Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity #2


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Coop yok, baya uzun tartışıldı ama özetle dialog ağır oyunun co-opta anlamını kaybedeceğini söylediler.

Trap + lockpick mechanics olarak tek skillde evet, ve roguelara özel değil tüm classlar alabiliyor. Her partide rogue variant zorunlu olayından kurtulmak istemişler. Her classın belli skill bonusları var (fighter: athletics, mage: lore vb), bide üstüne backgroundlar skill bonus veriyor (hunter: stelath + survival vb)

Oyunda 5 skill var zaten, hepsinin bi mekanik bi de dialog kullanımı var.

* Mechanics: trap detect/disarm , lockpick + çeşitli mekanizmaların çalıştırılması

* Survival: (doğadaki materyelleri bulma, consumable süresi uzatma) + coğrafya/bitkiler yorumları yapma

* Athletics: (fatigued olmadan daha uzun süre savaşma) + mini adventurelarda tırmanma hoplama zıplama aksyonları


Lore: Combatta bestiary entryleri açma + standart lore dialogları

Stealth: Stealth IE oyunlarından biraz farklı, bireysel değil grup olarak scouting mode a giriyorsunuz, combat başlar başlamaz da stealth bozuluyor. Bireysel olarak skillin yüksekliği de düşmanların sizi görme mesafesini kısaltıyor.

Böyle yapmalarının nedeni de IE de çok kullandığımız stealth/instagib/invis pot. kombosunu sınırlamak. Ha yapılmıyor değil, instagib buildlar yine var ve roguelar talent alıp günde 2 defa patlatabiliyor, ama o talent harici invis pot ya da spell falan yok oyunda ve haliyle kullanımı kısıtlı.
Mesaj tarihi:
d&d ye alışmış olmakdan mıdır bilinmez ama lockpick in herkeşlerde olması stealth in de aynı şekilde bütün grubu etkilemesi falan hoşuma gitmedi benim..
kesin laf yiyecem ama crpg mi oynuyoz wow mu emenike..
Mesaj tarihi:
bence bu ve benzeri sistemler fazla abartmamak şartı ile mantık olarak daha doğru ve gerçekçi, klasik sistemin öyle olmasını nedenleri farklı şeylerdi diye düşünüyorum. sonuç olarak bazı şeyleri yapıp/yapamamanın sınıf ve ırk ile alakasının olmadığı, eğitim ve imkanlarla alakalı olduğu aşikar
Mesaj tarihi:
Wowda lockpick ve stealth sadece rogueda var.

PoE'de stealth bütün grubu etkilemiyor, yine herkesin ayrı ayrı stealth skilli var. Tek fark (2/day invis veren rogue talentı hariç) combat sırasında stealthe giremiyorsun, biri combata girdi mi bütün grup stealthtten çıkıyor. Bu durumda scouting yaparken en önden yüksek stealthli karakterleri yürütmen lazım.

Rangerın yanında reload hızını arttıran bard falan olunca özellikle yavaş ama çok damage vuran arquebus gibi silahlarla saçma sustained dps çıkıyor ama işte petin ölmemesi lazım yoksa debuff var, biraz micro istiyor pet.
Mesaj tarihi:
firearms sadece chanterda efektif kullanılır gibi geldi bana.

Rangerda direk yalan, tüm skiller bow üstüne kurulu.

Biraz hayal kırıklığı yaşamadım desem yalan olur..
Mesaj tarihi:
Chanterdan ana karakter olur tabi, hatta ana karakter olmayacak class yok gibi. Sword&board gidip tank chanter yapan bile var backerbetada. Zaten BG2 sorc opluğunda ya da druid ezikliğinde class yok şu anda. Belki wizardın aoelerine ve damagelarına ufak bi buff gelmesi lazım, druide göre geride bence.

Ramses sen de her yazdığında haksızsın lel

*Firearms yüksek damage / uzun reload yüzünden dpste geri düşüyor gibi görünse de damage resistancetan nerdeyse hiç etkilenmediği için üstün, bide ranger + chanterla çok hızlandırıyorsun.

* Weapon switch üstüne karakter build yapıp tek atımlık silahlarla deli gibi burst koyabiliyorsun, bkz aşağıdaki pirate rogue vidyosu (tabi armor penetration vs talentlarla desteklemek lazım)

http://www.youtube.com/watch?v=lF4pmJTX39E

Bu arada vidyodaki karakter edit tabi, üstünde unique weaponlar falan var o yüzden damageı normalden biraz fazla ama standart bi silahla da kendi lvlında benzer sonuçlar çıkıyor.

* Yukardaki vidyoda kullandığı shotgun mantığında çalışıp az damagelı 8 mermi atan blunderbuss ı mesela cipherın her damageda bonus focus veren talentıyla combolayınca cipherlar combatın başında biriken focusu sonuna kadar kullanabiliyor. Keza yüksek DRlı düşmanlar için dolu iki arquebusten çıkan birer mermi uzun süre götürür.

* Rangerın class abilitylerinden yalnızca bazıları "ranged only", geri kalanı pet skill + hem ranged hem melee etkili. Yani istersen D&Ddeki gibi melee focus da yapabiliyorsun karakteri. Yüksek accuracy + weapon speed bonuslarıyla melee crit üstüne ranger buildlerı var, tabi pet hayatta kalabilirse.

Xeske pet üzerine olmayan bi ranger seçeneği de olsaymış =/
Mesaj tarihi:
axedice said:



sonuçta bütün silahların damage statı might olduğu için ranged-melee birarada kullanmak mantıklı oluyor değilmi dnd nin aksine?

birde oe foruma baktım vidyoda da söylemiş dexte bir problem mi var düzeltilmesi gereken?yoksa çokta büyük bir etkisi yok attack speedinde ondanmı sallamıyor kimse?
Mesaj tarihi:
@rave : Evet might ikisinin de damageına etki ediyor. Bide yine D&D'nin aksine burda weapon focus (ve fighter için specilization) featleri gruplar halinde. Yani weapon focus - pistol yerine weapon focus - ruffian var. Bu da pistol, blunderbuss, rapier, stiletto silahlarına attack bonus veriyor.

@aquila : Hiç bi sidequesti yapmayıp main questte hiç bi dialoğu okumayan bi eleman 32 saatte mi ne bitirmiş. Bu twitchtekiler de ekstra yavaş oynuyor sanki, niye yarım partiler anlamadım
Mesaj tarihi:
Strongholdda bekliyorlar, questlere yolluyorsun az da olsa lvl alıyorlar.

Ha bu arada söylemeyi unutmuşum az önce, dexterity o pirate vidyosunun yapıldığı dönemde bozuktu ve attack speed bonus vermiyordu, şu anda düzelttiler gayet normal bi şekilde çalışıyor. Tabi o build silah değiştirmeye yönelik olduğu için dex düşük olsa da farketmez, reload vs. girmiyor işin içine. Ama 4 silahla 1er kere ateş ettikten sonra uzuuun reload timelar yüzünden meh bi dps kalıyor geriye.
Mesaj tarihi:
6 kişlik parti yapabiliyorsan oyun başında, daha sonrasında parti elemanları arasında diyalog nasıl oluyor? bg'de companion'larla diyalog muhabbeti bayağı yoğundu ve fark yaratan noktalarından birisiydi iwd'ye göre. bunda 6 kişilik parti yaptım diyelim ne olacak, mal gibi birbirlerne mi bakacakalr companion almazsam yanıma.
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...