Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

MediaMarkt Bir daha asla almam


Katibim

Öne çıkan mesajlar

Ümraniye Meydan AVM'de bulunan Media Markt teknoloji marketinden 11.2012 yılında aldığım telefonun 16.12.2013 yılında imeisinin kopyalandığından bahisle 30 gün içinde kapatılacağı mesajı elime ulaştı. Cihazımın garantisi devam etmekte ve elimde faturası ve garanti belgesi mevcut.

Bugün mağazaya gittiğimde çok bilmiş müşteri temsilcisi sorunun 1 ayda belli olabileceğini, bu zamana kadar telefonu sorunsuz kullandığımı neden 1 sene kullandıktan sonra getirdiğimi belirtti (sanırım arkadaşın gizli ayıptan haberi yok) ve telefonu iade almayacaklarını mahkemeye gitmemi söyledi.

Olay yukarıdaki gibi millete bunun gizli ayıp olduğunu ve sorumlunun tüketici tutulamayacağını belirttim ama dinletemedim ocak ayında avukatımla davayı açıyorum bakalım hukuki mücadelenin galibi kim olacak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Böyle durumlarda sana zorluk çıkartan adamın, iade yapma sıkıntısını çekmemesi halinde daha "uzun" süreli sıkıntı yaşayacağını fark ettirmek gerekiyor. Ülkedeki çoğu çalışan kademesi "en az iş ile ay sonunu getirme" kıstasıyla çalıştığı için durum bu. Eğer kendisinin başının ağrımayacağına inanmıyorsa iş yapmıyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya benim anlamaığım bir konu var burda

Media Market biz sorumlu değiliz banane diyor

BTK ben açarım telefonunu ama tek bir hat kullanabilir diyor

eee şimdi eşimin telefonu kırılsa ve acilen benim hattımı kullanması gerekse kullanamayacak

Peki benim günahım ne daha 1 yıl garantisi dolmamış 1600 lira verdiğim telefonum sadece mp3 çalar olacak

Suçlu kim burada ?

Devlet suçluyla beraber masumu da aynı ekilde cezalandırmıyormu ?

Kabahatim telefon almak mı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şöyle bir yazı var görmüşsündür belki.


Dün itibari ile telefonuma ödediğim bütün parayı hatta fazlasını da geri aldım. Türkiye’de böyle şeyler olmaz sanırken. İlk defa haksızlığa uğrayanlarında kazanan olabileceğinin sevincini yaşıyorum hala.
2009 un Haziran ayında birden elimdeki telefonun hiçbir arama yapmadığını fark ettim telefonum bozuldu diye üzülüp iki gün onu tamir ettirmek için çareler ararken. Beni şok eden bir cevapla karşı karşıya kaldım IMEI numaranız klonlanmış ve telefonunuz bu yüzden aramalara kapatılmış. Nasıl yani dedim yine J ve anlamakta bir miktar güçlük çektim. Sonra araştırınca gördüm ki bu yüzden mağdur olmuş yüzlerce insan var. Hay anasını yine benim başıma mı geldi deyip ciddi bir küfür salladım. Fakat tahmin edeceğiniz gibi bir işe yaramadı. J Sonra internette araştırma yapmaya başladım nereye müracaat edebilirdim. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu diye bir yer ilgileniyormuş. Ahhh daha öğreneceğimiz neler var bu memlekette. Hemen telefona sarılıp arkadaşları aradım. Derdimi anlattım. Bana sizin yapabileceğiniz bir şey yok telefonunuzu ithal eden firma sadece tek numarayla telefonunuzun kaydını yapıp görüşmeye açabilir dedi. Yani telefonunuz klonlandığı zaman sizin yapabileceğiniz bir şey yok ithalatçı firmanın artık o kimse sizin telefonu sadece bir numarayla kullanmak üzere sisteme tanımlayabiliyor. Elimdeki telefon Nokia olduğu için hemen Nokia’nın iletişim merkezini aradım. Tahmin edebileceğiniz o klişe müşteri temsilcilerinden biri bana demez mi telefonunuz Nokia.com.A.ş nin ithalatı olmadığı için biz size destek veremiyoruz. Yine nasıl yani oldum J. Elimde 875 milyonluk faturam çalışmayan cep telefonumla kalakalmıştım. Kendimi son derece kandırılmış hissediyordum. Telefondaki müşteri temsilcisine de nasıl yani demişim J. Oda bana telefonumun Nokia A.Ş. tarafından ithal edilmediğini başka firmanın ithalatı olduğunu ve bu konuda ithalatı yapan firmanın bana yardımcı olabileceğini söyledi. Aman arkadaşlar aklınızda olsun telefon satın alırken bu telefonu Türkiye’ye kim ithal etmiş onu bile örgenin. Yoksa benim gibi kalakalırsınız. Birde Faturanızı asla ama asla atmayın bu süreci yaşarken benim faturam elimde olmasaydı, yapabileceğim hiçbir şey yoktu. Telefonumu 2006 senesinde satın almıştım. Fakat garantisi bitmesine rağmen faturasını saklamışım. İyi ki de saklamışım J. Günlerce Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu arayarak derdimi anlatmaya çalıştım. Ezberletilmiş sözleri söyleyen müşteri temsilcileri elime geçseydi sanırım çok fena şeyler olabilirdi. Daha sonra bunu müşteri temsilcileri ile çözemeyeceğimi anlayarak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun web sitesinden ulaşabileceğim başka bir numara buldum. Santralden ilgili birimi isteyerek karşıma çıkan yetkiliye bir güzel derdimi anlattım. Kendisine bir kez daha teşekkür ederim çok ilgilendi ve bana dosyaya bakarak ithalatçı firmanın adını, adresini ve telefon numarasını söyledi. Oleyyy yeni bir umut doğmuştu J. Hemen telefona sarılarak telefon ettim. Tahmin edeceğiniz gibi kesik kesik çalan kullanılmayan bir telefon sesiyle karşı karşıya kaldım bu ümidimde uçup gitmişti. Eee peki ithalatçı firmayı bulmuştum ama adamlara ulaşamıyordum. Hemen ithalatçı firmanın adresinden bağlı olduğu vergi dairesini belirleyip aradım. Maalesef ki ithalatçı firma ticari faaliyetine son vermiş ve kapanmıştı. E be adamlar ben ne halt edecektim şimdi. Üstünde kocaman T.C. vergi kaşesi olan cep telefonu faturam ve artık bir çöpten başka bir şey olmayan telefonumla kalakalmıştım. Defalarca hem Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu hemde Nokia A.Ş.ni arayarak halimi anlatıp yardımcı olmalarını istesem de ikisi de bir şey yapamayacaklarını söylediler. En son bir kriz anında avazım çıktığı kadar bir müşteri temsilcisine bağırırken kız bana niye bağırıyorsunuz gidin Kaymakamlığa Tüketici hakem heyetine müracaat edin dedi. O zamana kadar bunu bile söylemiyorlar haberiniz olsun. Yaa öylemi göreceksiniz siz deyip. Söyle acıklı bir dilekçe yazıp cep telefonumun faturasının da fotokopisini çekip doğru Beşiktaş Kaymakamlığının yolunu tuttum. Gerçektende Tüketici Hakem Heyeti diye bir yer var. Oradaki görevli ilk önce ithalatçı firmaya bir tebligat yapacaklarını söyleyip 15 gün sonra kendisini aramamı istedi. 15 günün sonunda tebligattan boş dönen dilekçem için beni görüşmeye çağırdılar. Bir odada iki avukat ve birkaç üye vardı beni dinlediler. Ben salağı hala diyorum ki benim telefonumu kullanıma açsınlar ben yasal olarak devlete vergisini ödemiş ve telefon satın almışım diye sızlanıyorum. Tamam siz gidin 15 gün içerisinde bir karar çıkacaktır dediler. Bu arada etrafımdaki eşim dostum arkadaşlarım herkes boşa uğraşıyorsun yaa salla gitsin diyor bana. Ama hırs yaptım mutlaka bu işte bir sonuç alacaktım. Gerçi çoğu zaman bende bir şey çıkmayacak ama bakalım buraya da taş atmadık demeyelim diye uğraşmaya devam ettim. 15 gün sonra Tüketici hakem heyetini aradım gel kararın çıktı dediler. Gidip kararı aldığımda gözlerime inanamadım. Hakem heyeti Nokia A.Ş ni ithalatçı firmam olmadığı için bu işte mesul görmüş. Telefonuma ödediğim bedelin tamamının Nokia A.Ş den alınarak tarafıma ödenmesi yönünde karar almıştı. Bu karar ne kadar bağlayıcıdır ki diye sordum görevliye. (Türkiye’de iyi bir şeyler olacağına inanmadığım için J).Tam bağlayıcıdır dedi. Süreç söyle gelişecekmiş Nokia’ya kararın bir sureti gönderilecek Nokia’nın itiraz süresi için beklenecek sonrada para tahsil edilecekmiş. 15 gün bekledik Nokia parayı ödemiyorum dedi. Hemen hakem heyetini arayarak ne olacak diye sordum. Hemen icra müdürlüğüne gitmemi elimdeki kararın son derece bağlayıcı olduğunu paramı hemen tahsil edebileceğimi söylediler. Şaşkınlıktan ağzım açık icra müdürlüğünün yolunu tuttum. Hemen icra işlemi başlatıldı. Bir hafta içerisinde de Nokia A.Ş den 930 tl para tahsil edildi.
Ben bu kadar uğraştım sinir sistemim bozuldu siz uğraşmayın bari diye yazdım bu yazıyı. Telefonunuz mu klonlandı elinde faturanız varsa hiç üzmeyin kendinizi haa öyle tek numarayla kullanıma açıyoruzu da kabul etmeyin çünkü bunu kabul etmiyorum parasını ödeyin deme hakkınız da var. İthalatçı firması belliyse direk kendilerinden parasının ödenmesini isteme hakkınız var ödemiyorlar mı çok basit ve ücretsiz bir yol doğru Kaymakamlıklardaki Tüketici hakem heyetine verin bir dilekçe ve sonucunu izleyin. Türkiye’de azda olsa doğru şeyler oluyormuş.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BalisticGel said:

Şöyle bir yazı var görmüşsündür belki.


Dün itibari ile telefonuma ödediğim bütün parayı hatta fazlasını da geri aldım. Türkiye’de böyle şeyler olmaz sanırken. İlk defa haksızlığa uğrayanlarında kazanan olabileceğinin sevincini yaşıyorum hala.
2009 un Haziran ayında birden elimdeki telefonun hiçbir arama yapmadığını fark ettim telefonum bozuldu diye üzülüp iki gün onu tamir ettirmek için çareler ararken. Beni şok eden bir cevapla karşı karşıya kaldım IMEI numaranız klonlanmış ve telefonunuz bu yüzden aramalara kapatılmış. Nasıl yani dedim yine J ve anlamakta bir miktar güçlük çektim. Sonra araştırınca gördüm ki bu yüzden mağdur olmuş yüzlerce insan var. Hay anasını yine benim başıma mı geldi deyip ciddi bir küfür salladım. Fakat tahmin edeceğiniz gibi bir işe yaramadı. J Sonra internette araştırma yapmaya başladım nereye müracaat edebilirdim. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu diye bir yer ilgileniyormuş. Ahhh daha öğreneceğimiz neler var bu memlekette. Hemen telefona sarılıp arkadaşları aradım. Derdimi anlattım. Bana sizin yapabileceğiniz bir şey yok telefonunuzu ithal eden firma sadece tek numarayla telefonunuzun kaydını yapıp görüşmeye açabilir dedi. Yani telefonunuz klonlandığı zaman sizin yapabileceğiniz bir şey yok ithalatçı firmanın artık o kimse sizin telefonu sadece bir numarayla kullanmak üzere sisteme tanımlayabiliyor. Elimdeki telefon Nokia olduğu için hemen Nokia’nın iletişim merkezini aradım. Tahmin edebileceğiniz o klişe müşteri temsilcilerinden biri bana demez mi telefonunuz Nokia.com.A.ş nin ithalatı olmadığı için biz size destek veremiyoruz. Yine nasıl yani oldum J. Elimde 875 milyonluk faturam çalışmayan cep telefonumla kalakalmıştım. Kendimi son derece kandırılmış hissediyordum. Telefondaki müşteri temsilcisine de nasıl yani demişim J. Oda bana telefonumun Nokia A.Ş. tarafından ithal edilmediğini başka firmanın ithalatı olduğunu ve bu konuda ithalatı yapan firmanın bana yardımcı olabileceğini söyledi. Aman arkadaşlar aklınızda olsun telefon satın alırken bu telefonu Türkiye’ye kim ithal etmiş onu bile örgenin. Yoksa benim gibi kalakalırsınız. Birde Faturanızı asla ama asla atmayın bu süreci yaşarken benim faturam elimde olmasaydı, yapabileceğim hiçbir şey yoktu. Telefonumu 2006 senesinde satın almıştım. Fakat garantisi bitmesine rağmen faturasını saklamışım. İyi ki de saklamışım J. Günlerce Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu arayarak derdimi anlatmaya çalıştım. Ezberletilmiş sözleri söyleyen müşteri temsilcileri elime geçseydi sanırım çok fena şeyler olabilirdi. Daha sonra bunu müşteri temsilcileri ile çözemeyeceğimi anlayarak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun web sitesinden ulaşabileceğim başka bir numara buldum. Santralden ilgili birimi isteyerek karşıma çıkan yetkiliye bir güzel derdimi anlattım. Kendisine bir kez daha teşekkür ederim çok ilgilendi ve bana dosyaya bakarak ithalatçı firmanın adını, adresini ve telefon numarasını söyledi. Oleyyy yeni bir umut doğmuştu J. Hemen telefona sarılarak telefon ettim. Tahmin edeceğiniz gibi kesik kesik çalan kullanılmayan bir telefon sesiyle karşı karşıya kaldım bu ümidimde uçup gitmişti. Eee peki ithalatçı firmayı bulmuştum ama adamlara ulaşamıyordum. Hemen ithalatçı firmanın adresinden bağlı olduğu vergi dairesini belirleyip aradım. Maalesef ki ithalatçı firma ticari faaliyetine son vermiş ve kapanmıştı. E be adamlar ben ne halt edecektim şimdi. Üstünde kocaman T.C. vergi kaşesi olan cep telefonu faturam ve artık bir çöpten başka bir şey olmayan telefonumla kalakalmıştım. Defalarca hem Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu hemde Nokia A.Ş.ni arayarak halimi anlatıp yardımcı olmalarını istesem de ikisi de bir şey yapamayacaklarını söylediler. En son bir kriz anında avazım çıktığı kadar bir müşteri temsilcisine bağırırken kız bana niye bağırıyorsunuz gidin Kaymakamlığa Tüketici hakem heyetine müracaat edin dedi. O zamana kadar bunu bile söylemiyorlar haberiniz olsun. Yaa öylemi göreceksiniz siz deyip. Söyle acıklı bir dilekçe yazıp cep telefonumun faturasının da fotokopisini çekip doğru Beşiktaş Kaymakamlığının yolunu tuttum. Gerçektende Tüketici Hakem Heyeti diye bir yer var. Oradaki görevli ilk önce ithalatçı firmaya bir tebligat yapacaklarını söyleyip 15 gün sonra kendisini aramamı istedi. 15 günün sonunda tebligattan boş dönen dilekçem için beni görüşmeye çağırdılar. Bir odada iki avukat ve birkaç üye vardı beni dinlediler. Ben salağı hala diyorum ki benim telefonumu kullanıma açsınlar ben yasal olarak devlete vergisini ödemiş ve telefon satın almışım diye sızlanıyorum. Tamam siz gidin 15 gün içerisinde bir karar çıkacaktır dediler. Bu arada etrafımdaki eşim dostum arkadaşlarım herkes boşa uğraşıyorsun yaa salla gitsin diyor bana. Ama hırs yaptım mutlaka bu işte bir sonuç alacaktım. Gerçi çoğu zaman bende bir şey çıkmayacak ama bakalım buraya da taş atmadık demeyelim diye uğraşmaya devam ettim. 15 gün sonra Tüketici hakem heyetini aradım gel kararın çıktı dediler. Gidip kararı aldığımda gözlerime inanamadım. Hakem heyeti Nokia A.Ş ni ithalatçı firmam olmadığı için bu işte mesul görmüş. Telefonuma ödediğim bedelin tamamının Nokia A.Ş den alınarak tarafıma ödenmesi yönünde karar almıştı. Bu karar ne kadar bağlayıcıdır ki diye sordum görevliye. (Türkiye’de iyi bir şeyler olacağına inanmadığım için J).Tam bağlayıcıdır dedi. Süreç söyle gelişecekmiş Nokia’ya kararın bir sureti gönderilecek Nokia’nın itiraz süresi için beklenecek sonrada para tahsil edilecekmiş. 15 gün bekledik Nokia parayı ödemiyorum dedi. Hemen hakem heyetini arayarak ne olacak diye sordum. Hemen icra müdürlüğüne gitmemi elimdeki kararın son derece bağlayıcı olduğunu paramı hemen tahsil edebileceğimi söylediler. Şaşkınlıktan ağzım açık icra müdürlüğünün yolunu tuttum. Hemen icra işlemi başlatıldı. Bir hafta içerisinde de Nokia A.Ş den 930 tl para tahsil edildi.
Ben bu kadar uğraştım sinir sistemim bozuldu siz uğraşmayın bari diye yazdım bu yazıyı. Telefonunuz mu klonlandı elinde faturanız varsa hiç üzmeyin kendinizi haa öyle tek numarayla kullanıma açıyoruzu da kabul etmeyin çünkü bunu kabul etmiyorum parasını ödeyin deme hakkınız da var. İthalatçı firması belliyse direk kendilerinden parasının ödenmesini isteme hakkınız var ödemiyorlar mı çok basit ve ücretsiz bir yol doğru Kaymakamlıklardaki Tüketici hakem heyetine verin bir dilekçe ve sonucunu izleyin. Türkiye’de azda olsa doğru şeyler oluyormuş.



okudum !

Ama dediğim gibi çetin bir mücadele olacak eğer mahkeme hakkımda olumsuz karar verirse de avrupa insan hakları mahkemesine gideceğim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

belki telefonu birisine vermissindir bir sirkettir birseydir vs. calmislardir, olamaz mi? burada media markt tam olarak suclu olmuyor aslinda cihazda bir sorun yok cunku. birisi kopyalamis imei'sini.

telefonun garanti servisine gitseydin onlarda imei degistirme kaydetme haklari filan oluyor. benim telefonun anakarti degismisti yeni anakartta yeni imei olacak sorun olursa getirin demislerdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Media Markt'tan iki kere kullanılmış ürün denk geldi bize sdf

birinde harici hdd, bi taktık aleti pc'ye IRFAN (F:) yazıyor. içidne fotoğraflar falan var...

Direkt gittim müşteri hizmetlerine işte "kullanılmış bu" dedim. Sadece bunu dedim. Aldılar, direkt yenisini getirdiler ve verdiler.

Sonra babamın arkadaşına laptop aldık, aleti açtık bi baktık Mehmet miydi neydi kullanıcı girişi var. Şifreli hem de asdfsdaf

Onu da götürdük, yine sadece bunda hesap açılmış, kullanılmış alet dedik. Hiçbir şey demeden aldılar yine :D

Beylikdüzü Media Markt, çok oluyor memnun olmadığımız ama hep sorunlarla ilgilenmişlerdi.

Gerçi bu adamlar yüzünden artık bir şey alırken açılmış mı açılmamış mı diye o kadar sıkı kontrol ediyorum ki çalışanlar vs. tip tip bakıyor...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yau bunun mediamarkt'la alakasi yok ki

telefon senin. faturan var. btk'ya basvurabiliyon. mediamarkt'in yapabilecegi birsey yok su noktada. garanti servisi ile konus. benim arkadasin basina gelmisti bir devlet bolumune basvurmasi gerekiyodu

tamam mediamarkt'i sevmem bayilmam ama durduk yere her olan olayda saticiyi sorumlu tutmayin lutfen.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xetraynex said:

yau bunun mediamarkt'la alakasi yok ki

telefon senin. faturan var. btk'ya basvurabiliyon. mediamarkt'in yapabilecegi birsey yok su noktada. garanti servisi ile konus. benim arkadasin basina gelmisti bir devlet bolumune basvurmasi gerekiyodu

tamam mediamarkt'i sevmem bayilmam ama durduk yere her olan olayda saticiyi sorumlu tutmayin lutfen.


Peki abi soruma lütfen bi cevap ver

1- faturalı telefonum neden kapanıyor
2- btk neden tek hatta açıyor acil durumda ben napacağım
3- zamanında 1600 tl bayıldım 30 gün sonra kapanacak benim suçum ne mağduriyetimi kim giderecek
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

1) faturali faturasizin imei ile alakasi yok

2) acil numara cagrisi her zaman yapilmasi gerekir. her imei bir telefonundur, 2 ayri telefonda kullanilirsa kapanir. http://www.mcks.gov.tr/tr/imeisorgu.php

3) bu arguman herseyde gecerli. sifir da alsan hersey sorunlu cikabilir. teknolojiden sorun yasamayan yok. kosturacaksin ariyacaksin duzelteceksin. yasal hakkin var, faturanla git kostur duzelt. guzel degil ama en azindan çaren var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xetraynex said:

1) faturali faturasizin imei ile alakasi yok

2) acil numara cagrisi her zaman yapilmasi gerekir. her imei bir telefonundur, 2 ayri telefonda kullanilirsa kapanir. http://www.mcks.gov.tr/tr/imeisorgu.php

3) bu arguman herseyde gecerli. sifir da alsan hersey sorunlu cikabilir. teknolojiden sorun yasamayan yok. kosturacaksin ariyacaksin duzelteceksin. yasal hakkin var, faturanla git kostur duzelt. guzel degil ama en azindan çaren var.


Adamın yazdığını başka biyerlerinizle anlamayın.
BTK açarım ama tek sim kart kullanabilirsin demiş adama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...