Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Witcher 3: Wild Hunt #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

Toplam 248 saat gameplay ile bitirdim.Bunun tahminimce 40 saati oyun ilk çıktığında Novigrad'a kadar oynadığım zamandan kalmadır.İlk zamanları gerçekten crash ve buglardan bunaltı geldiği için 1.1 i bekleme kararı ile ara verip geçtiğimiz haftalarda tekrar başlamıştım.

Gelelim oyun hakkında ki görüşlerime;

Oyunu en zor seviyede bitirmiş olmama rağmen; belirli bir gear sonrası zorluğun sadece hp ve damage ile scale olması sonucu oyunun ortasından sonra en zorda değilde artık normal zorlukta oynuyorum hissi vermesi witcher 2 den bu yana bence çöz(e)medikleri bir problem.Oyunun en son "boss" fightı ilk başlardaki bir drowner packinden daha zor değildi ne yazık ki bu sepebten.

Bitmeyen Red Engine bugları , o ilk çıktığı hafta zaten crash paranoyasından attığım her adıma elim f5 e gider olmuştı neyse ki 1.1 sonrası 0 dan başladığım macera da bir elin parmağını geçmedi crashler onlara da tam olarak crash denemez loading screen de donma yedim bir kaç kere.Fakat büyük bir kısmı ayıklanmışsa da buglar hala dert verebiliyor.En büyük sorun x ile o atı çağırmak ,abuk sabuk yerlerden spawn olur illa bir vakit kaybettirir.Diğer husus ise combat sırasında npc lerin buglanıp kitlenmeleri bu sayede birkaç witcher contractı kıpırdamadan düz vurarak kestim ama bunun oranı da yüz mobdan beşidir.

Hikaye

Hikayeyi genel olarak sevsem de sonlarda kafama takılan saçma gelen bazı şeyler oldu, mesela Ciri yi ordan oraya kaçırdığımız en son kim varsa gelsin savunalım dediğimiz kaer morhen de (son event olmasa) elimize veren king of the wild hunt'ı 1 vs 1 de geralt ile kesebilmem.En azından figt sırasında bir destek gelmesi ya da fightın seyrini değiştirecek bir event olması bence bu kadar süre tırsıp kaçtığımız adam bu muydu la dedirtmezdi.

Kötüye karşı birleşme teması artık yüzüklerin efendisinden sonra bir tek bana mı klişe gibi geliyor , gerçekten çok sıkıldım ya daha mikro ölçekte hikaye arayışım var oyunun sonlarına doğru oluşan dream team vs evils olayı beni çok açmadı.



Gelelim güzel yönlerine ;

Oyun adeta bir kaç sezonluk dizi gibi zaten ana hikaye de ilerlerken oyun süreniz cutscene izleme sürenizden azdır muhtemelen , bunu beğenmeyenler de olacaktır illa ki ama bence ürünün kalitesinden ötürü bu beni hiç bezmedi hatta daha da çok oyunun içine aldı.Bir de artık benim gibi oyun sırasında çok fazla okumaktan yorulup sıkılan biriyseniz hikaye konusunda bu handikapınızı çok güzel örtüyor bu cutsceneler.

Grafikler şu güne kadar oynadığım tartışmasız en iyisiydi, yeni bir 970 e mal olsa da artık witcher serisi bende grafik kartı alma benchmark ı oldu :) BG ve izometrik oyunlarla büyüsekte 3D rpg de bu denli kaliteli grafikler ve sanat yönetmenliğinin(witcher dünyası çizimleri ile) ne kadar oyuncuyu içine çekme etkisine sahip olduğunu benim için iyice kanıtladı.

Hikayenin doyuruculuğu yukarıda spoiler içine aldığım kısımlar haricinde benim için gayet ideal bir seviyedeydi.Bazı yan questler başlı başına bazı oyunların main hikayesinden iyiydi(tamam çok abartmış olabilirim)

Özellikle

Priscilla'nın saldırıya uğradığı quest ve Skellige'de lighthouse için aldığımız witcher contract ve başında ve sonrasında gelişenler



Open world haritası gerçekten doluydu (tek lafım skelligedeki gereksiz smuggler cacheler) bir tane açılmamış soru işareti kalmadı sanırım oynarken.

TL DR;
Çok fazla single player oynamasam da (artık eskisi gibi zevk alamıyorum ne yazık ki çıkan oyunlardan) bu sene ve hatta uzunca bir süredir oynadığım en zevkli ve güzel oyundu witcher 3, hani sizi kendine bağlayan bir filmin veya dizinin bitiminde içinizde bir burukluk oluşur ya aynı o hissi verdi benim için oyun bittiğinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

son dediğine katıldım. aynısını yazmıştım 2 sayfa önce sdfg

Black-ice said:

ayrılmak koyuyor şuan sadece. hani dizi bitirince depresyona girersin ya böyle o oldu.


yalnız iyi ki oynamıyormuşsun artık. 75 saatte bitirdim ben. dayanamayıp ana queste çok yardırasım geliyor benim hep böyle oyunlarda. bi de ana quest çok heyecanlı bi yere gelince yan quest yapasım gelmiyor bazen. öyle öyle 75 saatte tükettim oyunu :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yukarıda yazılınca ben de son 5 yılda 2. oyununu bitirebilmiş bir insan evladı olarak içeriğimi paylaşayım.

ng+ tekrar başladım ama ben bile çok zorlanamadım. karşımıza çıkanlara hep aynı şekilde saldırsak dahi oluyor, bosslar da dahil. yok öncesinde bir kılıcımı yağlayayım, bonbelerimi hazırlayım, şöyle dodge böyle dodge diye düşünmek makyaj gibi. ufak da olsa işe yarıyor ama karşınıza öyle çözmeniz için uğraştıran komplike birşey gelmiyor.

beni tek zorlayan,


şu wild hunt komutanıydı galiba. bataklığın oradaki ağacın tepesinde kapışılan. onun da hareketini ezberleyince oluyor işte dodge dodge dodge strike dodge stirke gibi tekerle bitiyor. çok net hatırlamasam da, w2 de bu çeşitlilik daha fazlaydı. lvl 35 ten iyice vurdu kırdıya döndü.




ha ama dünya çok güzel, atımı alıp geziyorum arada, hikaye konusunda ise içeriği değiştiren kısımlar güzel. atıyorum bir yerde birini kurtarıyorsunuz, sonra oyunun bir parçası haline geliyor, mastercrafted demirci oluyor mesela. yapmasanız göremeyeceğiniz ve bilemeyeceğiniz içerikler oyunu daha da fazla oynanabilir yapabilirdi. bunlardan da çok yoktu. örneğin sırf sallamadık diye ortadan yok olan bir köy olsaydı ya da yok bilmemnesini öldürdük diye oyun boyu hafif hafif peşimizde olan bir karakter olabilirdi.

harita dışındaki mekan değişiklikleri çok güzel yedirilmiş mesela, spoiler vermeden anlatılmaz onlar. ama oralara da biraz detay atılabilirdi, sıkışıp kalacağımız ayrı bir ufak dünya olabilirdi.

sonuç oyun güzel, 30 yaş üstü oyun oynayamama, senaryoya bağlanamama, çabuk sıkılıp bırakma sorunlarıma ilaç gibi geldi.

~ spoiler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İkincisi ne?

Bide combat şey gibi ya. Left click spamleyerek öldürecek kadar iyi build (cat) vs kaçışarak eğlendirecek buildler. Deathmarchta bile böyle. Aksyon combattan devame edeceklerine göre ilerki oyunlara şöyle selective souls combat koysalar özellikle bosslar için ne iyi olurdu. Konsolcular yine X'e O'ya basarak kessin herşeyi, bize bari aksyon combatı güzel yapsınlar =/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Seçiliyor tabii ki zorluk. Death march seç işte black, hiç değilse arada dodgelaman falan gerekiyor. Ya da ne bilim signları bombaları kullanıp keyif alabiliyorsun falan.

Mass effectin ilkine de bak grego sevebilirsin. İkinci baya kötüydü falan ama ilkinin world buildingi iyi karakterler ve senaryo da eh işte ama oynatıyor.


Crossbowa skill verirsen monster speciallarını kitliyor da ona verene kadar ohoo combat treede neler var. Bi yapamamışlar evet
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hakkaten şöyle silah olarak kullanabileceğimiz, sneak li stealth li bir okumuz olsa, rüzgarı da hesaba katıp sniper gibi takılsak. witcher imiz için çizebileceğimiz, izşeyebileceğimiz bir sınıf olsa, hırsız olsak serseri olsak, yada combat tank olsak, aşk çocuğu olsak, boss fight lardan yara izleri miras kalsa, sağı solu kopan armorumuz üzerindeki tamir yerlerini görsek, crippled hakkaten crippled olsa, tedavi edilmedikçe kılıç kullanımından yürümeye kadar gözle görülür etki yapsa, topallasak, aile kursak, lonca kursak diye uzar gider. olsaların sonu yok tabi.

kaç oyunu birleştirdim bilmiyorum. ama yara izi çok iyi olurdu be. ladies of the wood dan çıktıktan sonra, birkaç ısırıkla gezseydik veleni, oo birader boynu emdirmişsin şeklinde takılsaydı vasemir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Aksyon combattan devame edeceklerine göre ilerki oyunlara şöyle selective souls combat koysalar özellikle bosslar için ne iyi olurdu. Konsolcular yine X'e O'ya basarak kessin herşeyi, bize bari aksyon combatı güzel yapsınlar =/


yanlis anlamiyorsam dark souls tarzi kombattan bahsedip sonra dark souls u dark souls yapan yuce konsolculara laf atiyorsun. priceless
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyundaki en göze batan eksiklik combat direk, black en zora bile alsan tek zorluğu başlangıçta olan alışma periyodun çünkü nerdeyse one shot çekecek kıvamda oluyorlar ve sayıca üstün olan gruplarda da direk gang bang yiyorsun ama mantık aynı quen dodge veriyorsun iki pattern öğreniyorsun oyunu o şekilde bitirebilirsin en zorda da zorlanmadan.

Bence yapılması gereken sırf zorluğu damage ve hp ile scale etmek yerine normal veya hard üzeri her zorluk seviyesine ayrı attack ve defans patternleri getirilmesi ya da en azından her tür için bir tık daha fazla pattern çeşitliliği yaratıp bunlara daha random saldırı ve defans methodları üretilmesiydi.

Düşün en zorda bile bir yerden sonra insta health fulleyen pot dışında bişey basma gereği duymadım sadece ve sadece elementallar süre açısından eziyet olduğundan bunlara oil ve attack power buff kullandım.Oyundaki en büyük eksikte bu zaten faceroll oynamayan insana en zor seviye bile yeterli challange üretemiyor ve haliyle o her contractta kasıp türüne göre pot basan oil sign vs kasan witcher fantazisini veremiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Level scaling tarzi sacma bisey olmayinca lvl yukseldikce dusmanlarin sadece hp ler ve dmg yukseldigi icin taktik hep ayni kaliyor. Hatta baya kasap gibi kesiyorsunuz. Senkrona girmis gibi dodge vur parry vur vs. Arada signlar felan da filan da...

Ama bekelntim var enhanced edition tarzi bir patch vs ile pc icin combat i ilerde daha da gelistirebilirler. Mevcut durumda mod destegi cok yetersiz. İkinci exp dan sora bu konuya agirlik verip oyjncularin yapacagi iceriklerle isi canli tutabilirler.

Bunlarin disinda kitaplari okumaya basladim (daha dogrusu dinlemeye. audiobook ftw :) ) kitaplarda geralt tam kasap. Yen vs triss olayi kitaplarda da var. Bi ara uzun bir yazi yazabilirim bolca spoiler iceren. Ama sunu ozetleyebilirim iyi ki triss i secmisim. Yen icin resmen bole askin izdirabini s... diosun.

Son olarak da w3>> fo4 :) adettendir. Bunu fo4 basligina mi yazaydim :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cat potionın upgradeli halinin şarjının white honeyden daha fazla olması =/

Çok fazla trash var, çok fazla humanoid düşman var, consumablelar hep kullanılsın diye dizayn edilince cılkı çıkmış tabi. Bi taraftan bunlar olmasa sanırım dünya çok boş olurdu falan. İlerki oyunlarda bu alchemy traps bombs işini en azından contractlar için detaylandırıp çevreyi kullanma falan eklemeleri lazım, bide kontratların sayısı az ama hazırlığı daha uzun olsa daha iyi olurmuş.

Diyeceğim de tabi hangi ilerdeki oyunlar. Cyberpunktan sonra başka zamanda geçen bi witcher yaparlarsa geraltsız meraltsız anca o zaman görürüz, aka 2023
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cat default oluyor ya mağaralarda kullanmadan görüş pert direk,TV ayarlarıyla oynamakta bunu kullanmaya üşenip baya iimiş :)

Valla en zor da dediğim gibi health pot dışında kullanmama gerek kalmadı öyle ahım şahım refleksleri olan biriside değilimdir yani.Patterne alışıyorsun direk bitiyor fight ki ana hikayenin son 3 bossunun fightının hiçbirisinde load yapmadan bu şekilde bitirdim.Benim kabusum 3+ drowner packleri oldu en çok.

Decotation toxicity i çok yükselttiği için talenttan buna uygun bişeyler vermediysen swallow bile basamıyorsun nerdeyse, haliyle uygun talent olmadan faydasından çok zararı oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...