Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Giseler arasi hiz cezasi uygulamasi 1 Temmuz 2017'de basliyor


hanzomain

Öne çıkan mesajlar

değil, gittim gördüm
almanyanın güneyinde her 100 metrede bir hız limiti değişiyor.
Hız limiti olmayan aralıklarda var. Radarda koymuşlar habire takip etme durumundasın limitleri.

Çiçek gibi.
Fistan said:

Suark said:

otobana 120 zaten dunyanin en sacma seyi ya, yoluna gore hiz limitinin gelmesi lazim artik ulkeye

yoluna göre limit var zaten otoyollarda 120
tüm avrupada böyle 110-130 arası sınırlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

italyanın çoğu otobanında gittim
hız limiti 130.

diğer avrupa ülkeleri de benzerdir.

millette paşa paşa 130 ile gidiyor. şehir içine girdi mi de paşa paşa düşürüyor hızını.

yaa arabam çoghızlı 100den aşşa gitmio olayı türklere has. bir de diğer ortadoğu ülkelerine muhtemelen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

italya lol
kıyaslıcaksan en doğrusuyla kıyaslıcaksın almanya eu nun alfası olduğu için örnek o

ayrıca doğrusuda bu, sınırsız otobanların olması lazım bir kere ki bizim otobanların bazı noktaları buna uygun. Onun dışında,duble yollarda 110 hız limiti bu ok. Ama otoban niye 120 yahu? arada 10km/s lik mi fark var yani? madem öyle otobanı niye yaptın?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senko said:

italyanın çoğu otobanında gittim
hız limiti 130.

diğer avrupa ülkeleri de benzerdir.

millette paşa paşa 130 ile gidiyor. şehir içine girdi mi de paşa paşa düşürüyor hızını.

yaa arabam çoghızlı 100den aşşa gitmio olayı türklere has. bir de diğer ortadoğu ülkelerine muhtemelen.

neden türkiye ve ortadoğu ülkerlerine has söyliyim çok rahat basılabilcek geniş yollarda saçma hız sınırları var içi sıkılıyo insanın giderken bomboş 3 şeritli yolda 82 hız sınırı kafayı yedirtiyo insana
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Jaegerjaquez said:

senko said:

italyanın çoğu otobanında gittim
hız limiti 130.

diğer avrupa ülkeleri de benzerdir.

millette paşa paşa 130 ile gidiyor. şehir içine girdi mi de paşa paşa düşürüyor hızını.

yaa arabam çoghızlı 100den aşşa gitmio olayı türklere has. bir de diğer ortadoğu ülkelerine muhtemelen.

neden türkiye ve ortadoğu ülkerlerine has söyliyim çok rahat basılabilcek geniş yollarda saçma hız sınırları var içi sıkılıyo insanın giderken bomboş 3 şeritli yolda 82 hız sınırı kafayı yedirtiyo insana


bu adam ne zaman arabayla, şöforlükle ilgili bi şeyler yazsa gözümün önüne şu geliyo;

https://media.giphy.com/media/xUA7aSwPNxFmfalCOQ/giphy.gif
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Saat olayını nereden bileceğiz Bari görülecek şekilde yazsalarda ona göre ayarlasak kendimizi. Bu olay otobanlardaki akaryakıt istasyonları ile çay-kahve bahçelerine yarar biraz. 70-80 le gidilecek yere gidilmiyor buna gerçekçi bir çözüm bulunmalı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gerçekçi çözüm hız sınırını geçmemek işte
öyle benim arabam rahat gidiyor diye hız limitini 150 olsa iyi olur yapamıyosun işte bu tam ortadogu kafası
baskasının şahini de gidiyor 150 yani seninle aynı yolda
almanya hariç bütün avrupa ülkelerinde 110-130 civarı hız limit
bi siz akıllısınız zaten yola göre hız limiti koyduracak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

biz değil almanlar da akıllı, avrupanın tamamından akıllı abi herifler. Avrupayı genellemekten vazgeçin artık, überler olmasa eu tamamen patates birliği lol.

Şahine göre yapacaksak iki yöntem var,
1- trafikteki X tarihinden önce tüm araçları kaldırmak
- ki bunu yapamayız muhtemelen -
2- hız sınırını en dandik arabaya göre yapmak, bu mantıkla devrim arabası 10 yapıyor max, hız limitini 10 yapalım.

top kek.

Hayır yani 120 ninde bi mantığı yokki, niye 110 değil? niye 80 değil?
ncapteki bütün kazalar 65 le yapılıyor, o zaman hız limiti niye 65 değil?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bilmiyorsan araştıracaksın neden 110 değil 120
salak salak sallamayla olmuyo öyle
x tarihinden önceki arabaları kaldır, proton tata falan da var 2017 model
10km/h hız fazla olunca reaksiyon süresinden fren mesafesine artış hızın artış oranıyla dogru orantılı değil, logaritmik artış var
almanya olmasaymış avrupa birliği hede hödö
danimarka ? hollanda? ingiltere ?
ne kadar boş konuştugunun ne zaman farkına varacaksın şu forumda acaba merak ediyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sanki kendi biliyorda konuşuyorsun, sırf avrupadaki bazı ülkeler
Hollanda ve Danimarka göt kadar ülkeler, 50 le gitsende aynı yere aynı sürede ulaşıosun zaten.
İngiltere exception.

fransayla, italyayla kıyaslasana?

Hani açıklama? yok.
Hani mantık? yok.
Hep ezber hep ezber, tavuk gibi ezberle sdfsad.

Biliyorsan açıkla. Anlat. Bilmiyorsun tabiki, en fazla internetten okuyup şimdi bişiler örenicek onlarıda satmaya çalışacaksın lol.

Her yola aynı hız koymak kadar aptalca bir şey yok dünyada, sadece buna para harcamak istemiyorlar, kolaya geçip en asgari hızı yazıp geçiyorlar işte.

Ncap ne? avrupanın yaptığı test. Adam kendi güvenlik testini 65 le yapıp, 130 hız limiti koyuyor. ÇOK MANTIKLI.

Bana görede 80, yapalım tüm yolları 80 hiç kaza olmasın. Nasıl çözüm?

Adamların otobanında hız limiti yok diyorum, 2 şeritli patlak pürtlek otoban. Açta 2 video izle yutuptan bişiler öğrenirsin belki.

Normal yollarında her 100 metrede bir hız limiti değişiyor diyorum, demekki yapılabiliyormuş. Ve doğrusuda bu zaten, adam gibi mühendislikle yaparsın hesabını kitabını ona göre uyarırsın sürücünü.

ek olarak, shitposterdan boş konuşma dersine ihtiyacım yok çok şükür.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

NCAP'in kazaları 65km/h ile yapmasındaki en büyük etken, seyir hızlarının hatalı mesafe bırakmadan dolayı çarpışma anında frenin de etkisiyle 65km/h seviyelerine düşmesidir.

Hatta bu hız eskiden daha düşüktü, şimdilerde azcık yukarı çekildi. Bildiğim kadarıyla da NCAP bu test hızını daha yukarı çekmek istiyor ama otomobil üreticileri istemiyor. Önlemlerin getireceği ek ağırlık ve maliyet artışlarını savunuyorlar.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

sanki kendi biliyorda konuşuyorsun, sırf avrupadaki bazı ülkeler
Hollanda ve Danimarka göt kadar ülkeler, 50 le gitsende aynı yere aynı sürede ulaşıosun zaten.
İngiltere exception.


km bazinda otoban uzunlugumuz hollandadan daha az.
50 ile gidersen de ayni surede ulasamazsin abi hollanda da :)
nasil mantik bu.

karayollarinin, tuik'in vardir arastirmalari, italya da kac kaza oluyor turkiye de kac kaza oluyor bunlarin ne kadari olumlu, ne kadari otobanda ...
sonra anlasilir zaten turkiye de sinirsiz hiz olamayacagi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tabi orası öyle, ama hız sınırını 65 e sabitlemek daha garanti çözüm değil mi? Böylece çarpışma hızları daha düşük olacaktır. Dimi?

Ama gerçekçi değil işte, 1920 de değiliz ki herkez 65 le gitsin. Aynı şekilde 90 larda konulmuş 120 limitide saçma. Kazaların yoğun olduğu, rüzgarın fazla olduğu asfaltın iyi olmadığı yerde düşürtürsün hızları. Ama dümdüz pamuk gibi otobanda 120 çok yanlış.

Bu sefer insanlar diğer yerlerdeki limitlere uymuyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Alman modeli öneriyorum abi ben, almanya ve hollanda otoban uzunlugunu kıyaslarmısın.
Bide almanya italya kaza oranını.

Şu an zaten TR de diğer ülkelerin modelini kullanıyoruz, e kaza oranı yüksekse demekki modelde de hata var.

senko said:

Suark said:

sanki kendi biliyorda konuşuyorsun, sırf avrupadaki bazı ülkeler
Hollanda ve Danimarka göt kadar ülkeler, 50 le gitsende aynı yere aynı sürede ulaşıosun zaten.
İngiltere exception.


km bazinda otoban uzunlugumuz hollandadan daha az.
50 ile gidersen de ayni surede ulasamazsin abi hollanda da :)
nasil mantik bu.

karayollarinin, tuik'in vardir arastirmalari, italya da kac kaza oluyor turkiye de kac kaza oluyor bunlarin ne kadari olumlu, ne kadari otobanda ...
sonra anlasilir zaten turkiye de sinirsiz hiz olamayacagi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

almanya'daki 2015 olumlu kaza sayisi 3339
italya'nin 3385
turkiye de bu 7530

turkiye de duz yolda sehirlar arasi yollardaki kaza sayisi 45700 bunlarin 17788 i yoldan cikma, 7865i devrilme, takla atma seklinde kayit edilmis. 2896u da karsi karsiya carpisma seklinde.

durum buyken hala hiz siniri olmasin diyorsun.

almanya da toplam otoban km 10854, italya da 6 193, turkiye de ise 2159
otoban km'sini baz alirsak durumun ne derece vahim oldugu daha guzel anlasiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...