Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Counter-Strike: Global Offensive


Silphatos

Öne çıkan mesajlar

Claiborne said:

oyundaki en kritik şey olan hitboxları düzeltmeleri 3 yılı aldı, geçen sene düzeltildi daha. baya takmıyorlar oyunu.


hitboxları 3 yıldır düzeltmeye uğraştılar. geçen sene düzeltilmedi, geçen sene hitboxlar baştan yapıldı. baktılar olmuyor, değişiklikle olacak iş değil.
"baya takmıyorlar" diye iddia edebilmek için oyunu hiç takip etmemek gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sdfsddsafsdf hiç takip etmiyorum evet. 1000 saat oynadığım oyundaki hitreg problemlerinden, server sorunlarından, client buglarından bihaberim. ama onları da düzeltiyorlardır bi 5 yıla hallolur heralde. hiç olmadı baştan yaparlar. biz bekleriz. para falan verip almadık sonuçta.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motordan kaynaklanan bir sıkıntıydı. source engine 2'ye geçilirse anca düzelir diyorlardı. bu gelen sistem se2'den alıntı mı bilmiyorum. ama bu yeni sistemi getirenleri tebrik etmek lazım aslında.

sandığınız kadar basit bişi değildi hitbox olayı, "ay şurayı düzelt aha oldu bitti" değil yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi hitboxı parçaladılar, eskiden kaç taneydi bilmiyorum ama şimdi 10-15 dinamik öğeden oluşuyor sanırım. bu da milletin fps'ini yerlere düşürdü nasıl tebrik etmek lazım acaba?

Bone said:


Promenader said:

bugfix ve doğru düzgün patchler ?


ee bug fix hep oluyor zaten.

http://blog.counter-strike.net/index.php/category/updates/
şurayı takip et, neredeyse her hafta yama getiriyorlar.



kim bunun neyini takip etsin? bug fix işte yarısı diğer yarısı da kutu, skin, cobblestone-B ve overpass-A değişiklikleri.

kaldı ki benim iplemiyor demem bundan değil, content çok umrumda değil yani. mesela FACEIT'e, ESEA'e bak, aynı oyun değil mi? sence millet oraları neden tercih ediyor?

128 tickrate serverlar, hilenin az olması, düzenlenen turnuvalar neden hep 3. kişiler tarafından yapılıyor? istatistikler bile mükemmel, ESEA'de clutchlar bile sayılıyor 1v2,3,4.

biz bu oyuna para veriyorsak resmi serverlardan niye böyle bir hizmet alamıyoruz? ha şimdi diyeceksin ki oyun zaten 12 tl, abi artırsınlar o zaman veya diğer oluşumlar gibi bu 128tr serverlar getirip isteyen burada aylık para ile oynasın. hani çünkü ESEA gibi diğer oluşumlara güven de kalmadı doğru dürüst. bitcoin mining çıktı, pclerdeki her şeye erişebilme katakullisi çıktı adamlar abuseladıkça abuseladı her şeyi.

bak çok basit bir örnek veriyim; insanlar istedi ki mm-warmup'ta sınırsız para olsun. çok mu şey istediler? adamlar yapmıyor abi, umursamıyor herifler community'yi. tek satırlık kod lan, yapsan ne olacak yani.

bak sanırım hala düzeltilmedi şöyle bir olay var; bi oyuna girdiğinde herkesin bağlanması için 4-5 dk'dan geri sayıyor di mi, çok güzel. herkes bağlanınca da 1 dk'dan başlıyor. işte o herkes bağlanıp 1 dk'dan geri saymaya başladığında biri düşerse 5v4 başlıyor oyun. daha oyunun başı lan, 5v4 oynamaya zorluyor bir takımı. böyle bir saçmalık var mı?

sonra her hafta yama getiriyorlarmış da bilmem neymiş. bana ne abi killer cam bug fixlerinden.
adamların botlar öldüğü zaman çıkardığı ayak sesi bugını fixlemesi 1 yıl mı daha fazla mı ne aldı abi ne anlatıyosun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

man down man down..

yazdığın her şeyde haklısın, ama bence overpass ve cobble değişiklikleri iyi oldu. mapler biraz daha dengeli hale geldi.

2-3 round alabiliyordu T'ler şimdi smokeları iyi kullanıp bombayı kurup safe'e geçme şansları var T'lerin, eskiden site'ı kontrol altına almadan bomba kuramıyordun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

değiştirsinler abi benim itirazım yok ama 3 yıldan sonra da en azından 1 tane daha map gelsin yani onları değiştirirlerken.
sıkıldık abi.

bak train değişti, ne oldu? eskisinden daha güzel oldu diyebiliyor musun? belki olmuştur belki çoğunluk olumlu bakmıştır ama sonuçta yine çoğu kişinin hala tercih etmediği bi map.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunda adamın biri vac ban yiyor ama oyun devam ediyor asdsds. herhangi bir etkisi olmayacak oyun sırf devam ettiği için de psikolojik olarak herkes devam etme durumuna giriyor. başıma gelmedi gerçi de böyle bi durumda sikörtıl diyip sen oyundan çıksan muhtemelen sana da cooldownı sokuyordur kodumun volvosu.
2-3 satırlık kod yazıcan oraya işte vac ban yediyse biri oyunu iptal et diye çok mu zor. yok illa uğraştıracak, amelelikten başka bir şey değil yaptırdıkları.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu saatten sonra hiç bir yeni mape insanlar olumlu bakmayacak ki.

10 yıldan fazla zamandır insanlarda oturmus bir d2 alışkanlığı var yıkmak kolay değil. mirage-inferno falan cok gerisinde kalıyor, zaten digerleri oldukca az oynanıyor.

map gelse hayır demem de, oyunun şuan asıl sorunu, broken rank sistemi ve aşırı sayıda hile. o kadar hile ile karşılaştık ki, resmen warmup zamanı bakıyorum adamlar nasıl vuruyor hile var mı diye, daha 0-0 da psikolojik olarak geride başlıyorsun asdaf

-kesin hile kesiiinn nasıl headshot attı sdaf

sticker bok püsür ile uğraşacaklarına oyunun competitive tarafını geliştirmeleri gerek.
bu kadar hile olmasının sebebi zaten insanların yüksek egoları ile competitivede yüksek rankta olmak istemeleri.
hala gereksiz şeylere yatırım yapıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

k1nJo said:

kaldı ki benim iplemiyor demem bundan değil, content çok umrumda değil yani. mesela FACEIT'e, ESEA'e bak, aynı oyun değil mi? sence millet oraları neden tercih ediyor?

128 tickrate serverlar, hilenin az olması, düzenlenen turnuvalar neden hep 3. kişiler tarafından yapılıyor? istatistikler bile mükemmel, ESEA'de clutchlar bile sayılıyor 1v2,3,4.

biz bu oyuna para veriyorsak resmi serverlardan niye böyle bir hizmet alamıyoruz? ha şimdi diyeceksin ki oyun zaten 12 tl, abi artırsınlar o zaman veya diğer oluşumlar gibi bu 128tr serverlar getirip isteyen burada aylık para ile oynasın. hani çünkü ESEA gibi diğer oluşumlara güven de kalmadı doğru dürüst. bitcoin mining çıktı, pclerdeki her şeye erişebilme katakullisi çıktı adamlar abuseladıkça abuseladı her şeyi.

bak çok basit bir örnek veriyim; insanlar istedi ki mm-warmup'ta sınırsız para olsun. çok mu şey istediler? adamlar yapmıyor abi, umursamıyor herifler community'yi. tek satırlık kod lan, yapsan ne olacak yani.

bak sanırım hala düzeltilmedi şöyle bir olay var; bi oyuna girdiğinde herkesin bağlanması için 4-5 dk'dan geri sayıyor di mi, çok güzel. herkes bağlanınca da 1 dk'dan başlıyor. işte o herkes bağlanıp 1 dk'dan geri saymaya başladığında biri düşerse 5v4 başlıyor oyun. daha oyunun başı lan, 5v4 oynamaya zorluyor bir takımı. böyle bir saçmalık var mı?

sonra her hafta yama getiriyorlarmış da bilmem neymiş. bana ne abi killer cam bug fixlerinden.
adamların botlar öldüğü zaman çıkardığı ayak sesi bugını fixlemesi 1 yıl mı daha fazla mı ne aldı abi ne anlatıyosun.


tamam haklısın, eleştirilebilecek çok şey var oyunda. ama benim demek istediğim "hiç bişi yapmıyorlar, hiç patch getirmiyorlar, yenilik yok" şeklinde yakarışlaraydı zaten.

mesela ben de şu rank işinden çok sıkkınım.

rank 1.0 sisteminde insanlar kolay kolay lem/supreme/global olamıyordu. büyük banwave'ler getirdiler ve hackerlardan arınılan ranklerin dengesizliği bu sefer herkesi lem/supreme/global seviyesine getirdi. rank 2.0'ı düzeltmek için herkesi çan eğrisiyle nova 4'e eğdiler. rank 3.0'da bu sefer progamerlar bile eagle seviyesinde takılıyorlar :D

ama şu değişiklikler bile rank'lerdeki dengesizliği değiştirmiyor. 7 maç kazanıyorsun, 1 maç kaybedince rank düşüyor. 7 maç kaybediyorsun, 1 maç kazanınca rank yükseliyor.
abukluklar bunla da kalmıyor. karşındaki bi adam global elite gibi oynuyor, her attığı hs, 0.050 ms reflekslere sahip inanılmaz oyuncu. aynı takımdaki diğer adam ise silver gibi oynuyor, sanki ilk defa eline cs almış gibi dolaşıyor felan filan. ama bakıyorsun ikisinin de rankleri aynı.

burdaki sorun elo sistemi kullanmaları ama rank sistemine uyarlamaya çalışmaları. diyelim ki o birinci oyuncunun elo'su 5000, diğer oyuncunun elo'su 2000. ama rank atlamak veya düşmek için ikisine de aynı kurallar koymuş oluyorsun. direk elo'ya göre ranklese daha temiz oyunlar olabilecekken, bu sistemle dengesizlik yaratmış oluyor.

ya da mesela hileci oyuncuyu anlamak cidden zor. 30 saatlik oyuncu geliyor karşına. şimdi bu adam kapıdan çıkmadan sana hs çakıyor. wallhack mi kullanıyor, kapıdan geçtiğini farkediyor, yoksa 50000 saat cs 1.6, 10000 saaat css, 5000 saat csgo oynamış bi oyuncunun smurf'ü de süper refleksleri sayesinde mi bu kadar çabuk seni öldürebiliyor. anlaman mümkün değil.

hani tamam overwatch sistemi koymuşlar iyi güzel de, ow'de de anlaşılamıyor ki hileciler. artık hileciler de akıllandı, bodos bodos bakmıyorlar sana mapin öte tarafından. kapıdan tünelden felan gelirken görüyorlar.

overwatch sisteminde suspected adamın rank'i de gözükmüyor. "hmm bu adam supreme imiş, evet böyle şeyleri yapabilmesi normal" diyemiyorsun. ya da "gold nova 1'de bi adam bunu yapamaz, kesin cheat" de diyemiyorsun. adam havada taklalar atıp headshotları geçirirken "bu lem maçı olabilir" diye düşünüp net bi karar almanı da engelliyor.

yani demek istediğim, evet, benim de sevmediğim şeyler var.
ama "CSGO'YA HİÇ YENİLİK GETİRMİYORLAR!" demek gerçekten aptalca olur.
yav adamların sunduğu yamaları millet "yeni oyun" altında sunup 60 dolara satıyor hehehe. o kadar da yapmayın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öte yandan bugfix'ler sandığınız kadar kolay düzeltilebilecek şeyler değil. "yav ateş edince su efekti çıkmasını 4234235242 sene sonra değiştirdiler sen ne diyorsun yahu" gibi şeyler istendiği kadar densin, sonuçtaki bu hezeyanlarımızın bug'ın düzeltilmesine bi etkisi olmuyor.

bazı bug'lar var, tamamen random şekilde çıkıyor. bunu oturup developerlar'ın kendi arasında deneyerek çıkartması gerçekten imkansız olabiliyor. istersen 342345243244543 tane maç çevir, o bahsettiğin süper mühim bug çıkmayabiliyor.
işte bu yüzden bazen developer'lar "valla arkadaşlar biz bu bahsettiğiniz bug'ı bulamadık, lütfen kendiniz deneyin, hangi şartlarda nasıl çıktığını bulup bize bildirin" diye çağrılarda bulunabiliyor.

bug'ın tekrar denenebilirliğinin önemi, o bug'a neden olan kod ve sistemlerin nerde olduğunu tespit edebilmekte yatıyor.

ama tabii bu hatanın nereden kaynaklandığını bulsan da, bu sefer düzeltebilmesi pek mümkün olmayabiliyor. onu düzelteyim derken başka bişiyi bozabiliyorsun. ya da düzeltecek işlemleri yapsan da o bug orda kalmaya devam edebiliyor.

sanki oyuncuları hiç sallamadıkları veya önemsemedikleri için bugları düzeltmiyorlar gibi davranıyoruz burada. ama wow gibi büyük oyunlarda bile aylarca yıllarca durabilen buglar var.
sırf keyfi olsun, sırf size inat olsun diye bug düzeltmiyor değiller.

"bugları hiç düzeltmiyorlar, nasıl bi iş böyle" derseniz ben de haliyle "gidin cs patch bloglarını takip edin" derim.
yıllar içinde bir sürü map glitch'i, bug, hata felan çıktı ve bir çoğu kısa sürede temizlendi.

mesela bi örnek gösteriyim bu konuyla ilgili:

https://www.youtube.com/watch?v=a6cQwKQDyWo

Claiborne said:

sdfsddsafsdf hiç takip etmiyorum evet. 1000 saat oynadığım oyundaki hitreg problemlerinden, server sorunlarından, client buglarından bihaberim. ama onları da düzeltiyorlardır bi 5 yıla hallolur heralde. hiç olmadı baştan yaparlar. biz bekleriz. para falan verip almadık sonuçta.


"baya takmıyorlar oyunu" demeden önce keşke bugfixleri takip etseymişsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi wotları döşemişsin de söylediğim o botların ayak sesi bugı zor adreslenebilecek bir şey değil. hani oyuncularda değil sadece botlarda olan bi durum, bu bile alanı baya bi daraltıyor. bunu ciddiye alıp fixlemeleri 2 yıl falan sürdü.
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/2uqqnw/can_we_please_fix_the_footstep_bug_cause_by_bots/coau9dr
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/3d7lxv/please_fix_the_fake_bot_footsteps_bug/ct2m8z4
insanlar artık dalga geçiyordu yani.
(lan yalnız ben fixlediler dedim de fixlediler di mi? tam emin olamadım şimdi).

neyse, ayrıca "hiç yenilik getirmiyorlar", "bugları hiç düzeltmiyorlar" diye de kimse bir şey demedi abartma lütfen. bi promenader var bugfix ve doğru dürüst patch isteyen ki adam 260 fps kaybı yaşadım diyor bırak da istesin.

konunun çıkış noktası zaten bunlar da değildi, ben oyuna yatırım ve ayrıntılı istatistik istiyorum; eldivenli, animasyonlu abidik silahlı content değil. content ekleyeceklerse map eklesinler yeter bana.

hani eskiden 1.5, 1.6 zamanlarında takıldığımız serverların bile kendi istatistik sayfaları vardı kim kimi kaç kere öldürmüş, hs oranları vs. onlara bakması bile zevkliydi.
şimdi giriyosun maç atıyosun tek bakabildiğin şey rank ve kazandığın maç sayısı. toplam kaç maç yapmışsın veya kaybettiğin, berabere biten kaç maç var onu bile göremiyosun asdasd.

turnuvalara yatırımı falan da dota ile karşılaştırınca baya komik kalıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

k1njo'nun dediklerine katılıyorum. Küçük çaplı ama oyuna etki edecek yenilikler nedense çok geç geliyor ya da gelmiyor. Ya GO ekibi olması gerektiğinden daha küçük ya da "bozuk değilse düzeltme" düşüncesi hakim. Belki de rekabet eksikliğinden adamlar rahat.

k1njo'nun saydıklarına artı olarak Cache'deki uçan c4'ü hala fixlemediler mesela. Bunu düzeltmek için de mi aylarca üzerinde çalışmak gerekiyor Bone? Ortada bariz bir yanlış var.

said:
overwatch sisteminde suspected adamın rank'i de gözükmüyor. "hmm bu adam supreme imiş, evet böyle şeyleri yapabilmesi normal" diyemiyorsun. ya da "gold nova 1'de bi adam bunu yapamaz, kesin cheat" de diyemiyorsun. adam havada taklalar atıp headshotları geçirirken "bu lem maçı olabilir" diye düşünüp net bi karar almanı da engelliyor.


Her seviyede clutch atabilirsin. Düşük rank dahi olsan gününe denk gelmişsindir, şanslısındır harikalar yaratırsın. Bunun tam zıttı da olabilir. O yüzden OW'de rank görememen çok daha mantıklı bişey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...