Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pilot olmak


Catze

Öne çıkan mesajlar

DarKRideR said:

O borç bitmiyor ya sadfdsfsda

Benim bi arkadaşın eniştesi işte THY'nin ilk akademi mezunlarından, adam kaptan oldu halen o borcu ödüyor. Kur artıyor, o oluyor bu oluyor borç sürekli sabit kalıyor yıllarca diyor asdfasdf

Gerçi zamanında borcu kapatmak için fırsat verilmiş eskilere bu yaşananlardan dolayı, toplu ödeme yapıp kapatabiliyormuşsun ama çoğu kapatmamış. Neyse konu o değil sadf

THY akademi'nin tek iyi yanı cebinden hiç para çıkmadan pilot oluyorsun. Kötü yanı, son 2 filodur 140.000 eurodan imzalıyorsun artık sözleşmeyi. O borc bitene kadar 10 yıldan fazla çalışsan yine zor artık, Katar'a falan geçmek de sıkıntı eskisi gibi değil, sözleşmen aşırı derecede engelliyor :D

Bir de THY net şekilde akademide torpil yapıyor son, en azından bize gelen son 3 filoda bariz şekilde bu var. Torpil yoksa bile hakkı olanı seçmiyor çeşitli sebeplerden dolayı diyelim. Bizdeki son 3 THY filosunda %100 kendi hakkıyla belki 7-8 kişi anca vardır kazanan. Filoların yarısı zaten eski THY çalışanı, hepsini toplamış tekrar. Bazıları pilot olmayı geç kabzımal olamaz diyorsun gördüğünde de işte gelmişler oradalar falan. Garip cidden.


Zaten yeni dönem alımlarını hiç hesaba katmadım farkettiysen.
Borç olayı da kolay abi. Sözleşme de kolay. Yıllardır bu gözlerim neler gördü. TK her yıl mutlaka çok alım yapar, hem kabin, hem kokpit. Sonra bir sene sonra sıkılır bunlardan, baskı yapmaya başlar(hep böyledir), sonra sözleşmeyi esnetip centilmenlik dönemi bitince salıverir pilotları. Aklı olanlar da gider kaçar zaten. Sonra işte bu dönem olduğu gibi yoldan geçeni pilot yapmak için akademiye alırlar. Kabin için yapılan alımlardan HİÇ BAHSETMEK İSTEMİYORUM BİLE.
DLA iptali mi dersin, başka dil belgesi ile kabul mu dersin.
Puanı yetmeyenler için puan düşürmeler mi dersin, eskiden elenenlere birer şans daha mı dersin.
Şimdi bana kirli çamaşırları döktürmeyin ya.


Allahtan TK'nın filosunda kaptan pilotlar büyük oranla çok deneyimli ya da halen askeri düzen adamlar olduğu için kaza kırım yaşanmıyor kolay kolay(for now). Olan ufak tefek şeyler de zaten örtpas ediliyor.


Yurtdışı konusuna gelirsek, benim sektörde gördüğüm en iyileri İspanyol olanlar. Adamlarda inanılmaz bir disiplin var normal halleri inanılmaz salaş ve sorumsuz olsa da, iş havacılığa gelince vallaha mum ediyolar.
TR'den, özellikle bu dönem mezun olacaklardan bi cacık olmaz.
Tabii ki genelleme yapıyorum ancak, genel oran büyük olunca, yapmadan edemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DArkrider söylediklerine çok katılmıyorum, genelde dışardan çok fazla böyle şeyler duyuyoruz. Şahsen torpilin bariz olduğu tipleri görüyorm ben de ama senin kadar net bi oran vermek pek mümkün değil. THY de babası tip müdürü arkadaşın akademiye giremediğini biliyorum. Dışarıdan bitirdi eğitimini, afa ayjet falan. Asıl oralarda çok mal tipler oluyor ama akademi için çok geçerli değil o söylediğin. Burada çok göze batıyor zaten o tipler. Ha eleme anlamında çok eleyicilerdi, biraz onu kıstılar belki. Pilot ihtiyacı var deniliyor hala enteresan bi şekilde.

Lisanslı pilotlara dlr 2 bi ara gelmişti, sonra yine kalktı. Eskiden yoktu zaten bi ara getirmek istediler. DLR ın olayı pilot olabilme potansiyelini ölçmek aslında, hali hazırda pilot olan biri için ne derece uygun o da tartışılıyor.

Gerçekten nasıl pilot olduğuna hayret edebileceğiniz insanlar var, ama aslında bizim insanlardan beklentimizle alakalı. Pilot olmak için gerekli özellikleri var, sadece bizim gözümüzde çok kalifiyeli değil gibi duruyor. Yani pilota güvenmeyelim mi falan demenize gerek yok kaldı ki söylendiği gibi zaten teknoloji de artık insan faktörüne mümkün olduğu kadar az ihtiyaç duyulmasını sağlayacak şekilde gelişiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nerde cokluk orada cokluk..saglikta da ayni halti yapiyorlar..dr acigi var diye 100 lerce tabela univ acip hepsinde tip fak kurdular..hemsire att dediklerini saldilar binlercesi atama varmis diye girdi ozel saglik meslek liselerine..en karli isti..40k ver 4 sene sonra cocugun atanip memur olsun..parayi kovayla akitti aileler..simdi issiz binlercesi var..calisanlara da aba alti sopa sen gidersin yenisi gelir hesabi..yapmaya calistiklari bence sayisal artisi saglamak zibil gibi eleman oldugu an ufaktan kidemlileri gonderecekler maaslari kesecekler..abuk calisma saatleri cikartacaklar...

patron boyle istiyor cunku..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de maalesef sana katılmıyorum insider olarak.
Torpil THY'nin geçmişinde ve bugününde her zaman bilinen bişeydir. Hep var oldu, hep de olacak.
Bizim ailede üç kuşak adam var THY'nin her alanında çalışmış. Hepsi de altına bu lafın imza atıyorlar.

Yanlış anlama bilmişlik vs değil de, yani bariz olan bişeyi malessef göz ardı edemiyorsun.

Sana sadece bir örnek verecem:

Bu torpillilerden birine flaplerde korozyon gösterdim. Her zaman olan bişey ama, bu gösterdiğim bayaa ileri derece görünüyordu. Ben teknik konuştum, u geveledi felan.
Flapleri indirip kontrol edecem dedi, gitti etti(etmedi baktım, alakasız biyerde gezdi, dinlememiş bile) her şey normal dedi.
Atatürke indik, uçağı ground ettiler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adaylik surecine "kurum mulakati" ve "referans" istenen yerde torpili ispat etmeye gerek yok. basvuru formu itiraf gibi bi sey zaten.
benim de babasi pilot olup akademiye giremeyen arkadaslarim var. ama bu torpil olmadigi anlamina gelmiyor.

ulan bu hukumet degil mi bedelli askerlik icin sonradan 31 aralik gununu de dahil eden lol.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

toggie said:

adaylik surecine "kurum mulakati" ve "referans" istenen yerde torpili ispat etmeye gerek yok. basvuru formu itiraf gibi bi sey zaten.
benim de babasi pilot olup akademiye giremeyen arkadaslarim var. ama bu torpil olmadigi anlamina gelmiyor.

ulan bu hukumet degil mi bedelli askerlik icin sonradan 31 aralik gununu de dahil eden lol.


Çü nkü torpilden büyük torpil de var :D

Şimdi bikaç tanesi gelip diyecek ki, ya abi adamlar 1.5 sene eğitim görüyor, onca sınav teknik mülakat felan.

Lan arkadaş, onu bile halletmişler diyorum size. Eğitmenlerin elinde liste var ya, öf vallaha şiştim :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Torpil kesin vardır ama o kadar çok değil. Kokpit kısmı için bunu hala düşünüyorum. Yani herkesin belli ki tanıdıkları var, filolarda da thy de çalışıp gelenler var, defalarca elenip tekrar girenler var. Insider direkt olarak bu eğitim süreciyle ilgilenen arkadaşım da var, olan torpilin nasıl olduğunu da biliyorum, ama 7 8 kişi falan komik bi sayı. Yani ben o şanslı 7 8 denim o zaman burada boşuna anlatıyorum. Telefonal arayıp torpilsiz olmuyormuş başvurmayayım ben o zaman diyen var bana. Abi başvurmayın o zaman ne diyeyim. Ben yaptım oldu, herkese de aynı şeyleri anlatıyorum beni arayan. Pilot olmuş olup işe girme sürecinde torpil işleyebilir, o ayrı. Ama akademi aşamasında torpil şu ana kadar çok zordu. Bu saatten sonra nasıl olur bilemiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sen şanslısındır, yeteneklisindir de. Yanında hem şanslı hem torpilli olan da vardır.
Şimdi girdiğin için bok sürdürmemek de bizim genetğimizde olan bişey. Ben de yapıyordum bunu.
Bahsettiğimiz şeyler iki farklı şeyler.

Torpille giren demek, yeteneksiz, vasıfsız demek değildir.
Özellikle Türkiye ve THY için, işini garantiye almaktır.
Sen burdaki ayrımın farkında değilsin bence =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Babası pilot vs. olma girmemek için sebep diye düşünüyoruz biz, benim filoda THY sürecinde elenmiş 6 adam var. Üçünün ortak noktası babalarının THY'de kaptan olması, bir tanesininde helikopterde kaptan olması. Hatta şu birkaç mesaj önce anlattığım arkadaşın eniştesi de THY'de kaptan desen 5 kişi. İkisinin babası senior.

Benim eğitime başladığımdan beri 4 THY filosundaki hemen hemen herkesle tanıştım. Aralarında babası herhangi bir firmada kaptan olan bir kişi vardı. 65 kişilik bi gruptan bahsediyorum şuan. Bir kişi, onun da babası THY'de kaptan. Kız önceden mimar, istemeye istemeye DLR'a gelip aşırı rahat davranıp sona kadar gelmiş vs...

Ama mesela THY çalışaın en az 20-25 kişiyle tanıştım. ATC var bi tane kız mesela başvurmuş eğitime kabul edilmiş. Psikolojik sorunları var bu arada bayağı ama garip asdf

@Akhlaur

Bir de evet AFA, Ayjet'teki öğrencilerin de yarısı çöp, belki daha fazlası. Ama işte insan akademi diyince gerçekten seçilmiş, kaliteli insanlar beklerken bir çoğunun buraya baba zoruyla gönderilmiş tiplerden farkının olmaması koyuyor harbi.

eski gruplar öyle değil ama, benim alt komşum akademiden yeni bitirdi. 1 ay oldu uçmaya başlayalı işte,yurt dışına gönderdi onları hatta thy. arkadaş grubuyla tanıştım 10 numara insanlardı mesela bizim gruptakiler gibi değildi. yine eskiden mezun birkaç pilot arkadaşım var keza. onların anlattıklarına ben yenileri anlatınca onlar bile inanamıyor mesela.

akademi de bariz torpil dönmeye başladı ya, torpil yoksa bile iyi bir seçme mekanizması kalmadı yani öyle diyeyim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu arada torpil kokpitte hatta kabinde pek yok cidden, bizim filodan bir çocuk zamanında Temel Kotil'i araya soktuğunu iddia ediyor. Yaştan elenen işte.

Ama bazı tipler var, yani RTE bizzat emretmeye üşenir bu adam pilot olmasın milletin başına bela olur diye; onlar gelmiş mesela eğitimde. ingilizcesi yok ya, fransız var bizim filoda konuşamadılar geçen bilmiyordu.

O adamın bana torpilsiz girdiğini kimse düşündürtemez cidden. Yani görseniz, tarif edemiyorum asdfasdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rotweiler said:

Sen şanslısındır, yeteneklisindir de. Yanında hem şanslı hem torpilli olan da vardır.
Şimdi girdiğin için bok sürdürmemek de bizim genetğimizde olan bişey. Ben de yapıyordum bunu.
Bahsettiğimiz şeyler iki farklı şeyler.

Torpille giren demek, yeteneksiz, vasıfsız demek değildir.
Özellikle Türkiye ve THY için, işini garantiye almaktır.
Sen burdaki ayrımın farkında değilsin bence =)


Doğrudur abi ben ayrımı yapamıyorumdur bokta sürdürmüyorumdur, yetenekli yada şanslı insan sayısının bu kadar az olduğuna inanmıyorum öyle de bir durum var tabi.

Önemli olan başvurmak isteyenler torpilsiz olmaz diye düşünmesin, baya baya oluyor. Olan çok var, herkesin bildiği şeyler var çok kafaya takmayın başvurun. Ben elimden gelen yardımı yaparım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Başvurup şansını herkesin denemesi gerekiyor. Yani diyorum ya biz mesela hiç kaptan çocuğu alınmadığını fark ettik ama şu üstte anladığım kız, öylesine başvuruyor ve seçiliyor. Ayjet'e gelen kurslarda kaptan çocuğu olup THY'ye seçilen tek örnek.

Kızın işi harika, hayatı güzel, iyi kazanıyor. Babası aklına giryior dene diye, gidiyor öylesine giriyor. Süreçte ilerledikçe sevmeye başladım, çalışmaya ve istemeye başladım diyor.

Umursamazca başlayıp, en son mülakatta o kadar çok istedim ki sonuçta seçildim ve buradayım diyordu. Genel olarak da filosunun aksine 10 numara insan zaten, aşırı yardımcı olur herkese vs...

Deneyin abi yani, denememezlik etmeyin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herhangi bir torpilim yoktu benim TK'ya girdigimde fakat öncesinden yaklasık 4 yıllık airline tecrübem vardı onunda etkisi büyük.. süreçte ingilizce , simulator ve kurul mulakat olarak devam etmişti.
Buradaki arkadaşlardan akademiye girecek olan varsa iyi düşünsün derim şuan sanırım 10 sene için 150 bin euro ya imza atıyormussunuz. O da yaklaşık bir 700 bin tl civarı para yapıyor. He bu para sizin maaşınızdan kesilecek 10 yıl kadar ama yinede herhangi bir safhada pilotluga elverişli degilseniz ne olur ne biter o detayları akademiye gitmiş insanlardan bir sorun soruşturun ben 6 sene önce kendim ucus okuluna gidip lisans almıstım çünkü o detaylara tam hakim degilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...