Max Damage Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Şu an tam otomatik CVT kullanıyorum ve VAG'cı haterlara inat inanılmaz memnunum. Baskı balata aşınıyor mu, beyin arızalanacak mı, şanzıman ısınacak mı derdi yok fakat en büyük handikabı yakıt tüketimi. Hem model yükseltmek hem de tasarruf için b segment bir dizele geçmek istiyorum ama adiler bir tane bile tam otomatik b segment araç yapmıyorlar. Gerizekalı Peugeot, 208'de EAT6 kullanmış ama onu da benzinli modeline koymuş. İ20 falan zaten benimkinden fazla yakıyor. Geriye Polo, Clio, Corsa kalıyor ve hepsi tamamen yarı otomatik kullanıyor. Zaten ikinci el alacağım için 50 binden aşağı dizel de yok. Yani araç her an sorun çıkarabilir, garantisi yok. Başka bir topicte birine 2015 fabrika çıkış tüplü Civicleri önerdim ama bütçemi aşıyor. Kısacası yakıt tüketimi ve model yükseltmek için bu riske girmeye değer mi?
Max Damage Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Focuslar powershift diye biliyorum ben. Onlar da yarı otomatik bir de bütçeyi aşıyor.
heroLion Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Çift kavramadan uzak dur da nasıl yaparsan yap derim. gerçekten de diken üstünde oluyorsun, hele ki buraya yazacak profilde biriysen sıkıntı daha da büyüyor. benden çok daha iyi açıklayacak kişiler vardır elbette ama sözün özü çift kavrama olayı kağıt üstünde bile riskliyken üretilmiş bir hede.
Max Damage Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Gerçekten oturup kapsamlı şekilde araştırdım ve parçalar daha çok yerine oturdu. İstanbul'da yarı otomatik tamamen risk. Ha kimisi vardır araba yıllık 3-4 bin lira para yese gözüne gelmez o yüzden ben memnunum der ama ben tüm bütçemi araçta kullanacağım için olası bir arızada sıkıntı yaşarım. Bu arada yeni gelecek Focuslarda 8 ileri tam otomatik Aisin şanzıman olacakmış. Para olsa beş dakika düşünmem alırım bir tane. Ya da göçük problemi halledildiyse yazın ZF şanzımanla gelecek dizel Civiclerden alırdım.
senko Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 1, 2018 ne kadar cok hareketli mekanik o kadar cok risk
GokTuRK Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Ben izmirdeyim 2016 Polo var daha tık olmadı (maşallah diyeyim) 2015-2016 dan sonra wv nin şanImanlar çok sorun çıkartmıyor. Kendi deneyimimle polo tavsiye ederim
dasaaa Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 (ne kullaniyorlar bilmiyorum ama) mazda 2-3 guzel ve surusu kendi tiplerine gore keyifli arabalar.
tambjk Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Yaklaşık 2 sene dsg dizel jetta kullanmış birisi olarak tavsiyem dsg den uzak dur. Eğer en ufak arızasında para önemli değil neyse verir yaptırırım diyorsan başka. En basitinden kavraması bile aşağı yukarı 100bin km den sonra sana 3-4bin masraf çıkartır. Enjektörü vs cabası. Araç kullanırken şanzıman sesini ve tepkisini dinlemekten keyif alamaz hale geliyorsun. Clio gerek fiyatı gerek şanzıman ömrü nedeniyle polo dan önde. Onu tercih edebilirsin.
Max Damage Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Clio bütçeme en uyan araç ama onun da debriyaj seti 4k'ya falan patlıyor. Tek şüphem bu yönde. Yetkili servise götürmesem işçilikten yırtarım ama parça pahalı euro falan malum. Bütçeyi 85k'ya falan çıkarabilsem eco civic alacağım düşünmeden ama 75k'ya kadar çıkabiliyorum anca.
Dark_Soul Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 5 senedir Seat grubundan DSG şanzımanlı araç kullanıyorum. İlk aracım ibiza 4. senede kavrama problemiyle servise gitti. Kavrama değişti iyi niyet garantisinden(tüm bakımları servisde yapıldığından) 100 lira mı ne ödedim 5k ya yakın fatura çıkmıştı. 1 yıldır Leon kullanıyorum , garantiyi de uzattım 4 seneye. Sıfır DSG'li araç alıcaksan garanti uzatmak şart bence. Onun dışında DSG'li araç kullanırken , yokuşta ışıkda beklerken frene tam basmak , önce el freninin çekip sonra vitesi P konuma almak gibi ıvır zıvır şeyler var.
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Selam, DSG en fazla keyfi ve uyumu TSI motor ile veriyor. 2012 sonrası modellerde kuru kavrama denemelerini bıraktılar. O sorunlar aşıldı. Fakat tork konvertörlü modellere göre daha hassaslar. CVT de tork konvertörü ile motordan tahrik aldığı için tüketimi yüksek. Düşük tüketim için çift kavramalı otomatik kullanmak zorundasın ki o tork konvertörü aradan çıkabilsin. Saygılar.
senko Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 bi sik anlamadım ama sen diyorsan doğrudur.
MrLevie Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 ya anlamayacak ne var, işte tork konvertörü CVT de motordan tahrik aldığı için tüketimi yüksekmiş.
senko Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 tork konvertörüne o konuda ben de kırgınım...
Max Damage Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Konuyu açan Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Çift kavrama yarı otomatiklerin avantajı 6-7 ileri olmasıydı ve bu da yakıtı direkt olarak etkiliyordu. Son dönemde tam otomatikler de 6 hatta 8-9 ileri olmaya başladı ve firmalar yavaştan o tarafı tercih etmeye başladı. Sonuçta müşteri ne isterse o oluyor zamanla. Bayideki satışçılar bile yarı otomatiği tıkalı trafikte boşa alacaksın, manuelde kullanacaksın dediğinde insan ister istemez soğuk bakıyor. Neyse benimkiyle bir süre daha idare edeceğim gibi.
Esh Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Yeni mustang ecoboostta 8 lire cift kavrama var sanirim. Baya iyi diyolar
senko Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 110k euro ya alacağın her araba iyi olur muhtemelen sdf
heroLion Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 2, 2018 paramecium said: Selam, DSG en fazla keyfi ve uyumu TSI motor ile veriyor. 2012 sonrası modellerde kuru kavrama denemelerini bıraktılar. O sorunlar aşıldı. Fakat tork konvertörlü modellere göre daha hassaslar. CVT de tork konvertörü ile motordan tahrik aldığı için tüketimi yüksek. Düşük tüketim için çift kavramalı otomatik kullanmak zorundasın ki o tork konvertörü aradan çıkabilsin. Saygılar. işte dsg'deki sorun da burada ortaya çıkıyor. dsg'nin tork konvertörü yerine kullandığı mekatronik vites değişimini yapan parça, içinde 60 bar'dan fazla yağ basıncı oluşturuyor. 60 bar çok ciddi bir basınç ve bu basınca tam anlamıyla uygun bir parça üretmek maliyet açısından problem. şöyle bir örnek vereyim doğalgaz boru hatlarındaki basınç 30 bar.
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 3, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 3, 2018 Selam, Bar'dan yana sıkıntın olmasın :) Dükkandaki salak bezli lastik hortum 10bar taşıyor :P Diesel enjektörlerin basınçları 2500bar'a kadar çıkıyor. Kullandığım basınçlı yıkama 200bar. Çift kavramalıda esas ağırlıklı sıkıntı yağın ısınması ile oluşuyor, özellikle dur/kalk trafikte sürekli kademe değişimleri yağın ısınmasına sebep oluyor. Ani ivmeli kullanım da buna dâhil. Eğer performanslı kullanım yapacaksanız mevcut soğutma sisteminin upgrade edilmesi gerekli. Bu tarz kitler satılıyor. Bir de ani hız değişimlerinde şanzıman ±1 kademe oynuyorsa sorun yok. Bu değişim ±2 kademe olacaksa eğer vites değişim süreleri uzuyor çünkü tüm değişim o kademe şaftı üstünde gerçekleşmek zorunda kalıyor. 1-3-5-7 kademeleri bir kavramada, 2-4-6-8 kademeleri bir kavrama üstünde. 3'den 4'e veya 2'e geçişte bir kavrama bırakıyor diğeri tutuyor. Fakat 3'den 5'e gibi değişimlerde mekatronik zaman istiyor. Ben CVT'i seviyorum kademesiz yapısı sebebiyle. Zincirin gerginliğinde sorun yoksa eğer sıkıntısız bir sistem ki sistem otomatik geriyor da. Motordan gücün aktarılmasını da tork konvertörü hallediyor. Saygılar.
Feamer Mesaj tarihi: Haziran 4, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 4, 2018 az yakıyor çok yakıyor diyorsunuz da 100km kaç lt fazla yakıyor olabilir 1? 1,5? 2? toplamda senelik ne kadar masrafı olur mesela hesaplayan var mı?
paramecium Mesaj tarihi: Haziran 4, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 4, 2018 Selam, Ayda 3bin km civarı yol yapınca insan tüketimi gözetiyor azcık :D Saygılar.
Esh Mesaj tarihi: Haziran 4, 2018 Mesaj tarihi: Haziran 4, 2018 Kayinco uberi de iyi kapattilar di mi? Size yaramistir
Öne çıkan mesajlar