online shooter vs'de. eskiden performans daha iyiydi de şimdi kötüleşti dersem doğru olmaz. eskiden tweakguides.net filan kullanırdı insanlar, bugün iki ayar var kafalarda: e-spor ise herşey low, sp ise herşey ultra. aradaki hiçbir ayar dikkate alınmıyor.

sene 2025'in durumu bu, hani biz 95'ten 2005'e gibi düşünegeldik ama 2015'ten 2025'e aynı durum değil. bizim için ekstra kötü tabii, ucuzcu amerikalılar gibi msrp fiyatını alabilsek öpüp başımıza koyarız gene lol. konsol fiyatları da zamlanmışken pc bu raydan yakın zamanda çıkmaz. esas şenlik xinping tayvan'a bir gece ansızın dalarsa esas. kartların macunu eriyip akana kadar kullanmamız gerekir muhtemelen lol.

Sam tarafından düzenlendi
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:

Optimizasyon sorun ama. Cidden sorun yani.

Mesela Hellblade 2 ve Indiana Jones gördüğüm en iyi grafikli oyunlar şu anda. İkisini de 4K60 oynayabiliyorum. Indiana Jones native, Hellblade 2 DLSS Quality.

Ama grafikleri onların yarısı kadar olmayan bir oyun geliyor, DLSS ile 40fps veriyor. Robocop mesela çok iyi bir oyun olmasına rağmen (en azından benim için), DLSS Performance açtırdır. FF16 sonra ray tracing filan olmamasına ve ilk iki oyuna yaklaşamamasına rağmen grafik kalitesinde dinamik çözünürlük çalışıp arada Performance'a dönüyordu.

Optimizasyon sorunu var. Ama bir de şu var, Hellblade 2 için optimize değil diyorlardı, bende çok net en iyi performans veren oyunlardandı ama high-end donanım var yani (gerçi 5800X3D ve 3090 Ti high-end değil artık, highish end belki.)

İki farklı optimizasyon sorunu var:

* Low ve mid sistemlerde çalışmaması. Hellblade biraz böyleydi.

* High-end ile bile kötü performans vermesi.

İkisinin de sorun olmadığı, güzel optimize Indiana Jones var mesela, oyun RTX 2060 ile DLSS olmadan 1080p'de 60 veriyor. Son ayarlarda 4090'da DLSS olmadan 4K'da 30 veremiyor. iD Tech ama oyun, süper engine iD Tech. Gerçi Hellblade de Unreal 5, yapınca o da oluyormuş.

Mesaj tarihi:

ya id tech bayağı koridor shooter engine yalnız, 25 yıldır öyleydi. doom 250fps verirken mesela görüntülere bakıyorsun hep böyle dar alanlar, geniş mekan yok. wolfenstein'lar gene öyle. indy biraz daha açık alan gibi ama onda bile bizim frostbite, unreal, creation engine ile filan alışkın olduğumuz ölçüde açık alanlar değil. gidip bugünkü open world oyunları onunla yapmaya çalışsalar olur mu, ben şüpheliyim şahsen. sonuçta bethesda istese alıp onunla yapmaya çalışabilirdi bunca yıldır, bence biraz "taş yerinde ağırdır" durumu var orada. ben de id tech ne oynadıysam güzel görünüyor ama unreal gibi alıp her çeşit oyuna uygulanabilir mi emin değilim, id o yolda uğraşsa belki bethesda tarafından satın alınmak yerine epic gibi valve ile kapışmaya çalışan bir şirket ölçeğine giderdi lakin yapmadılar.

unreal engine başlığında bazı güncelleme videoları koyduk, ilk çıkan oyunlar 5.1 filan sanırım, en son 5.4 mü 5.5 mi ne çıktı. eski oyunlar güncellenmez ama orada donanım güçlenmesi + motorun geliştirilmesi ve geliştiricilerin daha iyi hakim olmasıyla daha iyi sonuçlar alınabilir. witcher 4 için mesela ortak çalışıp modifiye ediyorlarmış bakalım nasıl çıkacak sonuç.

optimizasyon konusunda ana mesele şu, çoğu şirket böyle grafik meselesinde usta değil, alıp kullanıyorlar ama işin inceliklerini bilmeden/öğrenmeden. sonra orta karar sonuç çıkıyor performans kısmında, ya bu görüntü bunu haketmiyor diyoruz ki doğru. ama insanlar scalability'nin değerini anlamıyor mesela, gidiyor "max ayarda cp77 oynayamıyorum o halde optimize değil" diyor. ya max ayarlar senin sistemi hedeflemiyor ki. id tech dedik madem, ben doom 3'ü hatırlıyorum o vakit 512mb isteyen uncompressed texture ayarı vardı. piyasada öyle vram'i olan kart yoktu, gittim baktım 3 yıl sonra filan çıkmış oyundan. doom 3 başlığına bakın "oynayamıyorum max ayarlarda" diyen var mı? "uzaktan 10 yakından 0, ortalama 7" diyen var sadece. 😺

eskiden yoktu bu tantanalar böyle, şimdi sosyal medya kuşağı diye mi böyle, herkes max'da oynamak istiyor ilk günden, herkes 10 yıl gitsin istiyor kart. ama grafikler de gelişsin bir yandan çünkü 10 yıl önceki oyunlar daha güzel görünüyormuş. e nasıl olacak yani erke dönergeci mi bu? ben de minimal masrafla maksimum grafiği alırsam sevinirim ama belli bir gerçeklik var yani, bilgisayar donanımı deyince nihayetinde buzdolabı gibi alıp bozulana kadar kullanılan birşey olmadığını biliyoruz. bütçemize göre donanımı ayarlayacağız, sonra da donanıma göre ayarları ayarlayacağız. 25 yıl önce de böyleydi.

bugün değişenler faktörleri yukarıda listeledim, herşey aynı demiyorum tabii de oyuncunun dikkat etmesi gereken şeyler bence aynı.

Mesaj tarihi:

unreal engine 5 şimdilik mid sistemler için genel olarak sıkıntı. temel sistemlerin minimum bi ihtiyaç seviyesi var. sadece statik bi map basıp dümdüz yürüsen bile mid seviyeyi sıkıntıya sokabiliyor. rtx 5 serisi ile yavaştan mid'e, rtx 6 serisi ile de low'a düşer tahminen.

ayrıca yanlış bilmiyorsam nanite vs sadece statik objeler için kullanılabiliyor. yani genelde dağ taş vs için güzel bir sistem. iş dinamik objelere gelince kullanılamıyor. bu durumda da hellblade gibi static environment ta walking simulator yapıyorsan muhteşem grafiklere erişebiliyorsun. ama bf3-bf4 gibi yıkılan bi dünya yapacaksan bunların hiçbir faydası yok. o olmayınca da daha kötü görünen ama dinamik dünyalı bir oyun doğası gereği 10 kat daha fazla kasıyor. yani her zaman optimizasyonu becerememişler kısmı doğru olmuyor.

  • Like 1
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Malesef sırf raster performansı olarak 3000 serisinden 4000 e geçerkenki artış yok. Bu seferki artış çok az. Hele bir de orda en yüksek artış gösteren oyun Far Cry 6 ise ve özellikle onu koydularsa, daha da düşük olacaktır gerçekteki artış. 4080 Superler 50k-60k modele göre değişiyo. 5080 TR de bize 75k dan aşağı koklatmazlar. Asıl problemimiz bu olacak malesef. Aradaki performans artışını TR deki bilgisayarcılar fiyat olarak yansıtacak. 

AmoRPHouS tarafından düzenlendi
  • Uzuldum 1
Mesaj tarihi:

valla oyunu beklettikçe yıllanıyor resmen lmao. iyi ki gene beklemişim, şimdi dlss'in yeni modeliyle oynarım artık. multi-framegen bir yana önceki halindeki değişiklikler bile yeter. gerçi onda da latency'i daha kötüleştirmeden daha çok frame ekleyebilmek büyük olay. bazı techtuberlar onu farketmedikleri için boş sıkmış bugün "latency daha da kötüleşecek öyle oynanmaz" diye.

keşke rakipler bu kadar ezilmeseydi ama. bir sonraki nesle "bizden bu kadar" deyip çekilmezler umarım. intel'den beklerim de amd de konsol çipi yapmakla yetinirse kötü olur. 5090 olmasa da bir 5080 rakibi hazırlamaları lazımdı. steam survey'de daha yüksek segment kartlarının payı daha yüksekti son nesil için. 9070 fiyatını filan herhalde bunu beklemek için söylemediler hala, çok fazla endekslediler kendilerini.

3000'den 4000'e geçerkenki performans artışı var bence 2000'den 3000'e geçerkenki gibi olmasa da. 3070'den 4070'e %20 filandı, gene öyle olacak gibi. 2080ti benzeri 3070 gibi bir durumu görmeyi beklemiyordum, bir daha yapmazlar zaten de bir tık daha belki %30 gibi. neyse 2 haftaya gelir herhalde benchmark.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Rtx 3080 den 4080 e artış %50 civarıydı sadece raster.  Bu 5000 serisi için verilen grafikte hatta 4k için karşılaştırmışlar 5080vs4080 diye Far Cry 6 RT. Sadece 4k düşünüldüğünde 4080 in %50 den daha fazla performans verdiği oyunlar da vardı. Ben hatırlıyorum bana fark çok fazla gelmişti o zamanlar.

Edit:  Videoyu buldum 1440p  ve 4k 13 game average kısmına.

 

AmoRPHouS tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

hmm olabilir 4080'e dikkat etmemişim fiyatı yüzünden. gerçi bu 60-70-80 isimlerini kafalarına göre değiştiriyorlar. o yüzden die size'lara bakıyorum bir de o kod isimlerine **102 **103 vs diye. stabil kalan o isimler o boylar oluyor. mesela 400mm2 die kullananlar hangileri gibi. hangileri defolu halleri, hangileri tam halleri, öyle daha iyi tahmin etmek mümkün daha sonra ne çıkarabilecekleri de. bazen defoluları ve mükemmelleri biriktirip çıkartıyorlar refresh esnasında.

Mesaj tarihi:

latency düşürdüklerini söyledikleri reflex 2 var ama bütün reflex içeren oyunlara otomatik gelmeyecek sanki, ilk valorant ve finals için söylemişler. reflex mecburi olduğu için ikisi beraber çalışırsa öyle olabilir. gerçi o da reflex 2'nin nasıl çalışacağına bağlı, deneyip görmek lazım.

onun dışında framegen performansını arttırdıklarını söylüyorlar, base frame'ler arttıysa (ki artması lazım çünkü 1+1 eklenen senaryoyu göstermişler darktide'dan) onun bonus bir latency etkisi olur. %25'e yakın hit olabiliyordu, (ikiye katlanınca sonuç %150 civarı çıkıyordu) o %15'e filan inmişse hatırı sayılır bir iyileşme olabilir. df videosunda gerçi bunu göstermemişler ama driverlar final değil filan testleri görmek lazım. 4000 serisi için çıktığında ben de denerim bayağı merak ettim. o framegen base frame hit çünkü canımı sıkıyordu.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

@GONDARCENGIZ ya sohbeti biliyorum bu birkaç yıldır devam ediyor, dahası kendim görüyorum zaten oyunlarda. blur, aliasing vs hepsi beni de rahatsız eden şeyler, oturdum araştırdım. sana da açıklayan video koydum zaten onu izlediysen anlatıyor sebep-sonuç ilişkisini. sana da anlattım optimizasyon kelimesinin nasıl yanlış kullanıldığını. "ue5 kötü reeee" rageibaterlara view vermeyeceğim çünkü o adamlar dolu reddit/youtube vs zaten bugün burası hariç başka yerlerde de tartıştım. hani sana birşey demiyorum yanlış anlaşılma olmasın ama bir ömür boyunca doydum "250$ vereceğim 10 yıl gidecek ve her yıl kalite ikiye katlanacak" mindset insanlara ve bunlar üstünden youtube kariyeri yapanlara.

son kullanıcı olarak daniel owen, (bang for buck o gün ne mantıklı bias olmadan, sinirlenmeden sakince anlatıyor zaten öğretmen adam) teknoloji kısmı olarak digital foundry (alex) tavsiye ederim. gamers nexus ve hardware unboxed (steveler) da işte kapsamlı benchmark olarak iyi. geri kalanların çoğu ya ragebait (sivilceli vex) ya hypebait (gamers meld).

Sam tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi: (düzenlendi)

abi izlememek için elinden geleni yapıyorsun gerçekten, dev kısmındaki sorunları gösteren şeyleri atıyorum sana örnekleriyle donanımın ne kadar hor kullanıldığı anlatılıyor. taa olayı değil sadece. 

 

 

GONDARCENGIZ tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

ue ile nvidia'nın ne alakası var anlamadım doğrusu hala, rtx'ten beri kötüleşti dedin de developer donanımı verimli kullanmayı beceremiyorsa bunun bağı nedir? sonra zaten o vex'i attın ben o adamı komple blokladım, ragebait olmayan videosu yoktu, hiçbirşeyden anlamayan bir çocuk. bir 20 yıl daha ekmek yemesi lazım video yapmadan önce. bilmiyorum bu adamı ama bakarım sonra madem bu kadar önerdin.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

ue'nin nvidia ile nasıl ne alakası var abi? kullanan adamlar götüm gibi oyun yapıyor insanlar dlss ile oynamaya mecbur bırakılıyor daha nasıl alakası olabilir?

GONDARCENGIZ tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

yani nvidia ne yapsın buna onu diyorum. upscaling gelmeseydi beceriksiz devler beceri mi kazanacaktı? cities skylines 2'de gördük unity & fsr1 ile adamlar 15fps oyun yaptı çıkardı, üstüne de "oyuncular sabırsız" diye demeç verdi. dlss olsa da olmasa da, unreal kullanılsa da kullanılmasa da olabilen birşey o dediğin.

Mesaj tarihi:

cyberpunk native olarak dlaa ile kodlanmis, ue5 stalker 2 native olarak taa kodlanmis, ben kendi sistemim de,  test ediyorum cyberpunk RT on DLSS Quality, 45-50 min, 55 civari fps aliyorum,(path tracing on max settings) ama fpsden ziyade g-sync ile gayet akici oynanyior, fakat native dlaa actigim an 15 fps. 

öte yandan ue5 lumen kullanan stalker 2, ( native taa oldugu icin elestirilmis, ama tam olarak hakim degilim o konuya, muhetemelen msin xbox amd platformunun native oyunu oldugu icindir, ) ue5 ray tracing kullanabilmesine ragmen , lumen kullanmis stalker 2 , yani RTXin RT corelarindan faydalanamiyorum, buna ragmen 4080 ile FG on veya OF 40 fps - 60 fps arasi TAA supersample veya, DLAA super sample rahatca oyanayabiliyorum . Cunku RT core olmadan calismayan Ray tracing native degil. 

tabi ki lumen, ray tracing kadar kaliteli degil ama rekabetci bence, ama Cyberpunk daha iyi isiklandirma, DLAA cyberpunk gordugum en guzel hacim suana kadar. 

Burdan gozlemledigim Ray tracing ve path tracing hardware uzerinden calistigi icin evet makul derecede daha kaliteli gorunu veriyor, ama burda nvidianin tekelinin de kirilmak uzere oldugunu gorebiliyorum, bence 5000 serisinden sonra RTX brandini birakir nvidia. 

Mesaj tarihi:

o kafada olan için bir şey farketmiyor. dlss olmasa aynı grafiği vermek için ekstra efor sarf etmeyecekler direkt grafikten kısacaklar. düzgün bir şey yapalım kafasında olanlar da dlss olsa bile düzgün yapıyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...