Sam Mesaj tarihi: Ocak 7, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 7, 2025 (düzenlendi) lossless scaling gibi multi-frame generation tahmini vardı, öyle çıktı gerçekten de. yine de multi-frame olmayan kısımları da eski seriler için geliştirmeleri çok iyi olmuş. tam darktide düşünürken onda daha az vram kullanıp daha iyi performans sergilediğini gösterdi. latency için de önemliydi zaten. Ocak 7, 2025 Sam tarafından düzenlendi
Sam Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 demek ki ana mesele insan eli ayarından ai'a geçmekmiş tahmin edildiği gibi. ciddi ilerleme olmuş, hadi bakalım. bütün oyunlara yayılır bütün teknikler umarım exclusive olmadan.
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 Genel Yönetici Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 Eski kartlara gelmiyor ama, 9000 serisi sadece. DLSS upscaling güncellemeleri eski kartlara geliyor. Bu sefer Nvidia yanımızda durdu.
Sam Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 o geçişi yapmakta çok geç kaldılar, intel en baştan yaptı. şimdi bu nesilde paylarını arttırabilecek kadar modelleri olmayacak ve exclusive olacak bu yarı nesile. önceki gibi herkeste çalışmayacağından yaymakta daha zorlanabilirler. dlss hep çalıştı, neyse ki "algoritma ağırlaştı" filan bahane etmeden 2000'lere dek uzandı hepsi. bakalım nasıl devam edecek ama keşke bunların hepsi birleşebilse tek çatıda framegen dahil. zor artık gerçi herkes kendi sürümünü yapmışken.
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 Genel Yönetici Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 Intel'in yaptığı en iyisi. Kendi donanımı varsa donanım destekli tam çalışıyor, yoksa yazılım tabanlı çalışıyor. En azından ben öyle hatırlıyorum.
Sam Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 9, 2025 evet kendi donanımını kullanan modu daha iyi, herşeyde çalışan modun kalitesi daha düşük ama fsr'dan iyi diyordu kullananlar ve testerlar. hem oyuncular için iyi hem de pazar payı düşük şirketlerin oyunlarda kullanımını yaygınlaştırabilmesi için de mantıklı bir yaklaşım.
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 10, 2025 Genel Yönetici Mesaj tarihi: Ocak 10, 2025 Ben sadece visual novel okumak için kullanıyorum bunu, güzel de çalışıyor.
reampage Mesaj tarihi: Ocak 10, 2025 Mesaj tarihi: Ocak 10, 2025 cok ghosting vardi daha gelmemis bana update, ama dragons dogma 2 yi oynanir hale getirmisti.
Sam Mesaj tarihi: Ocak 19, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 19, 2025 (düzenlendi) "transformer modeli eski serilerde biraz daha yavaş olacak" diyorlardı, %5 gibi bir bahis gördüm ama bakalım ne kadar olacak. nvidia app'ten seçebileceğiz gerçi hangisini istediğimizi. Ocak 19, 2025 Sam tarafından düzenlendi
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 19, 2025 Genel Yönetici Mesaj tarihi: Ocak 19, 2025 Vram'a yüklemek de gerekir şimdi onu. 5080 alsak da vram yetmeyecek, Indiana Jones oynarken 16GB üstünü görüyorum.
Bone Mesaj tarihi: Ocak 21, 2025 Mesaj tarihi: Ocak 21, 2025 bu tabloya göre DLSS multi frame generation sadece RTX 5000 serisinde olacak deniyordu. ancak haberlere göre RTX 4000 ve RTX 3000 serisine de gelecek haberleri gözüme çarptı. https://www.dsogaming.com/news/nvidia-dlss-4-multi-frame-gen-may-one-day-come-to-the-rtx-40-series-gpus/ https://www.tomshardware.com/pc-components/gpus/nvidia-hints-dlss-4-frame-generation-may-extend-support-to-past-gpus-including-rtx-30-series
Sam Mesaj tarihi: Ocak 21, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 21, 2025 Yukarıda koyduğum röportaja dayanıyorlar, söz yok. İhtimal var ama ben ümidimi yükseltmem şahsen. Adam zaten optical flow generation yerine tamamen tensor core kullanıldığını ve upscaling için transformer modelin dört kat ağır olduğunu anlatıyor. Tensor corelarda fp8 desteği 4000’lerde, fp4 desteği 5000’lerde. Büyük işlem gücü farkı olacak, eski nesiller aynı anda hepsini yapmayı kaldıramayabilir. 1
df Mesaj tarihi: Ocak 21, 2025 Mesaj tarihi: Ocak 21, 2025 fp4 desteği ile 5090 da bandwidth i çok arttırmış bu ai ve dlss tarafında faydalı olacaktır ama 4090 hala 5080 ve 5070 ten daha fazla bandwidth e sahip. yani mfg yi kilitli yapacaklarsa yeterlilikten değil tamamen pazarlamadan olur. yoksa 5070 te çalışacaksa 4090 da her türlü çalışır. 4080 ve super de rahat çalışır. belki 4070 sıkıntı olur onun biraz düşük kalıyor bandwidth.
Sam Mesaj tarihi: Ocak 21, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 21, 2025 işte adamlar **50'de açmadıkları şeyi **90'a açmıyorlar, eskiden beri öyle. bütün neslin feature seti aynı oluyor. o yüzden ben beklemiyorum doğrusu ekleyeceklerini.
Sam Mesaj tarihi: Ocak 23, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 23, 2025 (düzenlendi) 2x ile 4x arasında pek latency farkı olmaması olumlu, anlaşılan tensor gücüne abanmak taban performansı düşürmeden daha çok frame yaratabilmeyi sağlıyor. gerçi upscaling transformer modeli kabaca %5 gibi etkiliyor söylentideki gibi cnn'e kıyasla. henüz yeni nvidia sürücüsü çıkmadı ama yukarıdaki başlıkta cp77 güncellemesinden dll kopyalayıp nvidia inspector ile başka oyunlarda kullanmışlar denemek isteyen varsa. ben şahsen sürücüyü bekleyeceğim, yakında çıkar herhalde. cp77'de biraz denedim, daha iyi gibi gördüğüm yeni transformer modeli. uzaktaki figürleri eli kolu oynarken farkettiğim ghosting'i bu sefer göremedim. vram de daha az kullanılıyor gibi framegen açıkken, tam ne kadar testleri yapılır herhalde. 30 ocak'ta çıkacakmış override seçeneği. Ocak 23, 2025 Sam tarafından düzenlendi
Sam Mesaj tarihi: Ocak 25, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 25, 2025 (düzenlendi) 30'dan değil de 60'tan yükseltmeye çalışmak lazım gene. ilk frame kadar olmasa da sonraki framelerin de bedeli olduğu için 3 yerine 2 hatta 1'de kalmak daha mantıklı olabilir. Ocak 25, 2025 Sam tarafından düzenlendi
Sam Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 (düzenlendi) yeni geforce sürücüsü (572.16) ve nvidia app çıkmış dlss 4 override destekleyen. yalnız bu listedeki oyunlar değilse yapılmıyor, dll değiştirmek gerekecek sanırım: (anti-cheat'li oyunlar izin vermiyor maalesef) https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss4-multi-frame-generation-ray-tracing-rtx-games/ öte yandan 5000 serisi için amd afmf gibi sürücüden framegen eklemişler oyunda yoksa bile. 5000 satmak için yeni neden oluşmuş. dedikleri gibi listeyi refreshleyince birçok oyunda daha override seçeneği açıldı supported listede olmasalar bile. dlaa ve ultra perf seçenekleri de var, mükemmel oldu. motion smoothing desteği de gelir umarım 4000'lere en azından. Ocak 30, 2025 Sam tarafından düzenlendi
df Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 ilk marketing hype süreci geçince çoğu gelecektir. 1-2 ay exclusive diye yedirseler yeter büyük ihtimalle.
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 Genel Yönetici Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 Güncellerken yeni sürücüye çöktü, DDU gerekti.
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 Genel Yönetici Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 Indiana Jones ile denedim şimdi, doğruymuş. Path Tracing ile sadece Sun Shadows açıp DLSS Quality ile 4K60 oynuyordum. Şimdi Path Tracing ile her şeyi açtım, DLSS Performance ile daha iyi kalite alıyorum resmen.
Sam Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Ocak 30, 2025 ben de birkaç oyunda denedim, çok iyi görünüyor ama önceden de memnundum. ve evet perf kullandığım oyunlar daha iyi görünüyor pixel hunting ile bile, normal oynarken birşey anlamıyorum cidden. framegen kaynaklı tek gözüme takılan artifact bazı oyunlar silahların laser pointer'ı sağ-sol dönerken trail oluyor, onu da çözsünler bir ara lol. ha bu arada j profiline ek olarak k profili de eklenmiş demişler ama ben göremedim onu seçerken. koyduğum thread'de konuşuluyordu.
Öne çıkan mesajlar