Diablo Mesaj tarihi: Aralık 26, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2004 walla bitirdim.bşatan sona sardı ama cok geyik yerleride vardı mesela o agırlık olayı.[signature][hline]"Far away is a place where I hide the truth that have to be locked away" Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mayfer Mesaj tarihi: Aralık 26, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 26, 2004 HL2DM varken CSS mi oynanır :yapma: Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ursusarctos Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Valla o buggy olayı beni benden aldı direk kendimi mad max gibi hissettim ayırı oyundaki gerilim olayını ravenholm ile gayet güzel yanıtmışlar bence kesinlikle doom 3trn iyi (hatta çok çok iyi). Ortam sürekli karanlık diil (Marstayız ama bi omuz feneri yada silah altı feneri yok el feneri ile bi halt varmış gibi idare edip duruyoz.). Monoton diil her bölümdeki espriler filan farklı . Bence en ilginç karekter peder olmuştu.[signature][hline]Ben ayaktaki dikenim, Kapıdaki cüzzamlıyım, Ensendeki çıbanım, Çorbandaki sineğim, Korku ve dehşetin habercisi... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mikado Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 said: mayfer, 26 Aralık 2004 18:13 tarihinde demiş ki: ama hl1 kadar buyuk yenilikler getirmedi. hatta "yenilik" bile getirmedi, sadece var olanlari bayagi bi gelistirdi. bana sorarsaniz best pc game ever. objektif bakarsak best pc game demek fazla iddiali olur, ama kesinlikle best FPS ever. Bu ne demek simdi :)[signature][hline]Kaybettigim seyler arasinda en cok aklimi ozluyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Volfied Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 açık konuşıyım tribe sırf HL 2 oynamak için gittim bi saat sonra baydıım dedim ve kapadım belki ilerki bi zaman gene giderim yonarım bööle birer saat ama oyun o kadar süper değil combien ın kafasına sıktım mermiyi ölmedi adam ama duvarda kan spreyi oluştu bu nedir şimdi kardeşim, ben kasıp adamın kafasına ateş ediyorum, adam ölmüyo, ama ayağına 6 mermi boşaltınca ölüyo gerçekçiyiz diye övünüyolarsa bana doğru koşan 3 combine ın bacaklarına sıktığım 3 mermi onları durdukları yerde bırakmalıdır. Bence övüldüğü kadar bir şey değil oyun, hatta fizik motorumuz var çok iyi diye yüzünüze vurmaya çalışmışlar falan belki gravity gun falan gelince fikrim değişir, ama oyuna baştan başladım ve 1 saat oynadığımda (kanallardayım) düşüncem bu mu bu akdar övülen oldu[signature][hline]While travelling at the speed of god, what would happen if you'd prayed? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 said: Volfied, 27 Aralık 2004 09:41 tarihinde demiş ki: bu nedir şimdi kardeşim, ben kasıp adamın kafasına ateş ediyorum, adam ölmüyo, ama ayağına 6 mermi boşaltınca ölüyo gerçekçiyiz diye övünüyolarsa bana doğru koşan 3 combine ın bacaklarına sıktığım 3 mermi onları durdukları yerde bırakmalıdır. Aynı muhabbet HL ve CS'nin ilk dönemlerinde de yapılıyordu. Sanane forumlarında hatırlıyorum, adamlar CS'nin ve HL'nin gerçekçiliğini konuşuyordu. Madem gerçekçi diyorlar, kafalarına tabanca ile ateş ettiğimizde niye ölmüyorlar, ayağına awp ile ateş ettiğimizde niye ölüyorlar. Neden karakterler kanamayı durdurmak için bandaj kullanmıyor. Neden yüksek bir yerden yere atladığımızda iç kanama geçirmiyoruz kemiklerimiz kırılmıyor da sadece HP'miz azalıyor? Madem gerçekçi oyun yapıyorlar, neden bunlar yok? said: mayfer, 26 Aralık 2004 18:13 tarihinde demiş ki: ama hl1 kadar buyuk yenilikler getirmedi. hatta "yenilik" bile getirmedi, sadece var olanlari bayagi bi gelistirdi. said: Volfied, 27 Aralık 2004 09:41 tarihinde demiş ki: Bence övüldüğü kadar bir şey değil oyun, hatta fizik motorumuz var çok iyi diye yüzünüze vurmaya çalışmışlar falan Zaten HL1 de o kadar iyi bir oyun değildi. Ne yenilik getirdi ki? Sadece cilalanmış Quake 2 idi. Yani sadece dudakları oynayan kafalar vardı. Bir de bağlıyormuş gibi gözüken ayakkabı ve kravat sahneleri. Sadece kutuları ittirip, düğmelere basıyorduk. Oyunun hikayesi çok salakçaydı, ne o öyle "deney sırasında kaza oldu, alienler ve zombiler dünyamıza hücüm etti" biz de bunların boyutuna ışınlanıp baş kötünün aklını almaya gidiyorduk. AI de öyle övünülecek birşey yoktu. Herkes "süper bak askerler kendi aralarında konuşup takım oluyorlar" felan diyordu. Ama sadece cızırtılar eşliğinde bi o yana bir bu yana koşuyorlardı. Takım olmak yerine sadece dağılıyorlardı. Ben onların üstüne gelince kaçıyorlardı. Duvarın arkasında beni göremiycekleri bir yerde olsam bile kafama bomba atıp, wallhack yapıyorlardı. Ayrıca oyun bug doluydu, abuk sabuk şekilde bölümleri geçebiliyor, guardlarla alakasız kapıları açabiliyorduk. Tüm guardların, profesörlerin ve askerlerin aynı skini kullanması oyunu monotonlaştırıyordu. Hele grafik konusunda çuvallamışlardı. Natural Selection gibi güzel texture ve kaliteli grafikler yapabilecekken, düşük kalite grafikler sunmuşlardı. Dandik oyundu ya sonuçta HL1 [Bu mesaj Bonecrusher tarafından 27 Aralık 2004 10:40 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Volfied Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 bonecrusher bilmiyorum ilk başında quote umu alınca bi sarkeşlik gördüğüm için ona göre cevap yazıyorum ne demişim adamın akfasına teş ettim tabanca ile, duvara kan spreyi yapıldı adamın beyninden bööle bişi olduktan sonra ve oyun bana bunu gösterdikten sonra o adam yaşamya devam ediyosa izin verin ben bu oyundan tiksiniyim[signature][hline]While travelling at the speed of god, what would happen if you'd prayed? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 combine'ların insan olmadığını, yarı robotik olduklarını hatırlatıyım ben bir. yani oyun hatası olabilir ama yine de combine'ların headshot yedikten sonra yaşaması normal. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Penthesilea Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Gerçekleri açıklıyorum. Bonecrusher Valve'dan, Volfied'da ID Software den para alıyor =)[signature][hline]Elan Realms - A tale that goes on Ealos Tsaark, Bounty Hunter of Eclipse Tescilli Liv Kristine Hastası 1. Geleneksel Paticik İstanbul Lan Party 28 Ocak 2005'te! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Volfied Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 benim ID Soft la alakam yok ben Lionhead ve Bethesda için çalışıyorum[signature][hline]While travelling at the speed of god, what would happen if you'd prayed? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mayfer Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 volfied easy'de oyna bayılırsın oyuna o zaman belki. yani gittin oyunun kusuru olarak oyunun en boktan silahının kafadan bi mermi ile öldürmemesine takıldın. yuh ne diyim. magnumu al sevinirsin. o kadar grafik var, fizik var, scriptler, tuzaklar, ortamlar için kasmışlar.. müzikler acaip gaza getiriyo, oyun monotonlaşmıyo, o kadar kasmışlar da kasmışlar güzel bi oyun olsun diye. oyunun ilk başındaki o ortam, combine'lardan kaçmak falan bile çok süperdi. eğer sırf oyunun mükemmel olmayan yanlarına bakarak, sırf kusur arayarak, "aaa bak dedikleri kadar iyi değilmiş. peh peh peh" diye oynarsanız oyunun keyfine varamazsınız. eğer bu oyunun reklamı yapılmasaydı ne olay olurdu be.. o zaman ilk o fizik motorunun marifetlerini gordugumuzde cidden delirirdik. oyunda gercekcilik aranmaz. hic bi oyunda oyunun en boktan silahi bi mermide dusman oldurmez. hic bi oyunda sen de bi mermide olmezsin. bi tek farcry'in o abarti zor modu vardi gercekci olan, ama o da cekilcek gibi diildi. "adamlarin kafalarina elimdeki plastik tabancayla ates ediyorum olmuyolar, ne boktan oyun" demek biraz sacma geldi bana. daha ne silahlar alcaksin bi vurusta olduren. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lynx Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Oyunlarda gerçekçilik arıyorsan, bunun kesin sınırları olur. Delta Force oynayanlar bilir, tek kurşunda düşman askerlerini öldürebiliyordun. Fakat bu seferde herkesin tek kurşunda ölmesi çok saçma geliyordu. Gerçekçilik sizin bakış açınıza da bağlı, Call of Cthullu reklamı yapılırken, uçurumdan aşağı baktığınız zaman başınız dönecek, ekran bulanacak dendiğini çok iyi hatırlıyorum. Deus Ex oynarken bacakları kırarsanız, ayağa kalkamaz sürünmek zorunda kalırsınız. CS yada pek çok FPS oyunda sadece HP vardır, siz bir insanın gövdesine 3-5 cm çaplı delikler açmanıza rağmen, o adam tazı gibi etrafta koşabilir ama kafasına tek bir kurşun yiyince anında ölür. Oyunlarda kullanılan gerçekçilik bu şekildedir. Sonuçta daha fazlasının mümkün olduğunu sanmıyorum. Eğer oyunlarda tam anlamıyla gerçekçilik aranacaksa, insan anatomisi aynen modellenmelidir. Kurşun ince bağırsağına gelirse, hareket hızın, isabet ettirmen ciddi anlamda düşmeli 10 dakika sonra iç kanama, kan kaybı yada zehirlenmeden ölmen gerekir. Ama sonuçta bir oyun içinde kimse bu kadar uğraşmayacaktır. HL1 konu açısından olmasa bile, tünelde ilerlerken bir askerin boşluğa bıraktığı napalm bombasından kaçmak için sulara dalmak, aniden araya giren cinematic kıvamında görüntüler gibi özellikleri insanları etkilemiştir. Belki AI zayıf olsa bile telsiz konuşmalarından tutta, iplerle helikopterden sarkan asker ayrıntıları o zamana kadar oyunlarda görmeye alışık olunan özellikler değildi. HL1 o zamana kadar oyunlarda kullanılmamış pek çok yenilik getirdi. Zaten ben konuşulması gerekenin bir oyunun mükemmeliği değil, getirdiği yenilikler olması gerektiğini düşünüyorum. [Bu mesaj Lynx tarafından 27 Aralık 2004 12:48 tarihinde değiştirilmiştir] Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Volfied Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 abicim oyun gerçekçi olsun tek kurşunda ölsünler demiyorum ama ben birinin kafasına mermi sıktığımda duvarda sprey çıkyırosa oyun BANA BUNU GÖSTERİYORSA gösterilen şeyin olmasını beklerim[signature][hline]While travelling at the speed of god, what would happen if you'd prayed? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Penthesilea Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 said: mayfer, 27 Aralık 2004 12:18 tarihinde demiş ki: o fizik motorunun marifetlerini gordugumuzde cidden delirirdik. Sezarın hakkı sezara şimdi. Motoru görünce ben de OMFG moduna geçmiştim[signature][hline]Elan Realms - A tale that goes on Ealos Tsaark, Bounty Hunter of Eclipse Tescilli Liv Kristine Hastası 1. Geleneksel Paticik İstanbul Lan Party 28 Ocak 2005'te! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lynx Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Zaten ben sen ''tek kurşun ile milleti öldüreyim'' dedin diye bir fikre kapılıp yazmadım. Benim orada belirttiğim, oyun programcıları oyunlarda kullanılan gerçekcilik konusunda fazla efor sağlamak istemiyor. Delta Force bir örnektir, gerçekçi olsun diye ''adamın neresine ateş edersen et, değdir yeter o ölür'' mantığı kullanmışlardır. CS gerçekçi olsun diye ''kafaya yapılan tek atış öldürsün'' şeklinde ayarlamışlar ama vucuduna 10 delik açsan bile ''sağa sola koşturup,zıplamasında sakınca yoktur'' demişlerdir. Özellikle oyunlara bir de Difficulty Settings konurki, en zor modda adamın kafasına roket atsan ölmez. Gerçekcilik konusunun bu derecede zayıf olmasının sebebi, gerçekliği oyuncu kitlesinin zevk almasını sağlayacağını düşündükleri kadar uygulamalarıdır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lynx Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Aklıma gelmişken yazayım, Soldier of Fortune 1'de düşmana otomatik silahla ateş ettiğiniz zaman, filmlerde görmeye alışık olduğumuz şekilde kolları yana düşmüş sağa sola sallanma olayı vardı. (Kabul ediyorum tam anlatamadım ama oynayanlar bilir :)) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Volfied Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Lynx çim güzel kardeşim benim programcıların seçeneklerine saygım sonsuz ama nitye bana gösteriyolar o zaman duvarda oluşmuş o kan spreyini? göstermeisnler ööle olmıcaksa ben bu hatayı gördüm ve bunu belirttim oyuns adce bu yüzden kötü demedim ki bi tam okuyun emsajlarımızı da yazın ya, kendinizi tekrarlmakanta öteye gidemiyorsunuz.[signature][hline]While travelling at the speed of god, what would happen if you'd prayed? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mayfer Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 volfied, sen adama o kadar damage vermişsin, kafasından mermi geçmiş, kan çıkmış. burda yanlış bişi görmedim. sinirli bi anına falan denk geldi de bu kadar takıldın herhalde. oyunda biraz daha ilerle keyfine varırsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Volfied Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 yok o sadece gördüğüm tek bir hata ki daha ilk mermimdi oyunda tabancamı aldım karşıam çıkan ilk adam duvar gibi bi yerde duruyo yanında kafasına nişan aldım ateş ettim çok güzel adam tepti oba dedim spreyi gördüm çüş dedim gerçekçi diye ama adam bana ateş etmeye devam edicne bu bir eksiklti benim için bi oyun öldüğünü gösteriyosa bana ölmeli o adam ölmüyosa göstermemeli bu kadar basit demogojiye gerek yok[signature][hline]While travelling at the speed of god, what would happen if you'd prayed? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lynx Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Senin niye bu kadar sinirlendiğini anlamadım açıkcası. Mesajlarımda sana karşı bir eleştirim olmadığını açıkça belirttim. Benim burada anlatmak istediğim (anlıyorum ki başarılı olamamışım, bu yüzden kendimi farklı bir yoldan tekrarlamaktan çekinmiyorum) her ne kadar oyunda gerçekçilik beklesek bile, oyun programcıları henüz tam anlamıyla birebir gerçek hayatı oyuna yansıtmadılar. Değişik oyunlarda az çok güzel örnekler gördüm diyorum ve bu örnekleri de yazdım. Ama ne zamanki adamlar hadi bunu gerçekçi yapalım demişler ortaya Delta Force çıkmış, rüzgar koymuşlar vs.., ama bu seferde herkes tek kurşun da ölür olmuş. Vucut anatomisi koyalım demişler, Soldier of Fortune çıkmış ama o bile yetersiz olmuş. Rainbow Six yapmışlar ama bu seferde yine tam bir gerçekcilik yakalanmamış. Senin oyuna kötü deyip dememen üzerine yaptığım bir yorum yok. Oyun programcıları oyunlarda ya gerçekcilik olayını tam anlamıyla başaramıyorlar ya da bunun için uğraşmıyorlar. Adamın beynini duvara saçmışsın o zaman adamın büyük ihtimalle ölmesi gerekir, doğrudur. Ama bu programcılar buna dikkat etmiyor işte, glockla değil de magnumla head shot öldürür diyorlar. Yani özetle asıl eleştirim diğer mesajlarımda anlatamadığım üzere programcılara. Ve ben oyun programcıları bu şekilde düşündüğü için, oyunlarda birebir gerçekcilik olamayacağına inanıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Volfied Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 bu kadar övülen yılın oyunu seçilen bi olayda programcılar bunu gösterip yapmıyolarsa bu oyuna özen gösterilmemiştir göstermek istemeyen programcılarda suçludurlar kötüdürler ben bunu savunurum rahatlıkla çok küçük bi detay diğer süperlikleri yanında hiç bir şey değ,il demeyinb ana o da bir detay ve bakın bir oyuncu dikkat etmiş buna[signature][hline]While travelling at the speed of god, what would happen if you'd prayed? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lynx Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Anladığım kadarıyla sen benim mesajları üstüne alıp yorumladın, bana bu kadar tepki vermenin sebebi de bu oldu. Zaten dediğim gibi her oyunun yeniliklerine bakacaksın, ben henüz mükemmel bir FPS olduğuna inanmıyorum. Fizik motoru, grafikler, ses efektleri iyi mi iyi, geriye kalanlar kötü mü kötü. Olay bu kadar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Volfied Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 tamam o zaman abi hehe ama şu da var ilk mesajımda dediğim gibi deusex de vardı misalen özellikle multi de adamın bacakalrına vurduğumda droid olduğu için bi kaç mermi sonra (insanda tek mermi olmalı tabii deus ex de insan da yoktu) yürüyememeli gerçekçilik bööle ibşi tamam çok kolay olur diyosunuz e onlar da bana yapacak şimdi tekrar gelelim bu kadar gerçekçi olmadı diyosunuz o kadar gerçekçi olana kadar o zaman programcılar da gföstermicekler bize olmayan bir şeyi kisme beyni dağıldıktan sonra beni görüp bana ateş edemez budur[signature][hline]Emily tries, but misunderstands?! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lynx Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Deus Ex hakkaten o konuda çok zevkliydi, adamları süründürüyordun resmen :-P. Oyun piyasası geçmişe göre çok gelişti. Disket oyunlardan sonra artık tamamen bir kazanç sektörü haline geldi. Bu durumda oyun programcıları (hepsi için konuşmayayım), ve bu sektördekiler, belli bir oyuncu kitlesine hitap edip para kazanmayı tercih eder oldu. Oysa parayı verip oyunu oynayan, yorumlayan, hizmet edilmesi gereken sensin, oyuncusun. Burada senin isteklerin karşılanmalı, onların şu an benimsediği ise ne yazık ki çoğunlukla göz boyamaya dayalı aksiyon ve efekt ağırlıklı ikinci sınıf Hollywood filmi misali oyunları önümüze sürmek. En büyük örnek olarak SWG'yi verebilirim. Dünyada bunca hayranı olan bir şeyi sırf para kazanmak için, özünden saparak, herkes jedi olabilir mantalitesinde, powerplayer zevkine uygun ayarlamaları ne kadar yanlıştır. Ne yazık ki oyun sektörü sadece kısa vadeli para kazanmak için uğraşıyor. Oyunu satmaları, göz boyamaları yetiyor. Neticede herkes Volfied senin gibi en ince detaylara dikkat etmiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lopeth Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 Paylaş Mesaj tarihi: Aralık 27, 2004 hep ea in suçu bunlar.Nefret ediyorum ea den...[signature][hline]-Uğurcum oynat !!! -Düz bir yoldasınız 2 goblin el sallıyor... Bu mesaj 30 Şubat 2005 tarihinde değiştirilmeye çalışılmış ama mesaj kendini savunmasını bilmiştir... deviantART Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar