Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yine, yeniden, yeni bir ilk araba konusu.


Black_Hand

Öne çıkan mesajlar

bi araba piyasası cahili olarak bi soru sorucam, ayrı konu açmayayım. 

neden ağır hasarlı araç almıyoruz? ne gibi sıkıntılar çıkar? eğer iyi çalıştığını kontrol ettirdiysek ve görüntüde de sorun yoksa diyelim. mesela şunun gibi

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-pdguven-den-2007-vw-polo-1.4-tdi-orjinal-cok-temiz-1014937679/detay

1-2 sene idare edecek, sonra satarken de yine noksanıyla benzer seviyeden satılacak şekilde.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ağır hasar kaydını meydana getiren kazanın fotoğraflarını falan bulsan bile en büyük sıkıntı airbag. Tamiri nasıl yapıldı bilemiyorsun. Çalışıp çalışmayacagindan emin olamazsın. Tamirat sırasında kullanılan parça ve kaynak kalitesini bilemezsin. Sonuçta bu arabalar harap halde sigortlardan satın alınıp para kazanmak için tamir edilen arabalar. Bir çok kusurun üstü sadece makyajla kapatılır haberin olmaz. Ustasına falan göstermen de çok bir şey değiştirmez. İlla alacağım diyorsan hurda halinde alıp kendi ustanda kendi alacağın parçalarla yaptırmak falan olabilir. Onda da maliyeti normal bir arabayı bulur. 

Ankara'da bu işin uzmanı Polatlı sanayi sitesi. P ile başlayan 06 plaka görürsen muhtemelen pert olabilir o araba. 

ahmedinejad tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

içine sinecek mi konusu sanki daha önemli. 90 üretimi şahin kartal ayarındaki araç da benim işimi görür diyorsan hasarlı araç almak da aşağı yukarı benzer riskleri içeriyor. 

sürekli sıkıntı çıkartabilir, usta usta gezer masraf üstüne masraf yapabilirsin. veya yüksek hızlarda kaza yaparsan ölme ihtimalin normallerinden daha fazla bu araçlarda.

ustaya gösterme konusu da çok ilginç zaten. ne ustalar var 2 arabayı alıp yarısından kesip birleştiriyor ikisini de kaynakla. çoğu ekspertiz bile anlayamıyor bunu, öyle kaliteli ustalar var. ikinci elin genel riski aslında bu da biraz. hasarlı araçlar bile hasarsız diye satılabiliniyor hile hurda yöntemlerle..

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anladım iyice bi araştırmak gerekiyor. daha doğrusu bu işten çok iyi anlayan bulup ona kontrol ettirmek lazım. bana alınabilir geliyor. öbür türlü aynı fiyata 98, 2000 modellere falan kalıyosun, ki aradaki 10 sene yine o riski arttıran bişey.

 

şimdi düşününce senelerdir lazım oldukça araç kiralıyorum, dünyanın yolunu yaptım, bence o daha riskliydi. kıçı başı kaymış oluyo o araçlar baya, direkt hissediyosun zaten aldığın gibi. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Burada esas problem aynen dendigi gibi guvenlik, ama onun da temelinde guven. 

Maalesef araclari satan kisiler kusur gizlemek icin atmadiklari takla, soylemedikleri yalan kalmiyor. 

Hadi arac sigortaliydi, tutanak tutuldu, direkt yetkili servise geldi , olmasi gereken tetkikler yapildi gerektigince de onarildi; boyle olunca tramer kaydinda ve servis kayitlarinda tam olarak ne islem yapildigi ve hasar kaydinin kapsami belli. Aldigini zannettigin seyle saticinin soyledigi sey ve realite zaten tutusuyorsa burda bi problem gormuyorum ben. 

Problemin ciktigi yer hasarli araci hic sigorta sistemine vs gostermeyip, radar altinda bir cok yerden kisarak onarip sonra tramer kayitsiz, hasarsiz vs diye satmak. Bunun direkt en adi gecen yeri polatli sanayi zaten soylenmis. Ama ilanlarda artik oyle 06 NXX, 06 PXY diye , temelli, polatli, sivrihisar vs adresli ilanlar da yok. Adamlar gidip eskisehir plaka cikartiyor, cankiri , kutahya, bolu , vs aracin polatliya yolunu dustugunu anlayana kadar notere gidiyorsun zaten ikna ettilerse. 

Fiyat uygun arac bakarken tramer kayitlidan ziyade kayitsiz veya dusuk kayitli araclara daha cok dikkat etmek lazim bu sebepten. 

Agir hasar kayitli arac alma isine gelecek olursa bu konuyla alakali verebilecegim 3 ornek var; 

Birincisi yakin zamanda bir arkadasin ust sinif luks aracina ulu orta yerde hirsiz girdi, tum multimedia yi sokup goturduler. Sigortadan yetkili servisinde yapildi, 286 bin fatura cikti, 286k lik agir hasar kaydi var. Detayli sorguda hirsizlik vb diye gozukyuor ama basit sorguda ne oldugunu daha da arastirmak istemeyen direkt kaciyor zaten. Bu aracin km si 20k km civarindaydi, yuruyeni ve guvenlige dair hic bir problemi yoktu. 

Ikincisi annemin aracina park halinde freni patlamis tup kamyonu yandan girdi. Sase egik, B sutunu egik, tavanda deformasyon, 2 kapi degisim, marsbiyeller hasarli egik, komple tek taraf boya. korkunc bir hal.  1 ay civari surdu onarim. Direkt satisa koyduk. Dogruya dogru o servis raporunu goren kimsenin almasi mumkun degil. Gizleyecek de halimiz yok tabii ki. O tarihte o araci satmadan yenisini almamiz mumkun degildi, hayli bi sure satista kaldi, bu surecte araci temkinli sekilde kullanmaya devam ettik. Defalarca olcume soktum sanirim. Kendim test ettim vs. Aracin hic bir guvenlik elemaninda ve yuruyen aksaminda problem yoktu. 2 sene kadar kullanildi sonra firsat gecince elimize 1/3 fiyati gibi biseye takasa girip 0 arac aldik. O aracin o gunki kosullarda o fiyata alanlar piyasa ortalamasina gore baya uygun fiyata "ayaklarini yerden kestiler". Bakim disinda da 1 kere biraz sert kapanan kapi ayarlatmasi disinda bi islem gerekmemisti. Boyle bir aracin hikayesini bilsem on aksa kadar onden veya 45derecelerden hasarli olanlar haric degerlendirirdim ihtiyacim varsa dogrusu. Hasarsiz fakat daha eski , guvenlik teknolojisi daha yasli bir aractansa bunu tercih ederim. Evet buyuk iht bu arac takla atsaydi hasarsiz akranina gore b sutun hasari yuzunden daha az mukavemet gosterirdi, ama zaten takla dedigimiz anda olayin rengi tamamen degisiyor. 

Ucuncusu dolu/sel hasarli bir arac. Aracin boyasinda cizik dahi yok. Her aksam calisir durumda. Yikatildiginda showroom a koyunca siritmayacak kondisyonda goruntusu. Aracin beyni degismis, xenonlar degismis, balast vs yandigi icin o takim degisiyor. Aku ve mars motoru degismis. Bunun disinda gorunen hasar yok. Agir hasarli bile degil tramerde. Fakat arac rastgele yolda far kapatip acma, gostergeler vs gitmesi, motor teklemesi, ariza lambalari vs problemden gecilmiyor. 40 defa diagnostik yapildi, elektrik sistemi bastan elden gecti ama hersferinde baska sey. Ustelik motor da sozde yagistan sonra calistirilmamis ama muhakkak su almisken calistirilmis olacak ki kompresyon ciddi zayif, muhtemelen yataklar vs cizildi. Yag kopurtme vs yapiyor hafif zorlandigi zaman. 

cok uzun lafin kisasi; memlekette araba alirken cok iyi bakmak lazim. Iyi insanla karsilasmanin da otesinde essegi saglam kaziga baglamak lazim. Kotu insanla karsilasirsaniz ztn hakkinizda hayirlisi olsun, agir hasar vs olmasina gerek yok. Hatta 0 arac alirken bile yok, goruyoruz hikayelerini...

2 tane agir hasarli ama problemsiz, 1 tane agir hasarsiz ama problemden gecilmeyen, 1 tane de komple hasarsiz ama neredeyse pertten dondurulmus arac hikayesi yazdim.(polatli, bursa, samsun, antalya sanayiileri icin soylenebilir bu kategoridekiler tek ornek olamayacak kadar coklar bu araclar)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi araçta tramer kaydı varsa tüm işlemleri cidden kayıtlı şekilde yetkili serviste kaskoya yaptırıldıysa bi tık daha güvenilir olabilir. ama tr'de kaza yapıp da yetkili servise giden araç sayısı çok çok düşük. benim 2 tane kazam oldu, ikisinde de millet yalvardı resmen özel servise götür diye. özel servise gitmiş olsa araçta sıfır tramer bi iki değişenle sıfır fiyatına yakın satardım. şimdi tramer kaydı olduğu için daha çok indirim isterler kesin. orjinal parça kullanılınca bedel de yüksek çıkıyor, tabii çat diye trameri birden yükseliyor aracın.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben aynı durumda yalvarışlara kanıp götürdüm sigortadan sıfır parçaları alıp arabama çıkma parça taktılar, yeri geldi hiç takmayıp sakladılar, üzerine de başka yerinden arabayı çarpıp sürücü airbagini patlatıp onu da sakladılar. iyi de saklamışlar, zaten ben de çok anlamadığım için şans eseri teslimden birkaç gün sonra ufak bir şey fark ettim, sonra her yerine bakınca hepsi ortaya çıktı. sigortaya şikayet edip parayı değer kaybıyla birlikte tekrar alıp kendim düzgün şekilde yaptırdım. davayla tehdit edip fazlasını da kopardım sonra. toplam 5 ay falan sürdü, 3ünde arabasız kaldım. ondan olabilir afsfsggsffa

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1 dakika önce, PrudenT dedi ki:

ben aynı durumda götürdüm sigortadan sıfır parçaları alıp arabama çıkma parça taktılar, yeri geldi hiç takmayıp sakladılar. 

Su katiksiz oros..topolluk

Bu hikayeye cokca izmir, bursa ve antalyada rastliyorum. Baska yerde cesaret edip de yapan gormedim. Ekstra bi rahatlik gerekiyor heralde, ondan olsa gerek. 

Nasil kesfettin de araci geri alip kendi servisine goturdun hikayesini merak ettim.

Roketin hikayede ozel servise gotur kendin yaptir diye israrin sebebi olay resmilesirse tramerde kabarik bir onarim gozukup ikinci el degerinin dusecek olmasindandir, buyuk iht kazada kusurlu taraf oldugundan deger kaybi davasindan da alacagi bisey olmayinca genelde bu yola basvuruyor insanlar. 

Burdaki problemlerden birisi yetkili servis diye guvenip goturuyor insanlar ama, gunun sonunda onlar da ayni memleketin insanlari. Ayni etik degerlere sahip calisanlari var. Bir de ustune kidem tazminati vs odememek icin her sene isverenler adam cikartip ciraklarla devam ediyorlar, koskoca servislerde tecrubeli calisan kalmiyor. Tecrubeliler ve yeni tecrubelenmeye baslayan ustalar da anca sanayide istedikleri sartlarda barinabiliyorlar. Iki ucu oklu degnek kisacasi. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Söylendiği gibi hasarın yeri, büyüklüğü ve işçilik gibi faktörler belirliyor aracın alınabilirliğini. Bugün güncel kasa bir Mercedes/Audi/BMW'nin ön tampon+far hasarının maddi boyutu çok büyük; bir sürü plastik parça, far gövdesi, LED/Xenon donanımı, far yıkama, park sensörüleri, tampon alt kaplaması, adaptive cruise control radarı, trim parçaları, boya ve işçilik derken fatura şişiyor.

Ben geçen hafta benim aracın komple süsyansiyonlar, ön alt salıncak kolları ve rot kollarını değiştirdim; parça ve işçilik indirimi ile 13bin lira ödedim ki Renault yani ?

Saygılar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

22 saat önce, KHaRoN dedi ki:

Nasil kesfettin de araci geri alip kendi servisine goturdun hikayesini merak ettim.

aslında birden fazla şey fark ettim ama kafamda birleştirmek birkaç günümü aldı afsgsg.

birincisi arabayı aldığımın akşamı yağmur yağdı ve arka park sensörü hata vermeye başladı. yakında tanıdık birine götürdüm "abi amma yama yapmışlar" falan tarzı bir şey dedi. sonradan zaten uyumsuz sensör taktıkları ortaya çıktı o başka. bundan bağımsız aylarca işkence etti bu arada, serviste takılan aynı kodlu sensörler de aynı hatayı veriyordu. baya benim arabanın tamamen aynısının pertini buldum, ondan çıkarıp taktık düzeldi. thanks citroën.

ikincisi kaputu tutan kancada çok hafif bir eğrilik fark ettim, kıllanmaya başladım. 

üçüncüsü arabada hafif çekme vardı ama böyle rot bozukluğu gibi de değil, tarif edemiyorum. sonradan götürdüğümde kazada meydana gelen arka taraftaki eğriliği düzeltmedikleri ortaya çıktı zaten. kaza benim telefona bakmak için tamamen sağa çekmiş park halindeyken 2,44 promil alkollü bir hanımefendinin sol arkadan bodoslama girmesi şeklinde olmuştu dgdhsg. artık korkudan eve girmeden telefona bakamıyorum park etmek falan yetmiyor. ilk ve umarım son ciddi sayılabilecek kazamdı, olay yeri draması da bambaşka tat vermişti. kadının sarhoşluğu, başka şoför ayarlamaya çalışması, pert olmuş lineasinin ruhsatını anahtarini bana verip al senin olsun demesi, polise kimliğini vermemesi, 1000 liralık bi şey demesi, yarım saat oğlum da oğlum diye ağladıktan sonra oğlunun gelip ben memurum sorun olmaz demesi (??)... 

bunlardan kaynaklı iç huzursuzluğu devam ederken üçüncü gün falan direksiyon göbeğinin renginin tam tutmadığını, kornaya basarken de biraz daha fazla zorlandığımı fark ettim. herhalde benimkini düzeltemediler daha çok güneş görmüş bir arabadan falan taktılar yani. birkaç ton daha soluktu grisi. bunu başta fark etmememin sebebi arabayı yıkatmış olmaları ve konsolla direksiyona şu her şeyi parlatan zimbirtidan sürmüş olmaları. birkaç güne yok olunca gözüme battı anca.

tabii artık direksiyonu açıp baktım, içine patlak şekilde tıkılmış hava yastığını görünce aa dedim tokatlandık :)) diğer hava yastıkları açılmamıştı bu arada.

bundan sonrası artık detaylı inceleme ve her şeyin ortaya çıkıp belgelenmesi. sigortadan her şeyin sıfırını alıp arabaya sıfır hiçbir şey takmamışlar, üzerine önden çarpıp sonrasında elektroniğin de anasını bellemişler kısacası.

arkada düzgün yapılmayan park sensörü, düzeltilmeyen eğrilik, tamponun düzgün monte edilmemesi, yamalı yorgan gibi elektrik işleri, eksik çıta (bunun yokluğunu fark etmemek tamamen benim mallığım aslında ama çok ince bir çıta afsgsg)...

önde çıkma tampon, çıkma sol far (sağla tam aynısını bulmuşlar takdir ediyorum), havuz mu denir ne denir orada hafif yamukluk (kaputtaki her şeyin içinde durduğu şey??), yamuk kaput kancası, çıkma ve halihazırda doğrultulmuş tampon demiri, içine sıçılmış elektronik aksam, birkaç lastikte havya izi (doğru alet mi bilemedim, ama kızgın demir değmiş gibiydi işte)...

her şeyi belgeletip direkt avukata gittim, sigorta şirketiyle iş davaya varmadan uzlaşarak çözdüm. bilirkişi geldi, sağ olsun o da çok iyi bir insandı, arabayı soyduk şok içinde bir bir hepsini belgelendi. 8000 TL değer kaybı zaten almıştım, üzerine adamların onlardan aldığı 15000 TL ile arabayı tekrar yaptırdım (önüyle birlikte 12 civarı tuttu tek tek hepsiyle ben uğraştığım için artık), üzerine bastırıp 25000 TL civarı daha aldım. şimdi çok gelmiyor tabii ama arabayı 1 sene önce 1 yaşında 70e almıştım zaten, sıfırı 100 civarıydı o zaman. şimdi 7 yaşında ilanlar 300+ (kazasız hali elbette, yalan söyleyenleri hariç tutarak).

arabadan hala memnunum, neyi nasıl yaptırdığımı bildiğim için içim de nispeten rahat ama satmaya kalksam kimseden bunlara inanmasını bekleyemem, asıl bedeli o oldu zaten. 2015 C4 BII bu arada araç. babama ittirip ondaki temiz clioyu satsam daha kolay olacak afsgsg. senelerce albea sürdükten sonra kendi paramla aldığım ilk şeydi, ulan ne üzülmüştüm böyle salakça bi kaza olmasına ve devamında yaşadıklarıma ya. 2 yıldır dönem dönem araba almaya yelteniyorum, hatta jaguar xf almama ramak kalmıştı ama aklıma bunlar gelince ne fark eder ki sağa çekerim çarparlar deyip vazgeçiyorum. basıyom gidiyo işte nedir. 

PrudenT tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yetkili serviste kimlerin haberi var bu olaydan onu merak ettim? Bütün servis beraber mi dolandırmaya çalışmış yoksa, birkaç usta yönetimden habersiz mi yapmaya çalışmış ?

 

Bir de 25k çok az olmuş. Böyle dolandırıcılara daha caydırıcı cezalar kesilmeli.

aktiftablet tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...