Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

vw lol (diesel katakullisi)


Suark

Öne çıkan mesajlar

Hayır, abartıldı diyorum sadece. Dünya yüzündeki bütün VW-Audi araçları çevreyi kirletme merkeziymiş gibi muamele ediliyor Greenpeace fırsatçılığı ile. Aynısı Chrysler'da, Ford'da çıksaydı bunun yarısı kadar tantana edilmezdi. (GP'e teşekkür edilecek bir konu da yok, durumu ortaya çıkaran onlar değil, onlar tellal sadece.)

AKP 1 Kasım'da hükümete geri dönmeyi başarırsa yılbaşına doğru dizel araçlarda ÖTV indirimi ve karbon emisyon sınırı düzenlemeleri görebiliriz :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ama şu olayı da sadece ha "sorun sadece belli tiplerdeymiş ok o zaman" gibi geçiştiremezsin ki. Ortada resmen piyasa liderliğine oynayan bir ismin yaptığı dalavere var yıllardır. Hani sistemsel bir hata da değil, direkt kandırmış herifler.

İnsanın aklında türlü türlü soru işaretleri bırakıyor. Az bile şu yapılan tatava bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dana22 said:

o arabalarin hepsini bize satacaklar iste..catir catir alacagiz hemde..


satsinlar. hatta ucuza gelsin. Imzaladigimiz anlasmalara ragmen emisyon vs turkiye nin pek umrumda degil. bunu zaten dusuk kalorili tas komur calistiran, verimsizligini bildigimiz halde bile bile lades dedigimiz ve yenilerini acmakta oldugumuz elektrik santrallerimizden anlayabilirsiniz.

Turkiye katma degerli uretim yapamadigi icin enerji acigi daha da can acitan bir ulke. hammaddeyi satip aramal olarak geri aliyorsun, onu teknolojisi dusuk son mala/ ara mala cevirip geri satiyorsun, ama kar payin dusuk. bu kar marji dusuk aslinda pek varolmayan sanayinin de katma degerine kiyasladiginda fazla sayilabilecek bir enerji ihtiyaci oluyor. dogal olarak dogalgaz, petrol vs fiyati oynadikca surekli bir tarafina kaciyor.

Bizde dizel in avantaji baska bir sebepten. turkiye dogal enerji kaynaklari olmayan ancak ham petrol satin alip isleyip satabilen bir ulke. (onu da yapamasak durum daha da vahim olacakti) agirlikli olarak en cok isledigimiz petrol ise arap petrolu. daha onceden burada tartisilmisti, arap petrolu kuzey amerika ve diger dunya bolgelerinde cikan petrole gore dizel uretimine daha yatkin, oransal olarak daha cok dizel uretebiliyoruz. ayrica devletin lojistik, ticaret ve sanayiye tesvik icin dizele cok ciddi subvansiyonu var. dogal oalrak sonucta benzinden daha pahali olmasi gereken ve bu farki daha az yakarak kapatmasi gereken dizel hem fiyat hem miktarda birden bire cok avantajli hale geliyor.

yani bizde dizelin emisyonu kimsenin s#$nde degil afedersin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi olay ciddi de araştırmalar bitmeden, mümkünse ölçüm standartları ve teknikleri değiştirilip herkesin arabası elden geçmeden gazlama haberlerle yorum yapmaktan kaçınıyorum ben işte özetle. Yoksa CEO'ya kadar herkes kabul etmiş, adamlar yazılıma "test şartlarındaysan nolur nolmaz emisyonu düşük tut kanka" diye kod eklemiş resmen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

paramecium said:

Selam,

Bir de USA'nın kullandığı emisyon testi farklı sanırım EU'ya oranla. Detaylarını aradım ama bulamadım. TR için rölanti emisyonu kâfi. TUV'de ölçüm yaptırdım, adam gazı kökle diyor ama araç boşta 3000rpm'i geçmiyor; gel de düzgün ölçümden bahset :

Saygılar.

olay farklı emisyon testi oldugu için çıkmıyor tesadufen gibi bişey oluyor
rolanti ya da durdugun yerden az gaza basarak ölçülüyor orada da.
bir de 3000 devirde ne verirse 6binde ne vereceğini tahmin etmek çok zor değil günümüz mühendisliğinde
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

West Virginia Universitesinde akaryakit uzerine calisan ogrencileri seytan durtuyor (avrupali olduklari soyleniyor), yol testleri yaparken degerlerin passatda cok fazla oldugunu goruyorlar. Bulgularini raporluyorlar sonra olay yokusa gidiyor.

Merak edene detayi;
said:
In the spring of 2014, researchers from West Virginia were evaluating the tailpipe emissions of diesel cars made for the American market by European manufacturers, something never before studied in the academic realm. Excited by the prospect of breaking new ground, the team of two professors and two students wanted to gather as much data as possible. "And being academics, we went a little overboard," said Arvind Thiruvengadam, one of the students.

"Being academics, we went a little overboard."
Overboard included driving the cars for more miles than they needed to test and verify results. Drivers put about 1,500 miles on each of the first two cars in the study, a Volkswagen Jetta and BMW X5, along California roadways. For their final car, a Volkswagen Passat, they wanted even more mileage. So they took the car on a road trip from Los Angeles to Seattle and back again, collecting data from more than 2,000 miles of testing.

The road trip was Volkswagen's undoing. When the West Virginia team returned to Los Angeles, they were befuddled by the test results. In theory, the Passat should have spewed the lowest levels of pollutants among the three cars. Equipped with the more modern selective catalytic reduction technology, the team expected to find minimal levels of nitrogen oxide. But the car, which had been certified at a California Air Resources Board facility prior to the start of the road trip, had elevated levels of NOx that were 20 times the baseline levels established beforehand.

The researchers, comprised of professors Gregory Thompson and Dan Carder and students Marc Besch and Thiruvengadam, knew their on-board equipment functioned properly because, early in their research, they had double-checked its accuracy after recording sky-high NOx readings from the Jetta that showed 30 times the level of its baseline testing at the CARB facility. It was particularly noteworthy because the Jetta contained the first-generation Lean NOx Trap technology, not the more efficient SCR, yet both produced large discrepancies. The BMW, on the other hand, performed as expected.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şaka gibi lan vw diye nasıl yüklenmiş millet. tek derdimiz emisyon problemi yani ? yazık lan, firma bu kadar cezanın bilmemnenin altından kalkabilecek mi gerçekten ? bir yerde 20 küsür milyar dolaresten bahsediliyordu sadece abd için. asyası avrupası vs bir sürü yeri var bunun, akbabalar şimdi takır takır açarlar davaları. gg no rmk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...