Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Hearts of Iron 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

evet, ne yapmak istiyorsan, ordunu ona göre dizayn etmen lazım, kuzey italyada yankeeleri durdurmak için dağcıları anti tank ve topçu ile desteklemen lazım, veya almanya ile denizde başarılı olmanın yolu deniz altılardan geçiyor, sanayiyi gemilere yatırmak boş iş olur zaten sıfırdan kuruyorsun hayatta yetişemezsın amerikan ve ing. lere
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
developer diary'leri takip eden kimse var mı bilmiyorum ama hoi1'den bu yana süren çoğu köklü sistemi nihayet değiştiriyorlar IC, ticaret ve kaynaklar gibi. IC tümden kalkıyor, res stockpile kalkıyor gene filan. günlük ticaret ve askeri/sivil fabrikalar ayrı işler yapıyor vs. çok daha iyi ve gerçekçi bir oyun çıkacak ortaya görünüşe göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Vingthor said:

sovyetlerle turkiyeyi alıp puppet kurduğumda dış işleri bakanı nazım hikmet olmuştu. daha realistik yapamazlar dfskh


Günümüze kadar ulaşsa Instagramda'da hava atmak için kahve, kalem ve mithat cemal kuntay kitabı fotoğrafı konulurdu. Teşekkürler marşal yardımı.



Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

e direk vic2 sistmeimi getirmişler?

benzerlikler var ama onun kadar kompleks değil gördüğüm.

aslında oyunlarındaki en iyi yanları alıp diğerlerine de taşısalar ne iyi olur, vic2 pop & ekonomi sistemi her devire lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

vic2 nın productionında eksiklik ambargoydu.
herkez ortak havuzu paylasıyodu spherelerden gelen oncelık dısında bi paylastırmada kaynakları etki yoktu.

Hanı ben ve spherelerim demirin %40'ını kontrol ediyorum ambargo koyup bırılerını demirsiz bırakamıyodum. en büyük eklikliği buydu sıstemin.

burda gelir insallah
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bunda da kaynakları kime sattığınız belli olmayacakmış artık, dd 24-25 mi ne o konuya eğiliyordu. "herkes ilk gün almanya'ya ambargo koyar aksi halde" dedi dev. :) savaşta olduklarınıza satılmayacak, bir de özel ambargo durumları olacakmış artık event mi olur ne olur anlayamadım.

kaynaklar artıyor, mineraller birkaç ayrı kalem. kaynak eksikliği halinde üretim yavaşlayacak ama durmayacak diğer kaynak varsa. mesela çelik ve kauçuk isteyen bir mal kauçuk yoksa %50 yavaşlayacak üretim ama durmayacak. daha detaylı anlatıyorlar, bir de sorulan sorulara cevaplar var bakmak isterseniz.

üretimde consumer goods yerine işte sivil fabrikalar var, bunların üretimiyle kaynak alınabiliyor. sivilden askeriye veya tam tersi dönüştürülebiliyor fabrikalar zaman alan bir süreçle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 deneysede 3te minor ülkelerle oynamak cok imkansızdı zaten. yanı bısıler yapılıyodu ama cok limitliydi. birazda oyun fazla sicriptedtı bence o yüzden, ama kanımca bu sistemin stockpile'dad aha anlamlı olabilir ufak ülkeler için.

cünkü stockpile edebilme mantığı önde baslayanın dahada one gecebilmesini sağlıyodu burda o olmıycak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

2 deneysede 3te minor ülkelerle oynamak cok imkansızdı zaten. yanı bısıler yapılıyodu ama cok limitliydi. birazda oyun fazla sicriptedtı bence o yüzden, ama kanımca bu sistemin stockpile'dad aha anlamlı olabilir ufak ülkeler için.

cünkü stockpile edebilme mantığı önde baslayanın dahada one gecebilmesini sağlıyodu burda o olmıycak


HoI2de haitiyle WC yapan adamlar vardı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kastettiğim tabi ki minorlarla wc değil. En azından direnebilmekten bahsediyorum. Bir çok şeyin fazla grift bir şekilde birbirine bağlı olduğu bir yapıda minorlar her şeyi birden geliştiremediklerinden aşırı geri kalacak gibi bir korkum var. Fark çok açılırsa da çok hızlı çöküşler oluşabilir. Arnavutluk tabi ki direnemeyecek bir Alman işgaline ama Yugoslavyanın Almanyasız İtalyaya dayanabilmesi mümkün olabilmeli(biliyorum gerçekte böyle olmadı). Ya da sovyetler Türkiyenin doğusundan girip batısından kolayca çıkamamalı.

Önlem alıyorlarsa bir şekilde güzel tabi ama işler karmaşıklaştıkça da oyunu çıkaramıyorlar bir türlü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maxigenous said:

Kastettiğim tabi ki minorlarla wc değil. En azından direnebilmekten bahsediyorum. Bir çok şeyin fazla grift bir şekilde birbirine bağlı olduğu bir yapıda minorlar her şeyi birden geliştiremediklerinden aşırı geri kalacak gibi bir korkum var. Fark çok açılırsa da çok hızlı çöküşler oluşabilir. Arnavutluk tabi ki direnemeyecek bir Alman işgaline ama Yugoslavyanın Almanyasız İtalyaya dayanabilmesi mümkün olabilmeli(biliyorum gerçekte böyle olmadı). Ya da sovyetler Türkiyenin doğusundan girip batısından kolayca çıkamamalı.

Önlem alıyorlarsa bir şekilde güzel tabi ama işler karmaşıklaştıkça da oyunu çıkaramıyorlar bir türlü.


Yapay zekaya karşı oynarken minor ile direnirsin. Yeterki doğru biriyle müttefik ol ve büyük devletlere çok bulaşma. Türkiye ile oynarken Doğu Avrupa'yı tamamen fethedip İtalya'ya kadar dayanmıştım.

Büyük devletlerle kafa kafaya girmek ise mümkün değil çünkü hem üretimde hem bilimde geri kalıyorsun. Mesela hatırladığım kadarıyla Türkiye başlangıçta en fazla dört teknolojiyi tam performans ile araştırabiliyor, Alamanya ise yirminin üzerinde teknolojiyi araştırabiliyor. Tabii bu da teknoloji farkının sürekli olarak artmasına sebep oluyor.

Tabii bu dediğim HOI3. Dördüncü oyunda nasıl olacak bilemem. Ama bence üçteki bu denge iyiydi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...