Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hasbro'nun mükemmel yılbaşı reklamı


Chastor

Öne çıkan mesajlar

Fistan said:

çok diyen oldu da
reklam güzel gerçekleri anlatıyor seviyesinde insanlar
sanki aklı başında insanlar olarak bu gerçekliğin farkında değilmişiz gibi bi oyuncak firmasının tecavüz temasıyla bunu bize anlatmasına ihtiyacımız var


Ağaoğlu Uludağ Resort sana kayak yapan adamlı reklam gönderirse, şikayet maili yazıyor musun "Ya Uludağ'da kar olduğunu senden öğrenecek değiliz" diye?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice said:

abi bilmiyorum ben iki tarafa da hak veriyorum ama bu ülkenin standartlarını düşününce içim elvermiyor ne yalan söyleyeyim.

biraz daha az dil atmalı, bel ötelemeli olsaydı, tecavüzü daha üstü kapalı iletseydi sorun olmazdı bence.


Niye tecavüz? Realite bu iken yılbaşı gecesi dışarı çıkmak consent. Consenting adults arasındaki cinsel birleşme ise tecavüz değildir.

Oradaki imgelerin hiç birine hayır bu spesifik olarak irade dışı bir hareketi anlatıyor, kesinlikle normal bir sevişmeyi anlatmıyor diyemezsin. Kafasından bastırma, ağız kapatma hareketi falan yapmıyor adam sana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:

çok diyen oldu da
reklam güzel gerçekleri anlatıyor seviyesinde insanlar
sanki aklı başında insanlar olarak bu gerçekliğin farkında değilmişiz gibi bi oyuncak firmasının tecavüz temasıyla bunu bize anlatmasına ihtiyacımız var


"Oyuncak firması toplumsal eleştiri yapan reklamı niye çekiyor?"

Sana mı sorucak abi? Sen çekmeye kalkarsa "Bar sahibi ne anlar sosyolojik dinamiklerden, tecavüz, güç ve foucault'tan?" mı diyelim?

Bu filmin yapılmış olmasının bir ahlaki suc olmaması için illa halkın %100'ü anlayabilmeli mi?

Bunların cevabını verecek biri yok abi üzgünüm, isteyen istedigi söyler, bebek maması firması isterse child porn'dan bahseder. Ha satışları düşer mi? Düşer. Free market capitalism böyle birşey. Adamın insiyatifinde ismini nasıl kullanacagı, tüketiciye düşmez neyin yapılıp yapılamayacagı. Senin tek tekin begenmedigin şeyi almamak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fistan said:

normal olması rahatsız ediyorsa tepki göstermek gerekir bence
duyar kasıyorsunuz demek yerine


aslinda reklamdaki vurgu da biraz o yonde. hani mekanindan taksicisine falan bu kadar les insanlar, evde oturup bu tip bir oyunla yilbasini gecirin, cunku disarisi igrenc.

insanlar genel olarak tepki gostermis olsa mekanlara, ve evde oturmayi tercih etseler, mekanlar bu tip politika uygulayabilirler mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice said:

abi bilmiyorum ben iki tarafa da hak veriyorum ama bu ülkenin standartlarını düşününce içim elvermiyor ne yalan söyleyeyim.

biraz daha az dil atmalı, bel ötelemeli olsaydı, tecavüzü daha üstü kapalı iletseydi sorun olmazdı bence.


Abi setup igrenc. Ama kasıtlı olarak igrenc yani, adamın amacı zaten sana onu hissettirip dısarı cıkarmamak, monopoli oynatmak dsfgdfg.

Tamam başarılı, eleştirisi isabetli ama eninde sonunda reklam yani dfg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bilmiyorum xunn. hepimiz haklıyız bence ama sadece ben bu konuda daha hassas olmayı tercih ediyorum ve içim böyle rahat ediyor.

yıllarca family guy'da herbert'a güldük. tecavüzden daha kötü birşey olan çocuk tecavüzüne güldük dolaylı yoldan. ama sadece belli bir kitlenin izlediği bir diziydi. bir reklam değildi mesela.

bu tarz ufak şeyler nüans farkı yaratıyor bence. günde 2 kadının tecavüze uğradığı bir gündemde ben bu konuda hassasiyetimi örtbas edemiyorum.

ne yalan söyleyeyim izlerken böyle tatmin oldum kendi çapımda. hayatta en nefret ettiğim insanlar meyhanelerde müşteri gelir gelmez götünün neresinden yalamaya başlasam diye bakan orospu çocuğu şef garsonlardır. hepsinin açlıktan ölmelerini her fırsatta dilerim. ama işte yine de bu reklamın geniş kitlelere yayılması beni rahatsız eder. belki aşırı hassasım. kabul ediyorum ama böyleyim ve bunun da aksini iddia edemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Black-ice said:

bilmiyorum xunn. hepimiz haklıyız bence ama sadece ben bu konuda daha hassas olmayı tercih ediyorum ve içim böyle rahat ediyor.

yıllarca family guy'da herbert'a güldük. tecavüzden daha kötü birşey olan çocuk tecavüzüne güldük dolaylı yoldan. ama sadece belli bir kitlenin izlediği bir diziydi. bir reklam değildi mesela.

bu tarz ufak şeyler nüans farkı yaratıyor bence. günde 2 kadının tecavüze uğradığı bir gündemde ben bu konuda hassasiyetimi örtbas edemiyorum.

ne yalan söyleyeyim izlerken böyle tatmin oldum kendi çapımda. hayatta en nefret ettiğim insanlar meyhanelerde müşteri gelir gelmez götünün neresinden yalamaya başlasam diye bakan orospu çocuğu şef garsonlardır. hepsinin açlıktan ölmelerini her fırsatta dilerim. ama işte yine de bu reklamın geniş kitlelere yayılması beni rahatsız eder. belki aşırı hassasım. kabul ediyorum ama böyleyim ve bunun da aksini iddia edemiyorum.


Hassasiyet mevzuyu eleştirmeyerek, insanların gözüne sokmayarak gösterilen birşey değil abi, klavyeye alev aldırmamın sebebi bu zaten. Çok çok önemli böyle şeyler yapılabilmesi. Kaldırılmış olması çok çok önemli. Bırak halkı bu forumun hitap ettiği kesimin bile bütün "nüansı" kaçırmış olması çok önemli ve tartışılmaya değer. Reklama koyayım size birşey olmasın mevzusu aslen, çünkü bu reklamın kaldırılması size freespeech ve artistic freedom'la ilgili alarmlar uyandırmıyorsa gerçekten bir sıkıntı var.

Bu sorunları eleştirecek olan, toplumun gözüne sokacak olan insanlar çizerler, reklamcılar, sanatçılar genel olarak. Çünkü hiçbir politikacı çıkıp kınamış değil, gündem haline getirmiş değil, Diyanet İşleri hala çıkıp "Bunu yapanlar bırak müslüman, insan değil." dememiş, daha fazla bütçe alıp cami açma derdinde.

Bunları kim diyecek, kim batıracak abi bu halkın gözüne?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iki maddede anlatmaya çalışayım.

1- harcamalar üzerinden "sikme" analojisi. reklamı konuşulur yapan bu analojinin başarılı olması ve üzerine fazla düşünmediğimizden olguyu açıkça anlaşılır kılması.

bu reklamdan hoşlanmayanların da katıldığı ortak nokta.

2- reklamda çoşkun müziği kullanılması, çoşkun'un el ve vücut hareketleri ile bitmesi.

burada ayrılıyoruz:

a- reklamı savunan arkadaşlar coşkun'un sadece esnafın tavrının maskotu olduğu ve yalnızca esnafın tavrını betimlediğini başka bir şey ima etmediğini söylüyorlar

b- reklamı savunan diğer arkadaşlar coşkun'un dahil olmasının kutlamalarda taciz olaylarını da anlattığını ve bu yüzden evde kalmamızı sağlayan negatif etmenlerden sayıldığını, dolayısıyla esnafın tavrı gibi bir gerçek olduğunu söylüyorlar.

c- reklamı yanlış gören arkadaşlar reklamın yalnızca esnafın tavrını değil, yılbaşında sokaktaki olayları da içerdiğini; sokaktaki olaylar sebebinden evde durmaya çağırılmanın insan hakları bakımından bir aşağılanma ve kabullenme içerdiğini söylüyorlar.


buradan sonra yorumlayalım.

2a grubunda iseniz naifsiniz.
2b grubunda iseniz hem azınlıksınız hem naifsiniz: türk toplumunda ne yazık ki bu reklamı sizin gördüğünüz gibi görecek insan sayısı %0.57 falan. geri kalan %99 reklamı gördüğünde "bak hristiyan âdetleri gibi gecenin köründe toplanmıyorlar en azından evlerinde oturup hem esnaf gömmesin hem orospulara karışmasınlar diye tombala falan oynuyorlar" diyecek.
2c grubunda iseniz atatürk gibi adamsınız: reklamdan kimin neyi anlayacağını biliyorsunuz, norm bu diyip üzerinden kendi çıkarınızı ve zevklerinizi körüklemeye değil hâlâ salak gibi insanların ne kadar salak olurlarsa olsunlar o şeyi doğru algılamalarına çalışıyorsunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...