Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Archeage #2


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
akirafes kusura bakma ama oyunu acayip abartip olmayan bir sey yapiyorsun ve o kadar ovdun ki tiksindik artik

cikinca oyniycaz tamam

keske senin dedigin gibi olsa, gemiden inince baliklarla yururken butun kafalar donup sana bakiyor limanda falan. ama boyle kafada olduktan sonra skyrim e en iyi rpg skyrim diyenden bi farkin kalmiyor
Mesaj tarihi:
Ay abi ne uğraştınız yok sandbox değil yok bilmemne diye adam kandırıyolar diye.

Oyun son zamanlarda çıkmış en güzel sistemli en dengeli ve en eğlenceli oyun burada oynayan herkese göre. Son zamanlardaki yoğunluğumdan 1.5 haftadır falan level 30 civarındayım hala aynı levelda gezmekten sıkılmadım, oyun çok güzel seçenekler sunuyor. Bir sürü keşfedilecek yanı var oyunun, tam hah anladım diyorsun sana abuk subuk yeni bir şey gösteriyor.

Niye uğraştınız bu kadar oyunu yermek için onu anlamadım ki.
Mesaj tarihi:
Xaenin said:

İmam trollüyor lan galiba arka sayfada gerçeklikten uzaklaşmış itolit.


evet bende farkettim trollediginide gec anladım ..
YOksa iyi bilgili oldugunu eski yazdıklarından okudum zaten .
Mesaj tarihi:
abi kusura bakmayın, sandbox değil muhabbeti biraz saçma biraz. minecraft sandbox değil; çünkü kaşık yapamıyorum, makarna yapamıyorum da diyebilir bir insan. sallıyorum, ultima'da bobin yapıp elektrik üretemiyorum da diyebilir.

sandbox dediğimiz şey, yapılabilecek herşeyin yapılabilir olması değil; çok fazla şeyin yapılabilmesi şu anda. en azından Real Life v1.1 bilgisayarlara gelene kadar böyle bu iş.

wow'dan ben de nefret ediyorum uzunca bir süre oynamama rağmen, ama pvp'nin anlamını bitirdiği için nefret ediyorum/instance farm manyaklığı için nefret ediyorum. ölmenin bir anlamı yok wow'da. burada, küçük oynayanların ölmesinin pek bir anlamı yok belki, ama büyük paralara oynayanlar pvp'den herşeyi kaybetme riskini de alıyorlar. o kısım aynı ultima gibi. şu an bizi jhelomda koyun kesip, kumaş yapıp satıyor gibi düşünün, ondan birşey kaybetmiyoruz. ama az kazanıyoruz.

ha, burada ultima'ya wow'daki tank/dps/healer sistemi eklenmiş gibi düşünün. ama sadece grind değil olay, craftla da instancelardan düşenler kadar iyi itemlar yapılabiliyor.

birşey denecekse illa adına, themepark/sandbox hybrid dersin belki.

ha bu arada runuo çalıştırıyor gibi düşünün trion'u. kore'de yapılmış bir oyun bunlar sanki emulator çalıştırıyolar na+eu'da. o yüzden bir sürü şeyi değiştirebiliyorlar ve bunu forumda playerlara soruyorlar.
Mesaj tarihi:
vallahi benim sandbox anlayışım, progress için quest chain'lere muhtaç kalmamaktır.

videolarından da gördüğüm kadarıyla klasik quest logu 3500 questle doldur, sırayla yap, ver, yeni quest al, para-level kazan kıvamında ilerliyor oyun. ha ticaret, tarla, housing falan gibi hoş sistemler tat katmış ayrı konu.
Mesaj tarihi:
daoc oynamadım bilemecüm.

bi de arka sayfada imam demiş, oyuna girdiğinde dünyanın senin için yaratıldığı hissine kapılmaman lazım. ilerleme kaydetmek için survive edebilmen lazım olacak. herkes farklı yollardan gelişecek ya da bi kısmı gelişemeyecek. yoksa koy oraya 2 quest nepecesi, koy öteye 2-3 spawn, oyuna giren herkes aynı güzergahda progress oluyorsa nerde bunun sandboxlığı


bi de demeyi unuttum, oyun görsel olarak epey epey rifte benziyor gerek grafik olsun gerek hud olsun. zaten trionmuş, baya bildiğin rift'i alıp modifiye etmişler.
Mesaj tarihi:
gönder gelsin asd

akirafesin hayalleri hoşuma gidiyor ya. her ne kadar gerçekçi olmasa da çoğu, olsa mükemmel olacak şeyler söylüyor ve "umarım öyle olur lan" diyorum. Elite Dangerous için de, bu oyun için de geçerli. Ama bunda çok bişey gözükmüyor açıkçası. Elite'den ümitliyim ben.
Mesaj tarihi:
imamizer e katıldım abi ben ben de oynadım bu oyunu yok abi yani mekanikleri falan oözgürlüğü vermiyor. patates soğan ekiyorsun diye. ev yapabileceğin yer sınırlı her yere yaptırmıyor korsan olayım diyorsan herşeyden sınırlanıyorsun. lan sandbox sa yeterli gücüm varsa korsanları toplar heryerde adamlara dalarım. ben eve de geçen sene jitayı bastık lan goonlarla millet nelerini kaybetti. ccp hiç sesini çıkarmadı sandboxtır diye. oyun iyi hoş güzelde yok yani. bilmiyorum. bi tam çıksın göreceğiz. sandox bu deyil!!
Mesaj tarihi:
sandbox ve aa üzerine uzun wot, göz yakar.


yine uygulanamaz fikirleri ard arda yazmışsınız ya.

bir kere her sandbox'da tier sistemi vardır arkadaşlar. veya benim oynadığım her sandbox'da vardı en azından öyle söyleyim. level sistemi olmaması progression'ın linear olmadığı anlamına gelmiyor. level kasmıyorsun, skill kasıyorsun. skill kasmıyorsun, tier/gear kasıyorsun. hepsinde kademeli olarak progress mevcut, level sistemine paralel olarak. sandbox'ın olayı bu progress'i linear olmaktan ve tekdüzelikten çıkarmaktır. bunu da sadece questlere bağlı kalmadan alternatif ve farklı yollardan ilerleyerek yapabiliyor olmak. adamlar bunu AA'de yapmışlar.

eve'e girdiğinizde nasıl istediğiniz her gemiye binemiyorsanız. nasıl oyuna başladığınız gemilerle level 4 görev yapamıyorsanız. nasıl albion'a girdiğinizde t1 gear ile t3 dengi mob kesemiyorsanız. nasıl darkfall'da inferno setli adamla t2 setle kapışamıyorsanız veya yüksek prowess veren mobları t2 setle kesemiyorsanız hepsi aynı mantıkta, kademeli progression.

"quest yapmayalım" a getirdin mi olayı zaten darkfall'da sandbox değil, onda da belli seçeneklerde mobları öldürerek grind yapıyorsun. quest yapmaktan bir mobu 500 kere ard arda öldürmek arasında ne fark var ki? veya eve'de bir path seçtiğinde o path'e ait skilleri ilerletmeden ne kadar oynarsan oyna, ne kadar çabalarsa çabala ilerlemiyorsun. eğer 16 saat beklemen gerekiyorsa, 16 saat bekliyorsun. bunun ne farkı var? özgürlük mü bu?

alternatifler sunma noktasında sandbox özgürlük tanıyor. çok da güzel yapıyor. bık bık tatava yapmayın quest var diye. quest yapmak istemiyorsan gider ticaret yaparsın. ticaret yapmak istemiyorsan gidip balık tutarsın. balık tutmak istemiyorsan gider ekim/biçim yaparsın. hiçbirini yapmak istemiyorsa şehre oturur ah'de alım satım yapar zengin olursun, parasıyla root alır onları uproot yaparak exp kasarsın. al sana alternatif bir sürü path. ki ben daha oyuna dair çok bilgi sahibi değilken bu kadarını biliyorum.

ev yapacağın yer sınır, tarla yerleri belli... ee ne olacaktı arkadaşlar? şehrin kapısına ev atalım, dağ taş ev tarla olsun. ne yürüyecek yer kalsın, ne ev sahibi olmanın bir anlamı kalsın. gören de UO'da her yer ev atabiliyordunuz sanacak. yerde çakıl taşı olsa ev atamazdın. bir sürü yasak vardı. ayrıca evin kapısında white dragon olan yapıyı mı çok beğeniyorsunuz, bu mudur beğeniniz? gece konduda oturup, camdan white dragon izliyorsun, o da seni izliyor pencereden hehe. UO'nun mmo zamanıyla şu an ki zaman bir değil. UO'nun o kadar aptal saptal bize zamanında güzel gelen özelliği vardı ki, şimdi nostalji yüzünden ve o zamanki içinde bulunduğunuz şartlardan dolayı aklınıza gelmiyor. kaç taneniz str'i 45'den 65'e çıkarmak için 450 tane ağaç kesecek 4 saat boyunca abi bana bundan haber verin. sizi bugün hiç UO oynamamış insanlar olarak şu yaşınızda başlatsam çoğunu 2. gün bırakır oyunu.

eve'de jitayı bastık oyun çok sandbox kadar saçma bir argümanda olamaz. jitayı playerlar ele geçirebiliyor mu abi? bana bunu söyle. eğer npc yönetiminde olan jitayı siege'e alıp, oradaki istasyonları ele geçirebiliyorsan. orayı kullanan playerlardan sen başka bir player olarak vergi toplayabiliyorsan, o playerlar sana karşı gelip isyan çıkartabiliyorsa o zaman bana sandboxlıktan bahsedersin.

brit köprüyü kampladık, çok sandbox kimse girip çıkamıyor. sen içeri girebiliyorsan, guardlar yoksa veya öldürülebiliyorsa, orada lord british'i kesip, tacını takıp, şehirde değişiklikler yapabiliyorsan o zaman sandbox oluyor. varsa bu yapıyı pratikte uygulayabilen bir oyun lütfen bana gösterin.

kimse tabii olayın diğer tarafını düşünmüyor, britte oyuna başlamışsın, kendinden gear ve skill olarak aylarca ilerde adamlar şehri basmış, oyuna başlayacaksın ama reskill'e bağlamışlar, healer kesilmiş. ne reslenebiliyorsun, ne item alabiliyorsun. bu adama sandbox'ın güzelliklerinden bahset developer olarak, ürün satmaya çalış bakalım alıyor mu?

bu olay zamanında bu forumda sadece birkaç adam DF oynarken oldu. guard zone olmasın, hardcore olsun, şöyle olsun böyle olsun dediler. oyuna giren newbieler kendilerinden skill ve gear olarak 100 kat üstün adamların mountlarının altında reskill yediler. daha eline bow alıp, arrow koyup çekemeden oyunu bırakanlar oldu. aylarca yeni oyuncu gelmedi, binlerce kötü review aldılar. ee şimdi bu oyun iyi mi oldu özgürlük var diye? o newbielere reskill çekenler oyundaki pop kaybından oyunu bıraktı ondan sonra newbie prot geldi, safezonelar geldi, skill boostlar geldi vs. vs.

yani bir fikrin kulağa hoş gelmesi kadar pratikte uygulanabilmesi de önemli.

progres sadece questlerle olmuyorken, bu alternatifi insanlara sunuyorlar diye isyan etmek çok saçma geliyor bana. adamlar sadece bu path'i sunuyor olsa anlarım. ben questingden çok sandbox öğeleriyle vakit geçiriyorum oyunda. neredeyse lvl 40 oldum. sandbox oyuncuyu elinden tutup yürütmesin. madem yapmak istemiyorsun, yapmak isteyenler yapsın, sen questi almadan yoluna devam et.

bir oyunun 100% sandbox olması için AŞIRI derece hardcore olması gerekir. hatta bana sorarsanız o kadar hardcore olmalı ki res bile olmamalı, perma death olmalı. o gerçek sandbox oluyor işte. sandbox dediğimiz DF gibi oyunların içine bile themepark ucundan ucundan sızmış durumda. sızması da normal zaten çünkü artık sektör değişti/oyuncular değişti. oyuncuların beklentileri, istekleri farklılaşıyor. DF köpek gibi themepark öğeleri ekliyor progression'ı kolaylaştırmak için. bence çok da iyi yapıyorlar çünkü benim günde 3 saat angarya yapacak vaktim yoksa ben DF oynayamıyorum arkadaş. bir noktadan sonra aynısı eve içinde geçerli. çok vakit ve emek istiyorlar.

haftada 3 gün, akşam 2-3 saat oyun oynuyoruz, neyin hardcore sandbox arzusunu bu çektiğiniz anlamış değilim. ha sözüm hayatı olmayan, liseli veya üniversitelilere değil. onlara nice hardcore sandboxlar yapsınlar. fakat vakti olmayan adama themeparkla sarmalanmış (yumuşatılmış) ve sandboxları öğeleri olan bir oyun biçilmiş kaftan f2p olarak geliyor, bunun neyine bu kadar tatava yaptığınızı anlamadım.

ayrıca çoğunuzun unuttuğu öğe, benim için AA'ı biraz da olsa sandbox yapacak öğe, terrority kontroldür. sandbox'ın creme de la creme sistemidir. bir bölgenin npc dahil olmadan sadece playerların kontrolünde olması. o bölgedeki diğer playerların ihtiyaçlarına servisler sunulması ve bunlardan "haraç" toplanması benim için en güzel sandbox feattır. hele ki bunu buildable, destroyable buildingler ile yapabiliyorsan dokunmayın keyfime. sadece şu feat oyunu aylarca oynatabilir ki DF'de oynattı. naval combatlara hiç girmiyorum bile. bunlar hiç yokmuş gibi 1 hafta yapacağın questlerin derdiyle oyunu silmek çok farklı kafalar gerçekten.

ha oyunun eleştirilecek çok yani var, böyle anlatınca herşeyi oh mükemmel diye bir şey yok fakat tartıştığınız noktalar doğru değil. o tartışmaları oyunu oynamaya başladıktan sonra yapacağız, sistemleri bir görüp deneyelim ki ne olduğunu bilelim, eleştirebilelim. sonuçta bu yeni çıkan bir oyun değil, ne bir devlog var, ne de doğru düzgün bu sistemleri okuyabildiğimiz kaynaklar. biz alphada bile oynayarak öğreniyoruz, daha hiç oyuna girmemiş kişiler olarak bizden çok biliyorsunuz oyunun herşeyini.

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...