Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization VI


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

civ delisi degilim. en son 3 u oynamisimdir sanirim.

6yi gorunce aa oynanir ya bu dedim. grafikleri gorunce fikrim degisti.
civilization diyince cartoon grafikler degil, daha ciddi(nasil denir bilemedim) grafikler bekliyodum ben acikcasi.

civ 5 de indirime girmis onu alip oynayayim bari. hevesim gecsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu arada civ de cartoonish esprili grafik falan eskiden de vardi, yeni konseptler degil. civ4 gayet cartoonish tir gene.

hani burda biraz abartmislar, biraz civ revolution tadi olmus, ama gene civ civdir. oynanir. art style cok az umrumda su oyunda. mekanikler daha cok umrumda.

vanilla civ5 in beni kanser eden bazi seyleri vardi, oyle bezdim ki zamaninda, o yuzden expansionlari da cok az oynadim. (halbuki expansionlar baya adam etti oyunu, ama elim gitmedi bir daha iste) tabi ki bu mekanikler geriye gitmez ama cila gorurlerse mis gibi olur. muhtemelen civ5 in patchli ve expansionli halinden daha kotu cikmaz.

bir de civ5 te her bir tile a icik cicik bakmadan ne oldugunu anlayamiyordum ben. interface olarak art deco iyi guzel hostu da, harita bildigin karman cormandi. burda screen shotlarda neresi plains neresi degil gayet temiz anlasiliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dolayisi ile icimden bir his civ5 ten civ4 e geri donmeme sebebiyet veren bir cok seyin burada cilalanacagini soyluyor. ustelik civ4 un kanser eden ama civ5 te cozulen stack of doom sorunlari, city lerin kendi savunmasi olmasi, city stateler vs gibi civ6 ya aktarilacak cok da guzel fikirler var.

art stili dedigim gibi begenmesem de, mekanik olarak temiz olmasi cok buyuk bir avantaj.

umarim civ5 in kanser eden o fazla basitlestirilmis ui si gibi bir sey de gelmez. o zaman tadindan yenmez. daha ui screenshot gormedim hic.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pre-order acilmis, toplamda bir trailer 3 tane de screenshot var elde. Bari bir beta gameplay filan goster. Tamamen hype la milleti yolabilir miyiz kafasi.

Mevcut 3 screenshot a gore, grafikler civ e gitmemis, uyumsuz epey. Tablet oyunlarina benzemis. Iki kelam elestiri yapanlara da "Begenmezseniz oynamayin yaaa!" tarzi yaklasmak hos degil. Kaldi ki civ1 den beri civilization oynayan bir kitle var burada.

Benim korkum Firaxis in son zamanlardaki meshur "oyunu daha casual yapalim daha cok satalim" kafasiyla oyun mekaniklerinin icine edip etmeyecegi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kjayıtlara gecsin, ben uymus uymamıs falan demedim.
her hosuna gitmeyen grafiğe "10 sene geriye" falan gibi objektif gercekmiş gibi yorum yapanlara laf ettim.

civ5 gibi bir sitile gidilse daha iyi olurdu.

interface hantal ama güzledi bence ikonlar portreler falan. dahada rafine etsinler işte onu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

lider çizimleri de clash of clans-tier olursa


fallout4 te 2-3 screenshot üzerinden renk paletine ve art stiline laf edilmesini ne kadar sacma bulduysam burada da buna buluyorum. plain in plain, tundra nın tundra oldugu ayırt edilir temizlikteyse gerisi boş.

daha bu ss lere interface binince ne çıkacağını gormedik. asıl eleştirmek icin onu bekliyorum ben. zira oynarken bana lazım olan interface in yapısı ve grafikler ile uyumu.

bu arada geçmişte civ lider cizimleri de donemden doneme oyundan oyuna hatta bazen ek paketten ek pakete degisti. civ 2 nin gercek aktorlu gayet komik advisorlarına girmiyorum bile.

Civ5



Civ4



civ3




civ1

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

https://img.buzzfeed.com/buzzfeed-static/static/2015-12/8/11/enhanced/webdr02/enhanced-11765-1449593602-17.jpg


bu resmin olayı da su. ilk civ1 de liderlerin saldırganlık seviyeleri 8bit lik bir variable olarak atanmış. Ancak negatif olamıyor. Gandhi nin saldırganlığı en dusuk olan 1. Ancak civ1 de demokrasiye gectiginizde tüm liderler saldırganlık puanında size karşı -2 alıyordu. Gandhi 1 iken ve demokrasiye gecerseniz size karşı -1 olması gerekirken, variable sadece pozitif olarak tanımlandığından, onun yerine 255 oluyordu. yani birdenbire açık ara en saldırgan lider haline geliyordu. bu yuzden oyun sonunda birden bire butun sehirlerinize nukleer atmaya baslıyordu. (liderlerin tercih ettigi tech olayları yok o zamanlar. yani nukleer silah kullanma ihtimali ile savas acma ihtimali ayrı hesaplanmıyordu)

sonraki oyunlarda bu ozelligi bir espri olarak korudular. ornegin civ5 te gandhi en pasif liderken, eger savas acarsanız en cok size nukleer atması ihtimali olan lider aynı zamanda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.ign.com/articles/2016/05/13/how-firaxis-will-redefine-civilizations-art-style-in-civ-6-ign-first

Bir önceki mesajımda istediğim şeyi yapmışlar:

“We still have our unique units. Like, you see the Samurai, which are still unique the Japanese. But even the base units, like the Pikemen, all have a cultural flare to them.” Drawing from a collection of region-specific cosmetic pieces, Firaxis is creating variations to suit their home countries. “You still need to be able to read them as Pikemen – he still needs a long post, and it’s a very iconic shape. But we’ve gone a little further by changing up helmets, maybe the ends of the pike looks slightly different depending on the region the character is from. We’ve also got different skin tones, different ethnicity for the characters.”

Bunun haricinde:

“The big difference in our Fog of War from Civ 5 is that Civ 5 had the clouds. Now we’re treating the totally unexplored areas as a blank parchment with longitude and latitude lines on it,” says Busatti. “But as you explore that you start to open things up. The mid-fog, instead of being a darker version of the visible terrain, is now drawn in a map style. So we have shaders on it that simulate a pen-and-ink cross-hatch style map. It’s really cool and I’m excited to show that off. And in the empty spaces we have hand-drawn ships and sort of ‘here be dragons’ kind of stuff.”

The other major visual style element that Busatti’s extremely proud of is a callback to Civilization IV. “We had those pre-rended Wonder movies that show a sort of time-lapse photography sunrise to sunset. Everybody really liked those, and we got a lot of comments that they missed those as a reward for building Wonders,” he recalls. “So now we’re doing those in-game. Wonders actually have very intricate build sequences, so as you’re building Wonders over time you can see a certain percentage that’s done by looking at them massing. But when you’re done you’re rewarded by this movie – actually, the time of day in the world changes. So it goes from night to sunrise, so you see all the bricks building up in place until you get to sunset. Or some of the wonders end at night because they’re lit. And it’s all in-game in your world, and you can see all your buildings around it. It makes the world seem more alive, and that’s something we’ve put a lot of effort into.”
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Antitankların misal tek değil de infantryle vs. stacklenmesi gayet mantıklı bi geliştirme olur, ama 2 infantryi stackleyip sonra onu 3-4-5 diye 99a götürmek falan artık o kadar geri götürmezler heralde sistemi.

Çağa göre aynı ünite stackleyip bunların sayılarının biraz artmasında sakınca yok tabi, civ in late game combatında her tile a tek ünite düşünce bu defa turnde 60 combat komutu vermekten baygınlık geliyor. Hem pop hem de production bu kadar artmışken map coverage/unit density aynı kalmaması da keza iyi bi geliştirme olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e zaten artıyo o durum. stacklenen uniteler geliyo high techle, ucaklar bombalar aynen dediğin duruma yarıyo zaten.

combatta efektif kullnacabilceğin 10 tile görüyosan 15 unite basıyosun , geri kalana productionı ucağa veya yakınsa denize gemiye falan ayırıyosun. menzilin uzamasıda buna yarıyo.

mevcut sistemdede techle beraber artıyo zaten aynı alana sığdırabildiğin kuvvet miktarı.ü


ama sen aynı tile'a 2 infantary koyarsan, sadece ordaki gucu iki katına vcıkarmıyosun, choke pointi onemsizlestiriyosun.


ha mevcut sistemde paratrooperlar fazla guclu mesela, onada bi ayar cekseler iyi olur.

support bişiler basıp unitelere bonus olarak eklemek eyvallah onun yaratıcağı multiplier kısıtlı veya situational olur zaten
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eski doomstack'ler de kötüydü de civ5'in sistemi de başarısızdı, özellikle movement 1 olan birimleri nereye ne zaman diziyorsun anlamlı bir battle order olarak. yüzyıllar sürüyor. öndekiler patladıysa öne yenisini süremiyorsun, içlerinden geçemiyor arkadakilerin filan. oyunun konseptinin kaldıramadığı bir sistem yenisi de. bunda daha değiştirmeleri lazım öyle sırf support stackletmekle de olmaz.

namessar, koyduğun örneklerde hep iyiye gidiş var. geriye gidilmezse sorun yok. oyun içi olarak geriye gidilmiş zaten. fo4'ün aksine o ekranlar oyunun tümünü resmediyor, ekranı aşağıya kaydırınca glowing sea veya far harbor çıkmayacak yani. veya realism fırtınaları ara ara gelip değiştirmeyecek ekranı. wysiwyg.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

combatta efektif kullnacabilceğin 10 tile görüyosan 15 unite basıyosun , geri kalana productionı ucağa veya yakınsa denize gemiye falan ayırıyosun. menzilin uzamasıda buna yarıyo.

mevcut sistemdede techle beraber artıyo zaten aynı alana sığdırabildiğin kuvvet miktarı.ü


ama sen aynı tile'a 2 infantary koyarsan, sadece ordaki gucu iki katına vcıkarmıyosun, choke pointi onemsizlestiriyosun.


Bak şuna katılmıyorum, özellikle multide rönesansta bile combat tile adedi 10ken herkes 50şer ünite basıyor ve arkada bekletiyor, öndekiler öldükçe arkadan yürütüp destekliyorsun. Late gamede ünitesiz tile kalmıyor artık ciddi combat dönecekse. Uçak muçak evet şehirlerde stack var ama steath bomberlara kadar infantrynin topun tankın üzerinden dönüyor asıl combat.

Kara üniteleri için de lategame hatta mid-game stacking yavaş yavaş gelmeli, atıyorum middle agesde 2, rönesansta 3 diye git moder erada en fazla 5-6 ünite stackle, hem stack of doom olmasın, hem de production ve ekonominin gelişimine paralel ünite dağılımın olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ed Beach: It's not quite true. Apart from the city center, you can build separate districts in the tiles. They will be specialized, and they can be built corresponding building type. Well, for example, the campus, the scientific district will increase to a science, and it will be possible to build a library, university and research laboratory. Its location is also very important. Campus in mountainous terrain will give benefits to astrological technologies. In the jungle - biological. And in the middle of the prairie sense from it will be much less.

And you will have to choose what to build on the tile - a district or a traditional sort of improvement like a farm or a mine. In addition, wanders will also take up the whole tile and have requirements for construction. For example, the pyramids can be erected only in the desert or on the flood plains, so that it will have to be taken into account.
With regard to the conquest, the tiles with the districts you can plunder, of course, but to pick up a particular district or wonder is impossible. Who owns the city center, that one owns a neighborhood.


Her yerde Hanging Gardens yapamayacak mıyız yani :(

İnsanları kızdıracak bir haber de, kesin olarak doğrulanmamakla beraber, teknoloji sayısı yarıya inecekmiş.

Aşağıdaki Almanca videoda 10:20'de söyleniyor.

https://www.youtube.com/watch?v=H-VvGkRTieQ

Sonrasında, "Merak etmeyin, başka bir şekilde telafi edilecek ama şimdilik bundan bahsedemeyiz" diyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

modern çağa girerken çok fasafiso techler vardı sırf güçlü askeri birimleri taksit taksit verelim diye ama yarıya indirmek nedir cidden. bir de telafisini henüz açıklayamayacaksan neden söylüyorsun kızdıracak şeyi? PR 101 (:P)

bir de oyunu antik-ortaçağ arası yavaşlatmaları lazım artık. iki lejyoner yürütene kadar devri geçiyor. mö500'e filan geldi mi yavaşlamalı oyun. modern çağdan yesinler turn'leri lazımsa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...