Biyik Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 trabzon'da az daha uçağı patlataymuş pistten çıkmış uçak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Adı üstünde pegasus dsfsd Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
masa Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Olsun halen en ucuzu pegasus. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vivavale Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Detaylari merak ettim inis yaptiktan sonra pistten cikmis deniyor. Olu yarali yokmis tabi ne kadar dogru bilmiyorum. Leak falan bisi bulan olursa ateslesin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Biyik Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 tvitre'de trabzon pisti zaten sikintili falan yazmışlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komodo Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 pist başlamadan teker koymuş sanırım, o yuzden de ön teker kopmuş sdsf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tim Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 sdfs derken? komik degil abi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ShadowFax Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 abi kaza bu, firmayla pek alakası yok. Hemen herkes birilerini suclamaya baslamis. Arastirilsin bakalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
applev0dka Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 pegasus'un hükümetle arası kötüdür bıyık bokladığına göre Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bright Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Türkiye'deki en ucuz havayolunun başına böyle şeyler gelmesi oldukça normal geliyor açıkçası Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Biyik Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 apple, futbol topiğindeki deivid'in golü sanırım hâlâ kalede kaldı :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sardalya Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 ucuz olmasiyla ne alakasi var pilotaj hatasinin? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jeeztro Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 gene de easyjet falan efsane ya bi de wizy mi ne vardı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
applev0dka Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 pilot yerine kasap uçuruyormuş düşük maaşa uçakları Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Biyik Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Jeeztro said: gene de easyjet falan efsane ya bi de wizy mi ne vardı easyjet ya. hele koltuk numarası vermediği zamanlar sdfdsf millet apronda depar atıyodu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 ucuz firma ucuz pilot Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Biyik Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 bu arada avrasya tünelinin çıkışında çatışma çıkmış polis kontrol noktasına arabayla dalmışlar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici orc_lord Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Açıkçası Pegasus'un daha önceden hiç böyle bir hadisesi olmamıştı, ben güvenilir bir firma olduğunu düşünüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Grego Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Tim said: sdfs derken? komik degil abi. ciddi ciddi okuyordum senin yorumu görünce güldüm ha. adamın yorumunu bile sdsgs sız okumuşum direkt. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
µh Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 siste inis icin ekstradan bir elektronik sistem vardi her havalimaninda olmayan, trabzonda var mi ondan acaba Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 ucuz firma ucuz pilot diye bir şey yok, pegasus ile thy maaşları aynı hemen hemen. hatta tr'de her firmada pilotlar aynı parayı alıyor. thy'nin sosyal imkanları çok daha fazla sadece o yüzden iyi ve çekici. pilot kaliteli genel olarak ülkede hemen hemen aynı, thy'de de çok keko var. daha seçici ama diğerlerine göre tabii ki. sıkıntı firma politikaları oluyor genelde. misal bildiğim şeylerden biri ki kaza direkt buna işaret ediyor; uzun palye denilen bi olay. tekeri normalde güvenli iniş için pistin gerisinde 300ft'e koyman gerek. ama uzun pistlerde bu yerde uçağın rolede çok kalmasına sebep oluyor ki bu da tekerin ekstra aşınmasına sebep oluyor. bu da bakım tarihini öne çekiyor, yeni lastik, uçağın o süreçte planlamasını geciktirmesi vs. derken pegasus gibi firmalar genelde uzun palye istiyor. o da ne oluyor işte uzun pistlerde biraz öne koy plx diyor tekeri. şimdi baktım. 737'nin min iniş mesafeleri şunlar; dry runway: 1710m (flaps 40), 1790m (flaps 30) wet runway: 1970m, 2050m trabzonda pist uzunluğu 2.9km'miş. 300ft'lik ki bu 100 metre eder sadece, onu geçip tekeri koysaydı uçağın durması için pistin 2.1km-2.2km'lik bölümü yeterli oluyor, ıslak zemin, yağış varmış bugün. uçağın normal şartlarda teker koymasıyla şu senaryonun yaşanma ihtimali pek yok maalesef. yani başka bir teknik sorun yoksa eğer. edit: üstte verdiğim ağırlıklar bir de maximum landing ağırlığı, 65 tonda; uçağın ağırlığını bilmek gerek tabii ama 35 tonda şu değerleri vermiş boeing dry runway: 990m (flaps 40), 1030 (flaps 30) wet runway: 1140m, 1180m yani ne kadar yakıt yüklendi bilmiyorum ama ankaradan kalmış, hafifte bir uçak olması gerek. yani üstte yazdığım senaryodan daha kısa mesafeli şeyler var. büyük ihtimal dediğim yere çıkacak araştırmadan sonra olay kaptan pilotu patlatacaklar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 ha pilot hatası bu tabii ki öyle işlenecek. çünkü alışkanlığa dönüşüyor. atıyorum kaptan belki 200 kere iniş yaptı Trabzon'a işte atıyorum son 30 tanesi dry runway'e göre 1700km'de duracak şekilde teker koydu uzun palye yapıp. bu sefer yine o şekilde yaptı ama zemin ıslaktı. fark edince de olayı geç kalınmıştı uzağa teker koyulduğu için büyük ihtimal. Tabii bunlar senaryo hep, ama şu Atatürk'te son yaşanan kazanın sebebi de (özel jet olan) buydu mesela. adamlar tekerler eskimesin diye hep pist ortasına teker koyuyorlar ve kısa role yapıp pistten çıkıyorlar. o gün emergency deklere ediyor, patlak lastikle iniş yapacak ki pist başına koyması gerekiyor tekeri o durumda. alıştığı için ortaya koymaya ve hep öyle indiği için yine oraya koyuyor ve patlak lastik freni desteklemeyince pistten çıkıyor ölümden dönüyorlar. hatta adamlar sorgulandığında ne var hep böyle iniyorduk diye de çıkışmışlar anlatılana göre... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Biyik Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 çok güzel açıklamışsın :D pilotluk eğitimine yeni başlamış arkadaşıma attım yazdıklarına case study niyetine okusun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Bir kez daha havacilik, meydan bilgileriyle ufkumu acan paticige binlerce şükürler olsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 13, 2018 Vizyon mastirliktan pilotluga uzanan VIZYON yolu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar