Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ula pegasus


Biyik

Öne çıkan mesajlar

ucuz firma ucuz pilot diye bir şey yok, pegasus ile thy maaşları aynı hemen hemen. hatta tr'de her firmada pilotlar aynı parayı alıyor. thy'nin sosyal imkanları çok daha fazla sadece o yüzden iyi ve çekici.

pilot kaliteli genel olarak ülkede hemen hemen aynı, thy'de de çok keko var. daha seçici ama diğerlerine göre tabii ki.

sıkıntı firma politikaları oluyor genelde. misal bildiğim şeylerden biri ki kaza direkt buna işaret ediyor; uzun palye denilen bi olay.

tekeri normalde güvenli iniş için pistin gerisinde 300ft'e koyman gerek. ama uzun pistlerde bu yerde uçağın rolede çok kalmasına sebep oluyor ki bu da tekerin ekstra aşınmasına sebep oluyor. bu da bakım tarihini öne çekiyor, yeni lastik, uçağın o süreçte planlamasını geciktirmesi vs. derken pegasus gibi firmalar genelde uzun palye istiyor.

o da ne oluyor işte uzun pistlerde biraz öne koy plx diyor tekeri.

şimdi baktım. 737'nin min iniş mesafeleri şunlar;

dry runway: 1710m (flaps 40), 1790m (flaps 30)
wet runway: 1970m, 2050m

trabzonda pist uzunluğu 2.9km'miş. 300ft'lik ki bu 100 metre eder sadece, onu geçip tekeri koysaydı uçağın durması için pistin 2.1km-2.2km'lik bölümü yeterli oluyor, ıslak zemin, yağış varmış bugün.

uçağın normal şartlarda teker koymasıyla şu senaryonun yaşanma ihtimali pek yok maalesef. yani başka bir teknik sorun yoksa eğer.

edit:

üstte verdiğim ağırlıklar bir de maximum landing ağırlığı, 65 tonda; uçağın ağırlığını bilmek gerek tabii ama 35 tonda şu değerleri vermiş boeing

dry runway: 990m (flaps 40), 1030 (flaps 30)
wet runway: 1140m, 1180m

yani ne kadar yakıt yüklendi bilmiyorum ama ankaradan kalmış, hafifte bir uçak olması gerek. yani üstte yazdığım senaryodan daha kısa mesafeli şeyler var. büyük ihtimal dediğim yere çıkacak araştırmadan sonra olay kaptan pilotu patlatacaklar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha pilot hatası bu tabii ki öyle işlenecek. çünkü alışkanlığa dönüşüyor. atıyorum kaptan belki 200 kere iniş yaptı Trabzon'a işte atıyorum son 30 tanesi dry runway'e göre 1700km'de duracak şekilde teker koydu uzun palye yapıp.

bu sefer yine o şekilde yaptı ama zemin ıslaktı. fark edince de olayı geç kalınmıştı uzağa teker koyulduğu için büyük ihtimal.

Tabii bunlar senaryo hep, ama şu Atatürk'te son yaşanan kazanın sebebi de (özel jet olan) buydu mesela.

adamlar tekerler eskimesin diye hep pist ortasına teker koyuyorlar ve kısa role yapıp pistten çıkıyorlar. o gün emergency deklere ediyor, patlak lastikle iniş yapacak ki pist başına koyması gerekiyor tekeri o durumda. alıştığı için ortaya koymaya ve hep öyle indiği için yine oraya koyuyor ve patlak lastik freni desteklemeyince pistten çıkıyor ölümden dönüyorlar.

hatta adamlar sorgulandığında ne var hep böyle iniyorduk diye de çıkışmışlar anlatılana göre...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...