paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 (düzenlendi) Selam, Evet, herkes(otomobil üreticileri) fosil yakıtı bırakacağı veya üretim adetlerini minimize edeceği takvimleri açıklıyorlar ama memleketimde bu işin bu kadar çabuk gerçekleşmeyeceği ortada. Yine de diesel motor teknolojisinde Japonların pozisyonu nedir; verim, sorunsuzluk, dayanım vb? 'Sorunsuz araç' teorisi Japonların diesel motorları için de geçerli mi? Not: Hiç Uzakdoğu aracım olmadı, deneyimim sıfır. Saygılar. Temmuz 1, 2021 paramecium tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Liebe Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 (düzenlendi) /summon @Holy and @Cthulhu Temmuz 1, 2021 Liebe tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 memleketimde araç üreten yok, yabancılar bırakınca bizde bırakmış sayılacağız. japonya hükümeti de yasaklıyor artık dizeli falan. üreten olmayınca, parçası da azalacak, yakıt bile pahalanabilir dizele, o halde memleketimde de bitecek haliyle. canavar gibi benzinli japonlar varken bi de niye dizel arayışı? toyotada falan var sorunsuz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Pordakal Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Uzun yol yapan icin iyi dizel, bide dizel demek güç demek, bayirlari düz yol gibi çıkmak demek. Motor olarak saglamlik deyince dizelde tdi ve mjet geliyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 koreliler ile asiri bi tecrubem yok dogrusu arada sirada denk gelen filo araclari disinda ama havaalani transferciler, taksiler falan kullanidgiina gore problemsiz ve yurutmesi kolay motorlar olsa gerek. Japonlara gelince ozellikle toyota(d4-d), suzuki (DDiS) , mazda (ztn psa-ford tdci ile ayni), mitsubishi (di-d) hepsi cok guzel ve problemsiz motorlardi. Honda nin dtec i hakkinda da kotu seyler duymadim ama hic kullanma firsatim olmadi acikcasi. Onu cthulhu yazsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Selam, Çevremde birkaç kişi çekme karavan olayına girmeye heves etti ve bunlardan bazıları bu heveslerini yerine getirdi. Ama! Ama araçları konusunda sıkıntı yaşadılar :) 1.2TSI ve 1.4TSI ile 1.6 atmosferik motorlar pek randıman vermedi. Söylediğim çeki karavanlar 1100-1400kg aralığındalar. Almanların diesel motorlarından -ileride çıkabilecek yüksek maliyetler yüzünden- korktular ve japonlara bakınıyorlar. Çadır kampçılığı sonrası, 2 ufak çocuk ile daha rahat olacağı için karavan ile ilgili benim de hevesim var ama benim için daha erken. Genel kanı ve kullanım deneyimleri 2.0 diesel ve yaklaşık 320~350Nm tork değerinin çok daha sağlıklı ve güvenli bir karavancılık için uygun olduğu yönünde. Hele ki 4x4 olursa ne güzel! Ama hayaller ve gerçekler :\ Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 1, 2021 motorun bakimlariyla bas gelmek bi sekilde 3 asagi 5 yukari ayni gunun sonunda ama ben farkli bi bakis getireyim. Her aracin ustundeki sanzimanin yuk altinda davranisi ayni degil. Bazi araclarin motorla eslestirilmis sanzimanlari tork limiti bazen motorun verdigi guce cok yakin oluyor. Veya volan boyutlari cok kucuk olup hep hizli sekilde kavrama yapip baski balatayi yiyorlar (manuelden ornek veriyorum) ve daha birsuru sey. Durum boyle oldugunda bence secimde sanzimanin yuk limitleri ve direkt guvenilir bir ustasindan (her arabaya bakan degil, direkt uzun zmndir o modeli taniyan bilen) baski balata/sanziman, yuruyen hakkinda yorumlar da kriterler icine katilmali. Bu arada japonlar bu konuda arabalarinin en saglam organlarini sanziman yapmalariyla biliniyor (cvt leri es gecersek tabi asdf) Genelde stage 2 modifyelere kadar bile sanzimana dokunma geregi hissetmiyorlar bile cogu araclarinda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mino Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Karavan için düz araçtan çok 4x4 SUV ya da Pick-up bakardım. Evet motorları daha büyük hacimli olur, vergisi yüksek olur ama daha az sıkıştırılmış olduğu için üzmez. Zaten amaçları yük taşımak ve çekmek. 2.4 Hilux 4x4 manuel 397k, Dmax 1.9 4x4 manuel 376k fiyatlı şu an. Hilux 1600 devirde 400 nm, D max 2000 2500 arası 360 nm tork veriyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
miyaw33 Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Karavan için uygun fiyatlı güvenilir bir 4*4 düşünüyorsan pajerolara bir bak. Motor 1m km ye kadar sorun çıkarmaz, parçası heryerde ucuza bulunur.eski ama kalitelidir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Selam, Hilux falan fazla uzun oluyor. Malum Texas değil memleketim :) Pajero pek hesaplı bir araç değil Avensis 2.0D aldı bir tanesi. Çeki demiri için proje falan yaptıracaktı. Göreceğiz Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 2016 yılından bu yana auris kullanıyorum, 2013 model 1.4 Dizel 90 beygir manuel. şu an 140K km de aldığımda 60K km idi her 10k da rutin bakımını yaptırıp bindim, onun dışında sanayiye uğramadım. Motorları küçük ama Dizel motorları turbo beslemeli olduğundan dağda bayırda üzmüyor. 80k km de dağda bayırda düz yolda vs. her türlü yolda kullandım üzmedi. performans bakımından 2k devirin altında yavaş kalıyor başka bir eksiğini yaşamadım. yüklü olarak da şehirlerarası kullandım, aracım her ne kadar hb olsada arka koltuklar tamamen yattığından inşaatçı arabası gibi yüklü çok yola çıktım üzmedi. yakıt konusuda ise 130 un üzerine çıkınca yakmaya başlıyor. onun dışında motor küçük olduğundan normal kullanımda çok rahat 5.5 altını görebiliyorsun. yol tutuşu iyi yere yakın; fakat handikapı ise tümsekli yollarda sürtme ihtimalin artıyor. konfor olarak ise bi alman beklentisine girmemek lazım fakat teknoloji olarak idare eder. 110 üstü ses alıyor içeri, süspansiyon sert tümseklerde çok kötü değil ama bi alman kadar konforlu değil. kaportası zayıf, ufak darbelerde içeri göçme vs olabiliyor.. aklıma gelenler bunlar, soru olursa yardımcı olmaya çalışırım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 D4D tam tarihini bilmiyorum ama yaklaşık 30 yıldır aynı motoru kullanıyor toyota dizelde, o yüzdende sorunsuz olması çok şaşırtmıyor. ayrıca triger saçmalığını bırakalı baya olmuş, zincir var motorlarda bu da yolda kalma, değiştirme tasası yaratmıyor. ben genellikle agresif kullanıyorum, öyle olunca yakıt sarfiyatı artıyor, 2k devirde turbo devreye giriyor o yüzden ışıklarda, geçiş yaparken üzmüyor. karavan konusunda daha önce tecrübe etmedim, yukarıda yazdğım gibi yüklü klima açık kullandım, zorlandığı yerlerde yüksek devire çıkınca hemen cevap veriyor motor. ben rahatlıkla çekeceğini düşünüyorum, yetemediği yerde vites düşürüp yüksek devirde performans verecektir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 iftara yetişirken canavarlaşan sürücülerden misin... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 çok iyi yanlarım qanqa, iftar varsa üstünden geçerim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ahmedinejad Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 4, 2021 4 saat önce, paramecium dedi ki: Selam, Hilux falan fazla uzun oluyor. Malum Texas değil memleketim Pajero pek hesaplı bir araç değil Avensis 2.0D aldı bir tanesi. Çeki demiri için proje falan yaptıracaktı. Göreceğiz Saygılar. Avensis hilux ile neredeyse aynı boyda olabilir sanki ya. Daha çok konfor için üretilmiş böyle şeylere çok gelmeyecek bir araba gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2021 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2021 Selam, 1.4 motor hacimli bir Auris'in, 4 kişilik aile karavanı ile ortalama 0-100km/h süresi 30 saniye civarında oluyor Avensiz yaklaşık 4.7 metre, Hilux 5.3 metre civarında ve şehir içinde ben bu pick-up'ları pek kullanışlı bulmuyorum. Kullanmadığım için yadırgıyor da olabilirim elbette. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar