Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

XCOM 2


Komutan

Öne çıkan mesajlar

Aral'ın hayvanlığı o. Biz civ çıktığı vakit mailleştik şirketlerle. Tr dağıtımı aral'ın olduğu için fiyatı onlar belirliyor dediler.

Aral'da da kendini zeki sandığı için mesela 300 lira diye fiyat veriyor tamam mı? Şirket normal herhalde deyip ok diyor ve oyun steam'den de 300 lira fiyatlı çıkıyor. Sonra Aral çok zeki ya, hani biz hepimiz gerizekalıyız. Çıkış tarihinde diyor ki "canım vatandaşlarım size özel yüzde 10 indirim yapıyoruz!" 300 lira diye bildirdiği oyunu kendi dükkanında 270 liraya satmış oluyor. Böylelikle max 180 lira tutması gereken oyuna öküz gibi para basıyor. Bir de üzerine yalan fiyat ilan etmesi yüzünden steamden ucuza vermiş oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorun Aral'da değil, Türk oyuncu kitlesinde. Sonuçta Aral planını yapmış ve yürürlülüğe koymuş ama oyuncular ortak bir şekilde hakkını aramadığı müddetçe isterse 500tl ye koyar.

Ufak bir örnek vereyim geçen sene oyun şirketleriyle olan yazışmaları istedim rekabet kurumu'na göndermek için, iki kişi ben göndereceğim dedi sonra göndermediler. Ben de yalnızca kendi elimdekileri göndermekle yetindim. Eğer Aral aleyhine bir karar çıkarsa çok şaşıracağım çünkü Aral'ın sömürdüğü kitle, durumdan ne kadar rahatsız olduğunu forumlarda birbirine anlatıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben sormuştum böyle cevap gelmişti

Thank you for letting us know about the pricing on Steam in different regions.

Our Production Team is aware of the issue but unfortunately at this point in time there is nothing we, as distributor of the game, can do to influence Steam pricing directly.

We apologize for any frustration the pricing has caused but hope you will still enjoy the game.

With Regards,


xcom için atmıştım bunu ne yaptınız hangi dingil bu fiyatları belirliyor en pahalı bölge nasıl biziz diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Valla oyunu ben çok beğendim. Çok atarlanmalar olmuş forumda ama ben mantıklı bulmadım. Xcom 1 çok kolaydı, sürekli overwatchden çıkılmıyordu. Burda timer çok güzel olmuş. Hem zorluğu arttırmış hemde hareket etmeden önce 3-4 turn sonrasını düşünmeye zorlamış.Adamlar class skillerini timera göre yeniden düzenlemiş, sniperin pistol olayına aşık oldum süper olmuş, ilk xcomda çok op du snip. Bazı arkadaşlar eski xcomu (90lardaki) öve öve bitiremiyorlardı, ki o oyunda aşırı bir zorluk vardır, xcom u xcom yapanda budur, bu oyunda bence zorluk açısından eski xcom a yakın bi yerde. Niye beğenmediniz lan oyunu. Hepiniz ordaydınız be!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

batuhan said:

Burda timer çok güzel olmuş. Hem zorluğu arttırmış hemde hareket etmeden önce 3-4 turn sonrasını düşünmeye zorlamış.


timer biraz suni bir zorluk ve dogru dizayn edilmemis. EW de degil ama EU da ben de overwatch dan hic cikmazdim. ancak cozumu bu degil. burada da aksine taktikselligi tamamen olduruyor. sirf evac yetisecegim diye butun takim gravely wounded. hangi zorlukta oynuyorsun bilmiyorum, ancak ilerleyen zorluklarda gravely wounded demek o adam coooooook uzun sure ortalarda olmayacak demek. doomsday clock olmasa mission farmla, 2-3 takim yetistir diyecegim, ancak ilerleyen zorluklarda doomsday clock da baya sorun.

cozum olarak ben true concealment modu ile oynuyorum timer missionlarini. sorunu cozmuyor, ama en azindan ilk ambush u atana kadar timer gecmiyor. hile derseniz de hile diyin, vazgecmeyi de dusunmuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Longwarcuların yeni modu çıktı. Şunları seçenek olarak ekliyor:


* Fully supported squads of up to 12 soldiers
* Not Created Equally (Randomized initial stats)
* Hidden Potential (Randomized level-up stats)
* Red Fog (wounds cause stat losses),
* Damage Roulette (wider range of damage from weapons).


Bunun dışında dört tane daha modları çıkacakmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

12 mayısta yeni dlc geliyor.

https://xcom.com/news/en-dangerous-ruler-aliens-await-in-xcom-2s-alien-hunters-dlc

Alien Hunters, the second DLC pack coming to XCOM 2, adds exciting new gameplay content to your campaign. Available on May 12 for $9.99 or as part of the Reinforcement Pack, Alien Hunters features a narrative-driven mission, new weapons and armor, a new “Hunter’s Lodge” update to the Avenger’s Armory, plus three new “Ruler” alien units to combat.

These new Rulers, including the Viper King, are quite formidable, Commander. They will show up at random in your campaign, once you’ve completed the new narrative mission, and each will have their own unique behavior and tactics, so don’t expect them to act like their subordinates. If you can’t take out a ruler quick enough, the alien will escape to fight another day. We believe these rulers are incredibly intelligent and are pursuing your soldiers across the globe.

You won’t be without help in this new fight, however, as Alien Hunters also includes four new one-of-a-kind weapons: the Bolt Caster, a high damage single-shot weapon; the Hunter’s Axe, a powerful new blade weapon that can be thrown at enemies or used to dispatch foes at close range; the ShadowKeeper pistol, which has the Shadowfall ability that is guaranteed to hit and will place its user in concealment if the enemy is killed; and the Frost Bomb grenade, which is able to temporarily freeze targets. Chief Shen has asked us to point out that each of these weapons is a prototype, so if a soldier equipping any of these weapons falls in battle, be sure to physically carry them to the Skyranger or else you’ll lose the weapons forever.

On top of the new weapons, there are also three new suits of armor that can be unlocked in Alien Hunters. Each armor set is created from the corpse of a Ruler alien, and provides unique tactical abilities for the wearer. Each unique armor set also strikes fear into the subordinate alien caste. For example, the Icarus Suit is outfitted with powerful boosters that allow its wearer to fly around the map for maximum mobility.

Alien Hunters will also include a compatibility patch for XCOM 2. This patch will include authentication for Alien Hunters, as well as general bug fixes, balancing in the single player, performance optimizations and a rebalanced multiplayer experience for the base game.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...
Long War Studios iki tane daha mod çıkarmış. Biri pulse laser diye yeni bir silah tierı ekliyor. Diğeri ise askerlere bir sürü yeni yetenek ekliyor ve 4 temel class sayısını(spark ve psi operative haricindekileri) yediye çıkarıyor.



This mod adds more than 70 new and reworked abilities to assign to soldiers, gear or aliens, adds UI support for choosing between three perks per soldier level as well as additional levels, reworks the four base classes into seven, and adds 10 new PCS items with perks. Players are invited to create their own classes using these abilities.

It also reworks the tactical HUD -- the list of ability icons you can activate -- to handle more than 14 abilities at once.



----------------------------------------------
----------------- NOTES ------------------
----------------------------------------------

NEW AND REWORKED CLASSES

SHARPSHOOTER -- While similar to base-game sharpshooter, the player may also take Snap Shot, which turns the sniper into a mobile marksman. Starts with Squadsight.
RANGER -- A pure rifleman, with a pistol as a sidearm. Starts with Light 'Em Up.
ASSAULT -- A shotgun specialist similar to the EU/EW assault, with a sword as a secondary weapon. Starts with Run N' Gun.
SHINOBI -- A stealth, mobility and sword specialist. Can carry rifles or shotguns as a primary weapon. Starts with Phantom.
SPECIALIST -- Similar to base-game specialist. Starts with Haywire Protocol and Aid Protocol.
GUNNER -- Carries a cannon and a pistol. Perks focus on a variety of special shots. Starts with Area Suppression.
GRENADIER -- Carries a rifle or shotgun as a primary weapon, grenade launcher as a secondary. Adds a number of abilities allowing the grenadier to specialize in support or damaging grenades. Starts with Launch Grenade.

Adding this mod to an existing campaign will not change existing soldiers, and new soldiers will only sort into the new class trees. Many perks may also be acquired by the Advanced Warfare Center.

NEW PERKS

Aggression
Airdrop
Area Suppression
Bastion
Boosted Cores
Bring 'Em On
Center Mass
Close and Personal
Close Combat Specialist
Close Encounters
Clutch Shot
Combat Awareness
Combat Rush
Commissar
Covert
Cutthroat
Cyclic Fire
Damage Control
Damn Good Ground
Danger Zone
Dense Smoke
Depth Perception
Double Tap
Emergency Life Support
Evasive
Executioner
Extra Conditioning
Field Surgeon
Flashbanger
Fleche
Formidable
Full Kit
Ghostwalker
Grazing Fire
Gunslinger
Hard Target
Hit and Run
Hyper-Reactive Pupils
Impact Fields
Infighter
Interference
Iron Curtain
Iron Skin
Killer Instinct
Kubikuri
Lethal
Light 'Em Up
Lightning Reflexes_LW
Lockdown
Locked On
Lone Wolf
Low Profile
Precision Shot
Rapid Deployment
Rapid Reaction
Resilience
Run And Gun_LW
Savior
Sentinel_LW
Slash_LW
Slug Shot
Smart Macrophages
Smoke Grenade
Snap Shot
Steady Weapon
Sting Grenades
Suppression_LW
Tactical Sense
Traverse Fire
Trench Gun
Trojan
Walk Fire
Will to Survive

New items, collectible as loot during missions
Depth Perception PCS
Hyper-Reactive Pupils PCS
Combat Awareness PCS
Combat Rush PCS
Impact Fields PCS
Damage Control PCS
Body Shield PCS
Emergency Life Support PCS
Iron Skin PCS
Smart Macrophages PCS


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 3 ay sonra ...
Tamam işte, ben o şekilde de bitirilebilir diyorum, hatta büyük ihtimalle daha az zaman harcanır.

dana22 said:

aman ha komutanim ustune titredigim kidem aldirdigim ozelliklerini actigim sniperimin alninin ortasina yiyip gorusuruz demesi..

yoo..


İşin zevki o zaten. O sniper ölünce evlat acısı gibi içine oturacak, gaza gelip intikamını alacaksın veya son anda yaralı halde helikoptere taşıyacaksın. Save-load yapınca böyle dramatik anlar yaşanmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya kendi ismimi koydugum üzerinde 15 dakika customization yaptığım adamı, içine düştüğü cehennemden çıkarmak için 2 saat load save yaptım :)

Galiba evet ya kayıplı oynamak daha zevkli öteki türlü işkence halini alıyo, stratejik anlamda sıçış olursa kabullenmek gerekiyo.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...