Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Total War: Rome 2 #2


Sam

Öne çıkan mesajlar

nordhen said:

sapancıların pek bir olayı yok ya, sürekli atış altında tutabilirlerse kayıp verdirebiliyorlar zaten. arkada sapancı tutuyorsa hafif süvariyle sapancıları koruyanları baitleyip, ki ai her zaman yaldır yaldır spearları yolluyor bunların üstüne, 2 ek süvariyle şok saldırı yapıp bütün sapancıları alabiliyorsun. ön saflardaki sapancılar zaten ekmek oluyor piyadelere, arada kaynıyorlar gördüğüm kadarıyla. pikeların hakkaten pek bir olayı yok, en azından ai böyle range basmakta kararlı oldukça. adamların tek işi şarj karşılayıp, safları tutmak.


bende en azından, atış menziline girip bekliyor ve ateş ediyor, arkada itiyat bırakmıyor, öyle olsa zaten atlara yetişemiyorlar

ai genelde, 8 tane piyade, 8 tane kadarda javelin/slingir gönderiyor,bunları karşılamak için 8 den fazla ağır süvari göndermen lazım, veya piyadeyi önden gönderip sonra süvari göndereceksin

her halükarda savaş düzeni kalmıyor, çorba oluyor her şey
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya siz de eski total war'lardaki gibi ordunuzun yarısını hakiki ranged (peltast filan değil slinger veya okçu) yapıp onların ranged'ı piyade hattınızın gerisinden ezeceksiniz önde heavy infantry tanklarken, ya da piyade ile önden saldıracaksınız atış başlayınca ki zaten bu ikisinden biri yapılıyordu her zaman total war serisinde savunmadayken. rakibin ammosu bitene kadar tanklama durumu yok ama bence kötü de değil bu.

ayrıca formation attack konusuna gelince, yandan filan saldırılınca cevap veriyor yanlardaki birimler, kutu kalacağız diye beklemiyorlar ama barbarların deniz dalgası gibi değiller. hoplite phalanx bir tek ölene kadar bekliyor mal gibi. onun dışında gayet kafi ama hatları çok bozmadan savaşıyor birimler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nesi kafi abi?

hopliteları salıyosun slingerların üzerine kutu gibi bekliyolar, aynısı butun formation attacklar için gecerli. neden var olan ve ilk oyudnan beri kullanılan bır feature'ı cıkarmıslarki, yok makul bi acıklaması bunun.

cok istiyosan, disiplinli olmıyan ünitelere koymazsın toggle olur biter.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cüce hayır kutu gibi beklemiyorlar bende, dalıp yokediyorlar. mükemmel formasyonda durma inadı bir tek hoplite phalanx'ta gördüm işte bir de square formation. melee'ye girdiğin adam zaten biriminle temasa geçiyor kaldı ki, kaçmaya çalışıyorsa da biçiyorlar arkasından.

feamer, birini yapmak yeter.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya öyle açılıp saldırma eskiden de yoktu, ama okçular için araları açık saf tutmayıda görmedim açıkcası

ha olmalı mı? oyun için belki iyi olabilir çünkü saf tutayım derken çok takılıyorlar bir birlerine sonuç olarak çok daha dağanık ve teker teker gidiyorlar, ama gerçeklik olarak bu şekilde olmalı, phalaks anca kaçarken dağılır,

hoplitler ve lejyonlar keza yine yan yana yürüyorlar diye hatırlıyorum Xenophon da falan, zaten çok elzem veya taruz durumu yoksa hafif piyade yapıyor o işi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Onceden savasmiyordum oto geciyordum. Simdi 3 orduya tek daliyorum boyle battal gazi gibi hissrttim. Deniz savasini beceremiyorum. Filo kurmak sacma geliyor. Askerlerim cok para yiyor. Asayis binalardan cok berbat oldu. Hala aile mevzularini tam cozemedim. Paso ewlendirip saray soylusu almaya calisiyorim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

beta 3'ün üçüncü sürümü çıktı, finalize etmeden önce birşeyler daha düzeltiyorlar.
said:
• Re-added the missing effects for the Monument of Leonidas building (part of Greek States DLC) in Campaign modes.
• Fix to make sure the number of men correctly fit on ships in battle while using large unit sizes, to prevent them spawning outside the ship / in the sea.
• Improvements to AI usage of forced march. Before Patch 3, attacking an army or navy in Forced March stance, would trigger a Victory Point battle, where nearby allies could join the battle as reinforcements. Now instead this triggers an Ambush battle, where nearby allies cannot join the battle as reinforcements. Therefore we have made changes to the Campaign AI to try not to stand in vulnerable position, and try to avoid enemy armies whilst in Force March stance. This will still happen in some circumstances, but the likelihood is reduced.

We continue working on patch 3 BETA to ensure that when it goes live it will not bring new issues while it fixes the known issues.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://www.reddit.com/r/totalwar/comments/1lxgt0/a_list_of_wonders_and_their_effects_in_rome_2/
said:
Bam Citadel - "The greatest citadel ever built. All others pale in comparison." / -10% attritional losses when under siege (all armies) / +2 siege hold-out time (all armies)

Necropolis of Rostam - "Great men should never be lain to rest in the cold ground." / +3% morale for all units (all armies) / -3% land unit recruitment cost (all armies)

Mount Davamand - "Within the depths of this mountain lies a terrible monster." / +2 public order (factionwide) / +5% missile attack range for all archers (all armies and fleets)

Mount Behistun - "Temples may burn to the ground but mountains last forever." / +3% military research rate / -20% resistance to foreign occupation (factionwide)

The Great City of Babylon - "A city of breathtaking beauty and wonder." / +3% civil research rate (factionwide) / +2 growth per turn (factionwide)

Mount Argaeus - "Mount Argaeus, the highest mountain of all." / +20 line of sight (all armies) / +5% movement range of all armies (all armies)

Mausoleum of Mausollus - "A memorial of his own fame and of the sculptor's art." / -3% construction costs (factionwide) / +2% tax rate (factionwide)

The Colossus of Rhodes - "To you, O Sun, the people of Dorian Rhodes set up this bronze statue reaching to Olympus." / +2% tariff income from trade (factionwide) / +1 fleet recruitment capacity (factionwide)

The Pharos of Alexandria - "May its light be a beacon when all other lights go out." / +20 line of sight (all fleets) / +5% wealth from maritime commerce buildings (factionwide)

The Necropolis of Giza - "The swirling sands hold the greatest treasures." / -3% construction costs (factionwide) / +2% wealth from culture buildings (factionwide)

Oracle of Amun-Ra - "Only the worthy may hear the words of the oracle." / +2 public order per turn (factionwide) / -20% resistance to foreign occupation (factionwide)

Statue of Zeus at Olympia - "It is a wonder, to look upon the face of a God." / +3% wealth from culture buildings (factionwide) / Bread and Games Edict: +6 public order (factionwide)

Mount Olympus - "Home of the Gods and mightiest of mountains." / -20% public order penalties due to local presence of foreign cultures (factionwide) / Bread and Games Edict: +5% wealth generated by cultural buildings (factionwide)

The Sanctuary of the Great Gods - "In the heart of the Sanctuary the Great Gods wait..." / +2 growth per turn (factionwide) / Spreads owning factions culture (+3 influence) (factionwide)

Mount Etna - "Home of the mighty Hephaestus forge and prison to the monster Typhon" / +3% armour for all units (all armies and fleets) / +2% wealth from Agricultural and livestock buildings (factionwide)

Mount Vesuvius - "Those living in the shadow of Vesuvius respect its power." / +3% morale for all units (all armies and fleets) / +2% wealth from agricultural and livestock buildings (factionwide)

Pillars of Hercules - "Great pillars created by the might of Hercules." / +5% movement range for all fleets (all fleets) / -3% naval unit recruitment cost (all fleets)

The Dolmens of Karnag - "Swirled in mist and mystery these stones have much to tell." / +3% military research rate / +2 growth per turn (factionwide)

Stonehenge - "Their legacy remains, hewn into the living rock of Stonehenge." - / +3% civil research rate / -20% public order penalties due to local presence of foreign cultures (factionwide)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

cüce hayır kutu gibi beklemiyorlar bende, dalıp yokediyorlar. mükemmel formasyonda durma inadı bir tek hoplite phalanx'ta gördüm işte bir de square formation. melee'ye girdiğin adam zaten biriminle temasa geçiyor kaldı ki, kaçmaya çalışıyorsa da biçiyorlar arkasından.

feamer, birini yapmak yeter.



abi zaten slinger gibi meleesi olmayan ünite formasyonla saldirmak absürd bozacaksın formasyonu. kılıçla girecekler rahatça dağitirsin ama evet bazen görüyorum hattın ortasında birlikler boşboş bekliyorlar. bazen de 300-400 metre ötedeki birime charge etmeye kalkıyor-may charge without orders özelliği sanırım- ikisi de başa bela olabiliyor tabi. ama rts yanı var oyunun sonuçta oturup izlemelik bir oyun değil.

feamer sen de abi phalanx kullanacaksan menzilli birimlerle veya atlılarla kollayacaksın falanksları ve çok da zor bişi değil.

pike phalanx varken hopliteların phalanxı hala çözebilmiş değilim.eski oyunda bir pike phalanx kadar olmasa da baya uzundu mızraklar bundaki mızraklar öyle değil sıkıntı orada
düz iki birlik burun buruna gelince ikinci sıradaki hoplite vuramiyor.e o zaman normal kılıçlı ünitten pek farkı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya hafif esniyor da zayıf adam geldi mi formasyonu tamamen bozmak gameplay olarak da gerçekçilik olarak da isabetsiz olur. slinger'ın arkasından ağır piyadesi imdadına geliyor zaten. formasyon denen olayı da melee'de bir kere dağılınca tekrardan oluşturmak kolay değil, opportunity attack'ları yiyorsun işte bazen ai yapmaya çalışıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam da formasyon bozmazsan skirmish durumu > senin kalkanlı uygun adımın...

yani realitede de bana mantikli geliyor. çünkü hoplitlerin mobilite düşük.menzilli birimler ise hafif.

yani tamam formasyon bozmak sorun da slingerlar da öyle aman aman katliam yapmiyor eyvallah ama slingerada full formasyonla saldiracam olayi baştan hatalı çünkü adamların olay o. geri çekilip mesafe açip tekrar saldirmak. hafif piyade işte hatta çok hafif piyade diye geçiyor rome 2 de.

zaten dediğim gibi slingerları okçu veya atli ile almak en temizi. ama okçularda şu var diğer total warlardaki gibi hepsi birlikte ok atmiyor 1. saniyede 20 tanesi atiyor 2. saniyede 30 tanesi gibi garip oluyor. disiplin eksikliğinden midir nedir anlamadım böyle oluncada moral shock o kadar etkili olmuyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

geri çekilemiyor ki bir kere slinger melee başlayınca, 20-30 temas eden adam sırtını dönerken eriyor, sonra gelsin shatter. "slinger kaçtı da yetişemedim beni öldürdü" gibi bir durum mu yaşadınız?

ben 123651426 kere formation attack piyade ile slinger'a daldım, her defasında yokettim minimal kayıpla. durup beni öldürmelerini beklemezsem yapabildikleri fazla birşey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dediğim gibi 8 tane slingir için en az 4-5 at tutman lazım ve rakibin piyadesinin oradan uzak durması lazım, bunun için ya adamın saldırması ya senin saldırman lazım

zaten at olsun ne olursa olsun charge ettikten kısa süre sonra çekmezsen meleee den, sonra çekmeye kalkınca, adamlar en sonunda kaçıyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya atlık birşey yok, ağır piyadeyi "under fire" ikonu gördüğün anda charge ettirirsen 5-10'dan fazla zayiat vermeden yokediyorlar sapancıları. sırf varyasyon olsun diye 3 tane süvari tutuyorum ama rezerv olmak dışında iş yapamadılar pek, onlara sıra gelmiyor hani dağıtıyor piyade zaten.

ha phalangite filan olur koşamayan, o zaman lazım olur süvari.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

ya hafif esniyor da zayıf adam geldi mi formasyonu tamamen bozmak gameplay olarak da gerçekçilik olarak da isabetsiz olur. slinger'ın arkasından ağır piyadesi imdadına geliyor zaten. formasyon denen olayı da melee'de bir kere dağılınca tekrardan oluşturmak kolay değil, opportunity attack'ları yiyorsun işte bazen ai yapmaya çalışıyor.


versin opsiyonu bana istersem bozıyım istersem bozmıyım.
13 yıldır olan feature'ı cıkarmıslar oyundan
hala neyi tartısıyoruz anlamıyorumki..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

agresif/defansif stance ayarı bence de olmalıydı, ama formation koruma olayını disiplinli ordulara özel hale getirmeleri bence olumlu bir gelişme. dönem disiplinli adamla disipsinsiz adam arasındaki farkın gerçek anlamda tarihin ilk düzenli ordularını oluşturduğu dönem.
http://www.youtube.com/watch?v=YxLqx8xF9Pw
http://www.youtube.com/watch?v=FCfdyroV7kc
adamlar formasyon korumak için hergün talim yaparken 300'deki leonidas gibi çıkalım dragon age 2 styla pvp yapalım, düzensiz kovalayalım düşüncesine niye izin olsun onu da anlayamadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...