Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls Online #2 Beta Açıldı


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Aylik olmadan direk 100 dolara fln satsalar gw2 gibi tek seferde bitirsek oynanir aslinda gayet gideri var sonucta elder scrool dunyasi var isin icinde ama aylik olup birde zibil gibi para dokmem sahsen ben betadan sonra oynamam buyuk ihtimal.
Mesaj tarihi:
mono said:

§ 06 Feb 2014, 16:04
Forumun gidisatindan hava durumu tahmini yapayim,

"Bu paraya bumudur olay? lolbombok."
"O kadarda kotu degilmis beh"
"Guzel yanlari var ama sunlar/bunlar problemli"
"B-B-but its just beta!" (zayif halka)
"Sahane olmus, haftasonu 10 saatimi yedi. Level kasmak bana iyi geliyor"
"Mekanlar guzel yaw..benim icin yeterli, ama pahaci sanki"
"e bunun grafikleri AOC'a benziyorre"
"Dayi TES dediniz geldim de, Lore bambaska?!"



Keske loto yada bahis oynasaymisim. Baya saglam tutmus.30 dolar olsa oynardim 1 ay falan.

Kanuni, abi tur olarak mmo diyip temaparki cakmak fikrine okey olsam bile gene yenilik beklerim. Eglence sektoru bu, rekabet ve yeniligi en hizli tuketen sektor. 2008 questleri, 2007 fizigini 2014 yilinda 60 dolardan cakmaya calisirsa, elestirilir gayet. Her cikan mmo 6/10 olsun o halde, nasilsa muptelasi var diyelim gecelim yani eger okeyse bu fiyata bu mal.

MMO'nun M si nerde bana onu gostersin biri? Susacam eheh

edit: birinci yada ikinci M farketmez..herhangi biri olur. :)
Mesaj tarihi:
abi tabiki elestirilir. tabiiki begenilmez. keyif isi bu. beklenti isi. istediginin ne oldugu ve ne buldugun onemli.

her urunun her kitleye ayni oranda erismesini beklememek gerekiyor.

ben cok uzundur yenilik beklemiyorum artik.

diyoum ya single player gibi dusunuyorum karakterim orada duruyor expansionunda aciyorum kapiyorum vs. bu yani.

oyle seneler onceki gibi 15 saat oyunda durayim itler gibi guild yoneteyim onun forumuyla ugrasayim, guildce aktivite yapayim raide gideyim pvp yapayim istegim zaten yok.

beklentim onceden de yazdigim seyler olunca bunlari oyunlarda bulmak kolay oluyor sahsim adina. swtorda sevdim, wow da, eq1 de, swg de, conan da, secret worldde, baksan hepsi ayni seyin baska versiyonu.

irdelesen hepsi ayni heryonuyle nerdeyse.
Mesaj tarihi:
abi eger kanuniysen ve butun questleri okuya okuya yapmak istiyosan yaparsin. ha quest ney dersen 50 quest yaptiysam 48 tanesi git sunla konus, sunu bul questi. 5tane bilmem ne kes questi vardi.
dungeonlar allahlik. giriyosun 100kisi var. koridorda ilerleywrek quest yapiyosun
Mesaj tarihi:
kermit said:

abi eger kanuniysen ve butun questleri okuya okuya yapmak istiyosan yaparsin. ha quest ney dersen 50 quest yaptiysam 48 tanesi git sunla konus, sunu bul questi. 5tane bilmem ne kes questi vardi.
dungeonlar allahlik. giriyosun 100kisi var. koridorda ilerleywrek quest yapiyosun


abi yapacak sey yok o konuya. bi secret world muhtesem o quest konusunda gerisi ayni bok. onu kes bunu bul sunu al sunu topla.

maalesef berbat.
Mesaj tarihi:
1) animasyonlar kötü. hareket olsun, zıplama olsun, rollar olsun. akıcılıktan yoksun. AoC hatırlatıyor ama daha chunky.

2) kombat genel itibariyle baya zevksiz. skyrim oynamış biriyim. kafadan 100 saat gömmüşümdür. ne kadar oyunun "fan" ı sayılacak derecede sevmesem de kombatından çoğu zaman zevk almışımdır. sürükleyici challenging gelmiştir. hiçbir akıcılık yok. 5 görevde toplamda 3 mob falan öldürdüm. sürekli şununla konuş, buraya git böyle yap, story abanmışlar kombattan ziyade. aslında oyunun kime hitap ettiğini düşündüğümüzde doğru bir karar. skyrim tayfası story istiyor. kombat bana kesinlikle hitap etmiyor. end-game düzgün pve deneyimi, pvp deneyimi tamamen hayal ürünü. şu kombat sistemiyle ne challenging pve olur ne de dengeli pvp olur.

3) linear ötesi. adamlar dedikleri şeyi yapmışlar, yani wow'daki gibi mesela hub1'e git hub1 görevlerini yap hub2'e git tarzı değil görevlerin dağılımları. sağda solda dolaşarak görev bulabiliyorsun. bu noktaya kadar hiçbir linearlık yok. gayet başarılı. görevi aldıktan sonra direkt koridorlara indirgeniyor deneyim. koridor1'e gir, çık, koridor2'e gir, çık, koridor3'e gir çık şeklinde devam ediyor, en son koridordan çıkınca questi verip tamamlıyorsunuz. pek skyrim hissiyatı vermedi bana. kalitesiz linear bir inşa mevcut görevlerin geçtiği ortamlarda.

4) ambiyans bence çok güzel olmuş. skyrimden bile daha iyi diyebilirim. benim hoşuma gitti, open world hissi gayet güzel. haritalar büyük görünüyor ne kadar detaylı dolaşma fırsatım olmadıysa da.

5) karakter buildler çok derinmiş gibi görünüyor, "heavy armorlu mage yapacam hehehe" noktasında. fakat değil. olmadığını oyunun release'inden 2 ay sonra hepiniz göreceksiniz. derin düşününülmemiş bir sistem ve başarısız olacak. 80% belli buildleri takip edecek - bu noktaya kadar normal zaten, sen ne kadar versatile build desteklesende insanlar cookie butter'a yöneliyor, önemli olan çeşitliliğe giden adamların competitive kalmasını sağlamak - ben bunu yapabileceklerine inanmıyorum bu sistemle. göreceğiz.

6) melee gerçek anlamda çok kötü. abilityler dışında hiçbir vuruş hissi yok oyunda. ayrıca ability delay gibi bir şey var swinglerde. swing ve heavy swinglerin stamina götürmüyor olması spamlamaktan ibaret bir tablo çıkartacak ortaya. herkesin swing spamladığı pvp eminim çok eğlenceli olur.

7) coop/group deneyimi kötü. beraber aynı questi yaparken iki kişi yanyana single player oynuyorsun. biri questi aldığında diğerine gitmiyor, veya biri complete ettiğinde diğerinin objective'ı complete olmuyor. sene 2014, mmo 101. X kişi queste başlıyor, ona bir tane npc spawn oluyor, o kişi o npc ile dialoga giriyor, Y kişisi queste başlıyor aynı anda onun için sadece onun ekranında görünen başka bir npc spawn olur ve Y o npc ile dialoga giriyor. questler singleplayer kıvamında yapılıyor. evet bu oyun mmorpg arkadaşlar. ibretlik. escortlar bile kişi bazlı. 2 kişi escorta başladığında 2 ayrı ekranda 2 ayrı npc çıkıyor. sadece dünyadaki npcleri ortak olarak görebiliyorsunuz generated herşey tek client taraflı hehe. objectiveler aynı şekilde, biri aldığında diğerine gelmiyor.

8) mmorpg'nin vaad ettiği şey massivelik hissiyatı, birliktelik hissi ve deneyimidir. oyunda bu eksik. iki kişi 1 saat boyunca görev yaptığında bile kendini yalnız hissediyorsun. etkileşimin aynı mobu öldürme questini alıp, aynı mobları yanyana öldürmekten ibaret. level progression'da yaratamadığı bu hissiyatı pvp veya pve'de yaratabileceğinden son derece şüpheliyim. ESO'de var olan şey birçok insanın aynı ekranda/mapte singleplayer oynamasıdır, bir bakıma SWTOR'un instancesız versiyonu diyebiliriz. aynı questi yanyana alıp ayrı ayrı yapmak gibi garip bir kafaya sahip.

9) optimizasyon gayet iyi görünüyor. benim pc'de performansı çok iyiydi oyunun. bir ara ekrana 100 kişi falan girdi o noktada bile fps düşmedi. fakat massive pvp'de durum böyle olmayacak gibi. çok fazla aoe ability vs. var. bu effectleri kapatmazlarsa 50 kişi üzeri tek ekranda oynanmaz hale gelecektir. motor kötü çünkü buram buram girdiğin andan beri motorun kötülüğü hissediyorsun her ability'e bastığında. bir şeyler chunky sürekli. SWTOR'da da aynı problem var ESO'da da aynı problem var çünkü hero engine.

sonuç : ben sıkılıp kapattım. neden sıkıldım?

1) kombattan zevk almadım

2) beraberlik (gruptayız ama solo oynuyoruz gibi) hissi almadım

3) koridor, koridor onla konuş buna tıkla içime afakanlar bastı

4) story ağırlık olması ve beni lore'un çok cezbetmiyor olması

5) quest yaparken önüme çıkan moblara 1.5 saat sonunda hala 2 büyü atıyordum - mobu gör 2 kere 1'e bas ve lootla silselesinde ilerliyor - sıkıcı

bence skyrim hastası olan adamlar eğer kombata önem vermiyorsa onlara baya content çıkar, dialogları sesli olarak dinlerler lore-story'de süzülüp giderler. lore'un kalitesini ben ölçemem çünkü skyrim oynarkende pek lore adamı değilim. skimler geçerim. eminim lore'un derinliğini değerlendirecek başka adamlar vardır.
Mesaj tarihi:
Yani benim ozetim, bu fiyata soguk yemek yenmez mantigi. Birisi ciksin desin ki "Abi bak aslinda Massive Multiplay kismi surda"

Ben diyim nerede, 5 kisilik rollercoaster vagonlarindan massive bilet kesenlerin cebinde..yenilik derken bari yeni tip bir dungeon koysunlar..yeni tip bir yaratik koysunlar..nedir yani acsinlar Dungeons N Dragons Monster Manuel gozunu kapa sec bir yaratik, abiltylerini uygula..o bile yok ya.

Ateri salonunda 4 kisi beat'em up oyunu da cok farkli degil su formattan...MMO teriminin icine edilmesinide cayir cayir Blizz ve koticke bagliyorum. SWG ve oncesi nesil mmo'lari farkli tutmak zorundayim, en azindan ekonomi ve uretimi oyunculara birakiyordu, exploration kismida odul olarak achivement dan ibaret degildi.

Su oyun bildigin 2007 uzerine cila, arkasina da Skyrim PR'i.

edit: Secret world'e yazik oldu, baya deneysel questler, ve enteresan settingi vardi, o ayri eheh.
Mesaj tarihi:
şimdi giricem, az da olsa işten vakit bulabildim. kafamı boşaltmak zorundayım.

nerdesiniz falan diye sorucam gene fi tarihinden beri hiç bişi takip edemediğim için, heralde tek server vardır beta diye mi acaba ?
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...