Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

1.2 veya 1.3 seviciler toplanın


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Herkese merhabalar;

arkadaşlar aranızda 1.2 veya 1.3 motor araç kullanıpta performansı ve yakıt ekonomisi hakkında bilgi vermek isteyen arkadaşların burada yapacağı yorumların faydalı olacağı düşüncesindeyim...

Sizler ne düşünüyorsunuz
Mesaj tarihi:
ilk arabam 1.0 yaristi. Daha doğrusu annemin arabaya gömülmüştüm. Çeşmeye tatile gitmiştik arkadaşlarla 4 kişi. Bayırın tekinde araba giderken durdu, bildiğin durdu gitmedi. Arkadaşları indirdim arabadan öyle çıkabildiydim :D

1.0 atmosferik 1.0 dı bu arada.
Mesaj tarihi:
Benim merak ettiğim mühendislik açısından yeni nesil motorların düşük hacimli olmasından dolayı dayanıklılık durumları.

Quorada daha iyi alışım kullanıldığı ve aslında malzeme açısındna daha gelişmiş motorlar olduğu gibi bir açıklama var ama çok onay almamış. Bunun yanında real life practice bunun tersini kanıtlar düzeyde.

Var mı bunun hakkında bilgisi olan?
Mesaj tarihi:
Komodo said:

ilk arabam 1.0 yaristi. Daha doğrusu annemin arabaya gömülmüştüm. Çeşmeye tatile gitmiştik arkadaşlarla 4 kişi. Bayırın tekinde araba giderken durdu, bildiğin durdu gitmedi. Arkadaşları indirdim arabadan öyle çıkabildiydim :D

1.0 atmosferik 1.0 dı bu arada.


Atmosferik zaten başlı başına problem düşük hacimde. Yeni nesillerin %90ı turbo beslemeli olduğu içün, sanırım onu soruyordur değil mi?
Mesaj tarihi:
1.3 otomatik yaris kullandim bu yaz. kedi gibi kalkiyor, deve gibi toparliyor, 120 ye vurdunmu kelebek gibi cirpiniyor asdlkfj

hele bir de ruzgar yedi mi, otobanda no-no.

marmaris rampalarinda gazi iyi yerde vermek lazim, bazen araba oyle bir randiman alma surecine giriyor ki, hele ki rampa basinda isen arkadaki kriz geciriyo olabilir benim araba toparlanana kadar ahah. 3-5 kere denk geldi bu sekilde. ne yapacagimi bilemedigimden doldur bosalt tarzi gaz verme denedim, oldu ya da sansina denk geldi. alismisiz v6 ya, akulu araba kivaminda geldi 1.3 hehe.

en guzel yani, darbogaz marmaris yollarinda heryerden siyrilip geciyosun, her yere park edebiliyorsun. suv la falan gitmeye kalksan buyuk eziyet olurdu sanirsam. bilemedim.
Mesaj tarihi:
2013 model 1.2 VTI pejo 208 kullanıyorum.
Genel komfor açısından ne kadar ekmek o kadar köfte olayı.

Fakat çok az yakıyor.
Uzun yolda benzin tüketimi 4'ün altına düştüğü oldu. (90km sabit seyir)

Şehir içi de 5.2'nin üzeri ortalama görmedim.


Yüksek hızlarda da 6'ya falan çıkıyor avantajını yitiriyor.

Tam bir şehir içi işi
Mesaj tarihi:
aynen atmosferikler felaket, benim yaris te çok yakıyodu.

Hele ilk arabam diye atarlı sürücülük dönemlerimdi, 12 litre ortalamalarla kullanıyordum şehir dışı otobanda. Hatta ankara otobanında 197km/s hız gördüm öah dedim 1 litre 60-70hp arabayla.
Şimdi 1.8 163hp + chip tuningli araba kullanıyorum, gerçi chip işe yaradı mı anlamadım çok ama neyse.
Şehir dışı 6-7 litre, şehir içi 10 litre ortalaması var.

Diyeceğim o ki atmosferik küçük motor çok gereksiz birşey, şu vergiler olmasa küçük motor hiç kullanılmaması gereken birşey hatta.

Hatta şunu da ekliyim, amerika da 2015 veya 2016 grand cherokee 3.6 kiralamıştım. Yaklaşık 6500 km yol yaptım bu araçla. Yol sonunda ortalaması 8.6 litreydi.
Mesaj tarihi:
eco tsi 1.0 ibiza sattım yakında. 110 bg 200 torktu araba, kalıbına göre çok yeterli bir motor. 150 sonrası tabi ağır çıkıyor ama 190 üstü gördüm araçta.

ortalama tüketim istanbulda 6 lt.
uzun yol 4-4.5

0-100 km hızlanması 9 saniye

mtv avantajı +++
Mesaj tarihi:
egea 1.3 dizel
şehir içi 6
dışı 5 yakıyor.

hızlanması fena değil, ölü değil alet. 180 görebiliosun
piyasadaki en ucuz dizel araba sanırım, onun dışında rüzgar ve yol performansı fena değil.
konfor meh

bu gadar
Mesaj tarihi:
Selam,
Rotweiler said:

Benim merak ettiğim mühendislik açısından yeni nesil motorların düşük hacimli olmasından dolayı dayanıklılık durumları.

Quorada daha iyi alışım kullanıldığı ve aslında malzeme açısındna daha gelişmiş motorlar olduğu gibi bir açıklama var ama çok onay almamış. Bunun yanında real life practice bunun tersini kanıtlar düzeyde.

Var mı bunun hakkında bilgisi olan?


Abi herşey katsayılarla ilgili. Kesitler falan hepsi termik hesaplamalar sonucunda çıkan değerlere göre hesaplanıyor. 2 litre 300Nm torkluk bir araç ile 1 litre 200Nm'lik bir aracın çeper kesitleri elbette aynı olmayacak. Zaten silindir ve hacim azalmasından dolayı motor daha hafif oluyor. Malzemeden daha fazla çalmanın anlamı yok.

Motor mekanik bir parça olduğu için önemlşi olan kullanım ve bakım.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
paramecium said:

Selam,
Rotweiler said:

Benim merak ettiğim mühendislik açısından yeni nesil motorların düşük hacimli olmasından dolayı dayanıklılık durumları.

Quorada daha iyi alışım kullanıldığı ve aslında malzeme açısındna daha gelişmiş motorlar olduğu gibi bir açıklama var ama çok onay almamış. Bunun yanında real life practice bunun tersini kanıtlar düzeyde.

Var mı bunun hakkında bilgisi olan?


Abi herşey katsayılarla ilgili. Kesitler falan hepsi termik hesaplamalar sonucunda çıkan değerlere göre hesaplanıyor. 2 litre 300Nm torkluk bir araç ile 1 litre 200Nm'lik bir aracın çeper kesitleri elbette aynı olmayacak. Zaten silindir ve hacim azalmasından dolayı motor daha hafif oluyor. Malzemeden daha fazla çalmanın anlamı yok.

Motor mekanik bir parça olduğu için önemlşi olan kullanım ve bakım.

Saygılar.


E peki güzel.
Aynı hıza daha yüksek RPM'de ulaşmasının bi negatifliği yok mu?
Çap ve hız azalıyor, piston başına binen tork büyüyor, eğri daha çabuk dikleşiyor, yanma odası ısısı daha çabuk değişiyor vb.

Bence bu işin tamamen tüketimle alakası var. Yani düzgün bakım + kullanım ile bile yüksek kmlere ulaşılamaz. İstisnaları hariç.

Misal bir örnek var, normal servis intervali 10-15k olan aracın yağını 5kda değiştiren bi tip var, benim arbaam 300bin oldu diyor. E o zaman bu da benim teorimi desteklemiyor mu? Tavsiye edilen servis düzenini yaparsak olduramıyoruz yani.
Mesaj tarihi:
Selam,

Proje olarak 4 silindir 1.6 motor termik hesapları yapmış ve krank mili hesaplamalarını yapmış biri olarak herşeyin katsayılarla ilgili olduğunu söyliyebilirim :)

Yüksek devir sana birim zamanda daha fazla aşınma olarak geri dönecektir. Ama bunun önlemini de almak basit. Sonuçta tüm parçalar statik ve dinamik dengeleniyorlar. Sonuçta termik hesaplarda basınç, sıcaklık değerlerini elde ediyorsun. Bunların ışığında malzeme seçimi ve yataklama seçimi yapıyorsun.

Bir kere özel servis bakımlarında kullanılan yağ ve filitre noktası sıkıntılı olabiliyor. Uygun olmayan yağ kullanılabiliyor veya kalitesiz filitre falan. Tüm bunların haricinde de yine iş dönüp dolaşıp kullanıma geliyor. Kontrolsüz yapılacak olan kompresyonlar motorun hareketli parçalarında anlık yükler oluşturabiliyor. Bu tüm motorlar için geçerli olan bir olay ama.

Sonuçta turbo yakan veya motorda conta yakan kişiler mevcut. Ama bunların hiçbiri motorun mekanik tasarım kusuru değil. Ben malzeme ve kesit hatası sebebiyle hurdaya çıkan küçük hacim motor görmedim, duymadım.

Saygılar.
Mesaj tarihi:
1,3 multijet dizel linea. Daha önceki aracım 1,5 dizel clioya göre fazla yakıyor. clio ile uzun yolda 3,8-4 litre şehir içi ise 5-5,5 litreleri görürken şimdi uzun yol 4,5-5,5 arası iken şehir içi 6,5 civarında geziyor. 1,3 değilde 1,5 falan olmalıydı motor. kırmızıda hızlanmalarda diğer araçlardan hızlı gideceğim dersen sıkıntı yaşanabilir. Benim öyle hızlı gideyim vs derdim olmadığından sıkıntı yok. Yokuşlarda 3. vitese kadar düştüğüm oldu hızlı giremediğimden dolayı.
Mesaj tarihi:
Golf tsi 1.2 kullanıyorum, düz vites.

7-8 litre yakıyor şehir içi normal kullanımda, bu işlerden anlamam ama bence fazla yakıyor.

2k devir ile gidersem otobanda, 5.5-6 yakıyor.

Ha böyle devirli agresif kullanayım dersen zaten it gibi yakıyor.
×
×
  • Yeni Oluştur...