Jump to content
imamizer

Oyun Projesine Senarist Aranıyor

Öne çıkan mesajlar

§ 20 Oca 2016, 08:42
küçük bütçeli, gelir beklentisi olmayan, hobi amaçlı olarak bir araya gelen ekibin geliştireceği içinde rpg elementleri olan sci-fi, stealth action, survival tarzı oyuna senarist arıyorum.

oyun ailen isolation gibi uzay istasyonu veya ona benzer kapalı mekanlarda geçecek. izometrik açı da oynanacak shadowrun returns gibi. ışığın, sesin düşmanı çektiği, line of sight'ın önemli olduğu, göremediğiniz köşelerin hep karanlıtka kaldığı bir oyun olacak. kısıtlı mermi ve silah ile, düşük tempolu bir ilerleyişi olacak.

ingilizcesi iyi olmalı veya kendi imkanlarıyla kalite çeviri yaptırmalı. oyundaki tüm textler ingilizce yazılacak. sanırım sonra voice acting de yapılması düşünülüyor.

orjinal senaryo olmalı yalnız. güzel bir hikaye olmalı. bunu da eldeki az malzeme ile yapabilmeli. yani kısıtlı mekan karakter ile fazla animasyon, seslendirme, modelleme ihtiyacı çıkarmadan yapabilmek meziyet. 4 duvar arasında geçen cube, asansörde geçen devil, bi kulubude geçen man from earth gibi etkileyici filmleri hatırlayın. o kadar kısıtlayıcı olmasa da, anlatımı işlenişi modelleme ve kodlama bakımından kolay olsun. daha doğrusu ben yapabileceklerimizi eldeki malzemeleri ortaya koyduğumda, ona göre senaryo üretebilmeli veya daha önce kurguladığı şeyi ona göre uyarlayabilmeli.

ayrıca 'konu hikaye bu' diyecek adam olmamalı. yani oyun olarak uygulanabilirliğini düşünebilmeli, gerekirse senaryoyu kırapabilmeli, değiştirebilmeli, ekleme çıkarma yapabilmeli.

harita tasarımlarına destek olmalı, yol göstermeli hatta oturup çizmeli. senaryoyu ortada bırakmadan haritada hangi obje nereden alınacak, hani kısımda cutscene olacak, nerede konu ile ilgili bi data ,veri, obje bulanacak, nerede boss, nerede kapı anahtarı olacak vesaire. o tip şeyleri üzerime almak istemediğimden o tip şeylere de kafa yoracak birisi olmalı.

platform pc olacak bu arada.

para yok. castte adınız yazar, aha bunun senaryosunu ben yazdım diye övünürsünüz. commercial quality bi şey çıkarsa steame iteleriz para kazandırırsa payını alır.

yukarıdaki meziyetlere sahip değilseniz yada belirttiğim şekilde yapım aşamasında da çalışmanız gerektiğini göz ardı edip sonradan sallayacaksanız birbirimizin vaktini harcamayalım boşuna. çünkü herkesin illaki senaryosu, fikri, projesi oluyor kafasında bu tip şeylerde.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 08:45
benim bi sci fi senaryo var kafamda. konuşalım anlatayım. hikayenin telifi bende kalsın yeter asdf

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:12
senaristten neden level design yapmasını istiyorsun lan, çok farklı işler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:18
ingilizce olmasa atlardım ben. tarzancaya benzer biraz benim ingilizceyle.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:21
bingildak said:

senaristten neden level design yapmasını istiyorsun lan, çok farklı işler.


o kadar farklı değil benim istediğim.

şurada yan yatmış varil, burada patlamış yanıp sönen kırmızı ışık olsun gibi detay design yapmayacak. sadece karalyacak bi şeyler veya yapılan tasarıma fikir verecek. adres tarif ederken yaptığın çizim gibi abi. şurada şu olay oluyor, bu koridorun sonunda şu event oluyor, karakter bu odaya girince şunu ogreniyor diye karalasın yani.

ya işte bi adam varmış, görev almış gemiye gitmiş. burada şunu öldurmuş. bu aslında ajanmış, diğer taraf da gemiye ajan sokmuş ama. o da sisteme virüs yükleyip androidleri kendi atarafına çekmiş. bu aşamada bizim asıl oğlan sistemi yeniden başlatmak için sistem odasına gitmiş. orada bu diğer ajanı gormuş ama. gözü dövmesine takılmış. o aslında aynı yetimhanede büyüdüğü arkadaşıymış asddfghj

sonra al bunu oyun yap asdfghh.

abi böyle filmi çekilecekmiş gibi senaryoyu yazıp bırakan adam istemiyorum abi kısaca. oyun tasarımını da el atacak. ben sürekli bak o olmaz, bak onu yapmak zor, bak onun için şunu şunu bunu yaptırmak gerekir diye oyun tasarımını anlatmak istemiyorum saatlerce. o yüzden oyun tasarımına da el atacak adam gelsin dediğimde bu konuda fikri olan, merakı olan, hevesi adam belki bilgisi de olan adam geleceğinden iş hızlanıyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:30
ne kadar alacak senarist

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:33
anladım, ben sana senaryo verecek sen oyuna uyarlayacaksın zannettim. sen oyuna özel senaryo yazmasını istiyorsun, yazarken de oyunu gözünün önüne getirip yazacak gibi.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:35
tam benlik is, butun yetenegimi dokturup 3-5 nerd disinda kimsenin anliyamiycagi bir plot yazarim... oh wait

tamam tamam super fikir aklimda, robotun teki cole dusuyor, orda birilerini buluyor filan sonra kotu adamlarin doomsday weaponini yok ediyorlar, aile dramasi var bole uzayda gecen d&d yapalim...

yada yok yok, federation vs empire yapalim, tabi bu hicbirzaman eskimez, 100 kere yapsan gene fanboy yaratir...

usuyoruz my emprah :(

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:38
Fistan said:

ne kadar alacak senarist


ücret yok dediğim gibi. hisse olarak henüz oturup düşünmedim bi rakam.

bingildak said:

anladım, ben sana senaryo verecek sen oyuna uyarlayacaksın zannettim. sen oyuna özel senaryo yazmasını istiyorsun, yazarken de oyunu gözünün önüne getirip yazacak gibi.


aynen abi. yada işte kafasındaki senaryoyu oyuna uyarlasın. romanı tiyatro senaryosuna uyarlamak gibi.

Laurelin said:

tam benlik is, butun yetenegimi dokturup 3-5 nerd disinda kimsenin anliyamiycagi bir plot yazarim... oh wait

tamam tamam super fikir aklimda, robotun teki cole dusuyor, orda birilerini buluyor filan sonra kotu adamlarin doomsday weaponini yok ediyorlar, aile dramasi var bole uzayda gecen d&d yapalim...

yada yok yok, federation vs empire yapalim, tabi bu hicbirzaman eskimez, 100 kere yapsan gene fanboy yaratir...

usuyoruz my emprah :(


arya bi git asdfgh

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:40
ZOMBİ 99 diye türk oyunu vardı o geldi aklıma

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:47
zombi oyunu yapmak kolay ya, hicbirsey bilmesen resident evili kopyala koy safdasdf

sci-fi zor ama ciddi konusursak, riskli baya. settingi plottan once yedirmek lazim, fantastik kurgu yazarken "hersey zaman icinde kayboldu" uzerinden gidersin, aciklanmasi gereken her asspullda "a wizard did it" yaparsin, 3-4 faction yeter hikayeyi goturmede ama sci-fi uzayda nerede geciyordan tut tarihine, birbirine benzememesi gereken factionlarina kadar cok problem. ben kendi hikayemi fantastik kurgu yazmaya baslamistim, sci-fi ye donmek istiyorum ama korkunc zorluyor

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:47
kahramanımız bir teorik fizikçi, yeni işindeki ilk ayını doldurmamış daha ama herkes ondan çok ümitli nedense. şirket çölün ortasında bi araştırma merkezi tarzı bi yer. üzerinde çalıştıkları şey ise 2 ay önce düşen bi gök taşının içinden çıkan dünya dışı bir cisim. baya bi kurcalıyorlar başta ama bi bok olmuyor sonra durduk yere birden başka bi gezegene bi portal açılıyor içeriden bi sürü yaratık gelip herkesi kesip biçiyor. sonra demo bitiyor oyuna başlıyoruz. elimizde bi levye var

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:48
ahahaha(tu) tutar bu senaryo.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:49
tuttuğu kadar

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:49
sci-fi uo yap

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:50

Her şeyi yapsın ama para istemesin. sdf

Bir de kodlamaya yardım etsin istiyorsan. :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:51
bunu 3 parca halinde yapalim, ilkinde hikayeyi koklatalim kekolar pesimziden suruklensin bole cliffhangerla bitirelim, 2. de cok sahane hikaye kasalim ama oda cliffhanger ile bitsin, sonra ona daha cok cliffhangerli 2 bolum daha yapalim sonra cliffhangerda birakip 3. bolumu duyurup yapmiyalim, 3. oyunun varliginida ne kabul edleim ne inkar edelim, onun cikip cikmiycagida cliffhanger olsun

cliffhanger the game

delirsin salaklar

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:53
oyun side project kıvamında olduğu için öyle çok derin senaryo kasmak yerine, destiny gibi ucu açık, detaylarının çok verilmediği, oyuncuyu varsayımlara iten yüzeysel ama merak uyandıran bir şey daha iyi bence.

bilinmeyenle karşılaşıyorsun, lan bu kim, nereden geldi, olayı nedir'e girmeden saatler geçiriyorsun, sonra 1 gıdım bilgi veriyor yüzeysel, mutluluktan ölüyorsun falan, "haaaaaa, öyle miymişşşş" yaşıyorsun.

mobil oyunlarda, bilinmeyini gördüğün ilk anda her şeyini sana bir text kutusunda veya dialogta veya voice actingle anlatması baya itici geliyor bana. "hee peki" diyorsun ve merakın tamamen bitiyor.

bilinmeze oyna, hem oyuncuyu yakala hem zibilyon tane detayı işlemekten kurtul daha mantıklı geliyor.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:56
Flameoffear said:

Her şeyi yapsın ama para istemesin. sdf

Bir de kodlamaya yardım etsin istiyorsan. :D



toplamda yapacağı iş genelde diğer işlere harcanacak emek ve saat olarak bakıldığında %5-%10 luk kısmını oluşturuyordur.

modellemeler, texturelar, rig ve animasyon işleri, level tasarımlarının yapılması, binlerce satırı bulacak kodlama işi, ses işi müzik işi, voice acting işi...

hani bunları yapmaya niyetli adamlar bunu hobi amaçlı para getirirse getirsin getirmezse ben yaptığımız şeyden aldığım keyfe bakarım diyen adamlarken bi senaryo yaz bi de konunu işleneceği hali kağıda çiziktir dediğim adam ohoo para almadan o kadar işi ben yapacaksam diyorsa gelmesin zaten. 'laurelin bi şey yazıver anam sana zahmet' diye rica etsem büyük ihtimalle vasat üstü işi 1-2 günde teslim eder.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 09:59
bingildak said:

oyun side project kıvamında olduğu için öyle çok derin senaryo kasmak yerine, destiny gibi ucu açık, detaylarının çok verilmediği, oyuncuyu varsayımlara iten yüzeysel ama merak uyandıran bir şey daha iyi bence.

bilinmeyenle karşılaşıyorsun, lan bu kim, nereden geldi, olayı nedir'e girmeden saatler geçiriyorsun, sonra 1 gıdım bilgi veriyor yüzeysel, mutluluktan ölüyorsun falan, "haaaaaa, öyle miymişşşş" yaşıyorsun.

mobil oyunlarda, bilinmeyini gördüğün ilk anda her şeyini sana bir text kutusunda veya dialogta veya voice actingle anlatması baya itici geliyor bana. "hee peki" diyorsun ve merakın tamamen bitiyor.

bilinmeze oyna, hem oyuncuyu yakala hem zibilyon tane detayı işlemekten kurtul daha mantıklı geliyor.


abi aynen dis.
işte yetenekli, yaratıcı bir insan eldeki kısıtlı imkanla mümkün olan en güzel hikayeyi çıkarabilir. yoksa vasat bir konuyu herşekilde ben de üretebilirim.

tarif ettiğim oyuna, ortama en uyan film pandorum sanırım. konu olarak da gayet işlenebilir birşey mesela tam uyuyor. bunun gibi bir şey istiyorum işte.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 10:00
lan benim 1 kere bir kitap fikrim oldu onu da 2 sene sonra yazıp bastı herifler.

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 10:01
sattı mı bari

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 10:02
oyun projesine satanist aranıyor okudum :P

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 10:03
gözlere bi baktır

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş
§ 20 Oca 2016, 10:06
Rasmon said:

sattı mı bari


aynen bestcellar :D

Bu mesajı paylaş


Bu mesajın linki
Sosyal ağlarda paylaş

Yorum yazmak için üye olun veya giriş yapın

Yorum yazmak için üye olmanız lazım

Üye ol

Kayıt olun ve aramıza katılın!

Yeni bir hesap oluştur

Giriş yap

Zaten üyemiz misin? O halde giriş yap

Hemen giriş yap

×
×
  • Yeni Oluştur...