deadwoll Mesaj tarihi: Eylül 14, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2020 Bir İstanbul'a gittim geldim arabanın anası ağladı, yolda sinek sürüsü yapıştıydı ön tampona falan yıkamacıya verdim, aldığımda ön tamponun bazı yerlerinde soyulmalar vardı (matlaşmış ve o bölgeden vernik kalkmış gibi). Yıkamacı "abi güneş yanığıdır onlar, önceden vardır" dedi ama olmadığını biliyorum öncesinde. Bugün geri döndüm, yine sinek temizlerken farkettim, bir yerden streç kalkmış gibiydi. Sonradan jeton düştü, sanırım arabanın ilk sahibi tamponu film falan kaplatmış. Ama sökülünce neden alttaki kısım mat oldu anlamadım. Bir yerde dala ya da çalıya sürtmüş arabanın sağ tarafı sanırım, boydan boya kılcal çizik var (bu pasta cilayla kesin çıkar da, onun için pasta cila yaptırmak saçma geldi). Buna basit bir çözüm var mı? (Görünmüyor bu aslında, belli bir ışıktan belli bir açıdan bakmak gerekiyor ama işte okb) Son olarak sağ arka tekerin yanağında yırtık var 4-5 cm'ye 2 cm kadar (yırtığın kökü 3-4mm kadar tekerin içine doğru gidiyor), parça kopmamış henüz. Bir şey girmeye çalışmış sanırım yolda ama RFT lastiklerin yanakları kalın olduğu için girememiş. Buna müdahale falan gerekir mi? Yoksa öyle kalsın mı? Muhtemelen dün gelirken oldu ama lastik basıncında sıkıntı yok. Bu arada uzun yol gidip geliyorum ve kamyonlardan falan çok fazla taş, ıvır zıvır fırlıyor arabanın üzerine, ufak tefek taş izleri var boyada. Şunların hepsinin üstesinden gelmek için, forumda da tavsiye edilen heroic detailing'i aradım. Adam ilgilendi ama fiyat biraz fazla geldi (hakkı o belki de bana fazla şu an). Ön tampon boya + seramik kaplama + tamponlar hariç film için 6500 lira civarı bir rakam çıktı. Normalde götürüp adama da göstermek isterdim, gerekir mi gerekmez mi bunların hepsi diye de İstanbul'da Bahçeşehir'de oturuyorum, adamın yeri Kartal'da. Normalde de Kütahya'da çalışıyorum. İşimi uydurma şansım olmadı pek. Bu işlerden hiç anlamıyorum, ne nedir, piyasası kaçadır, işe yarar mı yaramaz mı hiç bilmiyorum. Bir akıl verirseniz sevinirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Eylül 14, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2020 lastiği değiştirmeni öneririm. diğerleri saçmaymış, taş izi olsa ne olacak olmasa ne olacak bırak kalsın onlar kafaya takılcak şey mi ya arabanın boyasının matlaşması sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Eylül 14, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2020 çizikler için rötuş yaptırabilirsin çok derin değilse. çok basit işlem boya alıp sende yapabilirsin. el becerim yok taşırabilirim dersen pasta cilacılar vs. 10 dk da hallederler 100 tl atsan çay bile ikram ederler. lastik için ise hiç erteleme hemen değiştir reyz; Allah korusun bir de uzun yola gidiyorum diyorsun aman dikkat! bi de foto atarsan daha net öneriler gelebilir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Selam, Tamponun boyalıymış. Boya ile vernik tam olarak birbiriyle etkileşime girmediği için vernik basınçlı su ile soyuluyor ve alttan mat boya çıkıyor. Komple zımpara ve sonrasında boya+vernik öneririm. Sadece vernik ile kurtarılır diyen olabilir inanma. Kazıtmadan da boyatırsan kalınlıktan ötürü esnekliği olmuyor ve ileride yine çatlama gibi sorunların olabiliyor. Lastiği değiştir, aşınma durumuna göre aynı akstaki diğer lastik de değişmeli. Kılcal çizikler için baharda pasta yaptır. Vaktin varsa çizik giderici alıp ovalayabilirsin de :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Lastiğin durumu şöyle: https://imgur.com/Vx4iWC3 https://imgur.com/ZlPpnZt @paramecium demek tampon konusunda söylenenlere güvenmemek lazımmış, boyasız demişlerdi eheh. Pasta/Cila işlemi boyaya zarar veriyor mu düzgün yaptırınca? İnternet ikiye bölünmüş gibi sanki. Bir grup boyayı inceltip ömrünü azaltıyor diyor, diğer grup da boyanın korunmasına yardımcı oluyor diyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 5 saat önce, paramecium dedi ki: Lastiği değiştir, aşınma durumuna göre aynı akstaki diğer lastik de değişmeli. Aynen bu. 2 lastik alıp yenileri arkaya takmalı. 2 saat önce, deadwoll dedi ki: Pasta/Cila işlemi boyaya zarar veriyor mu düzgün yaptırınca? İnternet ikiye bölünmüş gibi sanki. Bir grup boyayı inceltip ömrünü azaltıyor diyor, diğer grup da boyanın korunmasına yardımcı oluyor diyor. İnternetin iki tarafı da haklı. Yapılan her pasta işlemi ister istemez boyayı inceltiyor, kusursuz bir işçilik de mümkün olmadığı için ömrünün azalması işten bile değil. Fakat çizilmiş, fiziksel veya kimyasal olarak yanmaya başlamış boyaya da zamanında müdehale edilmezse göreceği zarar potansiyel olarak daha fazla. Kısaca aracı temiz tutup dikkat etmenin yanısıra fuzuli yere yapılmadıkça ehil şekilde pasta/cilanın zararından çok yararı var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
miyaw33 Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 O lastik kısa sürede oradan balon yapar, 120 nin üstü baya tehlikeli olur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Lastiği yarın değiştireceğim de şöyle bir şey var şimdi. Araçtaki lastikler Turanza ER300 RFT idi. Bu seri satıştan kalkmış, sabahtan beri 4-5 yerle görüştüm ama bulamadım. Bunlar yerine Bridgestone Driveguard önerdi lastikçi. RFT ile Driveguard arasında isim hariç bir farklılık yok gibi görünüyor ama önler ER300, arkalar Driveguard olursa bir sorun yaşar mıyım? Ya da önerebileceğiniz başka bir marka var mı 205/55/R16 ve RFT olan (stepne yok arabada)? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Sorun yaşamazsın da araç önden çekişli ise yenileri öne takmak daha mantıklı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 (düzenlendi) 1 saat önce, deadwoll dedi ki: Lastiği yarın değiştireceğim de şöyle bir şey var şimdi. Araçtaki lastikler Turanza ER300 RFT idi. Bu seri satıştan kalkmış, sabahtan beri 4-5 yerle görüştüm ama bulamadım. Bunlar yerine Bridgestone Driveguard önerdi lastikçi. RFT ile Driveguard arasında isim hariç bir farklılık yok gibi görünüyor ama önler ER300, arkalar Driveguard olursa bir sorun yaşar mıyım? Ya da önerebileceğiniz başka bir marka var mı 205/55/R16 ve RFT olan (stepne yok arabada)? ben de turanza/blizzak rft kullanıyorum senelerdir, ve driveguard buyuk yalan. tr'deki uc kagıtcılar hep aynı yalanı soyluyor, driveguard turanza ile aynı diyerekten ama degil. driverguard, rft olmayan araclar icin uretilen rft-wannabe bir lastik. zaten ucuz olmasının sebebi de o. Eylül 15, 2020 -Bonesoul- tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 2 saat önce, aktiftablet dedi ki: Sorun yaşamazsın da araç önden çekişli ise yenileri öne takmak daha mantıklı. Aracın tipinden ve çekişinden bağımsız olarak eğer sadece iki lastik değişiyorsa yeni set herzaman arkaya takılır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
neutrino Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2020 Neden? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 15 saat önce, -Bonesoul- dedi ki: ben de turanza/blizzak rft kullanıyorum senelerdir, ve driveguard buyuk yalan. tr'deki uc kagıtcılar hep aynı yalanı soyluyor, driveguard turanza ile aynı diyerekten ama degil. driverguard, rft olmayan araclar icin uretilen rft-wannabe bir lastik. zaten ucuz olmasının sebebi de o. Abi turanza ve blizzakin rft 205/55/R16 olanlari her yerde out of stock. Sirf lastikci isi degil yani. Adamlar runflat'ta driveguard'a gecmis direk model olarak. Bridgestone'u dahi aradim, model degistik bizde yok ama belki bayiilerin elinde kalanlari bulabilirsiniz dediler. Bmw'nin bazi modellere stock taktigi goodyear'lara da baktim bu arada 460 lira onlarin tanesi, ote yandan driveguardlari en ucuz 550'ye buldum Bridgestone bayii'nde. Rft'ler icerisinde performans olmayan en pahali alternatif michelin haricinde. Bugun bi borusani ariyip soracagim gerci ne oneriyorlar diye ama her yerde driveguard ovmusler internette. Genel olarak yorumlar michelinin iyi oldugunu ama cabuk zarar gordugunu, goodyear ve bridgestone modellerinin kafa kafaya oldugunu, pirellinin onlarin bi tik alti oldugunu soyluyor, rft serileri icin. Hepsinin etiket degerleri yakit tuketimi icin C, yol tutus icin A, goodyear 67db, digerleri 70 71db. Beynim yandi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Goodyear EfficientGrip rft hakkında fikri olan var mı? Ondan alacağım olmadı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Bonesoul- Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 (düzenlendi) evet abi turanza ve blizzak cogu zaman out of stock oluyo ortalama lastikcilerde, bunu fırsat bilip millete driveguard aynı yeaaa diye iteliyolar işte. belki de er300 rft'ler uretimden kalkmıstır, digerlerine bakılabilir ama tr'de bulmak malum cok zor (https://www.bridgestone.co.uk/car-tyres/summer-tyres-turanza). benim de bmw'ye her lastik degistirme donemi benzer bir kriz iceriyo, en az 6-7 lastikciyi arayıp anca buluyorum filan. rft'lerde ben bridgestone turanza/blizzak dısında birsey kullanmadım açıkcası. eğer efficientgrip alıp denersen haberdar edersin. continental'in de rft'leri var bu arada (tabi fiyatları hayli yuksek), hatta bi arada turanza bulamadıgım bi donem alıyordum nerdeyse, sonradan turanza vs bulunca kalmıstı. Alıntı DriveGuard is the first full line of run–flat tires available for coupes, sedans and wagons not originally equipped with run–flat tires and allows drivers to travel up to 50 miles at a maximum speed of 50 mph after a puncture even with low pressure or complete pressure loss. DO OTHER COMPANIES HAVE TECHNOLOGIES SIMILAR TO DRIVEGUARD? Yes, other companies offer run–flat technology but DriveGuard is the first full line of tires available for use on popular passenger sedans, coupes and wagons that didn’t originally come with run–flat tires. Gecen sene yine bi lastik bulamama dönemimde incelemiştim driveguard'ları ve almaktan vazgemiştim. Eylül 16, 2020 -Bonesoul- tarafından düzenlendi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kharon Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Abi rft dediğin şey zaten çöp. Turanza er300 de 15 sene öncesinin en iyi rft si. continental ssr , turanza, primacy hp , cinturato p7rft hepsi aynı şey. Komple set değil de 2 tane alınacaksa ve aynı desen kesinlikle çıkmıyosa driveguard da er300 le gider hem fiyat hem performans olarak. DG Duz tpms compatible jantlara da takılabildigi icin daha az RFT olmus olmuyor. Sonucta olay factory-fit rft aracta stepne olmadigi icin rft alma endisesi degil mi? Ben söküp üstündekileri kullanılmış olarak satıp conti sport contact aldım neredeyse bindiğim her arabada. Aracın yürüyeni, belim ve cüzdanım hala teşekkür ediyor. Acil durum için küçük boy stepne almak veya hızlı tamir kiti alıp 50 km idare edecek konuma sokmak hala bi opsiyon sonuçta. 12 saat önce, neutrino dedi ki: Neden? Konu hakkında çok yazıldı çizildi önceden de, dahasını merak edersen çokca kaynak bulabilirsin. Şu poster güzel şekilde özetlemiş. Bunu bırakıyorum. https://www.michelin.ca/on/demandware.static/-/Sites-michelin-ca-Library/default/dw6ff7264c/pdf/safe-driving/Two_Tire_Poster_Michelin_042009.pdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
neutrino Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Teşekkürler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 16, 2020 Lastiğin başına gelen 2 kere başıma geldi. İkisi de iç taraftaydı, ne kadar öyle kullandım bilmiyorum. Birinde patladı lastik bir süre sonra, ama balon yapıp mı yoksa başka bir darbe daha mı aldı bilmiyorum. Tek bildiğim yolda kalkmış bi kaldırım parçası, çukur vs bir şey varsa yanak kayarak/sürterek geçince oradan oluyor. Ne zaman patlayacağı belli olmaz, boşuna sıkıntıya sokarsın kendini. Tamir ettirebilirsin ama bence değiştir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Selam, RFT olayında @KHaRoN özetlemiş durumu :) Pasta konusunda boya incelttiği koca bir yalan! Vernik tabakasını inceltiyor :P Her yaz yaptırma manyağı değilsen dert edecek bir durumun yoktur şu an. Arzu edersen boya kalınlığını ölçüp kontrol et. Nasıl yapılacak: 1. Kapı içindeki boşlukta boya kalınlığı ölçülecek (burada vernik tabakası ince atılıyor) 2. İşlem yapılacak yerlerde boya kalınlığı ölçülecek (buradaki vernik dış ortamın haşinliğine maruz kaldığı için daha kalın) Aradaki fark sana ne kadar aşındırma payın olduğunu söylüyor :) Şimdilerde pasta faslını 3M Trizact zımpara ile hızlı geçen uygulamalar da var. Genelde daha ağır yıpranma olan araçlarda yapılıyor. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fresia Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 boyayı kaplamayı, arabayı satmaya karar verirsen yaptırmayı düşün çok rahatsız etmiyorsa hatta normal ilana koy belki yaptırmana bile gerek kalmadan iyi fiyattan satarsın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Herkese teşekkür ettim, dünden beri bayağı review okudum ben de. Şimdi iyi fiyattan efficient grip arıyorum ama bir yandan da böyle 1 ay daha idare edip kışlıklara mı geçsem diyorum (Kütahya'da 1 aya 10 derece altına iner sıcaklık sdkfjds). Çünkü bendeki ER300'ler artık 50000km oldu yeni gibi görünseler de, baharda komple değiştiririm 4 lastiği. Bir de kışlıklar rft değil, rft olmayan lastiklerle bir deneyimlemiş olurum arabayı diyorum, belki ben de @KHaRoN gibi rft yerine normal lastiğe geçerim. @fresia arabayı ne zaman satarım bilmiyorum, bahsettiğim çizikler zaten kılcal. Satarken falan muhtemelen görmez alacak adam, eksperler de onla uğraşmıyor. Eski arabam o anlamda her türlü çiziğe sahipti sdf. Ben gözüme temiz görünsün, boya daha çok zarar görmesin istiyorum. Çünkü evlenip edip geniş bir araca geçmem gerekmediği sürece binerim gibi geliyor buna. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Selam, Arabayı saterken kılcal çiziklere WD40 sıkıp ovalayıp cillop gibi diye satanlar var :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 17, 2020 Hayat namussuzlara guzel eheh. Ben oyle bir sey yapsam vicdan azabindan olurum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Eylül 18, 2020 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 18, 2020 (düzenlendi) 3 gün önce değiştim lastikleri ben de, tatava yapmadım 4 ünüde değiştim. michelin primacy 4 aldım, conti premium vardı yaklaşık 130k km 2 defa kullandım bu defa yeni marka deneyeyim dedim biraz farketti. özellikle ses konusu farketti, yol tutuş hemen hemen aynı micheline bi tık daha iyi eğer almadıysan michelin çok iyi performans sağlıyor. yaklaşık 2k km yaptım aracın c segment sanırım ölçüleri aynıymış bu arada Eylül 18, 2020 vivavale tarafından düzenlendi lastik Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Eylül 18, 2020 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 18, 2020 Ya michelin ben de düşündüm de primacy 4'lerin rft olanları yok şu an saçma şekilde Türkiye'de. Primacy 3 yerine de driveguard önerip durmuş millet. Şu anki ER300'ler yerine ne taksam daha yumuşak olacak araba muhtemelen. Yolda güven veriyor lastikler ama bayağı sert ve gürültülüler. Bir de yakıt tüketimleri bayağı fazlaymış diğer RFT'lere göre dahi. Hani 4 lastik değiştirip 2 sene kullansam bedavaya gelmiş olacaklar sanırım. O kadar farkettiğini söylüyor değiştirenler sdf C segment araba evet. Zaten büyük lastik fiyatlarını gördükten sonra daha üst segmente falan çıkmam ahaha. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar