Redeagle Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 O an geliştirmek istediğin settlementi sanctuary'e veya daha önceden sanctuary'le bir şekilde bağlanmış bir yerle bağlamak yeterli. En büyük avantaj inventory'i settlementlar arasında paylaştırabilmek zaten. O yüzden inşa yapılacak sıradaki settlementi bir şekilde inventoryi paylaşan diğer settlementlarla bağlayınca bütün olay olay çözülüyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Hala adam sayısı artmıyor delircem. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 internetten guidelar var settlmentlar için. pop nasıl yükseltebilirsin, neler yapmak gerekli falan her şeyi detaylı anlatıyorlar. ben şahsen sims tarafıyla pek ilgilenmediğim için link veremiyorum ama doğru keywordler ile bulursun rahatça. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 10 kişi minimum zaten ama zaman alıyor adam gelmesi, 24 saat minimum filandı bir kişi için sanırım. daha sonrakiler daha uzun sürmüştü sanki. açık bırak radyo sinyalini, koltuğa otur wait'le hemen lazımsa. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 10+Charisma+1 miş default gelebilecek settler sayısı yaklaşık. Hah birşey daha sorayım bu sağda solda dergi buluyoruz ya sneak arttıran endurance veren falan. Bunları hep çentada mı tutmak lazım yoksa kasaya konulabiliyorsa etkisi gene devam ediyor mu? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 koy kasaya, etkisini ilk baktığında alıyorsun zaten kalıcı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Peki bütün etkileri görebiliyor muyum toplamda yani 2 endurance 3 sneak nanesi bulmuşsun falan gibisinden? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 evet, pipboy'da perks altında hepsi. bobblehead'ler yok ama onları kasaya koyamıyorsun, stand var ileride çıkacak bir yerde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Şimdiki amacım güzel bir puro ve alkol odası gibi bir mancave yaratmak. Ama şöyle yenice temiz görünümlü bir koltuk ve masa bulmam lazım. Ve elbette içkileri vs koymak için güzel bir stand. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kizillelma Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 22, 2015 ..power armor.. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1258962614129564.1073741943.697107020315129&type=1&l=afe9ef304f ::o Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Eveeet oyun bitmek üzere hikaye hakkında yorumlarımı yazıyorum. Baya spoiler içeriyor o yüzden oyunu bitirmeyen okumasın. En azından bir factionı :p Diğer pek çok şeyde olduğu gibi hikaye malesef harcanmış bir potansiyel. Arka plandaki fikir ve oyuncuyu gri bölgede bırakma fikri oldukça iyi. Fakat gerçekten çok kötü bir şekilde hayata geçirilmiş. Anladığım kadarıyla hikayede amaçlanan bir şekilde dünyayı daha iyi bir yer yapmaya çalışan fakat kendince kötü yanları veya zayıflıkları olan 3 faction yaratıp oyunucuyu hangisini seçecekleri konusunda çelişkide bırakıp immersion yaratmak. fikir güzel fakat uygulama oldukça kötü. 1- Öncelikle institute hiç bir amacı olmadan robot yaratıyormuş gibi duruyor, amacı varsa da çok iyi açıklanmamış. Sonsuza kadar yer altında yaşamaksa yer üstünden insan almaları lazım herhalde yoksa bir süre sonra ölecekler. Sanırım başta institute'u insan-robot hibriti yaratıp nuclear falloutu atlama factionı olarak tasarladılar ama sonra wasteland 2ye benzer diye vaz mı geçtiler acaba? Yani burdaki ana tema institute başında bir manyak var orjinal planı çöpe atıp bütün dünyayı kendi genetiğine sahip robotlarla mı doldurmak? Bunun sonucunda insanları öleceği belliyken niye hala ordaki bilim adamları buna karşı çıkmıyor? Daha oyunu bitirmedim ama bir seçim yapmadan önce kesinlikle hiç bir şey yansıtılmıyor oyuncuya. Shaun ve bilim adamlarının tek sunduğu anlayış "biz aslında iyi insanlarız bize güven sürekli robot yapıp yapıp salıyoruz ama neden biz de bilmiyoruz". 2- BoSda da aynı oyun oynanmış. Amacı iyi bir grup var başlarında bir manyak olduğu için soykırım yapıyorlar. Koskoca zeplin dolusu ordu da sadece tek bir insan "lan aslında bütün ghoulları öldürmek saçma" diyor. Herkes bi maxim de maxim. Ayrıca oyunun sonunda yapılan şey dünyanın en saçma hareketi. Amacı teknolojiyi korumak olan bir örgüt neden bir dağ dolusu teknolojiyi patlatıyor lan? Üstelik üzerinde bir ton settlement varken. Birisi de çıkıp olup manyak lan galiba bu adam demiyor hala da Maxim Maxim. Yani bu noktada oyuncuya bir kaç seçenek verilmesi lazım, isteyen patlatır, isteyen içeri girer isyan başlatmaya çalışır, isteyen tek tek herkesi öldürür. Yani oyuncuyu gri zonda bırakan oyun yapalım derken bu kadar ekstrem ve siyah beyaz seçenekler sunan ve oyuncuya buna karşı çıkma şansı vermeyen çok yetersiz bir hikayeye dönmüş. İlla BoSun tarafına geçtim diye söyledikleri herşeyi yapmak zorunda mıyım? Neden mesela fatherı öldürüp diğer bilim adamlarını BoSa katılmaya ikna etmiyorum? Abi yani en gerizekalı son sanırım BoS gerçekten. Adamlar teknolojiye taparken içi teknoloji dolu ve nasıl teleportasyon yapıldığı bilgileri bulanan bir dağı patlatıyorlar. Peki bunu nasıl yapıyorlar? Tonla "Eskiler teknolojiyi kontrol edemediği için oldu bu nükleer patlama" vıdı vıdısı yaptıktan sonra koca dağı ve muhtelemen üstündeki bütün settlementları patlatarak. 2 yaşındaki bir çocuğun zekası bile burdaki çelişkiyi görür bence. Hadi elder Maxim deli olduğu için yaptırıyo bunu diyelim niye karşı çıkamıyoruz arkadaş? Aklı başında tonla insan var BoSda. Bi de aradaki o railroadu yok et questi nedir arkadaş? İyi tamam olsun öyle bir questte adamla konuşmaya gittiğim an kabul etmek zorunda kalıyorum questi. Hayır yapmam bile diyemiyorum, yani tamam bunun sonucu BoStan atılmak ve sana verilen rank/PA'nun alınması bile olsa böyle bir seçenek olmalı. 3- Railroad zaten hiç bir mantıklı insanın seçeceği bir faction değil. Büyük resimde bakınca tamamen manasız. Safi orta-mini çapta bir moral dilema için insanlığın kaybettiği bütün teknolojiyi geri getirmeye çalışan iki factionı yok etmen gerekiyor. Institute yok olunca zaten geriye üreyemeyecek 100 tane falan mı gen3 kalıyor nedir? Sırf onlar kurtulsun diye insanlığı kurtarma potansiyeline sahip tonla teknolojiyi yok etmek? Allahuakbar diye bağırıp sağı solu patlatsalar aynı şey. Ayrıca yani oyunun ortasına "teleportasyon" gibi bir teknoloji atıp da onu yancı olarak bırakmak çok saçma. Bence teleportasyon gen3den bile önemli bir teknoloji. BoS'un oraya gelmesi için birincil amaç bile olabilecek bir teknoloji, BoS açısından sırf bu eksende dönse hikaye olur yani o derece. Ona rağmen teleportasyona sadece institutea girme çıkma yolu muamelesi yapılması? Kısacası arka planda güzel tasarlanmış ama bok edilmiş bir hikaye. Neyse eskisine kıyasla ben yine de daha umutluyum Betestadan neden bilmiyorum. Ayrıca bu oyun büyük ölçüde modlanabiliyorsa belki fallout1-2 seviyesinde bir oyun haline getirilebilir, öyle bir potansiyele sahip. Hikayenin işlenişini hikayeden bağımsız tutamayacağımız için bütün bu çelişkilerle birlikte fallout 2'nin yanına bile yaklaşamamış malesef hikaye olarak. ama ondan daha "engaging" ve moral dilema dolu bir hikaye olma potansiyeli varmış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 legolas 1- synth'leri köle olarak kullanıyorlar işte, robot köle gücüyle insanları refah içinde yaşatacaklar ama yüzey umurlarında değil. ileride yüzey kendi başına ölünce yerlerini alacaklar. ama kendi amaçları için de yüzeyi deney tezgahı masası olarak kullanıyorlar. 2- sadece feral, mutant ve synth'lere karşı savaşıyorlar ki bunların neredeyse hepsi yüzey insanlarına zararlı. ayrıca patlattıktan sonra gidip quinlan'la konuştuysan zaten cevabını veriyor: "sana neden kızayım orayı patlattın diye, asla insanoğulunun eline geçmemesi gereken evil teknoloji yuvasıydı, iyi yaptın" diye. teknolojiye tapmak diye bir durum yok, teknolojiyi ele geçirip başka kimseye bırakmamak var tekrarlanmasın facialar diye. bos'un olayını yanlış anlamışsın kısacası. ayrıca "bos'un tarafına geçmedin". bos'un üyesi oldun ve emir erisin. kafana göre takılma yok, öyle de olması lazım. çok fazla oyun "evet paçoz mercsün ama seni dinleyeceğiz koca devlet olduğumuz halde" diye oyuncuya fazla özgürlük veriyor. üstünde settlement yok enstitünün, ölen sivil yok. tek bir nükleer patlamanın da bir zararı yok dünya zate nuke overdose yemişken. ha bos lawful good değil evet, öyle de olmaması lazımdı zaten. omlet yapmak için yumurta kırmaktan çekinmiyolar fo3'teki gibi. herkes lawful good lyons'a saydırıyor zaten. 3- teleportasyon olduğu bile bilinmiyordu ki zaten biz ortaya çıkarana dek? öte yandan tek başına tehdit değil yani, egghead ışınlanmışsın birşey, courser ışınlamışsın başka birşey. tek diyeceğim şey fazla ileri bir teknoloji olmuş, bence hiç olmasa daha iyiydi. çakma xfiles fo2'den kat kat iyi. fo4'te bos niye enstitü patlatıyor diyorsun, sonra bos'un enclave oil rig patlatmasına yardımcı olduğu fo2 iyi diyorsun. :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 1- İyi de bir avuç insan var enstitüde zaten hiç de çocuk yok. Ne bir komünite var ne birşey. 10 tane bilim adamı 100 tane robot? Hiç anlattığın gibi bir durum yok ortada ya da iyi yansıtılamıyor. sadece gelişine robot üreten bir enstitü var. üstelik de nedense kemik ve kas yapısına kadar organik robot üreten bir enstitü? Yani tek amaçları gerçekten robotları hizmet ettirmek mi yoksa ortada tamamlanmamış bir hikaye mi var? Bence tamamlanmamış bir hikaye yoksa o kadar zahmete girmezsin sırf "hizmet eden" robot yapacaksın diye. Yani robotu bu kadar organik yapmaya harcayacağın vakti daha fonksiyonel yapmaya harcarsın. Bir de courserlar biraz daha güçlü olsa iyi olurmuş şöyle lvl 30-50 player yeteneklerine sahip gibi. bu da yan oyorum hehe. 2- Valla normal ghoulu da buldukları yerde öldüreceklerinden eminim ben Maximin de falan tavrından. Ha gerçi o bir adam o manyak olabilir. Da bu kadar manyak bir adama gemi de herkesin tapması garip. 3- BoS sana çok fazla merc muamalesi yapıp sonra birden "I have faith in you deyip" Paladin yapıyor kesinlikle katılıyorum bu da hikayenin bir eksikliği. Onun yerine gerçekten asker mantığıyla hareket etmeye hazır bir karakteri oynamalısın (ama bunun olması için de BOS kafasına immersion yaratacak daha fazla quest lazım öyle git çiftçiden yemek al ile falan olmaz yani). Bunu yapmayan da direk BoStan kovulmalı, PAsına el konmalı vb vb. Ama sonuçta oyuncuya bir şekilde bu kadar dramatik kararlara karşı koyma şansı verilmeli, BoSdan kovulma pahasıne bile olsa. Oyunu bu kadar dramati yapıyorlarsa bu şansı da vermeliler. Ya da questleri birden farklı şekilde çözebilmelisin. Bence elder maxim olsun kaptan kafa olsun herkesle yaptığın diyaloglar ve olaylara veriğin tepkiler BoS ile olan reputasyonunu etkilemeli ve ÇOOK yüksek bir reputasyona sahip olmadığın sürece Paladini bırak knight bile yapmamalılar seni, sadece merc olmasın. Bütün oyun boyunca "yapmasak iyiydi ya" deyip durdum herkese yine de Paladin oldum hehe. 4- teleportasyon olayını fikir olarak sundum. bu kadar önemli bir teknolojinin bir kenara atılması saçma. "HERYERE GİDEBİLMEK İÇİN YAPTIK BU ZEPLİNİ" diyen adamların bu teknolojiyi ve bu teknolojiyi üreten bilim adamlarını ele geçirmeye ve modifiye etmeye çalışmaması ÇOK saçma Sam üzgünüm. Olay tehdit değil, olay bu kadar etkili bir teknolojinin yok edilmesi. BoS'un tek amacı kontrolsüz teknolojiyi yok etmek değil, var olan teknolojiyi elde edip onu korumak ve kontrollü bir şekilde hayata geçirmek. BoS hiç bir zaman bu kadar gözü kara bir şekilde teknoloji yok eden bir faction olmadı Sam. ALLAHUAKBAR kafasına bürünmüşler resmen. Ha tek bir manyak da yine o kafada olabilir ama o zaman oyuncuya farklı seçenekler verilmesi lazım yine. Ki çok daha zengin bir oyun olurdu o zaman. Üzgünüm ama bu teknolojinin yok edilmesine izin verlmesi BoS tarafından oldukça saçma. Bunu kabul edelim bi önce. 5- FO2nin hikayesine çok iyi demedim sadece hikayenin yansıtılışı ve işlenişi oldukça iyi dedim. Hatta FO4ün hikaye olarak FO2den daha fazla potansiyeli olduğunu bile söyledim. FO2 klasik bir genel hatta ilerliyor, kötü olduğu nerdeyse %95 kesin olan bir faction var onu yok etmek. Ayrıca BoSa kıyasla gelişmiş teknolojileri olmalarına rağmen gen3 synth ya da teleportasyon gibi overpowered bir durum yok ortada. O yüzden onların yok edilmesi çok da garip değil. Halbusi FO4de bariz olması gerken şey institute bilim adamlarını ve teknolojisini BoS tarafına geçirmeye çalışmaktı. Yani FO4'e belki onlarca çok güzel son yazılabilirdi gen3 synth ve insan karışık bir toplum, insan-makine hybridlerin olduğu bir son, institutı ele geçiren railroadın wastelandi kötülerden temizlemek için overpowered bir organizasyon haline gelmesi, BoSun institutu ele geçirip orda yeni bir base kurarak hayvani bir organizasyon haline gelmesi. Ama tabi ki bunların hepsine en güzel seçim başta dolduracağın bir personality anketine göre belirli bir factionun üyesi olarak oyuna başlamak. Ama bu tabi oldukça vakit ve yatırım isteyen bir bakış açısı :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 legolas 1- çocuklar var, "çocuğuma dönmek günün en iyi olayı" diyen baba var filan. yeterince gezip konuşmamışsın. yansıtılamıyor denecek bir durum yok yani. koridor rpg'si değil işte her yerine gidip herkesle konuşunca, terminalleri okuyunca ortada durum. gene terminallerde var neden sibernetikten vazgeçmişler. synthler insan kadar fonksiyonel zaten, onun dışında 2077 robot teknolojisini her oyunda görüyoruz yani. robco danger will robinson, enstitü terminator tier. fonksiyonel kapasite farkı ortada. 2- hiç öyle bir quest yok, olay yok, senin spekülasyonun. maxson toleransı olmayan bir adam ama bütün oyun boyunca çizgisi net. yüzeydeki insana tehdit olacak herşey hedefinde. esnek değil ama, ya sev ya terketçi. 3- sadece en başta var o, knight olduğun anda bitiyor sonra direkt emire bağlısın onların açısından. ama sistem askeri olsa da gene knightly order meyilleri var, arada fikrini söylüyor insanlar zaten bunun örnekleri görülüyor oyun boyunca nasıl her denilene herkes evet demiyor. emir demiri kesiyor o ayrı. bana kalsa zırhını giymeden konuşturtmam bile morrowind'deki gibi ama millet çıldırır zaten bizim forumda bile görüyoruz "tavuğu kestim diye köy niye düşman oldu ühühühü" diyen bir nesil yetişti. 4- anlamadığın şey bos bu teknolojiyi kontrol etmek istemiyor. fev'i de yokettiler vaktinde. buna kendileri de, başkaları da dokunmasın istiyorlar. kendi ana emellerine uygun, kendi ana emelleri saçma dersen onu black isle ile konuşman lazım çünkü esas konseptleri buydu 20 yıldır. master'ın military base yokedildi, enclave oilrig yokedildi, şimdi burada diyorsun bos böyle değildi. hep böyleydi. 5- bilakis enclave'in teknolojileri esas bos'un kendilerinin kullandığı tarzda askeri teknolojiler. vertibird, pa mk2, gelişmiş minigun, turbo plasma vs vs. buna saçma deyip ona normal demen tamamen tutarsızlık. bos synth'leri kullanmak da istemiyor, varolmalarını da istemiyor. dr wu'yu kendi taraflarına çekiyorlar zaten, synth ai yapan adam hayatta kalsın istemiyor ki. dahası bos BİLİMADAMI ÖLDÜREREK yola çıkmış bir grup. unuttun sanırım bos hikayesini ya da bilmiyorsun. direkt sıkıyorlar kafalarına. anlamadıkların: - enstitü sibernetiğe karşı. insanların yozlaşması olarak görüyorlar ve vazgeçmişler kellogg'dan sonra. (terminalleri okumamışsın) - bos enstitü teknolojilerini istemiyor. pandora'nın kutusunu imha etmek istiyorlar. - railroad kötülüklerden biryeri temizlemek istemiyor, abolitionist grup sadece. greenpeace veya fema'nın dünya polisliği yapmasını beklemek gibi birşey. kısacası bütün önerilerin oyunu esas saçma hale getirecek şeyler kusura bakma ama. factionların ne yapmaya çalıştığıyla çelişen şeyler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 1-institute'un sibernetiğe karşı olduğunu fark etmedim orası doğru. daha çok insanlarla konuşmaya vakit harcamış olabilirim. ama baya dolaştım ve lab liderleri dışında insanların diyaloglarını bile dinledim. bir tane insan çocuğuma dönmek günün en iyi şeyi dedi diye bu iyi yansıtılmış olmuyor malesef. zaten ortada öyle bir ortam varsa oyuncunun içinde çocuklar vs olan bir dağı patlatma fikrine karşı bir moral dilema yaşamasına izin vermemek de bir dizayn hatası. peki bana açıklar mısın enstitü neden yarattığı robotları %100 organik yaratıyor. tek amaçları onları yer yüzüne salarak fark etmeden insanları yok etmek mi? ayrıca robot çocuk üstünde yaptıkları deney ne? bir kaç kişinin konuşmasından çocuğa sanki duygu vermeye çalışıyorlarmış gibi duruyor. neden shaun şeklinde bu çocuk ve neden ona duygu vermeye çalışıyorlar. enstitüte hissedebilen robota karşı değil mi? 2- Evet o spekülasyon yalan yok ama Maxson'un bu fanatik tutumunun bir side questten daha fazla dilema yaratmasını beklerdim. 3- Yani ne olursa olsun sahip olduğu ideolojilere karşı olan ve her görevi sorgulayan bir adamı paladin yapmazsın sadece valuable bir asset olarak kullanırsın. oyun gayet de senin enstitüye girmene yardım edelim sen de bize enstitüyı ver sonra şeklinde win&win kafasında da ilerleyebilir. ha diğer oyunlarda da baya çabuk paladin oluyordun ama diğer oyunlar bu kadar büyük moral dilemaları oyuna implement etme iddiası ile gelmedi her zaman. FO4de moral dilemma hikayenin çok önemli bir parçası gibi duruyor ama oyuncuya verilen seçenekler çok kıt çok esktrem çok siyah beyaz. 4- "The Brotherhood of Steel is a quasi-religious technological organization". teknolojiyi yapabilirlerse recover elde etmek ve korumak gibi bir amaçları var. üstelik amaçlarına hizmet edecek bir teknolojiyi de kullanmak gibi bir görüş açısına her zaman sahip olmuş bir organizasyon. sadece advanced teknoloji başka grupların eline geçmesin istiyorlar. 5- BoS bilim adam öldürerek yola çıkmış bir grup diye eksik bilgi vermeyelim. BoS insanlar üzerinde istekleri dışında FEV virüsü ile deney yapan bilim adamlarını öldürerek yola çıkmış bir grup. FEV virüsünün BoSa herhangi bir yan etkisi olmadan yardımı dokunamayacağını ve üstelik de mutantları üreten bir teknoloji olduğunu düşünürsek FEVi kullanan her teknolojiyi yok etmeye çalışmaları daha anlaşılır. Synthler ve teleportasyon öyle değil. BoS için ikisi de yeni ortaya çıkmış ve henüz tam anlamadıkları bir teknoloji. Buna rağmen oraya gelir gelmez ALLAHUAKBAR şeklinde girişiyorlar olaya. Oil rig PA2, minigun, turbo plasma teknolojisini çözmek için essential bir mekan değil gerçi vertibirdler için öyle petrol var çünkü. O açıdan ben yine gene BoSun o kaynağı kontrol etmeye çalışmasını beklerdim o ayrı şimdi düşününce. Sonuçta BoS sözü geçen bir military organization olmaya çalışıyor bir noktada. Synth AIden ibaret değil enstitü. BoS'u çok daha güçlü ve efektif bir organizasyon yapacak bir çok teknoloji barındıran bir mekan. Üstüne üstlük teloportasyon teknolojisi ile BoS için mükemmel bir üs. O zaman PAları da patlatsın BoS. Sonuçta ölen Paladinlerin PAlarını ele geçirme ihtimalleri var başkalarının (evet bazılarının kendilerini patlattıklarını biliyorum stres durumunda ama her zaman mümkün değil bu sonuçta). Liberty Prime gibi bir robot yapmaktan çekinmeyen bir organizasyon BoS. Bu durumda gen1-2 robot teknolojisini de kullanmaktan çekinmemesi gerekir. O enstitüyü ele geçirmesi demek sahadaki efektifliğini katlaması demek BoS'un. Ha bu kadar detaya girdikten sonra olay birazcık felsefeye dönüyor. Maxson manyaktır patlat der olur yani. Her Elderın teknoloji konusundaki fikirleri tek yönlü olmak zorunda değil. Maxson diyorsaki bizim elimizden çıkmayan teknoloji haramdır eyvallah. Ama bu kadar dramatik çizgiler çekiyorsa hikaye oyuncuya biraz daha seçenek sunmaları lazım. Oyunda 3 tane dramatik progression var hiç biri de bana uymuyor. Openworld sadece şahane modellenmiş bir harita ile olmuyor. Bütün seçenekler ALLAHUAKBARA çıkarsa doğal olarak bundan şikayet edilmeli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 ha fizikten biraz anlayan bir insan olarak da teleportasyon teknolojisinin yapay AIden fersah fersah ileri bir teknoloji olduğunu belirtmek isterim. Orda da bilimsel bir tutarsızlık var biraz bu teknolojinin ikinci plana atılmasında yani. "BoS bu teknolojiyi ve onu yapan bilim adamlarını ele geçirip daha uzun menzillerde kullanabilse, HQdan HQya adam ve kaynak transfer edebilse" gibi bir vizyona sahip olmaz mı lan oranın bilim insanları? çok saçma. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 1- çocuk yok demiştin, var. mekana anaokulu koymak zorunda değiller yani. oyunun genelinde zaten 20 yetişkin başına 1 çocuk filan var her yerde. önceki oyunlar da böyle. gelip enstitüde takılman garip. ısrarında sebep göremiyorum, izah ettim çünkü. final spoiler var zaten öyle bir durum, inanlar kaçabilsin patlamadan önce diye yapabileceklerin var. ben toplam sıfır insan öldürdüm, yanımdakiler öldürmeden ilerledim sona doğru ve alarm verdirdim father ile konuşup, sivil ölümü asgari oldu. hiç kimse ölmesin diye bir playthru yok ama welcome to gaming. organik olup olmadıklarından tam emin değilim ama gene sentetikler, yapılırken görüyorsun. parçaları birleştiriyorlar vs. organik bir oluşma, büyüme vs yok. final spoiler 2 shaun father'ın kendi projesi. diğerleri karşı çıkıyor hatta neden buna kaynak ayırıyor diye. buna yorumlar yapılabilir, benim yorumum kendi duygularının, kayıp çocukluğunun yaşandığı hissini bilmek de olabilir, annesinin yaşayamadığı annelik dönemini yaşamasını istemesi de. daha yazarım ama spoiler olur çünkü bitirmedin. bence bu kadar wot yazmadan önce bir bitir hele sen, hala post-bitiş olaylarını ve dialoglarını da gör. 3- beğenmiyorsan bos'u minutemen var, oyun new vegas kadar seçenek veriyorken siyah-beyaz demek bayağı haksızlık büyük. 4- işte enstitüde onları alakadar eden bir teknoloji yok, o kafalarına sıktıkları bilimadamlarının benzeri onların açısından. 5- synthler öyle, burada adamlar net ve açık tavırlarını koymuş yani. teleportasyon teknolojisini zaten kabaca öğrendiler bizim questten ama bunu tekrarlamak başka mesele. sen bos'u böyle hayalinde full makyavelci düşünmüşsün ama hiçbir zaman öyle değiller. "quasi-religious" diye yazmışsın halbuki. belli dogmalar koyuyorlar ve buna uyuyorlar. gayet griler yani, hep böyle greater good için esneyelim nasıl gerekirse değiller. bos "güçlü olmak için ne lazımsa yapalım" da değil yani, ısrarla anlamıyorsun adamları. o kafayla fev'i de alalım geliştirelim, herkesi 2,5 metre kaslı super asker yapalım demeleri lazımdı çoktan. fev de nihayetinde olması gerektiği final halinde değildi, horrigan'da gördük düzgün yapılınca nasıl oluyor. bütün bos paladinleri horrigan gibi yapmaları lazımdı senin kafandaki bos gibi olsa. oyunda birbirlerine çarpışma rotasına girmiş factionlar var, main quest bunun üzerine. çarpışma olmasın, öyle kaos devam etsin yeter ki ben elimi kana bulamayayım dersen main quest'i bitirmek zorunda değilsin, bu da gayet normak bir seçenek fo1 & fo2 aksine. oyunu bitirmeden, post-game görmeden bu wotlara hiç gerek yoktu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Şimdi hatırladım da FO1de sibernetik bile takıyordu BoS bilim adamları sana. Yani... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Bir de BoS'un orjinal doktrinlerinden biri teknolojiyi kontrol ederek dünyayı tekrar iyileştirmek. Onu da unutmamak lazım. Ha zamanla bu değişebilir ya da bir elder manyak olduğu için bu fikri iyi uygulayamayabilir o ayrı. Ama böyle "dünyanın iyiliğine çalışıyoruz" diyen 3 factionın bulunduğu bu oyunda bu tarz bir görüşün de yer almasını bekliyor insan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 insana implant takmak başka, terminatör yapmak bambaşka şeyler. bunlar günümüzde bile tartışılıyorken hayali faction'lara "yok ya hepsini kabul eder birini kabul eden" diyemeyiz. hepsi kendine göre iyi. naziler de sovyetler de kendilerine göre iyiydi. "hayır gri olmasın seçeneklerim, siyah-beyaz olsun" diyorsan fo2 var onun için de. :) anladığım sen kısacası followers of the apocalypse olsun, onlara katılayım, hiç içimde ukde kalmasın, herkesi memnun edeyim istiyorsun ama öyle bir seçenek yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 yani benzeri bir teknolojiye tamamen karşıt değiller demek istedim onu yazarken. yani dediğim gibi bunların hepsi felsefe, sonuçta bir elder tamamen o kafada olabilir ve öyle bir görev peşinde olabilir. onda sorun yok. ama oyuncuyu da bu kadar fanatik olmaya zorlamaları biraz hatalı özellikle çok spesifik bir arka plan hikayesi olmayan bir oyuncuyu. BoSun geçmişinde olduğu gibi desertionlar bile olabilirdi BoSdan bence bu durumda, oyuncunun da katılabileceği vs. Yani minitmen ya da railroad gibi yancı ve çok derin bir felsefesi olmayan organizasyonlar yerine bu tarz bir faction/seçenek koymaları oyunu çok daha zenginleştirirdi, zenginleştirmez miydi? sonra hangi tarafın kazandığına ve aksiyonlarına bakarak diğer BoS HQlarından çeşitli tepkiler de gelebilirdi bilemedim. tabi bu durumda canonical sonu belirlemek zor ama o başka mesele. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Sam said: hepsi kendine göre iyi. naziler de sovyetler de kendilerine göre iyiydi. "hayır gri olmasın seçeneklerim, siyah-beyaz olsun" diyorsan fo2 var onun için de. :) anladığım sen kısacası followers of the apocalypse olsun, onlara katılayım, hiç içimde ukde kalmasın, herkesi memnun edeyim istiyorsun ama öyle bir seçenek yok. Ben öyle demedim ki sevgili Sam. Factionlar felsefi bazda çok güzel gri bir zeminde yaratılmış bu da hoşuma gitti. Ama oyuncuya sunulan seçenekler hiç de gri değil direk siyah beyaz. Factiona katıldığımın saniysinde git railroadu öldür çünkü taktiksel olarak tehlikeliler diye dayıyor. Bismillah. Niye Virgil'i ya da Danse'i öldürmesinler diye ikna edebilirken insan dolu enstitüyü patlatmasınlar ya da railroad özünde kötü değil enstitüt gidince zaten onların çok bir önemi kalmaz diyemiyoruz? Amacım herkesi memnun etmek değil. Enstitütü ve rail road felsefesini yetersiz bulduğum için onlara yanaşmam pek. Wasteland salvation için BoS en iyi seçenek ama bu kadar "resourceful" bir karaktere birazcık BoSun görevinin gidişatını yönlendirebilecek seçenekleri sunması lazım. teorik olarak 1-2 haftada paladin oluyorsun yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 benzeri değil işte anlamadığın. bambaşka olaylar. biraz araştırma yaparsan killer ai, transhumanism, insanların bunlara karşı tutumları hakkında tonla şey bulabilirsin. birbirine taban tabana zıt görüşler var ve oyun bunu iyi işlemiş aslında. adamlar quasi-religious yazıyorsun, adamlar rütbe veriyor, örgüte üyesin ve "zorluyorlar" diyorsun. olma o halde? "ya türk ordusuna katıldım ama şimdi emir veriyorlar gidip patlatmam lazım şu kampları bana uymuyor" gibi birşey yani dediğin. dediğim gibi main quest'i yapmayacaksın elin kana bulanmasın istiyorsan. kararsızlığının sonucu olarak commonwealth öyle kan gölü olacak bitmeyen bir savaşla. choices & consequences. desertion gene yapabilirsin, "hayır hem desertion yapacağım ama hem de bos olmak istiyorum" kusura bakma ama nitpicking. ben de ncr askeri olmak istedim ama olamadım, oyun bana merc gibi davrandı. napayım şimdi yakınayım mı? yapılabileceklerin sınırı yok, makul beklentilerin sınırı var. ben de a oyununda x yapabilmek istiyorum ama %95 benim istediğime izin vermiyor burada yere göğe konulamayan anlı şanlı rpg'ler. oyun yani, bir sınırı var. virgil veya danse ile aynı mı yani koca örgüt? "ya dhkp-c'yi vurmayalım sadece pkk'yı vursak olmuyor mu komserim" diye birşey olabilir mi? yapmayıp bırakacaksın yani sevmiyorsan, 4 tane faction var tek yol o değil. railroad kendi diyor zaten bos ile kapışacağız onlar synthleri öldürmek isteyen fanatikler diye. işin felsefi boyutunda enstitüden daha zıt görüşleri çünkü serbest olsun istiyorlar synthler. görüyoruz zaten libertalia örneği var. çok şükür öyle birşey yok, her rpg'de dışarıdan girip koca örgütlerin, devletlerin politikalarını adventurer olarak değiştiriyoruz, şaka gibi. çok nadir "haddini bil sen de kimsin" diyen bir oyun çıkıyor böyle. danse'ı kurtarmak işte maksimum kapasitemiz bireysel olarak. öyle de olmalı akıl ve mantık gereği. "selam ben bos'a yeni girdim ama bütün gayenizi değiştirmenizi istiyorum, ben dedim diye yapıverin." Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
XLegolas Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Hayır dediğim şu ki "X organizasyonuna üye oldum ama daha sonra bazı görüşlerinin kötü veya tehlikeli olduğunu fark ettim o yüzden bunları değiştirmeye çalıştım/ayrıldım" seçeneği. Ki oyun seni bilerek buna itiyor. Her organizasyon başta oldukça gri zonda giderken katılır katılmaz "ŞUNU PATLAT"a dönüyor. Yani oyunun amacı bu moral dilemayı yaratmak ve birazcık oyuncuyu monoton oyun dünyasından daha duygusal bir dünyaya itmek. Bunu yapmaya baş koyan bir oyu tasarımcısının oyuncuya oyun sonrasında da daha fazla seçenek sunmayı göze alması lazım. Tek seçeneğimin "questi alınca birden railroadla düşman oldum o yüzden questten önceki ana load edip railroada gidip onların questini yapmaya devam ettim" olmaması lazım heheh Ya BoS'a her türlü zıt tavır ve görüşüne rağmen bir haftada Paladin olmana izin veriyorlarsa zaten oyun gerçekçi olmaktan çıkıp epikleşmiş demektir bu durumda. Bu noktadan sonra haddini bil demelerinin çok bir manası yok. Oynattığın karakterin bütün wastelandin kaderini belirleyecek şeyler yapıyor, tek başına binalar dolusu raider ve mutant öldürüyor, 20 tane settlemen kuruyor. Oyun zaten epik olabileceği kadar epik o yüzden bu yarattığı atmosfer içersinde çok da garip olmaz. Hayır yani BoSun yolunu değiştiremiyorsan da adamları yok edebiliyorsun? Bunda abartı görmüyorsun da adamların yolunu değiştirmekte mi abartı görüyorsun? senin şu an tek yaptığın şey BoS'un görüşünü savunmak sevgili Sam hehe. Benim amacım bu değil. BoSun görüşü ya da bir elderin görüşü bu olabilir bunda sorun yok anlatamadığım bu. Sorun mesela kaptanla konuşmaya gittiğin zaman geri dönüşü olmaz bir şekilde yapmak istemeyeceğin olayların içine girmek zorunda kalıyorsun. Yani mesela kaptan kafa sana railroadı öldür dediğinde buna karşı çıkamıyorsun. yapabileceğin tek şey gidip institute questlerini yapıp, ki ben bunu da istemiyorum institute ile arama mesafeyi baştan koymuşum zaten, minitmen questlerini trigger etmeye çalışmak. Bu ne ki şimdi? Mesela kaptan kafa bana o questi verdiğinde benim BoStan atılma pahasına hayır diyebilmem lazım ya da quest öyle bir ayarlanmalı ki questi yapmaya karar vermeden önce gidip railroada bana böyle dediler ama ben size katılmak istiyorum diyebilmelisin. Bak railroadı da çok sevmeyen biri olarak diyorum bunu. Yani en baştan beri bütün factionlara göz kırpmana izin veriyorsa oyun birden böyle ilişkini kesmeye zorlamaması lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 24, 2015 o patlatmaların hepsi grilik zaten. o grilikleri eleştiriyorsun sayfalardır "hayır insan ölecek ben öldürmeden ilerlemek istiyorum" diye konuşuyorsun. kimse kimseyi patlatmasın istiyorsun. etliye sütlüye karışmadan grilik olmaz. çok hızlı o süreç, o konuda hemfikirim. maalesef işte "tavuk kestim bana daldılar" gençliği ağlamasın diye böyle oldu durum. ya sahibi sen değilsin bos'un, bunu ısrarla anlamak istemiyorsun. paladinin bini bir para yani paladin oldun diye policy maker olmadın bos'ta. elder'in sözü yanında senin sözünün bir ağırlığı yok örgütte. her rpg'de dünyaları kesiyoruz, gene krallar paşalar koltuklarını bize vermiyor. welcome to rpg genre. koskoca witcher'ım, dünyaları kesmişim, kral emredince onun dediğini yapmadan oyun ilerlemiyor. sileyim mi öyle oyunu? bos'un düşmanı olursan tabii ki patlatırsın, faction seçme olayının neresini anlamadın? :) senin şu an bütün yaptığın ise "bos paladincilik oynamak istedim ama insan öldürttüler, give peace a chance :(" kaptanla konuşma o zaman? neden konuşmak zorundasın anlamadım sevmediğin birşeye neden olacaksa. kaptanla konuşmadan minutemen ile ilerleyeceksin o halde. seçeneğin var. bos ve railroad'ı karşına almıyorsun o durumda bildiğim. istifanı yazılı olarak vermene hacet yok, öyle birşey yapılan rpg bulursan zaten bana da söyle lütfen. double dealing'in nihai bir sonu var. dediğim filmleri izlememişsin hala belli ki. welcome to yojimbo. :) ya oyunu bitir, post-game dialogları da yap, ondan sonra wot. şu haliyle oyunu bitirmemişsin yani konuşulacak alan çok dar hala. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar