Jump to content
Llama

deliriyorum

Öne çıkan mesajlar

§ 23 May 2020, 18:53
39 dakika önce, Mal dedi ki:

monofobi olabilir mi. taa en başından beri her dışarı çıkma yasağında daralma geliyor korkutuyor felan diyorsun.

olabilir valla

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:08

Bana bir de şöyle bir faydası oldu bu olayların. Normalde "ya onu yapacağıma bunu yapardım" diye yapamadığım, vakit ayırmadığım pek çok "guilty pleasure"ı "zaten evde izole kalmam lazım" rahatlığıyla yaptım. Bol bol uyudum, çıtır çerezlik dizi izledim, eski filmleri tekrar izledim, vicdan azabı çekmeden bilgisayar oyunu oynadım falan. Kafada "ya buna bu vakti harcamak da şimdi gereksiz onun yerine çıkıp şunu halledeyim" çok oluyordu bende, o duygu olmadan rahat rahat yaymak, boş vakit geçirmek ne güzel bişeymiş

Rewendor tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:09

abi kendi ve ailesi korona olanlardan sonra en çok ben mağdur olmuş olabilirim bu virüs olayından. şimdi uzun uzun anlatmayayım ancak tüm düzenim alt üstü oldu. bir yerde şöyle bişi okumuştum o çok yardımcı oldu bu mevzuyu içselleştirmeme: "şu anda sadece evden çalışmıyorsunuz, tüm dünyayı etkileyen global bir bunalım esnasında evden çalışıyorsunuz. sürekli productive bir şey yapmanıza gerek yok. kendinizi zorunlu hissetmeyin" vs vs buna çok katılıyorum. 

birkaç gün kendi evimde, birkaç gün ailemin yanında geçiriyorum, bazen kız arkadaşım da geliyor olarak özetleyeyim durumumu. bir kez dışında hiç bir arkadaşımla görüşmedim.

neyse, ben ne yapıyorum, belki fikir olur:

  • öncelikle evden çalışma olayı bizde baya aktif olarak devam ediyor, hatta herkes işten atılmamak için eskisinin 5 katı daha çok çalışıyor. baya akşam akşam bile kamera açıp konuşuyoruz artık mecburen. sürekli bi yayın var evde. öyle gömlek falan giymeye tenezzül etmiyorum yani artık şortla falan çıkıyorum yapıcak bir şey yok diye. vakit geçiyor o şekilde.
  • birkaç dizi bitirdim film izledim vs vs.
  • irili ufaklı ev tadilatları. ikeadan bir şeyler almıştık onları monte ettik. ethernet kablosu çekmeyi, uzatma kablosu yapmayı falan filan öğrendim, sağa sola delik açtım, mutfak kapılarını ayarladım, fayans derz aralarını temizledim, banyo duş seti almıştım onu monte ettim, vs vs vay bunları bilmiyor muydun demeyin, her şey için tamirci çağıran tiplerdendim (eskiden)
  • sırf şu seo olayını anlamak için saçma sapan bi web sitesi açtım, günde 30 kişi falan giriyor ama ama epey vakit geçirtti. bulut servislerinin birinde host ediliyor, onun 3 aşağı 5 yukarı nasıl kullanıldığını da öğrenmiş oldum. bu baya oyaladı beni. aklınızda olsun seo konusunda gazeteler ortamı domine etmiş durumda, Google'da ne aratsanız sözcü, akit falan çıkıyor en üstte. (toplam 100 lira falan harcamışımdır herhalde her şey için)
  • yazılım, zaten epeydir python ile bir şeyler yapmaya çalışıyordum, bu ara biraz daha yüklendim. yaptığım dandik siteyi twitterda mesela "e devlet" yazan herkese mention atan bir script yazdım. 1.5 gün falan sürdü. aldığım tüm dahice anti anti-fraud yöntemlerine rağmen bu scripti kullandığım hesap 15 dakikada banlandı ama olsun selenium library'sini öğrenmiş oldum (merak eden varsa github'dan yollarım)
  • ev networkümü sıfırdan kurdum, her şeyin ip adresini değiştirdim. ufak bi ev labım var onun baştan kurulması epey sürdü. qnap, firewall, esxi, vm'ler zart zurt bir sürü şey var.
  • epeydir dokunmadığım bi youtube hesabım vardı, orayı toparladım hareketlendirdim. bazı kayıtlarımı falan koydum. bunu yaparken bi de lan acaba konuşurken aradaki ee'lerimi silsem nası olur dedim. final cut pro indirdim korsan, kurgu yapmayı öğrendim. tüm yutubırlara saygı duyuyorum artık, kurgu çok zor bişi değil ama büyük amelelik. sarmadı. işimle ilgili içerik ürettim (şu nası yapılır bu nası yapılır falan), lazım olursa artık o linkleri atıyorum soranlara. bi ara eski tatillerimde çekilmiş videolardan falan da kolaj yapmayı denicem.
  • hayatımda ilk defa kamerayı karşıma koyup YouTuber gibi konuşurken kendimi çektim. 20 dakika falan bi konuyu yorumladım kendimce. sonra izledim. ne diyosun lan sen diye sildim videoları sonra. benlik bir şey değilmiş ama denemenizi öneririm, güzel bir deneyim oldu.
  • fotoğraf arşivimi elden geçirdim. screenshotlar ve çöp fotolar arasında bir sürü güzel foto sıkışmış kalmış.
  • multiplayer half life 1 oynamaya başladım. sonra arkadaşlarım cs 1.6 oynayalım diye ısrar ettiler. cs 1.6 sunucusu kurdum, baya bir çok akşam discord'da buluşup ciddi ciddi cs 1.6 oynuyoruz.
  • kız arkadaşım 1000 parçalı puzzle yaptı ama beni pek sarmıyor. 
  • görüşmedeyken turknet internet bağlantısı giderse diye 3g dongle üzerinden devam edebilen bi sistem kurmaya çalıştım. gittim ikinci el vınn aldım. lakin aşırı yavaş oldu (3 mbit falan verdi benim burada, iyi çekmiyor) bu da bi iki gün harcatmıştır bana raspberry pi's, bilmemesi osu busu.
  • Dremel 3000 aldım. ahşap üzerine bir şeyler yazarım bir şeyler yaparım diye (engraving falan), baya oyaladı o olay da beni, amma velakin evde çok ses ve toz oldu. toza yöntem buldum da sese bulamadım. bi ara devam etmek üzere rafa kaldırdım şimdilik. uçlarıydı, videosuydu, tutorial'ıydı baya vakit harcadım.
  • xiaomi'nin güzel bi tornavida seti vardı ondan almıştım, onunla bayadır beklettiğim bozuk elektronik cihazları falan açtım tamir etmeye çalıştım. tamir edemedim tabii ki.
  • bunlar dışında sürekli reddit, hackernews, youtube üçgeninde saatler geçirdim. Youtube'da özellikle porsche, Chris harris, top gear, doğan kabak kanallarını falan izledim. sarıyor.

şimdi bunları önce size anlatırım diye yazmaya başladım ama sonra fark ettim ki asıl yazma sebebim kendimi görmek. çünkü bu kadar şeyle vakit harcamama ve mesai saatlerini aşan yoğunlukta bir işe devam etmeme rağmen sürekli bir yetersizlik sendromu içerisindeyim, tüm toplum bize "evde oturuyorsun bir bok yapmıyorsun" mesajını pompalıyor sürekli. bunu ben de aşmakta zorlanıyorum şu sıralar. bir şey yapmıyormuşum gibi geliyor sürekli ve sıkılıyorum.

roket adam tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:13
4 dakika önce, roket adam dedi ki:

xiaomi'nin güzel bi tornavida seti vardı ondan almıştım, onunla bayadır beklettiğim bozuk elektronik cihazları falan açtım tamir etmeye çalıştım. tamir edemedim tabii ki.

şunun linki ya da modeli falan var mı, tam bu aralar öyle bi şey alacam da?

Rewendor tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:15

Tabii ki: https://www.hepsiburada.com/xiaomi-mijia-wiha-24-lu-hassas-tornavida-seti-p-HBV00000A4W2M?magaza=Torima

Ben 139'a almıştım ama zam gelmiş. Lakin elektronik cihazlar için biçilmiş kaftan. HDD'den laptopa, telefona kadar bir sürü şey için özel ucu var aletin, tasarımı çok şık ve güzel bir kutuyla geliyor. Aldığına değer yani, ifixit'teki bir çok operasyonu kendin yapabilirsin.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:16

Çok teşekkür ettim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:23

üretkenlik baskısını sallayın abi. öyle hoşuna gidenler var onlar devam etsin. ben sporu devam ettiriyorum sadece. film izlemeye zor zaman buluyorum ne bok yiyorsam

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:29

Ya en azından sporu devam ettiriyorsun mesela o da benim üstümde acayip bi baskı. Zaten 30'a geldik, yavaştan salmaya başlıyor vücut, spor da yapmıyorum, ayı gibi de yiyorum, resmen rahatsız ediyor beni bu. Şey gibi yani böyle bi alışkanlığı bırakacağım dersin ama bırakmazsın, bırakmadığın için de günlük olarak sürekli kendini kötü hissedersin ya tam öyle bi psikolojideyim genel olarak.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:34

Karantina sürecinde kilo takibi yapan var mı? Durumlar nasıl?

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:34
1 saat önce, Rewendor dedi ki:

Ben kısa çalışma modeli 3 gün evden çalışıyorum. Bunlar bitince tekrar 5 gün işe gidip gelmeye nasıl alışacam bilmiyorum, şimdiden gözümde büyüyor.

Başta bende de bu his vardı, sonra şirket zınk diye çağırdı gittik başladık. İlk gün bittiğinde sanki korona hiç olmamış gibi rutin hayata geri dönmüştük, tek fark giriş çıkışlarda ateş ölçülüp maske takılması falan.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:35
Az önce, Rewendor dedi ki:

Karantina sürecinde kilo takibi yapan var mı? Durumlar nasıl?

ben 8 kilo verdim 2 ayda 

hiç enerji harcamadığım için yemek yiyemiyorum 

kiloda alamıyorum 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 19:42

Ben de takip ediyorum, kilo almamışım ama şekil olarak vücut armutlaşıyor durdukça 🙂

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 20:28

6 kilo aldım ben son 3 ayda

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 20:43

youtubeda tarcanlar oto expertize sarin. unutursunuz korona morona

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 21:05

Kafa gidiyor ara ara, patiye bir şeyler yazıyorum kafa dağıtıyorum ben de.

 

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 21:33

Ben totalde 1-2 kilo civarı verdim gibi, dışarıdan yemeyi kesip özellikle istemediğim halde yatış kalkış saatleri itibariyle 2 öğüne düştüm. Biraz hareket etsem çok daha iyi olurdu. İlk 2 hafta daha da iyiydi de sonra abur cuburu arttırdım biraz, yalnızlık abur cubura vurdu heralde. Şimdi haftalık olarak çok değişken 3-3,5 kiloluk bir bant içerisinde oynuyorum bi aşağı bi yukarı, maksimumum karantina öncesi ölçümüne denk gelecek şekilde. Ama kilo almamama rağmen vücut saldı.

Rewendor tarafından düzenlendi

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 23 May 2020, 22:49

5 kilo pizza kilosu aldik anasını satim.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 24 May 2020, 11:22

4 kilo verdim, 1 kilo da kas yaptım 🙂

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 24 May 2020, 11:23
14 saat önce, Esh dedi ki:

youtubeda tarcanlar oto expertize sarin. unutursunuz korona morona

çeng

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 24 May 2020, 11:31
16 saat önce, roket adam dedi ki:

hayatımda ilk defa kamerayı karşıma koyup YouTuber gibi konuşurken kendimi çektim. 20 dakika falan bi konuyu yorumladım kendimce. sonra izledim. ne diyosun lan sen diye sildim videoları sonra. benlik bir şey değilmiş ama denemenizi öneririm, güzel bir deneyim oldu.

şu yapılacak en iyi şey ileride beyin durunca çene düzgün çalışır en azından

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 24 May 2020, 12:04

bu zamanları videoya almak ve yazmak iyi olabilir esasen bende deneyim ya da ses kaydı

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 24 May 2020, 16:21
4 saat önce, Llama dedi ki:

bu zamanları videoya almak ve yazmak iyi olabilir esasen bende deneyim ya da ses kaydı

Abi kesinlikle süper bir fikir. İnsan kendini iyi de hissediyor yani. Lakin öyle bir videoyu paylaşmak demek, 

1) viral olmasını, yayılmasını, binlerce izlenmesini ve binlerce yorum almasını göze almak demek. Bunu kaldıracak ruh haline sahip olmak kolay bir şey değil. Ünlü olmak kişilikte bir kırılganlığa yol açıyor mutlaka. Misal, gezi parkı zamanında bi blog yazım 50-60 bin falan paylaşılmıştı (o zamanki hürriyetin günlük tirajından fazla), yüzlerce yorum gelmişti. Kimi iyi kimi kötü. O gece uyuyamadığımı hatırlıyorum resmen. Zor bir şey yani.

2) hiç kimsenin takmamasını göze almak demek. 0 izlenmiş olabilir. Bu da bu kadar emek veriyorum, kendimi kamera önüne atıyorum, enes batur 5 milyon izlenirken ben 3 izlenmişim gibi bir özgüvensizlik yaratabilir gibi geliyor. 

Buradaki net kazanımı "izlenme sayısı" olarak değil de rahatlama olarak görmek lazım aslında. Bu arada olur olmadık WoT döşemeye başladım bu da karantinanın bi etkisi olsa gerek.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 24 May 2020, 16:22
4 saat önce, Aluriel dedi ki:

şu da var ona alternatif. belki çok küçük vidalarla uğraşıyorsan diğeri daha iyi olabilir ama pc ve genel ev kullanımı için bu iyi baya

https://www.hepsiburada.com/bosch-46-parca-tornavida-seti-p-HRBSC2607019504

Bu elektronikler için tam işini görmez, çok büyük kalıyor uçları. Lakin genel ev işleri için (Ikea kurulumu falan) fazlasıyla işinizi görür. Yine de böyle bir set almaktansa biraz daha fazla verip Bosch IXO almak daha mantıklı olabilir.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 24 May 2020, 16:23

ya olay paylaşmak değil belki bi ailen olur onlara bile kalabilir bu

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

Yasal Duyuru

5651 sayılı kanun kapsamında, Paticik.com, işbu sayfadaki mesajların ve içeriğin Yer Sağlayıcısıdır. Yayınlanan içeriklerden doğabilecek her türlü sorumluluk içeriği üreten kullanıcıya aittir. Şikayet ve talepleriniz için buraya tıklayıp bize ulaşabilirsiniz. Alternatif olarak [email protected] e-posta adresinden bize ulaşabilirsiniz.

×
×
  • Yeni Oluştur...