Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bisiklet seçimi


xwhiplashx

Öne çıkan mesajlar

geçen aylarda bisiklet çalındı bulamadıkta neyse işte şimdi bisiklet alim istiyorum ama bi sorayım istedim.

 

peugeot 2021 T18FS : daha çok şehir/tur için V fren çelik

Kron Xc100 V : dağ tipi daha çok 

son olarak Salcano ng 650 yine dağ şehir içi(edit: 16 inç kadro, denemesini yaptım bunların arasında en aklıma yatan bu oldu, buna göre tavsiye olabilir)

aklım daha çok dağ tipine yatıyor bu sefer şehir içinden çok işten önce ve sonra akşamları antalya sahillerinde biraz yol yapım istiyorum hazır havada burlarda mis. ilkbahara ancak saklıkente falan çıkarız. 

ben seleyi çok yüksek kullanabilen biri değilim boyda 174cm. yani en aşağıya neredeyse alıyorum seleyi. sanki ön amortisör şart gibi o yüzden aklım daha çok Salcano ng 650'ye gidiyor.

var mı tavsiyeniz ? 

 

xwhiplashx tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hmmm ben anlamıyorum da

gravel / city bike KG'ları ne olmalı, aşırı pro olmadan?

15kg yazdığın mosso legarda mesela ama 10kg scott var gravel (tabi 20k)

https://www.bikeandoutdoor.com/cyclocross-gravel-bisikletler

muğla/bodrum'da marmaris'te yokuş çıkabilir miyim 15kg bisikletle?

yoksa 10kg mı makbul?

fiyatlar da 3k - 6k  - 12k - 20k gidiyor mesela, hangisi hakkeder? 

hangi fiyat artışı OK modeller arası ? 

Goering tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bisikleti en çok nerede kullanacaksın? buna net bir cevap vermeden seçenekleri azaltmak mümkün değil. bisikletin ağırlığı elbette çok önemli ama nerede kullanılacağına göre kadro açısı, lastik genişliği, vites seti gibi değişkenler var. gravel tarz olarak çok hoş ama yol bisikletinde iyi seviyeye gelip araziye girmek isteyenlerin tercihi daha çok. yol bisikleti performans olarak çok iyidir ama çoğu kişiyi bisikletten soğutur çünkü hobi olmanın ötesinde efor ister. mtb her koşulda kullanılabilmesi açısından idealdir ama sürekli şehir içinde ve asfaltta kullanınca da bu arazi canavarına ne gerek vardı dedirtir. o yüzden aslında çoğu kişi için city bike en iyi tercihtir bana göre. ondan sonra bisiklet benim yaşam tarzım dersen zaten yol, gravel, mtb ya da downhill'e yönelirsin ama işe gidip gelirken yine city bike kullanırsın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 saat önce, neokrasi dedi ki:

bisikleti en çok nerede kullanacaksın? buna net bir cevap vermeden seçenekleri azaltmak mümkün değil. bisikletin ağırlığı elbette çok önemli ama nerede kullanılacağına göre kadro açısı, lastik genişliği, vites seti gibi değişkenler var. gravel tarz olarak çok hoş ama yol bisikletinde iyi seviyeye gelip araziye girmek isteyenlerin tercihi daha çok. yol bisikleti performans olarak çok iyidir ama çoğu kişiyi bisikletten soğutur çünkü hobi olmanın ötesinde efor ister. mtb her koşulda kullanılabilmesi açısından idealdir ama sürekli şehir içinde ve asfaltta kullanınca da bu arazi canavarına ne gerek vardı dedirtir. o yüzden aslında çoğu kişi için city bike en iyi tercihtir bana göre. ondan sonra bisiklet benim yaşam tarzım dersen zaten yol, gravel, mtb ya da downhill'e yönelirsin ama işe gidip gelirken yine city bike kullanırsın.

yaza kadar asfaltta kesinlikle malum antalya mevsimi. 

yazın korkuteli-saklıkent gibi yerlerde sürüyorum.

çalınan bisikletten sonra bu sefer iki tip yerdede kullanabileceğim bir bisiklet arıyorum.

o bisiklet standart bianchi bişi bişiydi.

neyse asfalt-şehir içi daha çok bisiklet yolunda sabah-akşam spor olsun bahanesiyle bir yere geçip kahve içim derdiyle amaç ter atmak olsun, vücut hareket etmiş olsun. 

ben trafiğin içinde kullanabilen birisi değilim. daha çok kaldırım ve varsa bisiklet yolundan gitmeye özen gösteren bir tipim. o yüzden diğer bisiklette mesela ön amortisörü çok aramışımdır, çünkü kaldırımdan in kaldırıma çık gibi çok ağır gelmiştir hep. bu seferde almışken 3500-4500 tl ortalama belirleyebildim açıkçası hemen almak istiyorum çünkü %30-40 zam gelecek gibi gözüküyor mallara belli ki.

tekrar yazayım.

seleyi yüksekte kullanabilen biri değilim. boy 174cm. ?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

city bike tam senlik. boyuna uygun kadroyu seçersin.

bisikleti arabaya - toplu taşımaya atarım diyorsan katlanır da düşünebilirsin.

seleyi de en aşağı alma sakın fazladan yorar seni hatta uzun vadede dizinde rahatsızlık yapabilir. boyuna uygun kadroyu alınca bacak uzunluğuna göre ayar çekersin.

marksman tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@Goering

1) Ağırlığın bir üst ya da alt limiti yok. Bisiklet alırken de ilk bakman gereken şey ağırlık da değil aslında. Şöyle düşün üzerinde 30 kilo ağırlık olan tur bisikletleri ile insanlar yokuş çıkıyor. Bilmen gereken tek şey 10 kilodan 9 kiloya düştüğü zaman sana maliyeti sallıyorum 2 bin lira ise, 8 kilodan 7 kiloya düştüğü zaman sana maliyeti 10 bin lira olacak. Yol bisikletinin 8-10 kilo arası olanı makbuldür. 8'in altına indikçe maliyet parabolik olarak yükseliyor.

2) Bunu daha önceden de dile getirdim. Tekrar edeyim. 2. el piyasasına bak. Sallıyorum Claris seti olan, kıytırık bir bisiklet fiyatına tiagra/105 setli bir yol bisikleti bulabiliyorsun.

@xwhiplashx

Bunların 3ü de giriş seviye hibrit bisikletler. Bunların arasında bu şundan daha iyi diyebileceğimiz bir fark yok. Yalnız şehirde amortisör kullanma konusunda çok yanlış düşünüyorsun. Amortisör güzel görünüyor, kulağa da hoş geliyor olabilir ancak sönümleme yaptığı için gereksiz enerji kaybına yol açıyor. 

Sele konusuna gelince... Seleyi aşağıda/yukarıda kullanabiliyorum diye düşünme. Belki seleyi dibine kadar indiriyor olmanın nedeni bir önceki bisikletinin boyuna göre büyük olmasıdır. Seleye oturduğun zaman ancak parmak uçlarınla yere değebiliyorsan, selenin yüksekliği ideale yakındır.

Tavsiyem 2. el gravel, eğer illllla drop bar değil de flat bar olsun diyorsan da klasik şehir bisikleti bakman. Bu tarz hibrit bisikletlerde genellikle olabilecek en düşük aksanlar kullanılıyor. Mesela 3ünde de tourney set var. 3ünün de jantlarını noname. Sele kimbilir nedir vsvs... 

Gravel ve cyclecross bisiklet kadrolarının reach uzunluğu, klasik yol bisikletlerine göre daha kısa olduğundan dik durmaya ve konfor sürüşlerine de çok uygunlar.

https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-spor-bisiklet-mosso-monza-cyclocross-takas-olur-963014398/detay

Kadro boyu senin için çok büyük farkındayım. Örnek olması için koydum. Senin önerdiğin bisiklet yerine 3000'e şunu alırım. Emmeye de gelir gömmeye de. 

Flat bar olacaksa da opafietslere yönelirdim.

Aceace tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...