roket adam Mesaj tarihi: Şubat 16, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 16, 2018 Jip dışındaki modellerde bu yukarıdaki çekiş sistemlerinin faydası nedir? Bir de mesela satılan a4'lerin çoğu quattro iken, neden 3 serisi xdrive'ı çok az görüyoruz, ya da 4matic neden sadece merc jiplerde var? bunu merak ettim.
Komodo Mesaj tarihi: Şubat 16, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 16, 2018 bmw mercedes için söylüyorum, arkadan iter araba karda gitmiyor. Ufacık çamurda kalabiliyosun vs. 4 çekerde kalmıyorsun, o yararı var.
Komodo Mesaj tarihi: Şubat 16, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 16, 2018 evet yok https://www.youtube.com/watch?v=iQOtyPdmsLU
Fistan Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 lan olm o kadar ilgilenmeyin quattroymus 4maticmiş o kadar para veriyon illa var bişeyleri bin geç düşünme
Feamer Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 dört çekerin binek araba için faydaları, virajlarda ve ıslak zeminde ortaya çıkıyor + olarak genel yol tutuşunda da avantajları var... dezavantajı ise ağır, pahalı ve fazla yakıt harcaması ben subaru kullanıyorum. yani boxer motor ile devamlı simetrik - 50:50 - güç dağılımı ile çalışan bir sistem. öncelikle bilmeyenler için sistemin esprisini anlatmak için boxer motor kesitinin görseline bakalım, http://warsztatrugby.co.uk/wp-content/uploads/2016/09/rozrz%C4%85d-w-rugby-chriss-autos.jpg https://m.subaru.ca/content/7907/Media/General/webimage/whybuy/subaru_boxer_engine.jpg subapalar kaşılıklı çalıştığı için şöyle bir etki yaratığından bahsediyorlar. https://pictures.dealer.com/s/subaruofkeenesne/0341/e45e65094046387200c1429c113c497b.jpg bu bile zaten başlı başına yol tutuşu vs. için bir etken ama awd kısmına gelirsek başka bir avantajda sağlıyor burada diğer "4 çeker" sistemler ile kıyaslamasını yaparsak ortaya şöyle bir durum çıkıyor, http://thenewswheel.com/wp-content/uploads/2016/06/Subaru-Symmetrical-All-Wheel-Drive.jpg https://www.theautochannel.com/news/2016/03/01/203345-subaru-all-wheel-drive-production-reaches-15-million.1-lg.jpg https://pictures.dealer.com/f/fergusonsubarusoa/0384/3bf57b6ce7bd9884d21c1d0279fa87d9x.jpg https://www.subaru-global.com/technology/images/technology/drivetrain_awd/tech03_awd_stability.jpg https://img.paratic.com/dosya/2017/10/subaru-impreza-nin-gelecekteki-yuzune-viziv-performance-ile-bakin-boxer-motor.jpg görsellerde açılamaya çalıştığı gibi boxer motor awd sisteminde güç aktarımı yaparken önde yanlamasına yerleştirilmiş motorlardan daha daha basitçe ve daha direk güç aktarımı yapabiliyor bu bize ne fayda sağlıyor? daha direk tepkiler veriyor, daha hafif olduğu için daha az yakıt(?) harcıyor ve daha az "komplike" olduğu için daha az masraflı oluyor tabi ayrıca otomobil doğuştan dengeli olduğu için daha az "denge" ayarı ve elemanı gerekiyor... 4 çeker sistemlerde en önemli unsur yüzde kaçlık bir oranda dağıtıldığı ve hangi durumlarda ne kadar hızlı gerekli tepkiyi verdiği. normal sürüşte önden çekişli olarak devam eden bir araç veya 60:40 oranında giden bir araç gerekli durumu algılayıp ne kadar sürede cevap veriyor? gibi gibi... diğer soruya geçersek, audi markası quattro ile çıkışını ve reklamını yaptığı için bu sistem diğer rakiplerine göre onunla daha özdeş ama türkiyede pek "araba sürmek" zevki olmadığı için ve bu zevki daha çok düz şehirler arası yollarda "200 ü gördüm kankaaaa" düzeyinde seyrettiği için, her hangi bir talep olmuyor ama şöyle bir durum oluyor mesela s350 4matic veya 530dx falana alan olabiliyor ama bunların pek azı sistemin faydalarının bilince olarak bu sistemi talep ediyor. daha çok ithalatçının veya galericin elinde en pahalı ve donanımlı araba o olduğu için seçim yapıyorlar son olarak, bu dört çeker sistemler sürüş anında bir fayda sağlıyor ama o bir fayda senin ne kadar işine yaracak, gittiğin rota ve sürüş karakteri ile ne kadar fark yaratacak senin karar vermen gereken bir şey
Archangel_ Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 bir de boxer motoru ağırlık merkezini yere daha da yaklaştırdığı için yol tutuş açısından ekstra avantajı da var diyolla
Bone Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Feamer said: ben subaru kullanıyorum. yani boxer motor ile devamlı simetrik - 50:50 - güç dağılımı ile çalışan bir sistem. model ne?
roket adam Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Yani yılda birkaç gün kar yağan istanbul gibi bi yer için bu teknolojilere gerek yok diyorsunuz doğru mu?
goldbären Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 roket aracı kiralayacaksan denemek için alabilirsin ama satın alacaksan ve çok fark varsa değmeyebilir. şöyle de bir şey var, kırk yılda bir terste kalırsın, orada seni kurtarınca iyi ki almışım dersin. arabayı boşver önce ayrı eve çık ama yau : P
roket adam Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 17, 2018 Ha yok, alacağımdan değil ya meraktan sordum :) Evi hallettim bu arada ev lazımdı baya :p
Bone Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 bozuk yollarda kullanmayacaksan, kar/çamurda kullanmayacaksan, köy yolları dahil uzun yollara gitmiyorsan, sadece İstanbul trafiğinde süreceksen, o zaman en ucuz en küçük araba neyse onu al geç. quattro / xdrive / 4matic "sahte" 4x4 sistemleri. Almanya, İskandinavya gibi ülkeler dağlık, yağışlı ve karlı bölgeler, bu yüzden de 4x4 çekişe ihtiyaç duyuyorlar. ama 4x4 beraberinde fazlaca yakıt harcamı da getiren bir şey. bu sistemler, gerektiği zaman 4x4'e geçip aracın kaymasını engelleyiyor, ama onun dışında 2 çeker olan, böylece yakıt tasarufu sağlayabiliyor. en iyisi quattro deniyor, ama araştırsam da düzgün bir kıyaslamaya rastlayamadım. eğer bahsettiğim Avrupa koşullarına benzer Anadolu yöresinde yaşamıyorsan, bir anlamı yok bunlara bakmanın.
Bone Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 "roket adam" said: ya da 4matic neden sadece merc jiplerde var? bunu merak ettim. aslında almanya'da çoğu seride 4matic alma şansı var. ancak bizde "satılmaz" diye düşünürek sunmamışlar. haliyle istesen de alamıyorsun. alamayınca da sadece jiplerde var gibi oluyor. Feamer bahsetti diye Subaru modellerine bakıyordum. Yeni XV modeli çıkmış, şahane gözüküyor. Ancak bizde sadece 1.6 modeli satılıyormuş, ve Türkiye'deki versiyonu deneyenler performansın bok gibi olduğundan yakınmış. Şu alttaki video 2.0 modelinden ve performansı gayet doyurucu gözüküyor. Türkiye'de böyle tuhaf bir satış politikası var. Parayı bastırıp yurtdışından getirmedikçe ürün çeşiti aşırı kısıtlanmış durumda. https://www.youtube.com/watch?v=Gt6kBvYFYGw
synthesizer Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 Komodo said: bmw mercedes için söylüyorum, arkadan iter araba karda gitmiyor. Ufacık çamurda kalabiliyosun vs. 4 çekerde kalmıyorsun, o yararı var. köylü gibi yazlık veya "4 mevsim" lastikle karda gitmeye çalışırsanız 4 çekerle de gidemezsiniz 2013 320 ied ve kış lastiğiyle kartalkayaya çıkıp indim sıfır problem
Komodo Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 koylu kanadalılar kanadada çok kış olmuyor diye kış lastiği almamış. https://www.youtube.com/watch?v=jq-sMI6WEsI
paramecium Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 18, 2018 Selam, Çocuk öncesi aracım A4 quattro idi. İstanbul'da Tuzla-Dudullu arası araç kullanıyorum. Baharda Trabzon/Rize, yazın da Çanakkale yapıyorum. Sonraki araç olarak da Subaru bakıyorum. AWD'nin verdiği güven daha başka. Tutunmanın az olduğu her ortamda daha güvenli oluyor. Yağmur, kar, buz, çiğ, toprak... Bu arada Audi'nin tüm quattro'ları Torsen değil, A3 ve alt grup Haldex kullanıyor. VW ve Skoda da Haldex diye biliyorum. Haldex, gerek olduğunda devreye giren bir sistem. Quattro'nun bile yolda kalacağı durumlar olabiliyor; abidik bir teker kombinasyonunda araç ilerlemiyordu. Ön aks ve sol arka teker çekiş sorunu yaşadığında falan gibi. Saygılar.
Feamer Mesaj tarihi: Şubat 19, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 19, 2018 Bone said: Feamer said: ben subaru kullanıyorum. yani boxer motor ile devamlı simetrik - 50:50 - güç dağılımı ile çalışan bir sistem. model ne? forester ve levorg var,
Feamer Mesaj tarihi: Şubat 19, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 19, 2018 "roket adam" said: Yani yılda birkaç gün kar yağan istanbul gibi bi yer için bu teknolojilere gerek yok diyorsunuz doğru mu? kardan ziyade, normal sürüşte de fark yaratıyor ama sorulması gereken soru şu, bu farkı gerektirecek kadar dinamik araç kullanıyormuyum veya o kadar iyi plotmuyum deneme sürüşü yap araç hareket ettiğinde zaten anlıyorsun zaten farkı
Feamer Mesaj tarihi: Şubat 19, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 19, 2018 Komodo said: koylu kanadalılar kanadada çok kış olmuyor diye kış lastiği almamış. https://www.youtube.com/watch?v=jq-sMI6WEsI arabanın dengeli ve 4 lastiğin aynı anda dönmesin avantajı bu gibi durumlarda ortaya çıkıyor araç saplanıp kalmıyor...
Feamer Mesaj tarihi: Şubat 19, 2018 Mesaj tarihi: Şubat 19, 2018 Bone said: Yeni XV modeli çıkmış, şahane gözüküyor. Ancak bizde sadece 1.6 modeli satılıyormuş, ve Türkiye'deki versiyonu deneyenler performansın bok gibi olduğundan yakınmış. Şu alttaki video 2.0 modelinden ve performansı gayet doyurucu gözüküyor. bok gibi derken neresinden bahsediyorlar? arazi performansımı? yoksa otoyol sürüşü mü? tabi bunu söyleyenlerin bu aracın, orta yol, ucuz bir tercih olduğunu a unutmamaları lazım, denk modeller ile kıyaslamak lazım, mesela, yeni fiesta 100 küsür birim paraya geliyor, astra falan 150 çıkıyor ama levorg güncel fiyatı 170, xv ise 120-160 arası fiyatı var
Öne çıkan mesajlar