Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

gerçi kaptan pilota kahraman diyorlar. yardımcı pilota değil.

zaten kazada şuan iki olağan şüpheli var. biri inişleri kalkışları yapan copilot diğeri de kule görevlisi.

vorteks için belirli aralıklarla indirmen gerekiyor uçağı ve eğer zamanda karışıklık yaşamışsa ve olması gerekenden erken inişe geçirtmişse uçağı kulenin suçu

diğer yandan copilot, yani arkadaşın vorteks anında paniğe kapılıp uçağın kontrolünü kaybetmiş ve bu yüzden uçağı yere vurmuş olabilir.

kutunun ses kayıtlarına göre pilotlar vorteksi sezip, pas geçme kararı alırken bir anda uçak yere çarpıyor. sonra kaptan devralıyor ve uçağı kurtarıyor işte.

kaptan şuan garanti şekilde kahraman ve ödüllendirilecektir orası öyle de copilot için bilemedim asdfasd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BabacumMostors said:

hani adam baya baya aptal, IQ normal insandan biraz daha fazla ama.. tekrar düşündüm de ağır aptaldı bu adam


kardeşim de diyor. rusyadan gelen pilotlar var diyor. okuma yazma bildiğinden bile emin değilim falan diyor asfsda ingilizce yok zaten anlaşamıyoruz falan diyor. aşırı salak adamlar, şansına uçuyoruz falan diyor.

türklerde de çok öyle varmış. en güvenilirler askeriyeden gelenler ama onlarda ekiplere çok çektiriyor vs. diyor. copilotlara vs. de çoğu eziyet ediyormuş eğitimci ayağına.

sivil havacılıktan gelenlerde çok ekstrem tipler değil diyor işte.

mesela benim pilot arkadaşta demişti bayağı bir önceden. uçak sürmek çok zor bir şey değil, herkes yapabilir diye asdfasd

çok salak tipler uçuruyor çoğunlukla uçakları. beni gaza getiren şeylerden biri de bu aslında işte kardeşim bile diyor senin gibi biri her şekilde üst düzey pilot olur diyor asdfasd senin bu halindeki havacılık bilgin pilotların çoğunda bile yok diyor vs. vs...

kardeş gaza getirmesi de olabilir ama bilemedim.

bunları diyenlerin tamamı gerçi sorumluluk bölümünden patlayabilirsin diyorlar. pilotların aşırı sorumluluk sahibi, işine özen gösteren adamlar olması gerekiyor sadece falan diyorlar. onlarda bende yok a.q
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

ya hocam kusura bakma da senin kardesin pilotluk hakkında ne biliyor ki? senin bildigini bilmiyolarmıs da falan. azcık alcaktan ucun.


kardeşim ufaklığından beri havacılıkla uğraşıyor. 15 yaşında seçmeleri kazanıp THK'nin genç yaş Uçuş Akademisi'ne kabul edilmişti. Eskişehir'deki planör kazasından sonra tüm kurslar iptal edilince gidememişti. Sonrasında da üzülmüştü bayağı, ergenlikte vs. derken gitmemişti. Birkaç olayda yaşadı.

Sonrasında pilot olmak için THK'ya tekrar başvurdu. Hem yaşı ufak diye almadılar hem de üniversite gitmiyor, mezunu değil diye. 19 yaşındaydı başvurduğunda.

O da havacılıktan kopmamak için bir daha hostes olma kararı aldı. 20 yaşında THY'ye torpilsiz girdi, mülakatında ortalığı havacılık konusunda silkeleyerek. Tüm THY'de en düşük yaş grubu 94'lüler, şuan firmadaki 3 kişiden bir tanesi zaten. 1 sene falan dolacak gelecek ay. Lise mezunu olarak yaptı bir de bunu. Şimdi İstanbul Üni dışarıdan okuyor, bir yandan da para biriktiriyor. Diplomasını aldığı gibi istifa edip, tekrar başvuracak THK'ya pilot olmak için.

Burada havacılık bilgisi ve tecrübesi olarak tahminen hepimizi de silkeler atar.

O yüzden iddialı konuşmamak gerek.

Gerçi bizim ailede pilot olma hayali kurup, olamayan bir birey daha var. Babam. O da Hava Harp Akademisini kazanıp, vücut kitle endeksinde olması gerekenden de düşük çıkınca alınmamış sdfsd Sonra sokarım diyip mühendis oluyor işte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu kadar ugrasmıs edinmis ama senin bildigini profesyonel olarak pilotluk yapan birinin bilmedigini soylemesi cok talihsiz. Oyle bir konusuyosun ki sanki her onune geleni pilot yapıyorlar, ya da herkes kolayca egitimi tamamlayabiliyor. Bu isi yapabilmek icin cok calısmak, cok okumak, cok bilmek yetmiyor. DNA'nın uygun olması lazım bi kere. Calısarak kazanamayacagın bazı ozelliklerin olması lazım ki pilotluk icin elverisli olduguna karar verilsin. Calısma kısmı bundan sonra baslıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya hem pilot arkadaşım hem de kardeşim işte, 1 yıldır farklı farklı insanlarla uçuyorlar ve yapabilirsin diyip sürekli gaza getiriyorlar. Benim kafamda yokken aklıma soktular ki babam zaten ben şu figür işini kurmadan önce bile git pilot ol diyordu da istemiyordum. Düşme korkusu ayağına işte. zaten tek sıkıntımda o, olamazsam da o yüzden olurum.

Pilot arkadaşım zaten pilot çocuğu olarak bu işi yapıyor. Bizim arkadaş grubundan 2 kişi onu dinleyerek pilot eğitime yazıldı, alındı ve bir tanesi olmak üzere.

Yani evet, temelde uyumluluk vs. önemli ama işte imkansız veya ciddi anlamda çok zor şeyler değil.

Zaten pilotluk olayı iyice basitleştirildi artık, pilotluğun ciddi tecrübe istediği yıllar vs. 70'lerde kaldı. havacılık sektöründe ciddi ciddi iki pilot gereksiz, teke indirelim vs. diye konuşmaya başlanmıştı. Son kazadan sonra bir bok olmaz artık ama neyse;

Olmak ciddi anlamda kolay, en azından Frozen ATPL almak cebinde paran varsa gerçekten istiyorsan bu işi kolay diyelim.

Hava yolunun şartları, çalışma koşulları vs. tabii ki işin gerçek boyutu ki kursu rahatlıkla geçtikten sonra bana sorun olmaz diye düşünüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Zor demiyorum tabi ki yapabilir herkes. Atla deve degil, abartılacak bir is de degil. Elverisli olduktan sonra kafası az biraz basan herkes pilot olabilir. Eger THY ile bu ise girisecekseniz torpil, torpil yoksa da biraz sans gerekiyor sadece.

Ben de 3 kere tesebbus ettim, cesitli sebeplerle sonraki asamalara gecemedim. Bu sene TOEFL almam gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

THY'nin akademisiyle uğraşmamak gerek zaten, çok zor oraya girmek. Kapatacaklarda

AFA, Ayjet, Er-Ha, THK vs. oralara gidip diğer hava yollarında işe başlamak asıl hedef olmalı. Başka bir uzaktan tanıdık mesela Atlasjet'ten THY'ye geçiş yapacak şimdi, 2 senedir pilotluk yapıyordu. Ben de o yüzden AFA'ya gitmeyi planlıyorum zaten, 2 sene AtlasJet'te uçup sonra THY'nin teklif etmesini bekleyeceğim ki eğer ciddi sorunların olmamışsa firmayla THY direkt alıyor.

THY'nin kendisinde bu arada torpil nasıl desem, tam olmuyor. Board ekibinde torpil sıfıra yakın, yerde çok fazla var.

Board çok zor ve düşük ihtimal olsa da ölüm riski taşıdığından torpil tayfa genelde board istemiyor. Benzer maaşlarda yerde çalışıyorlar. Misal şuan THY pilotlarının çok çok büyük kısmı AKP düşmanı vs. kardeşim sadece bir tane o tayfadan pilot gördüm 1 sene boyunca diyordu vs...

Hatta burada da sanırım AKP torpiliyle THY'nin yer operasyonlarında işe giren biri vardı. Tam hatırlamıyorum kimdi asdfasd

THY akademisi deneme.

Bir de zaten TOEFL veya IELTS olmadan hiçbir kurum eğitime kabul etmez ki pilotluk için. Hatta AFA mesela IELTS de kabul etmiyor. TOEIC ve KPDS alıyor ama TOEFL'a daha çok önem veriyoruz demişti benim konuştuğum ve bilgi aldığım kişi. Zorluk derecesi en yüksek olan sanırım o zaten ve daha geçerli olduğundan vs...

Dene işte abi sen de istiyorsan, ama 200.000TL bayılmadan olmak ciddi anlamda çok çok zor. 200.000 borca girersen de olması cidden basit, eğer içinde varsa diyelim.

Zaten pilotluğun sektörde son 4-5 yılda zengin çocuğu mesleği olarak adlandırılmasının bir sebebi de bu. Airporthaber forumlarına vs. girin bakın zengin çocukları vs. pilotluk hayali kuran parasızlar kavgaları gırla ne zamandır asdfasdafsd
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cok cok zor degil, halim vaktim fena degil ama 200k borca girecek durumda da degilim. Cok fazla pilot alımı yapılıyor ve yapılmaya devam edecek. Acık kapanacak gibi degil yakın zamanda. Gecen sene 1986 ve sonrasında doganlar icin acık olan ilan kısa bir sure sonra 1985 ve en son 1984 olarak degisti. Ortalama 1,5-2 senede bir acılan ilan, gecen yıl 3 kere acıldı.

Denemeden bilemiyorsun, mulakata kadar geldikten sonra elenirsem ne kadar kolay, ne kadar zor anlayabilirim ancak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Balon gibi şişirmeye başladılar şuan bu mesleği.. Heryere pilot lazım olayı tam bir traş size sektörün içinden bir kardeşiniz olarak söylüyorum.. Şirketlerin bir çoğu hep bu genç insanları sömürme yolma peşinde.
250bin tl verir atpl alırsın. gidersin bir sirkete tip parası + line ucuş parası verirsin. 35bin euro gibi bi para oda. ondan sonrası belli degil duruma göre ya alırlar ya almazlar ama 15 kişi başvurur 2 kişiyi tutarlar 3 kişiyi tutarlar. Torpil çok net dönüyor. Heryerde hem de. havacılık camiasından tanıdıgınız yoksa ciddi bir cv'niz olması lazım. İşte üniversite mezunu bilmemne bölümünden, ingilizce tavan yapmış olucak. askerlik engeli olmayacak. bu şartlar ile TK'yı zorlayabilirsiniz şuan üni mezunu ve askerlik sorununuz yok ise TK'ya girme ihtimaliniz var. Çok fazla talep olmaya başladı bundan 3-5 sene sonra şuanki ihtiyaçlar falan olmayacak çünkü bundan 5 sene önce yılda 50 tane pilot cıkıyorsa şuan bu sayı 350 400 pilot olmaya başladı ve hepsi tecrübesiz FO pozisyonunda yani sizin de başlayacagınız pozisyonda.
Yani bu işe evi arabayı satıp falan girmeyin. benim cebimde şu kadar para var abi sülalem rahat mantıgıyla giriceksin. Yoksa sıkıntılı zamanlar geçirebilirsiniz. Onun dısında öle airline hayatının aman aman bir hali yok size söyliyim.. Ha boyna uçarsın bi oraya bi buraya.. Leonardo Dicaprio filmlerinde yani o hayatlar.. hiç o hevesle falan başlamayın haha
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya işte sıkıntılardan biri thy ciddi ciddi beleş eğitim olayını da sonlandıracak. florida'ya yolluyor biliyorsundur. eğitim masrafları, diğer yerlerden pilot çalmaktan çok daha masraflı olduğundan ve eline çok bir şey geçmediğinden, daha doğrusu uğraşmak istemediğinden bütün olayı THK'nin üstüne atmayı planlıyorlarmış.

Yani tahminen 2 yıl içinde artık beleşe, daha doğrusu THY'nin maaştan kesintili eğitimine alımda olmayacak. Tek yol para bayıp pilot olmak olacak. Tek yol demeyelim gerçi Eskişehir Sivil Havacılık var. Benim arkadaş işte oradan mezun olup, THY de başladı.

Zaten airportta en çok tartışılan şeylerden biri buydu. Devletin vs. havayolu pilot yetiştirme kursları yok. Birkaç tane varmış galiba düşük ücretli ama firmalar iplemiyormuş bile. Şuan sistem öyle ki pilot olmak istiyorsan sike sike 200k vereceksin diyor. Ya da ekstrem şanslı olacaksın diyor.

Airportta mesela yine sırf bu sistem yüzünden TR'de pilotluk babadan oğula geçen meslek olarak adlandırılmaya başlandı. Pilot maaşıyla oğlunu da okutup pilot yapıyor vs... Ya da işte cebinde para olan meraklılar vs...

Açık çok fazlayken sektörün tamamen özel işletmelerin elinde olması cidden çok ekstrem bir saçmalık TR de...

Eğitim Yunanistan da 50k euroya veriliyor mesela. TR de 80k eurodan başlıyor. Fransa da 50-60k euro, İspanya da 40k euro Iber'in var ama sözleşmeye bağlıyor vs.

Gerçi bir sebebi de TR'deki havayolu firmaları ekstrem ücret ödüyor. En kötüsü Sunexpress onda bile garanti 7K maaş alıyorsun. Öyle olunca kurslarda şişiriyor işte eğitim ücretini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
Catze said:

Var mı acaba bu konuyla ilgilenen kimse, nasıl airline pilotu olunur, nerede eğitim alınmalı, hangi okul seçilmeli? Süreç nasıl işler? Hangi havayolları hangi okul mezunlarını seçer?


vay be kaç yıl önce bu konuyu açmışım :D ama sonunda amacıma ulaşıyorum ufak ufak :D

ilk solo inişimi paylaşmak istedim pilot olmak isteyenlere :D

https://www.youtube.com/watch?v=sCM-CoFYSTQ
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...