Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Cities Skylines 2


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

benim kafamı esas karıştıran şey, sürekli New York benzeri şehirler göstermesi.

bir Hollanda, bir İsveç, bir İtalya yapamayacak mıyız, illa hep adacıklar üstüne kurulu Manhattan görünümlü şehir mi çıkarmamız gerekiyor...

 

 

razzRaziel, 27.06.2023 01:58 tarihinde dedi ki:

sonunda geldi

 

1:31'deki trafiğe bakılırsa çok umutlanmamak gerekiyor.

 

 

 

1:31'deki trafik absürt gözüküyor. kocaman otobanın sadece bir yerinde trafik tıkanığı var gerisi bomboş. çıkartırken düzeltirler herhalde.

Mesaj tarihi:

level kasip perk almaca gibi bir sey tarif ediyor sanki. sehrimde development point birikmedi diye bastan otobus calistiramamamin kimseye faydasi yok. verdigi ornek pek parlak degil. mesela ben once otobusu sonra feribotu aciyorum. siz once metroyu sonra havaalanini aciyorsunuz. bir sure oynuyoruz, sonuc ikimizin de sehrinde muhtemelen otobus, feribot, metro, ucak vesaire hepsi var. e yine benzer sehirler yapmis oluyoruz? 

yavas gelisiyor ve otobus gibi basit gereklilikleri uzatiyorsa harita ayarindan veya modla es gecilesi bir vakit kaybi olmasi muhtemel.

Mesaj tarihi:

Ben de her seyin en bastan acik olmasini tercih ederim. En azindan secenek olarak iki mod olabilir: biri her sey acik digeri achievement’a bagli seklinde. 
Simcity’de yanlis hatirlamiyorsam belli gereklilikler + fiyat engeli vardi havaalani vs icin. Bakalim ne kadar dengeli yapabilecekler. 
Bi de su dlc is modeli can sikici, paradox oldugu icin cikista gorece yalin olacaktir yine oyun. 

Mesaj tarihi:


istasyonlar moduler mi diye merak ediyordum. yanlis anlamadiysam plot size degismeyen binalar moduler degiller. yani istasyonlar moduler degil. sabit alanda yerleri ayrilmis upgradelerden olusuyorlar. hatta tren istasyonu icin sadece cargo upgrade gozukuyor. takside daha fazla upgrade var. umarim alt yapisini modcularin komple moduler yapabilecegi sekilde yapmislardir. yuksek istasyon icin de modculari goreve cagiracagiz.

kargoda sadece tonaj yaziyor. kargoya dair tasinmasi gereken X ton var, tasabiliyor musun, tasiyamiyor musun disinda bir sey yok gibi gozukuyor. district specialty'e eslik edecek bir kargo sistemi yok gibi. arac menulerini gostermediklerine gore arac cesitliligi su kadar yolcu/kargo tasir otesine gitmiyor.

 

Mesaj tarihi:

valla bu adamlar cities in motion ile başladılar ve oyun türü direkt transport'tu o zamanlar. o seri de iyi değildi, cs'de de iyi değildi. cs2 de bu işin oyunu değil gördüğüm kadarıyla. yani bal gibi olur da bunlar pek detaylandıramıyolar. onca diğer sistem bir yana, şehir sandbox olunca işler çok zorlaşıyor sanırım. onun için transport fever 3 artık çıkarsa.

ilk oyunda bisiklet + yaya yolu god tier falandı (modsuz gg tabii). onları iyi bağlayıp bi de destekleyen subway yaptın mı public transport akıyordu. ama işte ne bileyim bayır mayır oldu mu etki etmesi gerekiyor bu tercihlere. veya hattın kalabalık olması falan da hiç hesaba katılmıyor. otobüs durağında 500 kişi bekler mi lan lol. yağmur yağdı mı hava bozdu mu millet taksiye toplu taşımaya abanırsa çok tatlı olur.

airport'un da anlamlı olması için evrensel logistiğin işin içine girmesi lazım. yoksa tren ve gemi her türlü eziyor. hem hava kirliliği çekiyosun hem de dana gibi yer kaplıyor ve masraflı. turistler de aynı şekilde. yoksa tramvay gibi gereksiz ve süs.

Mesaj tarihi:

burada duraklari birbirine yakin insa etmis (kalabalik durakta bekleyenler degil yaya trafigi)

v42lcuqpnr9b1.webp

development ekrani. eger ilk tier sifir puanlik degilse polisi bile unlock ediyoruz? 10 puanlik tier'da batman'i acacagiz...

gtqyacv5geab1.png

bu kadar zoomlayacagimi sanmiyorum ama parallax'i cakmislar, guzel olmus

26gzn64xux9b1.png


tramvay bakim istasyonunda bina ici yonler gozukuyor. istasyon modcularina simdiden tesekkurler
 

sds81jt0or9b1.webp


ilk oyunda begenmedigim seylerden biri yagmurdu

loqk6p2x1u9b1.png

  • 2 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:


videoda deginmiyor fakat ithalat/ihracat ekraninda urun listesi var ve sehir ihtiyaclarindan bahsediyor.

onceki videolardan birinde endustri binasinin alisilmadik sinirlari vardi. simdi burada landfill'de nasil oyle oldugu gozukuyor. custom dump zone belirliyoruz. 

Mesaj tarihi:

güzel detaylar var. ama sığ olacak ya bazı şeyler heralde. şu kargo ve internet süper fikirler mesela. ama çop çop kule dikip geçeceksek angarya. posta olayı kalmadı zaten de, kargo olayıyla iç tüketime olan talebi karşılıyorsak falan güzel olur. zira cenaze aracından çok kargo aracı görmemiz lazım günümüz şartlarında.

üretip export edeceğimiz ürünler muhtemelen doğal kaynaklar + eğitim türleriyle yetiştirdiğimiz çalışanlar ile ilintili olacak heralde.

bölge belirleme araçları güzel olmuş.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

pek gameplay yok gibi ya, her haritada dış elektrik bağlantısını ve 1-2 batarya binasını yapıp geçicez gibi ama bakalım. neyse güzel ama.

su demişken baraj yapınca taşan, emdikçe kuruyan nehirleri falan naptılar acaba. güzeldi onlar da.

razzRaziel tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

dogru degil

yuzolcum yaklasik bes misli degil, yaklasik yarisi kadar. ikinci oyunun modsuz hali ilk oyunun modsuz halinden daha buyuk. ikinci oyunun modsuz hali ilk oyunun modsuz halinden daha kucuk. ikinci oyundaki maksimumdan mi bahsediyorlar onu bilmiyoruz ama muhtemelen oyle zira performansa direkt yansir. sunu not dusmek lazim ilk oyundaki modlu kapasiteye ulasamamak uzucu fakat cok az kisinin kullandigi bir boyut. ayrica reddit'de ikinci oyun assetlerinin daha ufak oldugunu yazmislar ama somut bir bilgi ve bunu hesaba katan bir karsilastirma gormedim. 

yine degisiklikler var.  yukseklik iki misli. bu cok cok onemli. premade haritadan:

cities-skylines-11-feature-7-7_Mountain_

unlocked tile'lar arasi baglanti olmasina gerek yok. outside connection sadece harita kenarlarindan oluyor ama resourcelar tile based oldugu icin istedigimiz yere direkt ulasabiliyoruz. onceden zone theme degisikligi (euro/us) istedigimiz zaman yapabilinecegi soylenmisti. fakat harita theme'ini haritaya baslarken seciyoruz ve degismiyor. ustunkoru tabirle sadece bina themelerini istedigimiz zaman degistirebiliyoruz, yoldu isikti kalanlar sabit.

harita editorunu gostermediler. bari en azindan neyi import edebiliyoruz onu gosterselermis. blog post'a baktim orada da bilgi yok. onun yerine premade haritalari tanitmislar...

Mesaj tarihi:

modlu yerine modsuz yazmisim. 

harita yuzolcumu olarak:
modlu cs1 > modsuz cs2 > modsuz cs1

modlu cs2 arttirabiliyor mu bilmiyoruz. performans nedeniyle maksimumu gosterdiklerini dusunuyorum fakat haritada tile secerken kullanilmayan buyuk bir alan oldugu gozukuyor.

  • 4 hafta sonra ...
Mesaj tarihi:


buyuk bir yenilik yok gibi. vatandas simulasyonu daha detayli diye ozetleyebiliriz. ihtiyaclarina gore barinak seciyorlar. ambulans/tutuklu araci falan fiziksel olarak tasiyor diye anladim. issue tracking icin yine arayuz yerine chirper ittiriyorlar.

×
×
  • Yeni Oluştur...