Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls Online #2 Beta Açıldı


Certhas

Öne çıkan mesajlar

oyun singleplayer sayılacak bir durumda zaten. grubundaki adamlarla birlikte quest yapamadıktan sonra nasıl mmorpg oluyor ki oyun? singleplayer'ın kombatı dumb down edilip, mmo diye kakalanmış.

swtor'da böyle gerizekalı bir sisteme sahipti. geçen gün kız arkadaşıma mmo denetiyim diye çektim. gw2 gibi bir oyunla başlatmak istemedim. daha böyle görsel/story/dialog ağırlıklı bir şey olsun diye hem de f2p olmasından dolayı swtor'u seçtim. bilerek aynı classları seçtim ki beraber oynayabilelim diye. ikimizde aynı ırk ve class'ı oynamamıza rağmen aynı görevleri alıp yapamıyoruz. o bir yanda konuşuyor ben diğer yanda konuşuyorum. eğer onun storysine dahil olursam benimki ilerlemiyor, o benimkine dahil olursa onunki ilerlemiyor. genius design for mmorpg. neden bu sistemi mmorpg'e eklersin ki? madem story çok kişisel ve özel bir şey. mmo olarak çıkarma daha detaylı bir sistemle ve kombatla singleplayer olarak sun bu deneyimi. MASSIVE MULTIPLAYER ONLINE GAMING'i yanlış anlamış arkadaşlar. serverda X kişi olduğunda mmorpg oluyor sanmışlar.

aynı durum eso'da mevcut. swtor'da en azından storyline dışındaki görevleri beraber yapabiliyordun, bunda o da yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ne zaman level kasmak için sosyal olmayı zorlayacak bir oyun yapacaklar ya çok merak ediyorum.

oyunda solo mob olmasın. bütün moblar dünyada group zorluğunda olsun ve insanlar normal questleri bile yapmak için insanlarla gruba girip, beraber oynamak zorunda kalsın. normal quest yaparken bile healer/tank/dps koordinasyonu olmak zorunda olsun. insanlar iletişim halinde oynasın, birbiriyle tanışsın. eğer "ya level kasmak için bile gruba girmek zorunda mıyız, ben solo oynamayı seviyorum" diyen adama defol git singleplayer oyun oyna o zaman diyebilsinler. çünkü singleplayer oynasın gerçekten onlarca, yüzlerce oyun var.

kıçıkırık lineage 2 oynarken bundan yıllar önce cruma tower'da haftalarımız geçerdi grup halinde oda kapıcaz da odamızı savunacaz diye. birliktelik, grup, arkadaşlık konsepti vardı.

şimdi oyuna başla. singleplayer gibi quest yap. neden mmo'da solo quest yapılıyor abi artık? hayır yapılmasın demiyor yapılsın ama group gameplay deneyimi de sunulsun. artık neredeyse hiçbir oyunda instance/raid dışında topluca oynama gerekliliği kalmadı. eski projelerden EN AZINDAN haritanın bir noktasını group content yaparlardı. orada 5-10 tane quest olurdu, grup toplayarak girmek zorunda kalırdın. en zevk aldığım, eğlendiğim yerlerdi orası.

mesela wow'da hinterlands'deki troll zigurathları, ne macera dönerdi, deli gibi exp gelirdi, zorlanırdık wipelardık ama grup olarak şahane bir şekilde oynardık. aynı şekilde AoC'da giant bölgelri vardı, chaos dönerdi, deli gibi quest yapacaz diye cebelleşirdik ama sonunda çok güzel itemlar alırdı. EQ2'de ne kadar güzel sistem vardı.

bitti gitti abi hepsi bunların. artık mapte 1 tane group quest varsa öp başına koy. adamlar mmorpg anlayışını kalabalık ve alakasız singleplayer deneyimine indirgedi end-game'e kadar.

bu anlayış, bu zihniyet bir son bulmalı artık sektörde. swtor ve eso zihniyeti ölmeli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şunları koyayım sabah bakanlar görsün:

dünkü review:


bingildak said:

1) animasyonlar kötü. hareket olsun, zıplama olsun, rollar olsun. akıcılıktan yoksun. AoC hatırlatıyor ama daha chunky.

2) kombat genel itibariyle baya zevksiz. skyrim oynamış biriyim. kafadan 100 saat gömmüşümdür. ne kadar oyunun "fan" ı sayılacak derecede sevmesem de kombatından çoğu zaman zevk almışımdır. sürükleyici challenging gelmiştir. hiçbir akıcılık yok. 5 görevde toplamda 3 mob falan öldürdüm. sürekli şununla konuş, buraya git böyle yap, story abanmışlar kombattan ziyade. aslında oyunun kime hitap ettiğini düşündüğümüzde doğru bir karar. skyrim tayfası story istiyor. kombat bana kesinlikle hitap etmiyor. end-game düzgün pve deneyimi, pvp deneyimi tamamen hayal ürünü. şu kombat sistemiyle ne challenging pve olur ne de dengeli pvp olur.

3) linear ötesi. adamlar dedikleri şeyi yapmışlar, yani wow'daki gibi mesela hub1'e git hub1 görevlerini yap hub2'e git tarzı değil görevlerin dağılımları. sağda solda dolaşarak görev bulabiliyorsun. bu noktaya kadar hiçbir linearlık yok. gayet başarılı. görevi aldıktan sonra direkt koridorlara indirgeniyor deneyim. koridor1'e gir, çık, koridor2'e gir, çık, koridor3'e gir çık şeklinde devam ediyor, en son koridordan çıkınca questi verip tamamlıyorsunuz. pek skyrim hissiyatı vermedi bana. kalitesiz linear bir inşa mevcut görevlerin geçtiği ortamlarda.

4) ambiyans bence çok güzel olmuş. skyrimden bile daha iyi diyebilirim. benim hoşuma gitti, open world hissi gayet güzel. haritalar büyük görünüyor ne kadar detaylı dolaşma fırsatım olmadıysa da.

5) karakter buildler çok derinmiş gibi görünüyor, "heavy armorlu mage yapacam hehehe" noktasında. fakat değil. olmadığını oyunun release'inden 2 ay sonra hepiniz göreceksiniz. derin düşününülmemiş bir sistem ve başarısız olacak. 80% belli buildleri takip edecek - bu noktaya kadar normal zaten, sen ne kadar versatile build desteklesende insanlar cookie butter'a yöneliyor, önemli olan çeşitliliğe giden adamların competitive kalmasını sağlamak - ben bunu yapabileceklerine inanmıyorum bu sistemle. göreceğiz.

6) melee gerçek anlamda çok kötü. abilityler dışında hiçbir vuruş hissi yok oyunda. ayrıca ability delay gibi bir şey var swinglerde. swing ve heavy swinglerin stamina götürmüyor olması spamlamaktan ibaret bir tablo çıkartacak ortaya. herkesin swing spamladığı pvp eminim çok eğlenceli olur.

7) coop/group deneyimi kötü. beraber aynı questi yaparken iki kişi yanyana single player oynuyorsun. biri questi aldığında diğerine gitmiyor, veya biri complete ettiğinde diğerinin objective'ı complete olmuyor. sene 2014, mmo 101. X kişi queste başlıyor, ona bir tane npc spawn oluyor, o kişi o npc ile dialoga giriyor, Y kişisi queste başlıyor aynı anda onun için sadece onun ekranında görünen başka bir npc spawn olur ve Y o npc ile dialoga giriyor. questler singleplayer kıvamında yapılıyor. evet bu oyun mmorpg arkadaşlar. ibretlik. escortlar bile kişi bazlı. 2 kişi escorta başladığında 2 ayrı ekranda 2 ayrı npc çıkıyor. sadece dünyadaki npcleri ortak olarak görebiliyorsunuz generated herşey tek client taraflı hehe. objectiveler aynı şekilde, biri aldığında diğerine gelmiyor.

8) mmorpg'nin vaad ettiği şey massivelik hissiyatı, birliktelik hissi ve deneyimidir. oyunda bu eksik. iki kişi 1 saat boyunca görev yaptığında bile kendini yalnız hissediyorsun. etkileşimin aynı mobu öldürme questini alıp, aynı mobları yanyana öldürmekten ibaret. level progression'da yaratamadığı bu hissiyatı pvp veya pve'de yaratabileceğinden son derece şüpheliyim. ESO'de var olan şey birçok insanın aynı ekranda/mapte singleplayer oynamasıdır, bir bakıma SWTOR'un instancesız versiyonu diyebiliriz. aynı questi yanyana alıp ayrı ayrı yapmak gibi garip bir kafaya sahip.

9) optimizasyon gayet iyi görünüyor. benim pc'de performansı çok iyiydi oyunun. bir ara ekrana 100 kişi falan girdi o noktada bile fps düşmedi. fakat massive pvp'de durum böyle olmayacak gibi. çok fazla aoe ability vs. var. bu effectleri kapatmazlarsa 50 kişi üzeri tek ekranda oynanmaz hale gelecektir. motor kötü çünkü buram buram girdiğin andan beri motorun kötülüğü hissediyorsun her ability'e bastığında. bir şeyler chunky sürekli. SWTOR'da da aynı problem var ESO'da da aynı problem var çünkü hero engine.

sonuç : ben sıkılıp kapattım. neden sıkıldım?

1) kombattan zevk almadım

2) beraberlik (gruptayız ama solo oynuyoruz gibi) hissi almadım

3) koridor, koridor onla konuş buna tıkla içime afakanlar bastı

4) story ağırlık olması ve beni lore'un çok cezbetmiyor olması

5) quest yaparken önüme çıkan moblara 1.5 saat sonunda hala 2 büyü atıyordum - mobu gör 2 kere 1'e bas ve lootla silselesinde ilerliyor - sıkıcı

bence skyrim hastası olan adamlar eğer kombata önem vermiyorsa onlara baya content çıkar, dialogları sesli olarak dinlerler lore-story'de süzülüp giderler. lore'un kalitesini ben ölçemem çünkü skyrim oynarkende pek lore adamı değilim. skimler geçerim. eminim lore'un derinliğini değerlendirecek başka adamlar vardır.




mmorpg anlayışının geldiği noktaya isyanım





bingildak said:


ne zaman level kasmak için sosyal olmayı zorlayacak bir oyun yapacaklar ya çok merak ediyorum.

oyunda solo mob olmasın. bütün moblar dünyada group zorluğunda olsun ve insanlar normal questleri bile yapmak için insanlarla gruba girip, beraber oynamak zorunda kalsın. normal quest yaparken bile healer/tank/dps koordinasyonu olmak zorunda olsun. insanlar iletişim halinde oynasın, birbiriyle tanışsın. eğer "ya level kasmak için bile gruba girmek zorunda mıyız, ben solo oynamayı seviyorum" diyen adama defol git singleplayer oyun oyna o zaman diyebilsinler. çünkü singleplayer oynasın gerçekten onlarca, yüzlerce oyun var.

kıçıkırık lineage 2 oynarken bundan yıllar önce cruma tower'da haftalarımız geçerdi grup halinde oda kapıcaz da odamızı savunacaz diye. birliktelik, grup, arkadaşlık konsepti vardı.

şimdi oyuna başla. singleplayer gibi quest yap. neden mmo'da solo quest yapılıyor abi artık? hayır yapılmasın demiyor yapılsın ama group gameplay deneyimi de sunulsun. artık neredeyse hiçbir oyunda instance/raid dışında topluca oynama gerekliliği kalmadı. eski projelerden EN AZINDAN haritanın bir noktasını group content yaparlardı. orada 5-10 tane quest olurdu, grup toplayarak girmek zorunda kalırdın. en zevk aldığım, eğlendiğim yerlerdi orası.

mesela wow'da hinterlands'deki troll zigurathları, ne macera dönerdi, deli gibi exp gelirdi, zorlanırdık wipelardık ama grup olarak şahane bir şekilde oynardık. aynı şekilde AoC'da giant bölgelri vardı, chaos dönerdi, deli gibi quest yapacaz diye cebelleşirdik ama sonunda çok güzel itemlar alırdı. EQ2'de ne kadar güzel sistem vardı.

bitti gitti abi hepsi bunların. artık mapte 1 tane group quest varsa öp başına koy. adamlar mmorpg anlayışını kalabalık ve alakasız singleplayer deneyimine indirgedi end-game'e kadar.

bu anlayış, bu zihniyet bir son bulmalı artık sektörde. swtor ve eso zihniyeti ölmeli.



sabah uninstall'u çaktım, pre-order yapanlara geçmiş olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O kadar 30gb indirdim uninstall edip bosa gitsin istemedim :( Cidden hic yeniligi yok gw2 suan kat kat basarili, wow ile kiyaslamiyorum zaten. Oyun bence 6 ay gecmeden f2p e donerse sasirmam.

Aksiyon bile yok ya gayet sakin sakin kacip vuruyorsun paso. Skyrim ya da Oblivion oynarim daha iyi en azindan gereksiz yere kosturan tiplere bu mob gorev veriyor mu diye yanasmamis olurum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
"gw2 suan kat kat basarili"


şunu demeye gelmiştim, gidiyorum şimdi,

grafikler ortam falan iyi güzelde gameplayi akıcı bulmadım ben nedense, açık bir şekilde gw2, rift, hatta swtor ve nwnden daha kötü geldi bana. 3rd person gameplayi obliviondan kötü resmen oyunun.

bide ok/yay nasıl iş abi öle lol oklar yaydan düşmana teleport oluyor sanki çok acayip, archery nin zevkini öldürmüşler gibi.

az birazda bugün bakıcam ama, çık yani sanmıyorum, ilk izlenim sux.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Beyler bingil haklı çıktı dağılın.

İşin şakası, bingil güzel yazmış. Onları okuduktan sonra uzun uzun yazı yazma ihtiyacı duymadım.

Beni en çok rahatsız eden tarafı, dün gece de yazdığım gibi mmo yönünün olmaması. Ama bir swtor kadar da kötü değil. En azından instance yok bunda.

Bugün pvp'yi deneyeceğim. Ama ondan da umudum yok.

Son söz: Oyun b2p ve f2p olursa oynanır baya baya. ama bu paraları haketmiyor.

Benim için artısı: Skyrim'i oynamamıştım. Şimdi onu alıp oynayacağım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...