Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Heroes of the Storm [/join paticik]


ahmedinejad

Öne çıkan mesajlar

Piyasaya çıkan hemen hemen bütün moba oyunların türü ve oynanış şekli aynı. Bunu tek değiştirebilecek olan Heroes of the storm
Item derdin yok. Kill çaldın yok. Pentamı vermedin yok. Suport kim oynayacak yok. Item kasamadım derdi yok. Herşey bir takım oyunu ve strateji en iyi oynayan en iyi stratejisini koyan kazanır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Birkaç saat geçirdim oyunda, sağdan soldan oyuncu incelemelerine de baktım, kendi fikirlerimi derleyeyim:

Bir kere, bir Blizzard gerçeği var benim için, yanlış hatırlamıyorsam 1994'te Warcraft 1'i çıkarmışlardı, o zamandan beri WC, Starcraft ve Diablo oyunlarının müptelası bir adam olarak Blizzard'dan babam çıksa yerim kafasının mucitlerindenim. Az ve öz oyun çıkarırlar, çıkardıkları hemen her oyunda Wikipedia'nın reception kısmında critically acclaimed etiketini almayı başarır. Bana kalırsa asla inceleme dergilerini para yedirip yüksek notlar isteyen firmalardan biri olmamıştır, aldığı puanların hakkını verir. HOTS'un bu adamların elinden çıkması benim için 1. artı.

Oyun,, Dustin Browder'ın elinden çıkma. Kim bu adam? Red Alert 2 ve Starcraft 2'nin Lead Designer'ı, piyasada parmakla gösterilebilecek kadar iyi RTS babalarından biri. Genelde önceki çalışmalarına aşinalık duyduğumuz, beğendiğimiz adamların çalışmalarına yöneliriz, burda da aynı şey geçerli. Portföyünde çok sağlam oyunları var bu abinin, HOTS'ta da iyi iş çıkarmış olduğunu, çizgisini bozmadığını düşünüyorum. Yani Blizzard etiketinden sonra Dustin Browder etiketi de benim için 2. artı.

3. olarak, oyuna getirilen "kırpılmış MOBA" eleştirileri var bazı kesimlerden, Browder bu eleştirilere çok güzel cevap vermiş. Özetlemek gerekirse, adam WOW ve Hearthstone ilk çıktığında da tamamen aynı eleştirilerin geldiğini, sonra insanların nasıl fikrini değiştirdiğine işaret ediyor. WOW'da "neden herkes level 60'a gelebiliyor, ölüm sonrası nedne levela düşmüyor" veya Hearthstone'da "bir bebeğin ilk kart oyunu" laflarını hatırlatıyor. Gel de gör ki şimdi Battle.net'te milyonlarca oyuncu var, çoğu online adam da eli yüzü düzgün, bebe olmayan kesimden, Blizzard'ın communitysinin kötü bir namı yoktur zaten. Adamın dikkat çektiği şey, alışması ve öğrenmesi kolay olan oyunun çok derin olamayacağına dair azınlık kesimde de olsa bilinçaltında oluşan yargı. Oyundan para item ve last hit olayının atılması, Dota ve Lol oyuncularında "stratejik derinlik yok" algısı oluşturabilir, ama o derinliği oradan alıp farklı alanlara yeniliklerle kattıklarını farkedebilirsiniz, HOTS'un tamamen kendine has bir derinliği olduğunu kavramak çok da güç değil.

http://www.polygon.com/2014/5/21/5735230/heroes-of-the-storm-casual-dota-league-of-legends-complex

Yukarıdaki linkte ayrıntısıyla okumak isteyenler için adamın röportajı var.

Allah'ı var, SC, WC ve Diablo evrenlerinin has karakterleriyle oynamak da ayrı keyif, DOTA için sıfırdan yazılmış karakterlerle oynamak yerine.

Kesinlikle pay to win bir oyun da değil. Microtransactionların çoğu skinlerle falan sınırlı. Hero rotasyon olayı var, bu rotasyondan etkilenmemek için hero alıyorsunuz en fazla, ben bunu P2W kategorisine sokmam.

Harita çeşitliliği ve o haritaların kendine has içerdiği mekanikler de çok hoş.

Ya kısacası adamlar klasik moba tanımından sıyrılmış, kendi tanımlarını getirmişler türe. Çoğu MMO'yu birbirinin aynısı olmakla eleştirip türe yenilik getirmemekle suçluyoruz, o zaman buradaki farklılığa sahip çıkmak lazım. Boş beleş bir farklılık değil çünkü, aksiyonu daha oyunun ilk dakikasından işin içine sokan orjinal bir sistem var ortada. Ciddi bir e-sport adayıdır bence HOTS. Bildiğim kadarıyla closed betanın bu aşamasından itibaren artık kastığınız istatistikler wipe yemeyecek, bence ciddi vakit harcamayı düşünüyorum, eğlenceli ve önemli potansiyeli olan bir yapım olmuş diyebilirim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence gayet keyifli ya. Kerrigan'la Arthas karşı karşıya geliyor, derken soldan Tyrael yardırıyor, sağdan Diablo akıyor, en son Nova mevzuya dahil oluyor derken mis gibi kapışmalar oluşuyor. Ayrıca oyuna bir sürü mount tipi geliyor, atı da işin espirisi olarak görmek lazım, heroların karizmalarını dağıtmadna oyuna yedirilmiş komik bir ayrıntı gibi. :) 25-30 dakikalık maçlar oluyor zaten bunların çoğu da kavga ile geçtiği için atın üzerinde geçirdiğin zaman sayısı çok kısıtlı, kavga başladığı an otomatik dismount oluyorsun. Bana hiç batmadı at işi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

:) Mephisto ile Baal'ı da herolara eklemeleri lazım ya, kardeşler ayrı gayrı olmaz.

Ascansio#2906 benim tag, parti için ekleyin gençler.

Bu arada kullanmadığı ekstra battle net hesabı olan varsa (HOTS içeren) bize ödünç veya kalıcı verebilir mi, takım halinde girmek istiyoruz ama bir arkadaş için bir hesap eksik, kendisine beta invite gelmemiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...